Sherlock Holmes i Tajemnica Srebrnego Kolczyka - solucja
Dodane przez drozda dnia 17.04.2006 14:32

Na początek mała rada: wszystkie nowo zdobyte przedmioty należy zawsze dokładnie obejrzeć z poziomu inventory. To samo tyczy się również każdej notatki, książki, czy zdjęcia, które dane nam było obejrzeć. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w których nie będzie wiadomo, co należy zrobić. Należy również zapisywać, co jakiś czas stan gry, gdyż zdarzają się momenty (chyba trzy), w których nasze śledztwo może zakończyć się przedwcześnie (czego oczywiście byśmy nie chcieli). Życzę miłej gry!



Sherringford Hall



Na początek bierzemy notatkę pana Bromsby z podłogi oraz rozmawiamy z obydwoma mężczyznami. Wychodzimy z głównego pomieszczenia przez drzwi po prawej. Rozmawiamy z Hermanem Grimble oraz z Lavinią. W Sali rozmawiamy z porucznikiem oraz młodym żołnierzem. Następnie wypytujemy służącego oraz barmana. Idziemy w lewo obchodząc stoły. Wracamy do pomieszczenia, w którym spotkaliśmy Lavinię. Ze stołu bierzemy listę gości i opuszczamy pomieszczenie przez drzwi w głębi (nie te prowadzące do sali). Rozmawiamy ze sprzątaczką Mary oraz przyglądamy się szufladzie po prawej, w której odkryjemy niebieskie obrusy. Wychodzimy przez drzwi obok schodów. Zabieramy z podłogi torebkę i przeszukujemy ją dokładnie wszystko oglądając. Zabieramy również próbkę białego proszku za pomocą probówki. Idziemy przez drzwi po lewej. W środku zabieramy bilet wizytowy z książki, zdjęcie ładnej dziewczyny z lustra (bardzo ważne! Ja za pierwszym razem przegapiłem je i pod koniec gry musiałem zaczynać od początku, gdyż brakowało mi tego zdjęcia. Wygląda na to, że jest to błąd gry :( ). Poza tym tak jak w korytarzu bierzemy próbkę białego proszku z biurka. Wychodzimy z tego pomieszczenia i idziemy w głąb korytarza. Bierzemy pudełko z białym proszkiem spod stolika po prawej (używamy lupy) i idziemy przez drzwi po prawej. W środku bierzemy płatki popiołu z popielniczki, mierzymy miarą odcisk buta na podłodze oraz bierzemy rudy włos z umywalki (obok nożyczek). Wychodzimy z tego pomieszczenia i idziemy przez kolejne drzwi w korytarzu. Na miejscu Sherlock poczuje zapach prochu strzelniczego. Zaglądamy za zbroję i zabieramy ciemny materiał. Za pomocą miary badamy ślady prochu na witrynie drzwi po prawej i idziemy do kuchni (w lewo). Przyglądamy się klapie od zsypu na śmieci, zabieramy guzik z podłogi (obok krzesła) oraz rozmawiamy z kucharzem. Przy okazji idziemy kawałek w głąb pomieszczenia i zabieramy spod dużego lustra czarny włos. Idziemy do Mary (czyści dywan) i rozmawiamy z nią. Wychodzimy przez drzwi po lewej. Rozmawiamy z Lavinią (pokazujemy jej pistolet) oraz z panem Grimble. Po wyjściu obchodzimy stoły od lewej (po drodze rozmawiamy z kolejnym żołnierzem) i zabieramy zabrudzony kawałek białego materiału z jednego z krzeseł. Po tym rozmawiamy jeszcze raz ze służącym sprzątającym podłogę. W tym momencie powinniśmy mieć już wszystko wykonane i powinniśmy automatycznie przejąć kontrolę nad Watsonem. Teraz nasze zadanie jest bardzo proste – wystarczy porozmawiać z wszystkimi osobami na wszystkie dostępne tematy. Po tym ponownie przejmiemy kontrolę nad Sherlockiem. Teraz wystarczy zabrać niedopałek papierosa oraz zmierzyć odcisk buta niedaleko drzwi i akcja przeniesie się na Baker Street.



Baker Street



Bierzemy trzy książki z półki i czytamy je. Następnie już jako Holmes zaczynamy bawić się w małego chemika. Najpierw za pomocą lupy przyglądamy się pudełku z białym proszkiem. Następnie kładziemy trzy próbki proszku na szkło mikroskopu i odkrywamy, że są one identyczne. Teraz kolejno przyglądamy się innym znalezionym przedmiotom. Gdy trzeba mieszamy je z odpowiednimi preparatami rozpuszczonymi w wodzie. Czasami trzeba również użyć palnika. Gdy już skończymy badanie dowodów zacznie się pierwszy quiz.



Oto prawidłowe odpowiedzi na pytania:



1) TAK – załączamy rozmowę z porucznikiem Pattersonem (za drugim razem)

2) NIE – załączamy rozmowę ze sprzątaczką Mary

3) NIE – załączamy wskazówkę dotyczącą znalezionego niedopałka papierosa oraz książkę „badania nad tytoniem”

4) NIE – załączamy rozmowę z Satterthwaite’m

5) NIE – załączamy rozmowę z panią Lambert oraz Carlem Pannisterem

6) TAK – załączamy wskazówkę dotyczącą znalezionego prochu na framudze drzwi w korytarzu oraz książkę „balistyka”

7) TAK – załączamy rozmowę z panną Lambert oraz listę gości.



Po rozmowie z Lestrade przeglądamy dokumenty, które dał nam Sherlock i wracamy do Sherringford Hall.



Sherringford Hall



Na miejscu rozmawiamy z panem Grimble i wychodzimy przez pierwsze widoczne drzwi. Wchodzimy do kuchni i rozmawiamy z kucharzem. Idziemy do palarni. Ze stołu zabieramy białe rękawiczki. Teraz idziemy do pokoju Lavinii. Ze stolika zabieramy czerwoną torebkę i opróżniamy ją. Teraz wracamy do głównej Sali, w której pojawiła się w międzyczasie Lavinia. Rozmawiamy z nią oczywiście, po czym znajdziemy się w gabinecie zmarłego Sir Bromsby. Dokładnie przyglądamy się wszystkiemu na biurku (zdjęcia, książka), szczególnie uważamy, aby nie przegapić ciekawego pierścienia na jednym ze zdjęć. Zabieramy również z szuflady trzy nadpalone papiery. Przyglądamy się również zdjęciom na ścianach oraz odsłaniamy ukryty za jednym z nich sejfowi. Gdy już wszystko zrobimy pojawią się Watson oraz Lastrade. Udajemy się na Stację Flatham.



Flatham


Na miejscu po rozmowie z Fletcherem udamy się do domu Fowletta. Po rozmowie z Grahamem rozmawiamy jeszcze raz z Fletcherem oraz Watsonem. Teraz możemy już udać się do domu Fowletta. Jednak zanim wejdziemy do środka obchodzimy dom od lewej strony i mierzymy odcisk buta na beczce stojącej pod oknem. Teraz możemy wejść do środka używając otrzymanego od Grahama klucza. Na początek bierzemy zapałki z lewej strony i za ich pomocą zapalamy lampę z prawej. Sprawdzamy buty oraz mierzymy odcisk na podłodze. Następnie bierzemy drewniana zabawkę spod stolika i udajemy się do kuchni (w lewo) przeglądając po drodze regał z książkami. W kuchni oglądamy wszystko na stole oraz zabieramy białe płatki popiołu z popielniczki. Teraz wychodzimy z kuchni i idziemy w prawo. Zapalamy lampę oraz przyglądamy się płachcie. Następnie otwieramy jedne z drzwi za pomocą posiadanego klucza i wchodzimy do kolejnego pomieszczenia. Przyglądamy się planszy. Naszym zadaniem jest (jak możemy dowiedzieć się z nadpalonego fragmentu notatki) ułożenie wszystkich linii (wiersze, kolumny i linie poprzeczne) tak, aby suma wszystkich ułożonych guzików była równa 55. Ostatecznie plansza powinna wyglądać jak na obrazku poniżej.





Po ułożeniu zagadki zabieramy żeton i wracamy z nią do głównego pomieszczenia. Podchodzimy do urządzenia po prawej stronie przy ścianie i uruchamiamy je wkładając żeton do podajnika. Pociągamy za rękę automatu i kolejno wybieramy takie karty: as pik, 4 karo oraz 4 krzyż. Po czym zabieramy kawałek papieru. Teraz dokładnie przyglądamy się czterem obrazom wiszącym na ścianie po prawej stronie. Po wykonaniu tej czynności idziemy do pomieszczenia, w którym rozwiązaliśmy zagadkę z żetonem. Podchodzimy do sejfu i wpuszczamy do arki zwierzęta w takiej kolejności (w jej ustaleniu pomagają nam ukryte w obrazach symbole oraz zdobyta notatka) :



Krab, jeleń, niedźwiedź, reszta poza orłem i na końcu orzeł



Zabieramy dokumenty z sejfu, po czym się z nimi zapoznajemy. Pamiętamy jeszcze, aby przyjrzeć się wbitemu we framugę okna śrubokrętowi oraz wiszącym na ścianie dyplomom. W głębi pokoju oglądamy zdjęcie na ścianie, zauważamy brak poduszki na łóżku oraz zabieramy tajemniczą lepką substancję ze zlewu. Po tym powinniśmy usłyszeć Watsona wołającego, że znaleziony został klucz w ogrodzie. Wracamy do środka i za pomocą nowo zdobytego klucza dostajemy się do ostatniego niezbadanego pomieszczenia (drzwi koło zakrwawionej płachty). Na dole zabieramy bilet wizytowy oraz mierzymy wielkość stopy nieboszczyka. Możemy już wyjść na zewnątrz. Wracamy do Baker Street.



Baker Street



Od razu mamy do rozwiązania drugi quiz. Oto prawidłowe rozwiązania:



1) TAK – załączamy rozmowę z Murrayem

2) TAK – załączamy raport Lastrade dotyczący zbrodni (przebieg zbrodni)

3) NIE – załączamy rozmowę z Hermannem Grimble (z 15 października)

4) TAK – załączamy listy od Bromsby’ego do Fowletta

5) TAK – załączamy wskazówkę dotyczącą zniknięcia poduszki

6) TAK – załączamy wskazówkę dotyczącą śrubokręta w framudze okna oraz śladu na beczce na zewnątrz pod oknem



Po tym przystąpimy do badania zdobytych przedmiotów. Oglądamy lepkie kulki pod mikroskopem a zabawkę oraz rękawiczki oglądamy pod lupą. Teraz przejmujemy kontrolę nad Watsonem.



Stacja Flatham



Na początek rozmawiamy z kierownikiem stacji. Następnie przyglądamy się ławce i zabieramy białe piórko (jest po lewej). Teraz wchodzimy do pociągu. W śmietniku nic nie znajdziemy, więc bierzemy się za systematyczne przeglądanie siedzeń. Na pierwszym trafimy na kolejne piórko, przy drugim nic nie znajdziemy, pod trzecim zauważymy czapkę a na końcu wagonu w śmietniku zgaszony papieros. Po tym wrócimy do Baker Street, a później do Sherringford Hall.



Sherringford Hall



Na miejscu rozmawiamy z obiema paniami, po czym wychodzimy pierwszymi drzwiami po prawej. Idziemy na sam koniec korytarza, aż do schodów. Rozmawiamy z Mary, po czym idziemy na górę. U góry mamy do rozwiązania zagadkę z sejfem. Prawidłowa kolejność to:



3 – 1 – 2 – 2 – 1 – 1



Zabieramy wszystko z sejfu i dokładnie czytamy każdy z dokumentów. Rozmawiamy z Lastrade, po czym udajemy się do Cementowni Bromsby’ego.



Cementownia Bromsby’ego



Po rozmowie ze stróżem wchodzimy do budynku po prawej. W środku wchodzimy po schodach. U góry zabieramy klucz leżący pod stolikiem po lewej. Następnie wchodzimy przez drzwi będące za nami (używamy zdobytych kluczy). Zabieramy brudny papier spod tygrysa, przyglądamy się słoniowi (poruszamy trąbę i zabieramy figurkę pana Bromsby). Za pomocą małego kluczyka otwieramy sejf ukryty za obrazkiem nad biurkiem i zabieramy ze środka księgi rachunkowe. Teraz wracamy do poprzedniego pomieszczenia i ustawiamy figurkę pana Bromsby koło trzech innych. W ten sposób zdobędziemy klucz. Bierzemy go i za jego pomocą dostajemy się do szuflady biurka w drugim pomieszczeniu. Czytamy dokumenty ze środka, ale nic nie zabieramy tak, aby Grimble nie zorientował się, że tu myszkowaliśmy. Jeżeli nie zostaliśmy jeszcze zawołani przez Watsona, oznacza to, że musimy jeszcze coś obejrzeć (jakąś rzeźbę, fotografie obraz), więc oglądamy oba pomieszczenia u góry bardzo dokładnie. Wracamy do Baker Street.



Baker Street


Po rozmowie z porucznikiem i Watsonem wracamy o zmierzchu do cementowni.



Cementownia Bromsby’ego



Najpierw zabieramy drabinę i ustawiamy ją przy murze. Po przejściu na druga stronę ZAPISUJEMY stan gry. Przed nami pierwsza zręcznościowa część gry, więc trzeba będzie ją pewnie powtarzać przynajmniej kilka razy. Przyznam, że była to pierwsza zagadka w tej grze, która mnie naprawdę zirytowała (poza pierwszym quizem ;). Aby ją bez stresowo przejść należy zastosować się do poniższej instrukcji.



Najpierw udajemy się za stróżem, jednak nie za szybko, aby nas nie zauważył (przypominam, że by biec należy szybko kliknąć dwa razy lewy klawisz myszki). Teraz ustawiamy się dokładnie w miejscu, które pokazane jest na poniższym obrazku.





Gdy pies będzie w miejscu tak jak na obrazku każemy Holmesowi biec do drzwi biura. Następnie używamy klucza, aby dostać się do środka. Teraz wchodzimy do góry i postępujemy tak jak wcześniej za dnia. Tzn. wyciągamy figurkę ze słonia, zabieramy klucz z konstrukcji mostu, dzięki czemu zdobędziemy klucz do szuflady. Otwieramy ją i zabieramy z wnętrza dokumenty oraz klucz do magazynu. Schodzimy na dół i zapisujemy grę. Wychodzimy na zewnątrz, biegniemy w lewo i gdy pojawi się widok z góry idziemy na miejsce ukazane na poniższym obrazku. Gdy strażnik będzie w takiej pozycji jak na obrazku szybko udajemy się do magazynu (po lewej u góry) – na początku kawałek idziemy, żeby po chwili biec. Trzeba się również spieszyć z otwarciem drzwi za pomocą zdobytego klucza, gdyż po chwili możemy zostać zobaczeni.





W środku teatru zapalamy lampę na narożniku, oraz udajemy się w głąb. Po drodze mierzymy odcisk buta. Za pomocą noża dostajemy się dalej. Teraz kolejny raz zapalamy światło, po czym oglądamy ślady krwi na szmacie. Teraz bierzemy pęk kluczy i idziemy, aż do następnych drzwi. Otwieramy je i przechodzimy dalej. Po drodze możemy zbadać proszek rozsypany na podłodze. Wchodzimy do następnego pomieszczenia. Idziemy w lewo i za pomocą noża przecinamy materiał. Idziemy dwa pomieszczenia wstecz i zabieramy zwinięty kłębek materiału spod miejsca, z którego zabraliśmy pęk kluczy. Teraz za pomocą noża wycinamy maskę na twarz. Używamy jej i wracamy obejrzeć ciało. Jednak potrzebujemy czegoś, aby przesunąć ciało. Niestety szpadel się nie nada (jednak trzeba spróbować), więc wracamy do dużego pomieszczenia i zabieramy tyczkę znajdującą się niedaleko drzwi. Teraz używamy tyczki na zwłokach. Po rozmowie z Watsonem nastąpi animacja, po której wrócimy do Baker Street.



Baker Street



Przed nami trzecie pytania quizowe:



1) TAK – załączamy rozmowę z Gobletem

2) TAK – załączamy zdjęcie Bromsby’ego nad wąwozem Kalidassa oraz dokument "O kapitanie Lowrie…"

3) NIE – załączamy rozmowę z Mary oraz tekst "wyrok" 4) TAK – załączamy tekst "Kancelaria Lloyd, Lloyd & Masterson"

5) TAK – załączamy wskazówkę dotyczącą znalezionego przy zwłokach paszportu (jeżeli nie ma tej opcji, należy przeczytać paszport w inwentarzu)



Teraz czytamy dokumenty przekazane nam przez Sherlocka, po czym udajemy się do domu Huntera.


Dom Huntera



Po rozmowie z Applebym oglądamy ślady krwi na podłodze w domu. Następnie przyglądamy się otwartej szafce oraz mierzymy odcisk buta na parapecie okiennym. Po tym wychodzimy z pomieszczenia i udajemy się w głąb ogródka. Po prawej możemy zbadać doniczki, jednak na nic wśród nich ciekawego nie trafimy. Należy dokładnie przyjrzeć się doniczkom na wprost. Pod jedną z nich znajdziemy kilka ciekawych rachunków. Wracamy do bazy.



Baker Street



Najpierw podchodzimy do biblioteczki i stojąc obok niej klikamy na butelkę wina. Sherlock zauważy, że wśród książek powinny znajdować się jakieś ciekawe informacje. Więc sięgamy po encyklopedię i dowiadujemy się o kolejnym miejscu, jakie przyjdzie nam odwiedzić. Jednak zanim się tam udamy należy się przebrać, w tym celu wychodzimy przez drzwi w głębi pomieszczenia.



Opactwo Richmond



Na miejscu najpierw idziemy do bramy i rozmawiamy z jednym z ojców. Po rozmowie idziemy w głąb lasu (w lewo). Teraz, aby bez stresowo pokonać ten fragment gry trzeba postępować dokładnie według poniższych instrukcji.


Najpierw idziemy dwa razy prosto. Na pierwszym rozwidleniu wybieramy drogę w prawo. Znajdziemy się przy małym jeziorku, do którego niedługo wrócimy. Na rozwidleniu idziemy w lewo. Następnie wybieramy ścieżkę w prawo (uwaga na zmiany ujęć kamery, które potrafią zmylić). Teraz kolejny raz idziemy w lewo (ale to wyżej) i prosto. W efekcie powinniśmy znaleźć się na ścieżce, przy której możemy dostrzec pomarańczowe wiadro leżące na poboczu. Idziemy prosto i do góry (powinniśmy natrafić na rozbitą butelkę wina). Idziemy ścieżką w górę, a gdy Sherlock poinformuje nas, że czuje dym koniecznie ZAPISUJEMY grę. Gdy pójdziemy wyżej zacznie się kolejny zręcznościowy fragment gry. Naszym zadaniem będzie ugaszenie pożaru w ciągu minuty. W tym czasie musimy zabrać wiadro, napełnić je wodą z jeziorka i wrócić na miejsce gasząc pożar. Aby ułatwić wam zadanie poniżej załączam obrazki, które na pewno pomogą w przejściu tego fragmentu gry.



Więc gdy już zacznie się odliczanie biegniemy w dół. Na pierwszym skrzyżowaniu udajemy się w prawo. Bierzemy wiadro i biegniemy w dół. Teraz biegniemy w prawo (1) i w dół (2). Teraz biegniemy w dół i w prawo (3). Idziemy jak na rysunku (4) i w prawo (5), a następnie w dół (6). Teraz nabieramy wody do wiadra i biegniemy z powrotem. Najpierw w lewo, do góry, w lewo (7). Teraz w prawo i w lewo (8). Następnie w lewo (to wyżej) oraz do góry (9). Teraz już wystarczy biec prosto, w prawo i wzdłuż ścieżki (powinniśmy przebiec koło resztek rozbitej butelki wina). Gdy dobiegniemy na miejsce szybko gasimy pożar.












Teraz schodzimy na dół i pierwsze, co robimy to zapalenie świeczki. Badamy plamę na podłodze, oglądamy stertę tlących się dokumentów oraz przyglądamy się butelkom oraz łóżku. Następnie kierując się za śladami odciśniętymi w ziemi (w międzyczasie je mierzymy) idziemy w głąb ruin. Na końcu korytarza odkrywamy schowek ukryty za cegłą (używamy noża, aby się do niego dostać). Ze środka zabieramy wszystko co się da i dokładnie czytamy dokumenty. Teraz wychodzimy z lasu i wracamy do Sherringford Hall.



Sherringford Hall



W środku po odbyciu rozmowy idziemy do buduaru (pokoju Lavinii). Po krótkiej rozmowie i po wyjściu porucznika jeszcze raz rozmawiamy z Lavinią pokazując jej zdjęcie młodej kobiety (to w tym momencie musiałem powtarzać grę :/). Po tym wrócimy do Baker Street, aby rozwiązać kolejny quiz.



Baker Street



Prawidłowe odpowiedzi są następujące:



1) TAK – załączamy tekst o Jung Jei

2) TAK – załączamy rozmowę z Applebym

3) TAK – załączamy rozmowę z Bratem

4) TAK – załączamy dwa dokumenty: groźba W. i groźba W.C.

5) TAK – załączamy dokument Przepaść Kalidassa



Po rozwiązaniu quizu Sherlock zdecyduje się udać do teatru Aston.



Teatr Aston



Na miejscu oglądamy tablicę po lewej i wchodzimy do środka. Najpierw rozmawiamy ze starym znajomym Kirbym, a następnie idziemy porozmawiać z aktorami. Po przepytaniu wszystkich idziemy do garderoby. W środku rozmawiamy z pijaną kobietą i wychodzimy na korytarz. Idziemy do pomieszczenia w głębi i zbieramy porozrzucane po pokoju różne notatki i książki. Czytamy je, po czym ponownie przyglądamy się ubraniom wiszącym w szafie. Brakuje jednego! Po tym wychodzimy na korytarz i idziemy zapukać do drzwi kolejnego pomieszczenia, aby porozmawiać z Richardem. W trakcie rozmowy pokazujemy mu kolczyk z diamentami. Teraz przechodzimy za kulisy przez garderobę. Rozmawiamy z napotkanym mężczyzną i wracamy do głównej Sali. Rozmawiamy z młodym mężczyzną wpatrzonym w aktorkę i dostajemy od niego komplet kluczy. Teraz bez problemu możemy otworzyć drzwi prowadzące do góry. W środku odsłaniamy ciekawy wzór na skrzyni i przyglądamy się mu za pomocą lupy. Przymierzamy kolczyk z lewej strony rzeźby. Aby otworzyć skrzynkę będziemy potrzebować jeszcze jednego. Idziemy do garderoby, jednak Sherlock powie, że nie może zabrać kolczyka pijanej aktorce. W takim razie idziemy do głównego pomieszczenia i pokazujemy nasz kolczyk aktorce stojącej na scenie. Dzięki temu staniemy się posiadaczami kompletu trzech kolczyków. Wracamy do pokoiku i otwieramy za pomocą kolczyków skrzynkę. Zabieramy wszystko ze środka i wracamy do Baker Street.



Baker Street



Przed nami kolejny (ostatni obowiązkowy) quiz do rozwiązania. A prawidłowe odpowiedzi to:



1) TAK – załączamy rozmowę z Astonem

2) TAK – załączamy rozmowę z panną Sullivan

3) TAK – załączamy dwie wskazówki: jedną dotyczącą znalezionych w garderobie 29 ubrań
oraz drugą dotyczącą znalezionego już na samym początku gry guzika w kuchni w Sherringford Hall
4) TAK – załączamy francuski bilet wizytowy oraz wizytówkę handlarza antykami



Po tym, jeżeli chcemy możemy odpowiedzieć na ostatnie pytania, choć nie jest to wymagane do ukończenia gry. Prawidłowe odpowiedzi to:



1) Porucznik Herrington

2) Wyatt Collins

3) Jeffries=Richard

4) Jeffries=Richard

5) Nikt

6) Porucznik Herrington



Po odpowiedzeniu na pytania pozostaje nam już tylko obejrzenie zakończenia, w którym Sherlock Holmes wyjaśnia każdą najmniejszą nawet wątpliwość dotyczącą sprawy. I tak kończą się kolejne przygody słynnego detektywa.



Autor: drozda



AZ53