BloodRayne 2 (zapowiedź) (drozda)
Dodane przez drozda dnia 17.04.2006 00:31


Wydana w połowie 2003 roku BloodRayne odniosła niewątpliwy sukces. Bohaterką była tytułowa Rayne potrafiąca skutecznie przykuć wzrok graczy (przynajmniej męskiej części ;) do monitorów. Gra była do tego bardzo krwista i pełna akcji oraz niewątpliwie klimatyczna. Ale nie będę o niej już więcej pisał, bo kto zechce może pograć w pełną wersję zamieszczoną w CDA 4/04 :)

Już niedługo (ptaszki ćwierkają o październiku 2004) dane nam będzie zagłębić się w mroczny świat wampirów w drugiej części BloodRayne.

Bohaterką będzie znowu Rayne. Trzeba wspomnieć, że jest ona półwampirzycą-półczłowiekiem ("zrodzona z nienaturalnego związku między wampirem i człowiekiem"- cyt. z strony producenta www.bloodrayne2.com). W ten sposób odziedziczyła niektóre typowo wampirze cechy. Więc tak jak wszystkie wampiry Rayne musi pić krew, oraz unikać światła słonecznego. Do tego jak przystało na porządnego wampira jest baaaardzo zwinna i szybka.

Po wydarzeniach z części pierwszej (w której Rayne walczyła w szeregach organizacji Brimstone Society przeciwko nazistom) główna bohaterka przez 60 lat polowała na niedobitki przeciwników. Działo się tak aż do czasu utworzenia przez wampiry (po śmierci wampira-ojca Kagana, który zginął pod koniec II Wojny Światowej) Kultu Kagana zmierzającego do odrodzenia potęgi drzemiącej w wampirach i podporządkowaniu sobie ludzkości. Cel zniewolenia ludzkości stał się możliwy do wykonania dzięki stworzeniu tajemniczej mikstury nazwanej "The Shroud". Po zażyciu jej przez wampira staje się on całkowicie odporny na skutki działania promieni słonecznych. Od tej właśnie pory wampiry stają się głównym celem Rayne.

Pora napisać co nowego dane nam będzie zobaczyć w "dwójce". Po pierwsze zaaplikowane zostaną nowe wykonywalne przez Rayne akrobacje połączone z posługiwaniem się ostrzami i bronią palną. Do tego ma zostać ulepszony system walki bronią ręczną oraz dodanych ponad 30 combosów. Oczywiście nie od początku będziemy znać wszystkie kombinacje ciosów. Nowe combosy będziemy poznawać stopniowo podczas gry np. po zabiciu bossa. Do tego dojść mają znane z serii Mortal Kombat bardzo efektowne metody pozbawiania życia przeciwnika - w skrócie fatality :) Ma ich być dwanaście i służyć one będą również odzyskiwaniu sił przez Rayne (poprzez ssssanie krwi :). Autorzy obiecują wprowadzenie nowych ruchów i polepszenie zachowania się ciał przed i po śmierci :), dzięki czemu przeciwnicy mają jeszcze efektowniej przenosić się na tamten świat. Nie obędzie się również bez wprowadzenia nowych wampirzych mocy posiadanych przez Rayne takich jak ulepszony Blood Rage czy Ghost Feed. W związku z wymyśleniem w/w substancji nasza bohaterka nie będzie skazana na poruszanie się wyłącznie w blasku księżyca. W niektórych etapach dane nam będzie walczyć w świetle dziennym. Jako nowoczesny wampir poruszać się będziemy nie tylko po opuszczonych cmentarzach, miasteczkach widmach czy mrocznych bagnach. Dane nam będzie odwiedzić również nowoczesne miasto (w końcu akcja rozgrywać się będzie mniej więcej w bliskiej nam rzeczywistości). Skoro akcja rozgrywa się w bliskich nam czasach to i bronie (palne) nie powinny nas zbytni zaskoczyć. O broniach palnych wiadomo jeszcze, że będzie można je ulepszać. Twórcy projektu - Terminal Reality - wśród zmian wymieniają również zmodyfikowanie enginu BloodRayne, dzięki czemu dane nam będzie ujrzeć polepszoną grafikę, lepiej odzwierciedloną fizykę oraz cienie wytwarzane w czasie rzeczywistym. Obietnice obietnicami, ale co z nich okaże się prawdą dowiemy się już niedługo.

Autor: drozda

AZ42-43