Tytuł: Adventure Zone - Przygodówki od A do Z :: Adventure Zone 62 - zawartość

Dodane przez drozda dnia 02.02.2006 14:45
#1

Za kilka dni dostępny będzie nowy numer Adventure Zone. Już teraz możemy zdradzić Wam jego zawartość. A sporo się w tym wydaniu pozmienia. Po pierwsze będzie to mój ostatni numer AZ-offline. Od nowego numeru (63) składaniem AZ zajmie się qbrex, ale o szczegółach poczytacie we wstępniaku.

Teraz zapraszam już do zapoznania się z zawartością AZ62:

Okładka:
img210.imageshack.us/img210/4333/az62okladka4ss.th.jpg

Temat numeru:
NiBiRu: Wysłannik Bogów

Zapowiedzi:
Alan Wake
Juniper Crescent: The Sapphire Claw

Recenzje:
6 Day Assassin
Broken Sword 3
Gorky Zero: Fabryka Niewolników
Harry Potter i Czara Ognia
Myst V: Koniec Wieków
NiBiRu: Wysłannik Bogów
Moment Of Silence
Still Life
The Westerner
...i wybrane prace konkursowe.

Solucja:
NiBiRu: Wysłannik Bogów

Inne:
Żartobliwie o przyszłości serii Gabriel Knight
Broken Sword 2,5 - demo test
Czemu w przygodówki chce się grać??? - przemyślenia
GameWalker
Przygody w kraju nad wisłą - przemyślenia

Oraz rozstrzygnięcie konkursu z Broken Swordem I do wygrania.

Numeru możecie spodziewać się 5 lutego wieczorem, lub 6 lutego z rana :)

Dodane przez Eggz Eye dnia 02.02.2006 19:26
#2

Numer widzę większy od ostatniego. Tekstów jest nawet dosyć dużo. Choć na pewno kiedyś było więcej. drozda jakie teksty konkursowe oprócz zwycięzcy trafią do numeru?? A może nie jakie, a ile?? Bo chyba nie chcesz podawać tego przed wyjściem numeru. :twisted:

Dodane przez drozda dnia 02.02.2006 20:28
#3

Yoda napisał:
...chyba nie chcesz podawać tego przed wyjściem numeru.

Właśnie... Wink2

Dodane przez daz dnia 02.02.2006 23:45
#4

Qbrex bedzie nowym naczelnym? Ale AZ offline i strona bede mam nadzieje ze soba scisle polaczone? W ogole jak to bedzie wygladac?:)

Dodane przez drozda dnia 03.02.2006 00:40
#5

daz napisał:
Qbrex bedzie nowym naczelnym? Ale AZ offline i strona bede mam nadzieje ze soba scisle polaczone? W ogole jak to bedzie wygladac?:)

Nie wyobrażam sobie innej sytuacji :) Od następnego numeru qbrex (jeszcze przeze mnie w razie czego wspierany Wink2) zajmie się wersją płytkową, natomiast ja swój czas poświęcę już tylko na prowadzenie strony i forum. Dzięki temu będę mógł trochę odsapnąć i zastanowić się wreszcie w jakim dokładnie kierunku AZ powinno zmierzać. Bo (nie zaczynaj zdania od "bo"!) jak narazie wszystko idzie tak trochę na "Huraaaa!". Trzeba parę spraw dokładnie przemyśleć :)

Współpraca będzie między tymi dwoma "ciałami" oczywiście bardzo ścisła. Dzięki temu mamy nadzieję kompletnie zmonopolizować rynek Wink2

Dodane przez daz dnia 03.02.2006 10:54
#6

Nie no, pomysl jak najbardziej dobry:) Oby tylko wszystko sie udalo. Czekam niecierpliwie:)

Dodane przez Hardcore dnia 03.02.2006 14:03
#7

Numer wygląda naprawdę nieźle. Dobra robota Panowie, mam nadzieję że następny (o ile będzie) uda nam się zrobić jeszcze lepszy.

Dodane przez Papkin dnia 03.02.2006 15:08
#8

I git! Tak trzymać!

Dodane przez AleX Under dnia 04.02.2006 11:59
#9

"Żartobliwie o przyszłości serii Gabriel Knight" - czy to aby nie jest to, co było na forum Przygodoskopu? Grin

Numerek prezentuje się bardzo dobrze. Nie mam wątpliwości, że qbrex się nadaje na stanowisko naczelnego. Jak nikt (poza tymi, którzy już na tym stanowisku byli) :)

Dodane przez mendosa dnia 04.02.2006 12:25
#10

Odydoz napisał:
"Żartobliwie o przyszłości serii Gabriel Knight" - czy to aby nie jest to, co było na forum Przygodoskopu?

To jest "prawie" to samo. Autor jest ten sam :wink: .

Dodane przez Papkin dnia 05.02.2006 18:59
#11

Czekać wieczorem, czy jednak obudzić się jutro wcześniej rano? SuperBad

Dodane przez drozda dnia 05.02.2006 22:18
#12

Gotowe! Numer możecie pobrać z tej strony: http://adventure-zone.home.pl/nowy_numer.htm

I żeby uniknąć bałaganu komentujcie go w tym wątku. Miłej lektury! :)

Dodane przez Elum dnia 06.02.2006 00:55
#13

Pozwolę sobie na szczyptę konstruktywnej krytyki. Mogę? Wink2

Po pierwsze
- layout AZ62. Podoba mi się. Bardzo. O wiele bardziej niż obecny layout strony. Nawet to minimalistyczne (Adventure Zone napisane zwykłą czcionką) logo jest IMHO ładniejsze niż ta porażka (no offense) z Kate, April i LeChuckiem z MI3. Myślałeś o tym drozda, żeby wprowadzić tą zieleń na główną? Ja bym sie nie wahał ani przez chwilę.

Po drugie - teksty AZ62. Tutaj niestety wciąż (od sześćdziesięciu dwóch numerów) to samo. Dlaczego one są tak cholernie... nierówne!? To znaczy część z nich jest bardzo dobra, a część zwyczajnie kiepska (przy gołąbkach odpadłem). Zin sporo na tym traci. Niestety.

Dodane przez drozda dnia 06.02.2006 12:01
#14

Nigdy nie miałem nic przeciwko konstruktywnej krytyce Wink2
Elum napisał:
Po pierwsze - layout AZ62. Podoba mi się. Bardzo. O wiele bardziej niż obecny layout strony. Nawet to minimalistyczne (Adventure Zone napisane zwykłą czcionką) logo jest IMHO ładniejsze niż ta porażka (no offense) z Kate, April i LeChuckiem z MI3. Myślałeś o tym drozda, żeby wprowadzić tą zieleń na główną? Ja bym sie nie wahał ani przez chwilę.

Obecny layout jest kolorowy, wesoły, budzi różne odczucia i napewno nie jest tym, który będzie na stałe Wink2 Szykują się zmiany, to pewne. Ale o tym już pisałem parę postów wyżej:
drozda napisał:
Dzięki temu będę mógł trochę odsapnąć i zastanowić się wreszcie w jakim dokładnie kierunku AZ powinno zmierzać. Bo (nie zaczynaj zdania od "bo"!) jak narazie wszystko idzie tak trochę na "Huraaaa!". Trzeba parę spraw dokładnie przemyśleć :)

A w tych "sprawach" jest oczywiście również layout. Niech tylko skończy się sesja (+poprawkowa Grin).

Elum napisał:
Po drugie - teksty AZ62. Tutaj niestety wciąż (od sześćdziesięciu dwóch numerów) to samo. Dlaczego one są tak cholernie... nierówne!? To znaczy część z nich jest bardzo dobra, a część zwyczajnie kiepska (przy gołąbkach odpadłem). Zin sporo na tym traci. Niestety.

Hmm, to już jest poważny zarzut. Mógłbym powiedzieć, że nasze teksty są doskonałe - ale tak nie jest, niczyje nie są. Napewno czytałeś w dziale "Redakcja" moich kilka słów na temat byłych redaktorów. Nie da się ukryć, że ekipa w ciągu tych 62 numerów zmieniała się kilka (naście?) razy kompletnie. A tak to jest, że każdy zanim zacznie pisać na bardzo dobrym poziomie wypuści kilka tekstów trochę niższych lotów - sam jak teraz czytam swoje pierwsze artykuły to aż śmiać mi się chce. Powinniśmy wprowadzić ostrzejszą selekcję tekstów? Dodaję do listy przemyśleń Wink2

Dodane przez Elum dnia 06.02.2006 14:43
#15

drozda napisał:
Powinniśmy wprowadzić ostrzejszą selekcję tekstów?

Raczej tak. I nie chodzi mi o to, żeby autorów kiepskich tekstów spisywać od razu na straty, ale żeby uświadomić im, że muszą się jeszcze sporo nauczyć.

Taka recenzja 6 Day Assassin na przykład, to przecież pomyłka od pierwszego do ostatniego zdania. Jak się to czyta po Syberii Rincewinda, czy Nibiru mendosy człowiek doznaje czegoś w rodzaju szoku termicznego Wink2 (za duże kontrasty).

Natknąłem się na tą bardzo małą grę (zajmuje jakieś 300 kb, albo trochę więcej) w Internecie.

A ja myślałem, że w kalafiorze. I co to znaczy "albo trochę więcej"? Komputer się zepsuł i nie można było dokładnie sprawdzić? A wystarczyło odrobinę pomyśleć:

Natknąłem się na tą bardzo małą grę (zajmuje jakieś 300 kb [ciach]) na jednej ze stron poświęconych amatorskim [ew. niezależnym/darmowym] przygodówkom.

Należy do gier stworzonych w Adventure Game Studio. Program ten został stworzony specjalnie dla fanów gier przygodowych, chcących sobie stworzyć własną grę.

A więc ta gra, która jest grą należącą do gier została stworzona przy pomocy proramu do robienia gier? Fascynujące. A można było napisać:

Została ona stworzona przy pomocy programu Adventure Game Studio, który umożliwia miłośnikom gier przygodowych tworzenie swoich własnych... [coś tam, coś tam, brakuje mi słowa Wink2]

Nie pozwala on oczywiście na wysokiej klasy bajery graficzne. Grafika gier stworzonych w programie Adventure Game Studio jest naprawdę brzydka.

W jakim sensie brzydka? Bo w kontekście 6 Days Asssasin wygląda to tak, jakby program AGS posiadał jakieś zdolności paranormalne, albo wyświetlał komunikaty w stylu - "niestety, ta lokacja narysowana jest zbyt ładnie i nie może być wykorzystana w amatorskiej przygodówce". Dlatego ujął bym to inaczej:

Nie pozwala on oczywiście na wysokiej klasy bajery graficzne, w związku z czym grafika gier stworzonych w programie Adventure Game Studio technicznie odbiega od dzisiejszych standardów.

Tak samo jest również i z tą grą.

Eeech, poddaje się. Nie chce mi się analizować w ten sposób całej recenzji, bo mam jutro ciężki egzamin Wink2

Dodane przez qbrex dnia 06.02.2006 14:54
#16

Nie ma to jak kilka słów "miłej" krytyki. przynajmniej wiemy co musimy poprawić :)

Dodane przez Eggz Eye dnia 06.02.2006 15:46
#17

Dziękuję Elum. Miałeś się do czego przyczepić. :evil:
Pamiętaj jednak, że mój staż recenzenta jest bardzo krótki. Kilka miesięcy. Ja się cały czas uczę. Napisałem jak napisałem. Czego się czepiasz? Nie od tego jesteś na forum. :evil: Ale dzięki. Nauczę się na własnych błędach przynajmniej. :)

Dodane przez mendosa dnia 06.02.2006 16:26
#18

Poczułem się wezwany do tablicy : zmieniałem bowiem styl niektórych zdań w tekstach redakcyjnych. Ale nie mam zamiaru być współautorem recenzji, więc nie ingeruję zbyt mocno.
Elum-->za bardzo się czepiasz Yody, ma facet swój styl, nie jesteśmy w Gazecie Prawnej, tylko w AZ. Twoje poprawki "brzmią" przejrzyściej, ale to nie znaczy "lepiej". :wink: .

Dodane przez qbrex dnia 06.02.2006 16:32
#19

Wojna. AZ vs. Przygodoskop. Co wy na to? Grin

Dodane przez Papkin dnia 06.02.2006 16:37
#20

Pomogliście nam przy AdventureBack. Playback (znaczy się ja) będzie więc walczyć (nie, nie mówię, że konkretnie za Adventure Zone... Po prostu przyłączymy siędo silniejszych, ograbimy ciała zmarłych i, wzorem wikingów eeee... no... nieważne).