Tytuł: Adventure Zone - Przygodówki od A do Z :: Znak zapytana - polska gra w AGS

Dodane przez lolek00 dnia 11.02.2013 11:33
#11

321/325 punktów !

Jeśli chodzi o fabułę to odczucia miałem podobne jak w przypadku serii silent hill bo te tematy trochę trą o siebie. Sam pomysł i fabuła jak dla mnie na tym samym poziomie jest mniej więcej.

Jeśli chodzi o grafikę to nie miałem problemu jako ktoś kto grywał w gry w stylu retro. Mogę patrzeć na to trochę inaczej jako ktoś kto sam kombinował z grami i być bardziej wyrozumiałym. Inni prawdopodobnie będą musieli mocno przyzwyczaić oczy, szczególnie jeżeli nie grali w stare gry i nie czują klimatu budowanego przy pomocy takich środków.

Gra jest odpowiednio trudna. Sam utknąłem i OLi_10 musiał mnie nakierować - wynikło to głównie z obecnego w grze trybu przełączania kursorów/funkcji który dodatkowo komplikuje zabawę. Jeśli chodzi o bugi - to można by się przyczepić do detali ale nie ma dużej potrzeby robienia tego (niektóre pętle z wczesnego etapu gry działają w późniejszym - a zawierają starsze informacje etc).

Niektóre dialogi wydawały się zbyt rozciągnięte - dlatego trochę zwątpiłem w fabułę w pewnym okresie (pierwsze z Emily) ale potem wszystko się składa i broni, ogółem grywalność jest spora jak dla mnie - i gra jest dobrze przemyślana.

W teorii można było by robić remake w lepszych realiach graficznych bo pomysł ma potencjał - ale to już zostawiam bo sam nie mógłbym wiele zaoferować (bawiłem się trochę Unity 3d ogółem - ale raczej nie czuje się na siłach sam mało co zrobiłem). Może bardziej wykształceni ludzie się zapalą - ale wiadomo jak to bywa z pracą zespołową nad grą przez neta. Jak dla mnie - mogło by to mieć komercyjny potencjał w innej szacie (piszę to bo grałem w kilka sporo nudniejszych gier adventure za które twórcy chcieli hajsu)Sweet