Tytuł: Adventure Zone - Przygodówki od A do Z :: Adventure Zone 65

Dodane przez Eggz Eye dnia 28.04.2006 20:28
#1

Pierwszy raz nasz layout podoba mi się, aż tak, że mi stanął...
...włos na głowie. :)

Tekstów nawet całkiem, całkiem, choć jak zwykle mogło być więcej. Ja byłem zajęty egzaminem gimnazjalnym, a więc udało mi się napisać "tylko" dwa teksty. To raczej mało jak na numer jubileuszowy, ale na następne urodziny AZ postaram się napisać więcej tekstów. Wink2 Nie napisałem nawet AZ Freeware.... szczerze? ZAPOMNIAŁEM. Lol Sorry. Wink2

Dodane przez daz dnia 29.04.2006 11:49
#2

Heh, wyglad graficzny skali ocen juz kiedys bylGrin Dobrze, ze znowu bedzie.

Dodane przez qbrex dnia 29.04.2006 12:04
#3

Wiem, pamiętam, że był, ale to daaaawno...

Dodane przez Hardcore dnia 29.04.2006 13:32
#4

A czego do tego numeru nie było GAMEWALKERA???

Dodane przez Black Predator dnia 29.04.2006 17:13
#5

Ja zauważyłem, że w poprzednim numerze też nie było :wink:

Dodane przez AleX Under dnia 02.05.2006 11:15
#6

Cholera, własnie ściągnąlem najnowszy numer. Nie rozumiem, po co zamieniać HTML na PDF? Żeby miec większą swobodę w tworzeniu oprawy graficznej? Ta, jasne. Zrobić AZ w "pedofilu" jest nieporównywalnie łatwiej niż w HTML-u - poza tym po co ograniczać szatę jakimis badziewnymi kolumienkami, skoro wystarczy zrobic podkład i walnąć na niego tekst? Rzeczywiście. Nie powiem, że jest to krok w tył. O, nie. To przynajmniej kilometr w tył. To jak ze słonia do mamuta, jak z nożyczek do brzytwy, jak z człowieka do małpy, jak z brązu do kamienia, jak z koloru do bieli i czerni itd. Zamiast wygodnie korzystać z hiperłącz musimy teraz bawić się suwakiem, ktory o jedno klikniecie za dużo przenosi nas do następnej strony. I do tego ta rozmazana okładka. Dziwie sie, że jeszcze nikt nic o tym nie napisał. Nikt jeszcze nie sciągnął? Czy wszystkim sie podoba? Cholera, nie rozumiem tego...

Dodane przez Eggz Eye dnia 02.05.2006 12:22
#7

Pierwszy moment... Podoba mi się. Drugi moment... Nie podoba mi się. Tekst się rozmazuje, a jeśli za szybko przeciągnę to znajdę się nawet kilka stron dalej i żmudny powrót...

Wróćmy do html'u. PDF tylko ładniej wygląda, ale o wiele bardziej funkcjonalny jest właśnie HTML. Wink2

Dodane przez mendosa dnia 02.05.2006 12:38
#8

Hmm, ja dalej swoje - pdf ładniej wygląda, ale tylko jako okładka. Przy czterdziestu stronach, korzysta się niewygodnie. Jeszcze jedno - powinniśmy chyba dać link do Just Adventure+, w ramach rewanżu. Miałem się skontaktować po publikacji wywiadu, ale wolałbym zaczekać aż będzie ten link.

Dodane przez qbrex dnia 02.05.2006 15:11
#9

Chłopcy...chłopcy...chłopcy.
Trzeba iść z duchem czasu, Odydoz, nie możesz powiedzieć, że się cofnęliśmy. Nie możesz też powiedzieć, że łatwiej tworzy się w pdf-ie. Owszem, większa swoboda...ale jeśli chodzi o tworzenie, o wiele bardziej trzeba się natrudzić, żeby coś z tego wyszło.
A ograniczanie tła "kolumienkami". Cóż, miało byś normalnie...ale otwieram CDA - kolumienki, National Geographic - kolumienki. Zadałem sobie pytanie - "Co im odbiło z tymi kolumienkami?". Dobra...ściągam The Inventory - kolumienki...ech.
Ja jestem za tym, żeby AZ się rozwijało. Moim zdaniem powinno się rozwijać właśnie w tą stronę...
Piszecie o rozmazanej/rozpikselowanej okładce. Pomyliłem się...następnym razem wrzucę ją w większej rozdzielczości.

Dodane przez drozda dnia 02.05.2006 15:37
#10

Dodałem na stronie ankietę. Co prawda stworzyłem ją już dawno (widzicie jaki jestem przewidujący? Pleased ) ale od dzisiaj można głosować.

Zobaczymy co woli większość - pdf czy html...

Dodane przez AleX Under dnia 02.05.2006 16:22
#11

Protestuję. Ankieta była już dawno, ale w formie testowej - żeby zobaczyc, czy dobrze działają. Nie mogę więc oddac teraz głosu, bo z myslą "wszystko jedno" zaznaczyłem wtedy pdf :/

A poza tym to wierzyc mi sie nie chce, żeby większość zagłosowała na PDF - ale jak widać - zagłosowała :/

Aha - o ile mi wiadomo, z linkiem do Juts Adventure może byc problem, bo w pdf'ie wszystko jest "jednolite" i chyba (zaznaczam, że CHYBA) nie można robić w nim hiperłącz.

A poza tym, qbr, co ci przeszkadzają tak w ogóle kolumienki?

Dodane przez qbrex dnia 02.05.2006 16:27
#12

Mnie nie przeszkadzają...tylko ty coś pisałeś Pfft
A co do hiperłącz...jak najbardziej - są.

Dodane przez drozda dnia 02.05.2006 17:08
#13

Odydoz napisał/a:
Protestuję. Ankieta była już dawno, ale w formie testowej - żeby zobaczyc, czy dobrze działają. Nie mogę więc oddac teraz głosu, bo z myslą "wszystko jedno" zaznaczyłem wtedy pdf :/

To w podsumowaniu będę pamiętał żeby przetransportować twój głos na html'a. Wyniki wyświetlają się dopiero po zagłosowaniu, więc nie będzie czegoś w stylu "o pdf ma więcej głosów, też to wybiorę", ok?

Dodane przez Hardcore dnia 02.05.2006 21:12
#14

Mimo że jestem przeciwnikiem pdfów to nowy AZ mi się spodobał! Dlaczego? Może to śmiesznie zabrzmi ale ten fajny podział na strony, niezła szata graficzna pozwoliła mi się poczuć jak prawdziwemu redaktorowi. Strony są elegancko podzielone a nie jeden tekst ktory przewijam sobie strzałeczką i zadaje pytanie czy napisałem więcej czy mniej niż redaktor CDA czy innego pisma. Jedyne co chciałbym zmienić to powrot avatarów do ktorych się przyzwyczaiłem. A tak to mi się podoba. AVATARY COME BACK

Dodane przez Black Predator dnia 02.05.2006 22:39
#15

Zgadzam się z Hardcorem. Wg mnie PDF jest trochę lepszy - jednakże ma oczywiście swe minusy, do których można się przyzwyczaić.
AVATARY COME BACK!

Dodane przez Elum dnia 02.05.2006 23:02
#16

Heh, wszyscy tu jak widzę analizują przede wszystkim oprawę graficzną i technikalia, a ja dla odmiany właśnie zacząłem numer jubileuszowy czytać. I utknąłem na drugim akapicie.

qbrex we wstępniaku napisał był:
A teraz... teraz niemal każda przygodówka jest w
pełnym 3D (na przykład Fahrenheit lub Dreamfall).

Hmmm... czy tylko mi coś w tym zdaniu nie pasuje? I to bardzo?

Edytowane przez Elum dnia 02.05.2006 23:06

Dodane przez drozda dnia 03.05.2006 01:31
#17

Elum napisał/a:
Heh, wszyscy tu jak widzę analizują przede wszystkim oprawę graficzną i technikalia (..)

... ponieważ to zmieniło się w stopniu największym od ostatniej odsłony AZ Wink2.

Elum napisał/a:
(..) a ja dla odmiany właśnie zacząłem numer jubileuszowy czytać. I utknąłem na drugim akapicie.

qbrex we wstępniaku napisał był:
A teraz... teraz niemal każda przygodówka jest w
pełnym 3D (na przykład Fahrenheit lub Dreamfall).

Hmmm... czy tylko mi coś w tym zdaniu nie pasuje? I to bardzo?

Polecam czytać dalej, wstępniak podpisany jest przez qbrexa, więc nie koniecznie jest to również zdanie każdego z redaktorów.

Nawiasem mówiąc domyślam się, że chodziło tutaj o definicję gry przygodowej (odpuśćmy sobie w tym temacie dyskusję czy F. jest przygodówką, ok?) która osiągnęła (osiągnie, osiąga?) znaczący sukces komercyjny. Z tego co mi się wydaje większość pięknie zapowiadających się gier przygodowych 2D, mimo cudownej oprawy i (przypuszczalnie) fabuły nie pojawia się z powodu braku funduszy i wydawców... Przykry fakt (choć są wyjątki). Ale to było w nawiasie. Jak pisałem (i łatwo wywnioskować to po nowinkach ze strony) moje zdanie na ten temat jest odrobinę odmienne.

Dodane przez Elum dnia 03.05.2006 09:04
#18

Wszystko fajnie, drozda, tylko ja jednak miałem na myśli (chyba) coś innego Wink2

Pomińmy na razie 2D, skoncentrujmy się na 3D. We wstępniaku przeczytać możemy, że o ile kiedyś "3D oznaczało grę, w której trójwymiarowe modele nakładane są na renderowane tła" (czyli, w skrócie - przygodówki były prerenderowane), o tyle dzisiaj "niemal każda przygodówka jest w PEŁNYM 3D". A ja się w takim razie pytam ile tych "niemal każdych" jest, bo mnie, obojętnie z której strony bym nie liczył, za każdym razem wychodzi góra osiem (Fahrenheit, Dreamfall, Broken Sword 4, Ankh, Daemonica, Pathologic, Culpa Innata, Fennimore Fillmore's Revenge). Tymczasem tych, które zdaniem qbrexa są w mniejszości (prerenderowanych), gdyby tak liczyć od 2005 roku wzwyż wyszło i wyjdzie naprawdę o wiele więcej.

drozda napisał
Polecam czytać dalej, wstępniak podpisany jest przez qbrexa, więc nie koniecznie jest to również zdanie każdego z redaktorów.

Nie chodzi o to, że qbrex ma własne zdanie, tylko o to, że pisze nieprawdę. Nawiasem mówiąc, to też nie do końca jest prawda:

qubrex we wstępniaku napisał był:
Gdy AZ zaczęło powstawać w 2001, fanom gier przygodowych ani przez myśl nie przeszło, że gra przygodowa może być w pełnym 3D.

Chyba jednak przeszło, skoro w 1999 roku wyszedł Gabriel Knight 3, a 2000 realMyst B)

Dodane przez AleX Under dnia 03.05.2006 10:09
#19

qbrex napisał:
Mnie nie przeszkadzają...tylko ty coś pisałeś


Taa? Ciekawe...

Parę postów wcześniej qbrex napisał:
A ograniczanie tła "kolumienkami". Cóż, miało byś normalnie...ale otwieram CDA - kolumienki, National Geographic - kolumienki. Zadałem sobie pytanie - "Co im odbiło z tymi kolumienkami?". Dobra...ściągam The Inventory - kolumienki...ech.


To to co? Chyba, że odmiennie rozumiemy "kolumienki" :) :shock2:

qbrex napisał:
A co do hiperłącz...jak najbardziej - są.


Rzeczywiście. Całe szczęście, że zaznaczyłem "chyba" :)

drozda napisał:
To w podsumowaniu będę pamiętał żeby przetransportować twój głos na html'a. Wyniki wyświetlają się dopiero po zagłosowaniu, więc nie będzie czegoś w stylu "o pdf ma więcej głosów, też to wybiorę", ok?


Na ciebie jak zwykle można liczyć :) A wyniki dla mnie są już widoczne, może dlatego, żem mod?

zmieniłem sposób cytowania na nowy /drozda

Edytowane przez drozda dnia 03.05.2006 11:54

Dodane przez Zebius dnia 03.05.2006 10:41
#20

Skad można ściągnąć starsze AZ, bo linki przerzucają mnie do AZ65, a chciałbym sobie porównać wersje pdf i html?