Sinking Island - poradnik
Dodane przez mertruve dnia 30.03.2008 12:54

WSTĘP



Tym razem dzięki Benoitowi Sokalowi przyjdzie nam rozwiązać zagadkę śmierci Waltera Jonesa, 82-letniego milionera. Jeżeli nie wiecie co robić, bądź utknęliście w jakimś miejscu, to nie martwcie się. Ta solucja na pewno wam pomoże!



ZACZYNAMY



Dzień 1



Miejsce znalezienia zwłok



Na początku klikamy w prawym górnym rogu na nasz PPA – samouczek wprowadzi nas w tajniki zbierania dowodów, oraz możliwość ich łączenia i szukania powiązań. Czas rozpocząć właściwą rozgrywkę. Jako, że to wyścig z czasem to robimy wszystko możliwie jak najszybciej. Podchodzimy do ciała i klikamy na nie – dzięki temu robimy zdjęcie. Rozmawiamy z Hubertem De Nolent, prawnikiem Waltera Jonesa. Wypytujemy go o wszystko. Teraz możemy odpowiedzieć na pierwsze pytanie: Czy śmierć Waltera Jonesa była przypadkowa? Otwieramy PPA, a w niej Bazę Danych Poszlak. Przesuwamy zdjęcie twarzy Waltera Jonesa i oświadczenie Huberta De Nolent (3). Pora ruszać na górę.



Plaża



Robimy zdjęcie śladów stóp i podnosimy korale z prawej strony. Podchodzimy do wózka, którym poruszała się ofiara. Na ziemi leży złoty łańcuszek – podnosimy go. Przyglądamy się z bliska miejscu, gdzie wyrwano kable. Z tyłu są odciski palców – również się im przyglądamy. Robimy także zdjęcie krwi.

Biegniemy dalej w kierunku wieży. Natrafiamy na rozgałęzienie, gdzie możemy udać się do góry, albo na dół. Wybieramy ścieżkę do góry. Na kamieniu znajduje się kawałek tkaniny, podnosimy go. Wracamy na rozgałęzienie dróg i wybieramy ścieżkę na dół. Dochodzimy do mostu. Przy lampie po lewej stronie można przybliżyć ekran – robimy to. Fotografujemy ślady stóp.





Idziemy dalej na dół i spotykamy dziewczynę, która nam ucieka. Jack automatycznie pójdzie na dół, na plażę. Rozmawiamy z obiema postaciami. Architektowi robimy zdjęcie stóp. W trakcie rozmowy pytajcie o wszystko, o co się tylko da. Lorenzo i Sonia nie pomogą nam za wiele, ale wyjaśnią kilka kwestii. Wracamy do góry i biegniemy przed siebie, w kierunku wieży. Znów spotykamy dziewczynę, która po raz kolejnym nam ucieka. Biegniemy za nią i trafiamy do wieży. Jednak zamiast do niej wejść, podążamy za dziewczyną. Po przebiegnięciu kilku ekranów trafiamy do niewielkiej chatki rybaka.



Chatka



Rozmawiamy najpierw z rybakiem, a potem z jego córką Bainą. Jack sfotografuje odciski stóp rynaka, oraz paznokcie Bainy. Dziewczyna nie da sobie sfotografować odcisków stóp, więc musimy przy domku znaleźć miejsce, gdzie można przybliżyć ekran i sfotografować odciski.





Wchodzimy do domku. Po prawej stronie widzimy dwie skrzynie. Otwieramy obie. Z jednej zabieramy list, a z drugiej korale, oraz pudełko z diamentem. Wychodzimy z chatki i robimy zdjęcie piramidy. Czas porównać kilka dowodów. Porównujemy twarz Waltera Jonesa ze zdjęciem rąk Bainy, oraz odciski stóp zrobionych na plaży z odciskami zrobionymi przed chatką. Podobnie z koralami – znalezionymi w chatce, oraz tymi na plaży. Porozmawiajmy jeszcze raz z Bainą i jej ojcem. Po skończonej rozmowie wracamy na plażę do Lorenza i Sonii. Rozmawiamy o wszystkim. Czas ruszać do wieży.



Wieża



Kilka wskazówek na początek: obserwujmy uważnie w bazie danych osób, gdzie one obecnie przebywają – skróci nam to czas ich szukania. Będę wskazywał z kim rozmawiać, bo miejsce pobytu postaci jest losowe i nie zawsze jest takie same. Proponuję również poznać w miarę dobrze hotel i zapamiętać rozmieszczenie pomieszczeń. Na początku będę wskazywał drogę do pomieszczeń, ale później podam już tylko nazwy, np. numer pokoju.



Hotel jest ogromny, ale nie ma co się bać. Po lewej stronie jest portiernia, bierzemy stamtąd ulotki.





Następnie idziemy w stronę windy i czytamy, że niestety nie jest czynna. Cofamy się i wchodzimy po dużych schodach w środku hallu. Idziemy dalej lewymi schodami i na dół. Jesteśmy w kuchni – zapamiętajmy jak tu trafić.



Kuchnia



Porozmawiajmy trochę z: Martinem, Billym i Clarą. Jedna z szafek kuchennych nie została domknięta. Wyciągamy z niej nóż.





Czas wyjść z kuchni i wracać na schody. Wybieramy drogę po prawej na rozwidleniu. Wchodzimy do windy i wybieramy 18 piętro. Jesteśmy w heliporcie. Wchodzimy do środka i idziemy na dół, do kolejnej windy. Jedziemy nią na 22 piętro.



Gabinet Lorenza



Z szafki po lewej stronie zabieramy medal, który leży między pucharami. Ustawiamy radio i słuchamy komunikatu o pogodzie. W szafie po prawej stronie zabieramy marynarkę Lorenza. Porównujemy poszlaki – skrawek materiału znaleziony na plaży porównujemy z marynarką znalezioną przed chwilą. Pasuje!

Czas zejść na dół, po niewielkich schodkach. Na biurku leży skrawek papieru i ołówek.
Temperujemy ołówek i wyciągamy z maszynki pojemnik ze startym grafitem. W szafkach znajdują się dokumenty, czytamy je klikając dwukrotnie na nie w PPA (polecam czytanie wszystkich dokumentów i ulotek, można się wiele dowiedzieć). Przyglądamy się także konsoli z przyciskami. Po zrobieniu wszystkiego możemy wsiąść do windy i zjechać piętro niżej, na 21.



Biblioteka



Rozmawiamy z Hubertem. Jeżeli rozpocznie się przerwa obiadowa (choć wcale nie musi), to nie martwimy się tylko szukamy go (dzięki bazie danych postaci) i robimy mu zdjęcie odcisków stóp. Porównanie poszlak – odciski stóp znalezionych przy wózku z odciskami stóp Huberta. Pasuje! Zobaczmy co ma nam o tym do powiedzenia. Czas zdjąć odciski palców z elektrycznego wózka Waltera Jonesa. W tym celu udajemy się na plażę, w miejsce gdzie rozpoczynaliśmy przygodę.



Plaża



Używamy grafitu na uchwycie wózka i robimy zdjęcie. Następnie biegniemy do chatki rybaka.


Chatka



Pobieramy odciski palców Bainy i robimy porównanie poszlak – odciski palców z wózka z odciskami palców dziewczyny. Pasuje! Możemy porozmawiać jeszcze z Kolio, ale niczego nowego się nie dowiemy. Pora wracać do hotelu.



Wieża



W bazie danych osób szukamy gdzie znajduje się Lorenzo. Bardzo możliwe, że będzie jeszcze na plaży (ale tylko wtedy, gdy bardzo szybko wykonywaliście wszystkie zadania i prowadziliście rozmowy). Rozmawiamy z nim o wszystkim. Pora odpowiedzieć na drugie pytanie.



Pytanie: Kto był na skorupie żółwia w noc śmierci Waltera Jonesa?



Oświadczenia:

Nolent – nr. 4 – widział Lorenzo ubiegłej nocy biegnącego z tarasu.

Nr. 9 – widział Bainę i Lorenzo ubiegłej nocy.



Lorenzo – nr. 7 – widział Nolenta w noc śmierci Waltera Jonesa.

Nr. 6 – widział jak Walter Jones próbować zaatakować Bainę.



Dowody:

- naszyjnik z korali

- zdjęcie porównujące odciski butów Nolenta z tymi znalezionymi przy wózku.

- zdjęcie porównujące odciski palców Bainy z tymi z wózka.

- zdjęcie porównujące odciski stóp Bainy z tymi znalezionymi przy wózku.

- zdjęcie porównujące kawałek materiału znaleziony na skale z marynarką Lorenza.



Zadanie rozwiązane!



Rozmawiamy z Lorenzo dla pewności i wyruszamy na poszukiwania Marco i Cristiny. Możliwe, że są w jadalni, w tym celu należy wejść na górę po schodach znajdujących się na środku hallu i iść w prawą stronę, jak do windy. Zamiast do niej wsiadać idziemy na dół. Jesteśmy w jadalni.



Jadalnia



Rozmawiamy z Marco i Cristiną o wszystkim, a następnie z Hubertem (prawdopodobniej dalej jest w bibliotece, ale niekoniecznie. Dla pewności zawsze sprawdzajmy bazę postaci w PPA). Powinniśmy mieć wszystkie możliwe dowody, aby rozwiązać kolejny fragment układanki.

Pytanie: Co wydarzyło się pomiędzy Walterem Jonesem i Bainą na skorupie żółwia?



Oświadczenia:

Nolent – nr. 10 – widział jak Baina zepchnęła Waltera Jonesa z urwiska

Lorenzo – nr. 9 – widział jak Walter Jones zaatakował Bainę.



Dowody:

- zdjęcie porównujące korale znalezione na plaży z tymi znalezionymi w chatce.

- zdjęcie porównujące twarz Waltera Jonesa z dłońmi Bainy.

- zdjęcie śladów wózka Waltera Jonesa na plaży.

- zdjęcie chaotycznych odcisków stóp znalezionych przy wózku Waltera Jonesa.



Zadanie rozwiązane!



Dzień 2



Pokój Jacka



Od razu kierujemy swe kroki do windy, jedziemy na 18 piętro, a potem do drugiej windy i na 21, do biblioteki.



Biblioteka



Porozmawiajmy z Hubertem, a dostaniemy dwa dokumenty: raport z kostnicy i zezwolenie na całkowitą swobodę prowadzenia śledztwa. Przeczytajmy oba dokumenty. Czas odpowiedzieć na kolejny pytanie.



Pytanie: Jaka była przyczyna śmierci Waltera Jonesa?



Dowody:

- raport z autopsji Waltera Jonesa.



Zadanie rozwiązane!



Dokładnie oglądamy biurko Nolenta. Zabieramy wszystkie dokumenty i czytamy je uważnie. Z tyłu znajduje się okno, robiąc zbliżenie zauważamy wióry. Robimy im zdjęcie.
Pora podejść do Huberta i zamienić z nim kilka słów. Po rozmowie idziemy w lewą stronę, do gabinetu Waltera Jonesa.



Biuro Waltera Jonesa



Robimy zdjęcie portretu Waltera. Idziemy na dół, do miejsca gdzie stoi biurko Waltera. Na razie interesuje nas jednak szafka z bronią. Widzimy kilka karabinków, a na dole dwie szuflady. Z lewej szuflady zabieramy naboje, aż natrafimy na te właściwe.





Z prawej natomiast zabieramy szmatkę. Jedną z kartek papieru przykładamy do oleju, pobierając próbkę. Zabieramy olej. Czas przyjrzeć się dokładnie broni. Na górze znajduje się karabinek Winchester 270 – używamy na nim szmatki. Na karabinku na samym dole używamy również szmatki. Wiemy, że interesuje nas Winchester na górze. Używamy grafitu na nim i robimy zdjęcie odciskom palców. Przyglądamy się również rysom na lufie, potem zabieramy broń.



Porównanie poszlak – porównujemy zdjęcia wiórków z okna z rysami na bronie Waltera Jonesa.



Możemy rozwiązać kolejną część układanki.



Pytanie: Co było narzędziem zbrodni?



Dowody:

- karabin

- brudna szmatka

- faks z raportem z autopsji



Zadanie rozwiązane!



Interesujemy się biurkiem Waltera Jonesa. Podchodzimy do niego i przyglądamy się zdjęciu z Safari. Otwieramy także szufladę na dole, po prawej stronie i używamy na niej noża. Zabieramy akta Waltera Jonesa dotyczące jego spadkobierców i czytamy – ciekawa lektura!



Czas odpowiedzieć na kolejne pytanie.



Pytanie: Skąd oddano strzał?



Dowody:

- faks z raportem z autopsji

- zdjęcie rysów z broni

- zdjęcie porównujące wiórków z parapetu z rysami na broni

- wiórki


>Zadanie rozwiązane!



Wychodzimy z biura Waltera Jonesa i idziemy do biblioteki. Rozmawiamy z Hubertem na wszystkie możliwe tematy i zdejmujemy mu odciski palców. Pora ruszać na 22 piętro do…



Biuro Lorenza



Rozmawiamy z Lorenzo, który daje nam kartę dostępu do wszystkich pomieszczeń w całej wieży. Rozmawiamy z Lorenzo o wszystkim i wsiadamy do windy. Czas na 18 piętro, potem przesiadkę do drugiej windy i zjazd na piętro 17.



Pracownia techniczna



Tutaj zabieramy wszystko co się da, czyli: palnik z podłogi, gogle z szafki, która znajduje się nad niszczarką papieru, śrubokręt (jest na stole) i rękawiczki (są na drabinie). Jeśli ktoś znajduje się w pomieszczeniu, to porozmawiajmy z nim o wszystkim. Wsiadamy do windy i jedziemy na 15 piętro.



Pokój nr 151



Używamy klucza na drzwiach i wchodzimy. Znajdujemy się w pokoju Huberta. Przeszukujemy całe mieszkanie. W sypialni znajduje się sejf, przyglądamy mu się uważnie. Używamy na nim palnika, a następnie posypujemy grafitem kluczyk i robimy zdjęcie. Zabieramy kluczyk

Porównanie poszlak – odciski z kluczyka na odciskach palców Huberta, oraz odciski palców z broni z odciskami Huberta. Zgadza się! Pora odwiedzić pokój obok.



Pokój nr 152



Idziemy na dół i ze stolika zabieramy dokument, czytamy go. Pora do windy i na 14 piętro.



Pokój nr 142



Interesuje nas łazienka, znajdujemy w jednej z szuflad (prawej) spinkę do włosów. Przyglądamy się walizkom stojącym koło łóżka. Na walizce stojącej po lewej stronie używamy spinki i zabieramy ze środka pudełko w kształcie żółwia. Z szafki nocnej po prawej stronie łóżka zabieramy dokumenty, które uważnie czytamy. Czas na pokój obok.



Pokój nr 141



W sypialni stoi kosz na śmierci, przyglądamy się mu.





Zabieramy bilety i rachunki. Przy łóżku także stoi walizka, również się jej przyglądamy. Zabieramy pudełko ruskich prezerwatyw. Na końcu rozmawiamy z Cristiną i Clarą. Czas wyjść z pokoju.



Hotel



Nie będę mówić gdzie iść, bo wszystko jest opisane w bazie danych postaci w PPA. Należy po kolei porozmawiać ze wszystkimi postaciami, a przede wszystkim z: Sonią, Bainą, Kolio, Billym, Marco, a na samym końcu z Hubertem. Teraz możemy odpowiedzieć na kolejne już pytanie.



Pytanie: Czy łańcuszek który Walter Jones nosił na szyi, został skradziony? Jeśli tak, to przez kogo?



Dowody:

- fragment łańcuszka Waltera

- zdjęcie portretu Waltera Jonesa

- faks z raportem z autopsji

- zdjęcie porównujące odciski palców Huberta z tymi na kluczu



Oświadczenia:

Billy – nr 3 – potwierdza informacje o łańcuszku

Nolent – nr 15 – udaje, że wziął klucz tylko po to żeby pomóc Walterowi Jonesowi

Sonii – nr 9 – potwierdza, że Jones nosił łańcuszek

Lorenza – nr 13 – Walter Jones miał jak zawsze swój łańcuszek na szyi



Zadanie rozwiązane!



Czas jechać na 20 piętro i użyć na drzwiach klucza znalezionego w sejfie, w pokoju Nolenta.



Pokój Waltera Jonesa:



Naprzeciwko drzwi wejściowych jest sejf. Podejdźmy do niego i użyjmy tego samego klucza, dzięki któremu weszliśmy. W środku nic nie ma! Co się mogło stać? Nieważne, idziemy na dół i zabieramy ze stolika dokumenty – przeglądamy je uważnie. Czas znaleźć Sonię, Billy’ego i Huberta, który powiedzą nam coś więcej o tajemniczym, pustym sejfie. Kiedy porozmawiamy już ze wszystkimi, a na końcu z samym Nolentem, to będziemy gotowi rozwikłać kolejny element układanki.


Pytanie: Co zawierał sejf Waltera Jonesa, czy za kradzież odpowiedzialny jest Nolent?


Oświadczenia:

Sonii – nr 11 – wyjaśnia okoliczności w których ukradła rzeczy z sejfu

Billy’ego – nr 6 – potwierdza co Sonia mówiła o sejfie i Nolencie

Nolenta – nr 17 – przyznaje, że otworzył sejf Waltera Jonesa



Dowody:

- obrączki ślubne

- pudełko w kształcie żółwia

- zaproszenie na ślub Waltera Jonesa

- przemowa Waltera Jonesa



Zadanie rozwiązane!



Jesteśmy coraz bliżej rozwikłania całej tajemnicy. Wchodzimy do windy i jedziemy na 21 piętro, do biblioteki. Skręcamy jednak w lewo i wchodzimy do gabinetu Waltera Jonesa.



Gabinet Waltera Jonesa



Interesuje nas biurko ofiary. Przyglądamy się jego tyłowi i zauważamy cztery śrubki. Odkręcamy je za pomocą śrubokrętu. Widzimy kolejne cztery śrubki należące do szafek. Również je odkręcamy i zabieramy dokumenty. Czytamy je uważnie. Ulotka o Marco? Ciekawe. Czas, więc znaleźć Marca i z nim porozmawiać. Możliwe, że znajduje się w jadalni. Jeżeli tak, to wracamy na poziom L2, należący do hallu. Jeśli nie, to szukamy go w bazie danych postaci (PPA) i sprawdzamy gdzie się znajduje. Rozmawiamy z nim na wszystkie możliwe tematy. Dzięki temu możemy odpowiedzieć na kolejne, nurtujące nas pytanie.



Pytanie: Kto jest dobrym strzelcem?



Oświadczenia:

Nolent – nr 14 – potwierdza, że brał udział w Safari

Sonii – nr 5 – potwierdza, że brała udział w Safari

Billy’ego – nr 4 – przyznaje, że brał udział w Safari

Marca – nr 7 – potwierdza, że był dobrym strzelcem

Nr 4 – potwierdza, że brał udział w Safari

Lorenza – nr 10 – potwierdza, że był dobrym strzelcem



Dowody:

- zdjęcie z Safari

- medal znaleziony u Lorenza

- ulotka wyborcza Marca



Zadanie rozwiązane!



Dzień 3



Heliport:



Czas na ostatni dzień śledztwa i wyjaśnienie tajemnicy morderstwa Waltera Jonesa. Dzwoni do nas szef i rozmawiamy o śledztwie. Następnie idziemy w prawo, do hallu heliportu i jesteśmy świadkami sceny – kłótnia między mieszkańcami wieży. Od teraz będziemy poruszać się tylko po górnych częściach wieży, czyli od piętra 18 wzwyż. Dostępne będzie również piętro 17, ale o tym później. Poczekalnia heliportu służy za „kwatery” dla członków rodziny. Od głównego hallu, gdzie są dwa rzędy schodów należy iść w prawo, a znajdziemy się w poczekalni i miejscu pobytu poszczególnych członków rodziny. Porozmawiajmy ze wszystkimi. W miejscu, gdzie przebywa Cristina zauważymy torbę. Po otrzymaniu zezwolenia możemy się jej przyjrzeć. Zabieramy dokumenty i czytamy je uważnie. Jeżeli nie porozmawialiśmy jeszcze ze wszystkimi, to czas to nadrobić. Następnie schodzimy na dół po schodach i wychodzimy w miejsce, gdzie znajduje się winda na niższe piętra (L1, L2, 18, etc). W doniczce obok windy znajduje się kartka papieru, zabieramy ją. Teraz kierujemy swoje kroki na dół, do ogrodu.



Ogród



Rozmawiamy z Marco. Na razie to wszystko co możemy tutaj zrobić. Czas wrócić do windy i zamiast do niej wsiąść – otworzyć drzwi obok i zejść po schodach na 17 piętro.



Pracownia techniczna



Jesteśmy świadkami sceny z Lorenzem. Coś się dzieje z niszczarką do papieru. Dostajemy klucz do niej. Czas ją otworzyć. Przybliżamy ekran i za pomocą klucza odkręcamy śruby. Zabieramy ze środka rękawiczki i przyglądamy się ostrzom. Kartę dostępu posypmy grafitem i zróbmy jej zdjęcie. Możemy wracać do heliportu. Wsiadamy do windy i jedziemy na 21 piętro.



Biblioteka



Podchodzimy do biurka Nolenta i… straszne! Zamiast jednak tracić zimną krew należy wziąć się do roboty. Z kieszeni Nolenta zabieramy kontroler do elektrycznego wózka Waltera Jonesa. Na biurku znajduje się długopis i przytrzymywany przez rękę list – zabieramy. Robimy zdjęcie martwego, a za pomocą zabranego długopisu wytrącamy broń, którą posypujemy grafitem. Żadnych śladów. Mimo to robimy zdjęcie broni i zabieramy ją. Czas na porównanie poszlak – list Huberta z tym znalezionym w donicy. Zgadza się! Idziemy do biura Waltera Jonesa.


Biuro Waltera Jonesa



Interesuje nas biurko ofiary. Na czerwonym światełku z przodu biurka używamy znalezionego kontrolera. Dzięki temu możemy użyć pierwszej szuflady (jest tam guzik) i zobaczyć, gdzie znajduje się skrytka.





Zabieramy z niej karteczkę. Teraz możemy udać się na 22 piętro.


Gabinet Lorenza



Lorenzowi dajemy kartkę znalezioną w skrytce Waltera Jonesa. W zamian dostajemy wydruk z biblioteki. Dzięki temu możemy odpowiedzieć na kolejną część układanki.



Pytanie: Kim byli ostatni ludzie, którzy przed morderstwem weszli do biblioteki?



Dowody:

- wydruk ze sprawdzenia zamknięcia biblioteki.



Zadanie rozwiązane!



Znów rozmawiamy z Lorenzo, który daje nam kolejny wydruk. Przyglądamy mu się. Teraz musimy iść aż do Heliportu i skorzystać z klatki schodowej, schodząc na 14 piętro.



14 piętro



Szczególnie interesuje nas pokój numer 142.



Pokój nr 142



W sypialni, na łóżku znajduje się paczka prezerwatyw. Posypujemy ją grafitem i robimy zdjęcie. Porównujemy poszlaki – odciski palców z paczki prezerwatyw z odciskami palców Martina; odciski palców z karty znalezionej w niszczarce z odciskami palców Marco; podarte rękawiczki z kartką poplamioną olejem (ta z biura Waltera Jonesa zrobiona koło szafy z bronią). Wszystko się zgadza! Wracamy na 18 piętro, do ogrodu.



Ogród



Rozmawiamy z Marco o wszystkim, a następnie udajemy się na górę do poczekalni Heliportu i rozmawiamy kolejno z: Sonią, Martinem i Cristiną. Dowiadujemy się wiele interesujących faktów. Czas udać się jeszcze na 22 piętro, do gabinetu Lorenza.



Gabinet Lorenza



Rozmawiamy o wszystkim. Możemy odpowiedzieć na dwa nurtujące nas pytania, które znacznie przybliżą nas do rozwiązania całej sprawy.



Pytanie: Co Simbi Laktar dalej robi na wyspie?



Oświadczenia:

Lorenza – nr 15 – uważa, że zapodział gdzieś kartę

Nr 14 – Simbi Laktar został zwolniony 15 dni temu



Dowody:

- zdjęcie porównujące odciski palców z karty znalezionej w niszczarce z odciskami palców Marco

- przemieszczanie karty Simbi Laktara w noc morderstwa.



Zadanie rozwiązane!



Pytanie: Czy śmierć Huberta de Nolenta naprawdę była samobójstwem?



Oświadczenia:

Lorenza – nr 16 – Nolent nie był typem samobójcy



Dowody:

- list do Izabeli Jones od Nolenta podzielony na dwie części

- zdjęcie twarzy Huberta

- zdjęcie pistoletu bez odcisków



Zadanie rozwiązane!



Zostało nam już tylko odpowiedź na pytanie kto jest mordercą. Musimy jednak jeszcze zebrać dowody. Bierzemy się do roboty!



Tutaj pojawia się pewna sprzeczność w grze. Z jednej strony możemy dalej kontynuować przygodę, udać się do pokoju Waltera Jonesa i poznać kilka dodatkowych faktów z życia rodziny, oraz później udać się do gabinetu Waltera Jonesa, ale wcale nie musimy tego robić. Jeżeli zrobiliśmy wszystko tak jak w solucji, to w tej chwili możemy odpowiedzieć na ostatnie już pytanie i dowiedzieć się kto na pewno jest mordercą. Decyzja należy tylko i wyłącznie do nas. Podaję oba rozwiązania. Dla tych, którzy nie są ciekawi i od razu chcą poznać zakończenie, niech przejdą do punktu numer 2.



– POZNAWANIE DALSZYCH FAKTÓW



Kierujemy swe kroki do windy i zjeżdżamy na piętro numer 20.



Pokój Waltera Jonesa



Na portrecie Anny Jones używamy kontrolera do wózka elektrycznego. Zjeżdżamy na dół. Podchodzimy do ołtarzyka. Z podłogi zbieramy cztery statuetki. Ustawiamy je na ołtarzu tak, aby stały tyłem do środka ołtarzyka. Ze środka zabieramy dokument i czytamy go uważnie. Żeby dostać się na górę należy użyć kontrolera na panelu. Wjeżdżamy na górę. Czas lecieć na 21 piętro.



Biblioteka



Przyglądamy się uważnie książkom na półce w bibliotece. Interesuje nas 5 półka. Jak da się zauważyć, książki można wyciągać. Rozwiązanie zagadki jest bardzo proste, musimy ułożyć imię Walter z poszczególnych inicjałów nazwisk autorów, czyli: W. Sean Kimer, Amartva D. Sunny, Lester L. Jackson, T. C. Richter, Eric Royon, R. Daniel. Otwiera się skrytka, a w niej mnóstwo butelek z alkoholem. Nas interesuje jednak samotna butelka z wodą. Dzięki temu otwiera się kolejna skrytka, a w niej akta. Zabieramy je i czytamy uważnie. Czas odpowiedzieć na ostatnie pytanie i rozwiązać zagadkę morderstwa Waltera Jonesa.



II – OSTATNIE PYTANIE



Pytanie: Czy są jakieś niepodważalne dowody winy Marco?



Oświadczenia:

Cristiny – nr 4 – rozpoznała, że są to rękawiczki Marco



Dowody:

- kawałki rękawiczek

- bilet Moska – Sale

- bilet Atlanta – Moskwa

- paragon zakupu gumowych rękawiczek

- butelka olejku

Zadanie rozwiązane!



Mamy już mordercę. Czas automatycznie zmieni się na godzinę 17. Ruszamy na 22 piętro, do gabinetu Lorenza.



Gabinet Lorenza



Jesteśmy świadkami sceny, a potem podziwiamy doskonale zrobione outro! Dobra robota!



Autor: mertruve