Tytuł: Adventure Zone - Przygodówki od A do Z :: Adventure Zone 65

Dodane przez Elum dnia 03.05.2006 09:04
#18

Wszystko fajnie, drozda, tylko ja jednak miałem na myśli (chyba) coś innego Wink2

Pomińmy na razie 2D, skoncentrujmy się na 3D. We wstępniaku przeczytać możemy, że o ile kiedyś "3D oznaczało grę, w której trójwymiarowe modele nakładane są na renderowane tła" (czyli, w skrócie - przygodówki były prerenderowane), o tyle dzisiaj "niemal każda przygodówka jest w PEŁNYM 3D". A ja się w takim razie pytam ile tych "niemal każdych" jest, bo mnie, obojętnie z której strony bym nie liczył, za każdym razem wychodzi góra osiem (Fahrenheit, Dreamfall, Broken Sword 4, Ankh, Daemonica, Pathologic, Culpa Innata, Fennimore Fillmore's Revenge). Tymczasem tych, które zdaniem qbrexa są w mniejszości (prerenderowanych), gdyby tak liczyć od 2005 roku wzwyż wyszło i wyjdzie naprawdę o wiele więcej.

drozda napisał
Polecam czytać dalej, wstępniak podpisany jest przez qbrexa, więc nie koniecznie jest to również zdanie każdego z redaktorów.

Nie chodzi o to, że qbrex ma własne zdanie, tylko o to, że pisze nieprawdę. Nawiasem mówiąc, to też nie do końca jest prawda:

qubrex we wstępniaku napisał był:
Gdy AZ zaczęło powstawać w 2001, fanom gier przygodowych ani przez myśl nie przeszło, że gra przygodowa może być w pełnym 3D.

Chyba jednak przeszło, skoro w 1999 roku wyszedł Gabriel Knight 3, a 2000 realMyst B)