Magritte - reaktywacja
Dodane przez Przemo dnia 15.10.2009 15:58
Pamiętacie amatorską przygodówkę, pt. Magritte, wykonaną przez Marcina Drewsa w ramach pracy dyplomowej? Jeśli nie, to będziecie mieli okazje poznać, gdyż autor postanowił reaktywować swój projekt i stworzyć coś o wiele, wiele lepszego oraz jeszcze bardziej profesjonalnego. Szczegóły przeczytacie w obszernej informacji prasowej w rozwinięciu newsa. >>
Treść rozszerzona
Pamiętacie amatorską przygodówkę, pt. Magritte, wykonaną przez Marcina Drewsa w ramach pracy magisterskiej. Jeśli nie, to będziecie mieli okazje poznać, gdyż autor postanowił reaktywować swój projekt i stworzyć coś o wiele, wiele lepszego oraz jeszcze bardziej profesjonalnego. Szczegóły w obszernej informacji prasowej w rozwinięciu newsa.

"*Najpierw zdobył rzesze fanów w kraju, ożywiając offowy rynek komputerowej rozrywki w Polsce, teraz wykłada pionierską tematykę w szkole wyższej. Marcin M. Drews, dziennikarz, pisarz, członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier, od lat związany z rynkiem elektronicznym, rozpoczął prowadzenie zajęć z tworzenia fabuły interaktywnej - prawdopodobnie pierwszego takiego przedmiotu w Polsce.*

"Magritte" autorstwa Drewsa był pierwszą w Polsce grą przygodową stworzoną jako część pracy dyplomowej (*"Gry komputerowe w walce z analfabetyzmem funkcjonalnym i informacyjnym. Darmowe programy do tworzenia gier i możliwość wykorzystania ich w edukacji na przykładzie programu Adventure Maker"* - temat referowany jednocześnie podczas II Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Kulturotwórcza funkcja gier. Gra w Kon-tekście edukacyjnym, społecznym i medialnym").

Krótko po udostępnieniu gry w sieci, zyskała ona przeszło 100 tysięcy użytkowników, stając się fenomenem cyberkulturowym, o którym rozpisały się media w całym kraju (http://project2.3it.pl/magritte/prasa.html). Projekt zdobył też pozytywne opinie wśród internautów i w prasie branżowej, gdzie doceniono fabułę, klimat i znakomitą muzykę.

Jak powiedział sam autor, była to prosta gra, której zadaniem było jedynie udowodnić możliwość nauki przez rozrywkę. Jednocześnie poinformował jednak, iż jest w trakcie kompletowania deweloperskiej minigrupy, z którą zamierza stworzyć o wiele większy, w pełni profesjonalny projekt.

Prace podobno są w toku, tymczasem od tego semestru Drews rozpoczął prowadzenie przedmiotu *"Problemy fabuły interaktywnej i hipertekstu"* na specjalności "Media cyfrowe i komunikacja elektroniczna" Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Studenci podczas zajęć zapoznają się z ideą multilinearności, ergodycznością dzieła, Aarsthowskim cybertekstem i innymi zagadnieniami, które legły u podstaw tworzenia gier, a także uczą się obsługi silnika "Adventure Maker", w którym stworzony został "Magritte". Podstawą zaliczenia ma być projekt w postaci gry przygodowej właśnie!

"Media cyfrowe i komunikacja elektroniczna" to pionierska specjalność, od pięciu lat funkcjonująca w obrębie kierunku "Dziennikarstwo i komunikacja społeczna" Dolnośląskiej Szkoły wyższej we Wrocławiu. Przygotowana została z myślą o zwię-kszającym się zapotrzebowaniu na specjalistów działających w obszarze multimediów i Internetu. Aby na takim rynku medialnym sprawnie się poruszać, potrzebna jest umiejętność posługiwania się narzędziami cyfrowymi i znajomość nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Technologia cyfrowa wymaga jednocześnie zupełnie innego sposobu myślenia niż działanie w warunkach analogowych. Odmienne od tradycyjnego jest np. dziennikarstwo on-line, potrzebne są nowe kompetencje komunikacyjne, sprawność w integrowaniu wiedzy, umiejętność wizualnego sposobu prezentacji danych i procesów, wiedza na temat e-commerce, znajomość netykiety itd. Głównym celem studiów jest przygotowanie fachowców wyposażonych w konkretne narzędzia informatyczne. Akcent w kształ-ceniu położony jest na obsługę konkretnego oprogramowania i sprzętu. Studenci zdobywają więc kompetencje producenckie, takie jak produkcja wydawnictw multimedialnych, gier komputerowych, czasopism internetowych, zarządzanie portalem internetowym, siecią sprzedaży on-line, produkcja filmów DVD i muzyki fonograficznej.

*Więcej o specjalności: *

http://www.dziennikarstwo.dsw.edu.pl/index.php?id=493

*Więcej o projekcie "Magritte":*

http://www.magritte.ocom.pl/

*Więcej o autorze:*

http://www.drews.art.pl/


*Marcin M. Drews* - dziennikarz, fotoreporter, pisarz, muzyk. Współtwórca pierwszej polskiej gry przygodowej na PC "Tajemnica statuetki". Obecnie dyrektor ds. marketingu i rzecznik prasowy w dużym wydawnictwie. Członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Od 19. lat w branży dziennikarskiej, sześciokrotnie redaktor naczelny, w tym trzykrotnie w mediach ogólnopolskich. Wokalista zespołu "Their Royal Hignesses". Autor wielu reportaży telewizyjnych i prasowych, scenariusza do gry "Project Freedom" (w USA "Space Interceptor"), opowiadania "Anna" nagrodzonego w ogólnopolskim konkursie na małe formy literackie "Miłość niejedno ma imię", książki "77 stron o sushi" oraz kilku referatów naukowych, w tym opracowania "Zjawisko diaporamy. Multimedialność analogowa w fotografii lat 80. i jej współczesne oblicze cyfrowe" opublikowanego w książce "Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań"."