Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 1: The Hangman - poradnik
Dodane przez Jeziu5 dnia 29.12.2012 22:33


Poniższa gra jest w pewnym stopniu nieliniowa – niektóre czynności można wykonać w innej kolejności niż opisano to w solucji.



Spis treści:

  Na ratunek bratu

  Nowa sprawa

  Stara sprawa - Sarah Goldman

  Przywracanie wspomnień Robertowi

  Sprawa seryjnego zabójcy

  Na ratunek...




Na ratunek bratu



Znajdujesz się przed cmentarną bramą. Przyjrzyj się łańcuchowi na jaki jest zamknięta. Przestrzel go pistoletem i wkrocz do środka. Przyjrzyj się śladom stóp na ziemi. Włącz tryb Cognition i ponownie zbadaj ślady. Skieruj się za grobowiec. Ze skrzynki z narzędziami zabierz młotek i obcęgi. W trybie Cognition ponownie zbadaj ślady. Następnie przyjrzyj się miejscu, gdzie kopał morderca. Wróć do pomnika w centralnej części cmentarza i młotkiem odrąb od niego łopatę. Poproś John’a by za tobą podążał, udaj się za grób i daj mężczyźnie łopatę (ktoś tu musi być od czarnej roboty ;) )Zabierz kamienne koło. Skieruj się do wejścia do grobowca. Użyj dopiero co znalezionego przedmiotu na centralnym wgłębieniu. Stan na podeście przy drzwiach i obróć dysk czterokrotnie. Wbiegnij do środka. Wkrocz do pomieszczenia po prawej i podbiegnij do panelu kontrolnego po drugiej stronie pokoju. Z rozmowy telefonicznej dowiesz się, że musisz odciąć druty w odwrotnej kolejności niż były założone. Wkrocz w tryb Cognition – klikając na dowolny drut dowiesz się, które były założone wcześniej. Prawidłowa kolejność odcięcia drutów to niebieski, czarny, żółty, czerwony, pomarańczowy i zielony.



cognition_an_erica_reed_thriller_hangman_poradnik_001


W tym momencie do akcji wkroczy morderca. W tej części gry musisz działać szybko. Kliknij na głowę zabójcy i przywal mu z pięści. Następnie użyj kurtyny, a potem świecznika. Niestety nasze wysiłki nie zdadzą się na wiele…



Nowa sprawa



Przenosimy się w czasie o 3 lata do przodu, kiedy Erica jest zmuszona zamknąć nierozwiązaną sprawę mordercy jej brata. Pojawia się nasz partner i mówi o kolejnym morderstwie. Gdy znajdziesz się na miejscu zbrodni porozmawiaj z policjantem stojącym przed wejściem do metra. Pokaż mu swoją legitymację i wypytaj do końca. Wejdź do środka i skieruj się do magazynu. Porozmawiaj z dyrektorką i wejdź w tryb Cognition. Obejrzyj w nim ciało ofiary, stół, krew na ścianie i graffiti. Sprawdź przestrzeń pod szafką i wyjmij spod niej antyczny artefakt. Porozmawiaj o wszystkim z laborantem zbierającym odciski. Pokaż mu swoje znalezisko. Następnie zagadaj do pani patolog., a potem przywitaj się z fotografem. Czas na rozmowę z panią dyrektor. Na pytania odpowiedz:

- zmarł z powodu uduszenia

- nie można go zidentyfikować bo brakuje odcisków palców

- morderca najprawdopodobniej był niższy od ofiary



Po krótkim przerywniku filmowym, John poradzi ci by udać się do jego znajomej. Udaj się tam i porozmawiaj z Rose. Pokaż jej artefakt, a następnie porozmawiaj o swoich wizjach. Dzisiaj nic więcej już nie osiągniesz – musisz poczekać do jutra.



Kwatera główna FBI


Udaj się do centrum, a następnie do kwatery głównej. Porozmawiaj z Gwen (dziewczyna od dowodów) i usiądź przy swoim biurku. Utnij sobie pogawędkę z Sully’m i przeczytaj wszystkie maile. Wyloguj się i z szuflady wyciągnij monety. Sprawdź drzwi do biura Davis - zamknięte. Przesuń się w prawo i porozmawiaj z siedzącym przy biurku Johnem. Wróć do windy i zjedź na poziom garażu.



Cmentarz



cognition_an_erica_reed_thriller_hangman_poradnik_010


Skieruj się na cmentarz – niestety, nie pamiętałaś o kwiatach. Nikt się chyba nie obrazi jeżeli weźmiesz sobie jeden z kwiatków leżących na pierwszym grobie. Połóż go na grobowcu brata. Pojawi się Cordelia – porozmawiaj z nią o wszystkim. Na koniec rozmowy poleci ci usługi Rose.



Prosektorium


Porozmawiaj o wszystkim z Terence’m. Otrzymasz od niego wytrych. Windą wjedź na górę. Omów z nią wszystkie tematy i pochyl się nad ciałem. Telefon zrób zdjęcie twarzy oraz tatuażu na prawym ramieniu. Przyjrzyj się szyi, prawej i lewej dłoni oraz ranie. Porozmawiaj o tym ostatnim z panią patolog. Wyjmie z ciała kawałek Le Pendu i położy na wózku. Zabierz go i skieruj się do sklepu z antykami.



Sklep z antykami


Porozmawiaj z Rose. By nauczyć się nowej mocy musisz przynieść jej jakiś przedmiot należący do Johna.

Kwatera główna FBI


Udaj się do Johna i kliknij na zapalniczce leżącej na jego biurku. Pozwoli ci ją zabrać. Teraz czas na małe włamanie – użyj wytrychu na drzwiach do biura dyrektor Davie’s. W jednej szufladzie znajdziesz porwaną wiadomość. Przyjrzyj się też notatce od siostrzenicy. Włącz komputer. Jako login użyj Davies, a jako hasła Aunt Maddy. Przeczytaj wszystkie maile, przyjrzyj się uważnie zdjęciu i napisz maila do pani patolog (Mary Gallagher). Czas na powrót do sklepu z antykami.



Sklep z antykami


Przekaż Rose zapalniczkę. Włącz tryb Cognition. Kliknij teraz na trzy miejsca związane z Johnem – zapalniczkę, stół z pączkami oraz jego ulubiony fotel. Następnie użyj przycisku projekcji. Po obejrzeniu wizji skieruj swe kroki na miejsce zbrodni.



Miejsce zbrodni


Wejdź w tryb Cognition i przyjrzyj się dokładnie graffiti. Sprawdź numer na zielonej farbie w spreju – GK4893.



Prosektorium


Porozmawiaj z Terence’m. Zapytaj go o antyczny przedmiot, który otrzymał od Davies. Odda ci go. Poproś też go o gadżet powiązany z farbą. Wracamy na miejsce zbrodni.



Miejsce zbrodni


Wprowadź numer farby (GK4893) do urządzenia otrzymanego od Terence’a. Użyj go na graffiti i przeczytaj zdanie napisane przez złoczyńcę. Wejdź w tryb Cognition i przywołaj kliknij na 3 rzeczy powiązane z ofiarą – plama krwi na ścianie, stół oraz lina na której był powieszony.



cognition_an_erica_reed_thriller_hangman_poradnik_002


Ukaże się projekcja ciała. Przybliż obraz jej głowy i kliknij na oczy. Sprawdź miejsce na które patrzy.
Erica znajdzie w ukrytym schowku obrazek. Obróć obrazek by przeczytać dość intrygującą sentencje.




Stara sprawy Sarah Goldman



Wróć do kwatery głównej FBI i zakradnij się do biura szefowej. Teraz możesz już w trybie Cognition odczytać zniszczoną kartkę w niszczarce. Zgodnie z informacją na niej udaj się na pocztę.



Urząd pocztowy


Zagadaj do pracownika poczty i pokaż mu swoją odznakę FBI. Otwórz paczkę (ikona dłoni w inwentarzu) i wyjmij klucz oraz poszarpane kawałki papieru. Także ich użyj przy pomocy ikonki dłoni. Warty zauważenia jest fakt, że można je ułożyć w zdanie Ona jest moją kolejną ofiarą.



Kwatera główna


Wracamy do kwatery głównej. Usiądź do komputera przy biurku. Wejdź do sekcji Dowody i powiększ zdjęcie znalezione na miejscu zbrodni. Zauważ imię – Sarah – na bransolecie kobiety.



cognition_an_erica_reed_thriller_hangman_poradnik_003


Wejdź teraz do sekcji Baza danych. Kliknij na wyszukaj po kategorii w prawym , dolnym rogu. Jako typ sprawy wybierz samobójstwo, jako typ przestępstwa powieszenie, a jako referencję Sarah. Szukaj i wejdź w akta sprawy. W prawym górnym rogu kliknij opcję wydrukuj PROŚBĘ O DOWÓD. Wejdź teraz w sekcję Wyszukiwarki Ludzi. Wyszukaj wszystko o Sarah Goodman i jej mężu Robercie Goodmanie. Wstań od biurka i zabierz wydruk z drukarki na dole pomieszczenia. Podejdź do Gwen i daj jej wydruk – otrzymasz dowody ze starej sprawy, a dokładniej kasetę. Zdaj teraz szybką relację ze sprawy John’owi oraz zagadaj Sully’ego o dawną sprawę. Otrzymasz obecny „adres zamieszkania” Roberta.



Uliczka


Zagadaj do kloszarda, który okaże się być Robertem. Pokaż mu swoją odznakę, a następnie zdjęcie Sarah.



Kwatera główna


Udaj się znowu do Johna – masz tu możliwość wyboru z kim chcesz przeprowadzić przesłuchanie – John czy Sully (wpłynie to nieznacznie na rozgrywkę). Wróć do pokoju przesłuchań i wejdź przez drzwi do Roberta. Jest głodny. Wróć do pomieszczeń biurowych i zabierz kanapkę ze swojego biurka, a także zakup chipsy w maszynie z przekąskami. Wróć do Roberta i zaproponuj mu najpierw kanapkę, a potem chipsy. Jeżeli przesłuchanie przeprowadzasz z Johnem zażąda teraz czegoś słodkiego – wróć do sklepu z antykami, zabierz pudełko z pączkami i poczęstuj pana wybrzydzającego. Jeżeli towarzyszy ci Sully, to Robert narzekać będzie na słabe przywitanie. Zagadaj z partnerem i poproś go by on go jakoś przywitał. Tak czy siak możesz już zacząć przesłuchanie – pokaż mu zdjęcie ofiary z ostatniej nocy. Coś mu dzwoni, ale nie wie w którym kościele. Odmówi jednak byś go dotknęła.



Cmentarz


Zerknij na grób leżący obok grobu Scott’a – okaże się być on grobem Sarah. Przyjrzyj mu się i odgarnij liście – znajdziesz jej naszyjnik. Gdy Erica go dotknie zobaczy przeszłość i scenę morderstwa. Możesz jeszcze zerknąć na Cordelie, ale Erica nie będzie chcieć z nią rozmawiać.



Kwatera główna


Wróć do Roberta i pokaż mu naszyjnik jego żony. Wejdź w tryb Cognition i kliknij na Robercie. Niestety, jego wspomnienia są bardzo zamazane. Udaj się do Rose po pomoc.



Sklep z antykami


Porozmawiaj z kobietą o swoich problemach. Wejdź w tryb Cognition, kliknij na siebie (fioletowa aura) oraz na ikonke głowy. Erica nie pamięta paru szczegółów z tamtej nocy – koloru kurtki Scott’a (zielona) oraz wyrazu twarzy (uśmiechał się). Ustaw odpowiednie szczegóły i kliknij ikonę głowy. Okazuję się, że nasza nowa znajoma nie jest taka nam nieznana.



cognition_an_erica_reed_thriller_hangman_poradnik_005


Przywracanie wspomnień Robertowi



Udaj się do kostnicy. Spróbuj zabrać magnetofon ze stolika pani patolog, która niestety odmówi. Zejdź na dół i zagadaj do Terence’a. Ten o dziwo od razu zgodzi się nam pomóc. Automatycznie znajdziesz się na górze i gdy nasz przyjaciel zacznie zagadywać panią doktor zabierz jej potrzebne nam urządzenie. Wróć do kwatery głównej.



Kwatera główna


Odtwórz nagranie z kasety. Udaj się do pokoju przesłuchań i użyj a Robercie mocy regresji.



Kolor sukienki

Wejdź we wspomnienie 1. Ustaw dowolny kolor sukienki, a następnie zapytaj Roberta o niego. We wspomnieniu 2 zobaczysz jej zdjęcie na telefonie – także o to zapytaj mężczyznę. Wejdź we wspomnienie 3 i przeczytaj SMS-a. Zapytaj o niego Roberta – okaże się, że ulubionym kolorem Sarah był niebieski. Taki tez kolor ustaw na sukience we wspomnieniu 1.



cognition_an_erica_reed_thriller_hangman_poradnik_006


Data i czas

Użyj na Robercie kasety z nagraniem. Przypomni sobie czas – 21:30. Wiesz też, że spotkali się w środę przed 12 października 2008. Taka środa wypadła ósmego. We wspomnieniu numer 2 ustaw 08-10-2008 oraz 9:30 PM. Znów zagadaj Roberta o datę.



Nazwa stacji

We wspomnieniu numer 4 zerknij na notatkę i nazwę stacji. Zapytaj o to wszystko mężczyznę. Włącz komórkę i wejdź w wyszukiwarkę. Wybierz restauracje i ikonkę Szukaj. Jako typ wybierz Thai, jako ulicę Boylston. Zobaczysz mapę ze stacjami metra i restauracjami. Jeżeli przybyłeś na przesłuchanie z John’em, zapytaj go jaka jest najlepsza restauracja curry w mieście. Wróć do Roberta i wspomnienia numer 4. Gdy zapytasz go o restaurację wyświetli się lista z nazwami. Prawidłowe miejsce to Curry Palace. Zerknij na mapę by przekonać się, że znajduje się ono obok stacji Copley.



cognition_an_erica_reed_thriller_hangman_poradnik_008


Taką też ustaw we wspomnieniu numer 4.



Notatka

Pozostała tylko notatka ze wspomnienia numer 5. Zapytaj o nią Roberta. Jeżeli przybyłeś na przesłuchanie z Sully’m to od razu wejdź w tryb Cognition i kliknij na partnerze, magnetofonie oraz Robercie. Jeżeli jesteś tu z Johnem, musisz pójść do gabinetu Davies po jej kubek i postawić go na stole (używasz go w Cognition zamiast Sully’ego).



cognition_an_erica_reed_thriller_hangman_poradnik_007


Tak czy owak ukaże się projekcja owej notatki. Przeczytaj ją by dowiedzieć się, że notatka wręczona Sarah zawierała tekst z The Talking zespołu Scarlet Furies ;) Włącz komórkę, wybierz sekcję muzyka i ustaw jako dzwonek wspomnianą piosenkę. Użyj telefonu na Robercie. Melodyjka przypomni mu słowa na notatce. Teraz możesz już bezproblemowo przejść przez wszystkie wspomnienia z regresji. Okaże się, że nasza ofiara to Antony Longmore. Puść Roberta do domu.



Sprawa seryjnego zabójcy



Dostaniesz tajemniczego SMS-a. Usiądź do komputera i w wyszukiwarkę osób zaginionych wpisz Antony Longmore. gadżetu (tego, który dostaliśmy od Terence’a) użyj na odcisku palca mężczyzny. Teraz wyszukaj Amy Lewis. Potem wyszukaj jej też w Bazie Spraw. Udaj się do Johna i porozmawiaj z nim. Prawidłowe odpowiedzi na pytania to:

- Poszukujemy seryjnego mordercy.

- Jego poprzednie morderstwa uchodziły jako samobójstwa.

Zagadaj do Sully’ego i ruszaj do domu ofiary.



Mieszkanie Longmore’a


Przesuń dywanik ze środka pokoju, by odsłonić tajny schowek. Sully zacznie się z nim męczyć. Włącz komputer. Na skanerze odcisku palców użyj gadżetu od Terence’a. Przeczytaj list do Erici – klikaj na ekran by przejść dalej. Potrzebna będzie karta pamięci. Odejdź od komputera i zajrzyj do szafy – będzie tam sejf. Prawidłowy kod to ten, który powstał po ułożeniu kawałków zdjęć w prawidłowej kolejności 6-1-7-4.

cognition_an_erica_reed_thriller_hangman_poradnik_004


Obróć rączkę i zabierz zawartość sejfu. Przeczytaj akta ofiar z 3 miast i akta samego
Longman’a. Poproś Sully’ego o sprawdzenia nazwisk. Oto prawidłowe odpowiedzi do pytań Sully’ego:

- Antony Longmore był seryjnym zabójcom.

- Kobiety z sejfu to jego ofiary.

- Zabijał w każdym mieście po 3 kobiety

- Miał zamiar się wkrótce wynieść

- Zabił 3 kobiety w każdym stanie za wyjątkiem Nowego Yorku.

- Z powodu Emelie Karlsson.

- Spotykał je w środkach transportu publicznego.



Sully w końcu otworzy schowek – otrzymasz ostatni kawałek Le Pendu. Złóż teraz wszystkie kawałki w całość. Napisanej jest na nim – Kto żałował ? Obróć go by zobaczyć dziurkę - użyj na niej klucza. Zaczynając od litery nad pytaniem i podążając w prawo ustaw imię SEWALL. Odnajdziesz kartę pamięci, którą użyj na czytniku przy komputerze. Zobaczysz obraz mapy i trójząb. Obróć gotak, by końcówki jego ostrz pokrywały się z adresami ofiar.




Na ratunek...



cognition_an_erica_reed_thriller_hangman_poradnik_009


Scena zaczyna się od ostrego wejścia, a Erica zostaje pozbawiona broni. Kliknij na dziwne ustrojstwo obok niej – sprowokuje to strzelca. Włącz je jeszcze raz i szybko przetocz się na drugą stronę klikając na pistolet. Włóż kabel do kontaktu i weź kawałek gruzu. Użyj go na hologramie i szybko przetocz się na lewo. Włącz lampę by oślepić strzelca. Wyjmij pistolet i zacznij strzelać do zabójcy. W pewnym momencie strzel w żyrandol nad zabójcom. Jeżeli lampa nagle się wyłączy, powtórz czynność. Po 5 udanych strzałach w żyrandol zakończysz pierwszy epizod gry.



autor: jeziu5