Hoodwink - poradnik
Dodane przez crouschynca dnia 24.07.2012 19:37

Spis treści:



  Wstęp

  Oświadczyny

  Naprawa pierścionka

  W pułapce

  Do tramwaju



Wstęp



Przechodzimy do prawej części pomieszczenia i oglądamy sekretarzyk, z którego zabieramy zapałki. Udajemy się teraz na lewą stronę gabinetu. Klikamy na małym stoliczku. Znajdziemy tam cygaro. Zapalamy je przy użyciu zapałek. Teraz musimy pozbyć się dymu. Pomiędzy małym stoliczkiem a centralnym biurkiem znajduje się urządzenie sterujące wentylacją. Podchodzimy do niego. Aby go uruchomić, kręcimy korbką zgodnie z ruchami wskazówek zegara, aż wszystkie czerwone lampki zmienią kolor na zielony. W celu osiągnięcia sukcesu, należy trzymać myszkę pewną dłonią i nie przerywać akcji obracania.



hoodwink_por01


Jeśli uda nam się uruchomić wentylację, obejrzymy cut-scenkę. Część kartek z biurka zostanie wywianych, odsłaniając w ten sposób leżące na centralnym biurku pudełko. Podchodzimy tam i zabieramy pudełeczko, w środku którego Michael znajdzie pierścionek. Po chwili do gabinetu wkracza detektyw Pyre, stawiając nas w dość nieprzyjemnej sytuacji. Kiedy odzyskamy kontrolę nad bohaterem, klikamy na stojącej na biurku butelce i używamy na niej cygara, by rozprawić się z przeciwnikiem.



Oświadczyny



Trzeba odpowiednio przygotować się do oświadczyn. Udajemy się w lewo, w stronę schodów. Schodzimy na dół, a potem idziemy w prawo, aż dojdziemy do stoiska hippisowskiej sprzedawczyni Saffron. Wyczerpujemy wszystkie tematy rozmowy, aby posunąć fabułę do przodu. Dowiemy się, że potrzebujemy kwiatów, kilku rzeczy do przyrządzenia perfum oraz czekoladek. Jeśli chodzi o kwiaty, znajdziemy je w szklarni. Kartę dostępu do pomieszczenia dostaniemy od Saffron. Najpierw udajemy się właśnie tam. Oddalamy się od kobiety i idziemy kawałek w lewo. Zaraz za automatami napotkamy drzwi, nad którymi widnieje żółty neon. Podchodzimy do nich, klikamy na panelu i używamy na nim karty dostępu.



hoodwink_por02


W środku podchodzimy do skrzynki z przełącznikami na lewo od schodów. Na ekranie zbliżenia naciskamy dowolny fragment skrzynki, by uruchomić zraszacz. Zbliżamy się teraz do rosiczki. Klikamy na nią. Uruchomi się mini-gierka. Zadanie polega na złapaniu 6 biegających różyczek. Aby osiągnąć sukces, najeżdżamy na wybrany kwiatek, klikamy na nim i przytrzymujemy przez 1 sekundę, tzn. podążamy za nim kursorem ze wciśniętym lewym przyciskiem gryzonia. Schwytawszy 6 róż, opuszczamy szklarnię.



Poszukamy teraz składników perfum. W naszym ekwipunku powinny znajdować się rękawiczki, które dostaliśmy od Saffron poruszając odpowiedni temat w trakcie rozmowy. Rękawiczki będą nam potrzebne w tej części gry. W celu odnalezienia niektórych składników musimy udać się na górę, czyli tam, gdzie znajdują się drzwi do biura detektywa. Idziemy w lewo do schodów i wchodzimy na górę. Na górze idziemy najpierw w lewą stronę. Oglądamy z bliska zgniatarkę śmieci. Klikamy na przycisk START i rozmawiamy z robotem-pojemnikiem na śmieci. Spełniamy jego prośbę ponownie naciskając START. Biedak się rozmyślił, więc Michael próbuje mu pomóc. W efekcie oderwie robotowi rękę, która przyda się nam do zdobycia pierwszego ze składników. W lewym górnym rogu planszy znajdują się grzyby. Klikamy tam, by przejść do ekranu zbliżenia. Za pomocą robociej łapy strącamy grzyb, który upada na ziemię obok skrzyń. Podnosimy go i oglądamy cut-scenkę.



hoodwink_por03


Idziemy teraz w prawo, mijając schody i biuro detektywistyczne. Podchodzimy do dwóch koszy na śmieci. Przy użyciu rękawiczek otwieramy ten po prawo i zabieramy stamtąd puszkę. Podchodzimy teraz do skrzyni w prawej części planszy. Otwieramy ją przy pomocy rękawiczek i wyjmujemy z niej mleko.



Pora udać się po ostatni składnik, a mianowicie czekoladki. W trakcie wcześniejszej rozmowy z Saffron dowiedzieliśmy się, że są one w posiadaniu czerwonego robota Brycke. Spotkamy go w innej części miasta. Jak tam się dostać? Opuszczamy Saffron i idziemy cały czas w lewo, mijając po drodze schody. Dojdziemy do holu. Przejście jest mało widoczne, gdyż kursor nie przybiera ikony symbolizującej wyjście z danej lokacji tak jak w innych przygodówkach. Jedyny wyróżniający się element to prostokątna płyta chodnikowa za tablicą. Kierujemy tam Michaela. Kiedy chłopak stanie we właściwym miejscu, trafimy do innej części miasta.



hoodwink_por04


Znajdujemy się w lokacji, w której spotkamy robota z czekoladkami. Schodzimy na dół i odbijamy w prawo. Zauważamy, że pod drzewem stoi mały czerwony robot. Rozmawiamy z nim. Niestety, Brycke połyka czekoladki. Po zakończeniu konwersacji, klikamy na drzewo obok robota. Brycke odda nam wówczas słodycze, a my wracamy do hippiski. Rozmawiamy z Saffron na temat oświadczyn. Kobieta przygotuje dla nas stosowny zestaw upominkowy. Wracamy więc do holu i przechodzimy do lokacji, w której spotkaliśmy czerwonego robota.



Naprawa pierścionka



Schodzimy na dół, lecz tym razem idziemy w lewo. W głębi planszy (na prawo od budki telefonicznej) mieści się winda. Idziemy tam, by zjechać do slumsów. Będąc na miejscu, idziemy w prawo. Rozmawiamy z robotnikiem Jinem. Mężczyzna zgodzi się za pomocą swojego palnika zmienić inskrypcję na pierścionku, który „pożyczyliśmy” z biura detektywa. Nasz rozmówca słabnie, w związku z czym musimy poszukać mu coś do jedzenia. Dopiero wtedy Jin nam pomoże.



hoodwink_por05


Wracamy windą do poprzedniej lokacji. Idziemy cały czas w prawo. Niedaleko czerwonego robota mieści się stoisko z żywnością. Znajdziemy je za stolikami (zaznaczone żółtą ramką na powyższym screenie). Rozmawiamy z handlarzem. Dowiemy się, że potrzebuje pomocy z piecem. Podpalamy piec zapałkami. W nagrodę otrzymamy przysmak o nazwie Lao Su Pao, tak na marginesie przeterminowany. Wracamy z takim jedzeniem do Jina. Dajemy leżącemu robotnikowi Lao Su Pao. Na szczęście, mężczyzna nie protestuje i z apetytem pałaszuje przysmak. Postawiony na nogi Jin przerabia pierścionek zgodnie z naszym życzeniem.



Udajemy się dalej w prawo. Dojdziemy do miejsca z metalowymi drzwiami po prawo. Otwieramy je i wchodzimy do środka. Następnie klikamy na drzwiach w głębi planszy, niestety bez powodzenia. Aby je otworzyć, potrzeba czegoś małego i płaskiego. Z lady po lewo zabieramy karnet. Używamy go na drzwiach i przechodzimy do kolejnego pomieszczenia. Jedziemy windą na górę.



hoodwink_por06


W mieszkaniu idziemy do przodu. Za biurkiem pod oknem siedzi Francesca, czyli ukochana Michaela. Rozmawiamy z nią, a potem dajemy zestaw upominkowy (kwiaty z czekoladkami). Na koniec wręczamy dziewczynie pierścionek.



W pułapce



Ściga nas policja. Jesteśmy w tej części slumsów, gdzie spotkaliśmy wcześniej Jina. Władze schwytały Michaela w pułapkę, odgradzając przejście z obu stron Na dodatek, musimy unikać laserowego celownika. Jeśli nasz bohater zostanie namierzony przez laser, zacznie się odliczanie do pięciu. Stojąc w tym samym miejscu w momencie zakończenia odliczania, Michael zginie, a gra cofnie się do ostatniego zapisu, czyli początku owej sekwencji. Co musimy zrobić? W prawym górnym rogu uliczki, stoją skrzynie. Leży na nich palnik Jina, który oczywiście zabieramy. W następnej kolejności zajmujemy się lewą częścią planszy, a konkretnie fragmentem bramy w górnej części uliczki. Znajduje się tam panel, na którym musimy użyć palnika. Kiedy odpadnie klapa, ustawiamy się tuż przed panelem i czekamy, aż zauważy nas laser. W momencie rozpoczęcia odliczania, nadal stoimy w miejscu. Uciekamy dopiero wtedy, kiedy pozostaną 2 sekundy do strzału. W przypadku sukcesu oglądamy cut-scenkę z ucieczką Michaela.



hoodwink_por07


Do tramwaju



Wysiadamy z windy. Zauważamy, że pomiędzy windą a budką telefoniczą stoi Jin. Podchodzimy do niego i oddajemy palnik. Teraz biegniemy cały czas w prawo. Za stoiskiem, gdzie naprawialiśmy wcześniej piec znajduje się przejście prowadzące do tramwaju (prawa część planszy). Idziemy tam. Niestety, z powodu policjantów nie dotrzemy na miejsce. Wprawdzie stróże prawa nic nam nie zrobią, ale w prawym górnym rogu ekranu ujrzymy list gończy. Wracamy się przed schody. Przy tablicy stoi kosz na śmieci. Oglądamy go na zbliżeniu. Klikając na nim, odpalimy kolejną scenkę. To nasz znajomy niedoszły samobójca, który bynajmniej nie pała do Michaela sympatią. Dowiemy się od niego, że tylko roboty mogą ominąć policyjny patrol i podróżować tramwajem. Dzięki tej informacji możemy działać dalej, a tym samym posunąć fabułę do przodu.



Wracamy do Jina. Mężczyzna pomoże Michaelowi przebrać się za robota, ale potrzebuje trzech rzeczy: wiadra, tekturowego pudła oraz mózg w słoiku. Pierwsze dwa przedmioty zdobędziemy od Saffron. Wchodzimy wielkimi schodami na górę. Hippiskę znajdziemy w tym samym miejscu, co poprzednio. Rozmawiamy z nią. Kartonowe pudło dostaniemy od ręki, zaś po wiadro musimy udać się do szklarni. Saffron ponownie wręczy nam kartę dostępu do tego pomieszczenia. Idziemy do szklarni, klikamy kartą dostępu na panelu przy drzwiach i wchodzimy do środka.



hoodwink_por08


Trochę się zmieniło od naszej ostatniej wizyty, do czego się zresztą przyczyniliśmy. W dolnej części schodów leży drewniany kij. Podnosimy go. Michael użyje go, by zdobyć wiadro. Mamy już dwa składniki przebrania. Czas poszukać ostatniego. W tym celu opuszczamy szklarnię i udajemy się do robota Brycke, któremu zabraliśmy czekoladki. Klikamy na nim. Dzięki temu dowiemy się, że jest głodny. Podchodzimy więc do odwiedzanego wcześniej stoiska z jedzeniem. Jego właściciel ma kolejny problem. Trzeba pomóc mu pozbyć się karaluchów z pieca. Klikamy na piecu. Uruchomi się wówczas mini-gierka podobna do zadania polegającego na łapaniu kwiatów. Różnica polega na tym, że musimy schwytać 6 karaluchów. Kierujemy się identycznymi zasadami, tzn. najeżdżamy kursorem na wybranego robala, klikamy na nim i przytrzymujemy przez 1 sekundę (podążamy za nim kursorem ze wciśniętym lewym przyciskiem myszy). Za rozwiązanie problemu dostaniemy nową porcję Lao Su Pao.



Udajemy się do Brycke’a. Wręczamy mu potrawkę. Robot jak oszalały wjedzie w lampę naprzeciwko. W wyniku uderzenia lampa zostaje uszkodzona i zaczyna się chwiać. Wykorzystujemy ten fakt, gdyż Brycke stoi właśnie pod lampą. Idziemy tam. Klikamy na lampie, by uruchomić zręcznościową mini-gierkę. W prawym górnym rogu planszy pojawi się wskaźnik. Biała wskazówka musi zrównać się z pękniętą dolną czarną. Klikając na uchwycie lampy, sprawimy, iż Michael zacznie nią potrząsać. Chwytamy za uchwyt najwyżej jak się da, gdyż wtedy uda się najmocniej potrząsać lampą. Czeka nas teraz klikanina. Klikamy jak tylko ujrzymy ikonę łapki. Musimy działać energicznie. Biała wskazówka zacznie opadać w dół, lecz jeśli przerwiemy, wskaźnik zacznie wracać do pierwotnej pozycji. Gdy biała wskazówka zrówna się z dolną czarną, lampa spadnie na robota, w wyniku czego odpadnie mu mózg.



hoodwink_por09


Podnosimy mózg, czyli ostatni składnik przebrania. Wracamy do Jina, który przygotowuje stosowny kostium. W przebraniu robota uda nam się wyminąć policję. Mimo że policjanci zatrzymają Michaela, przepuszczą go dalej. Idziemy w prawo i oglądamy końcowy filmik.



Autorka: crouschynca