Deponia - poradnik
Dodane przez Przemo dnia 02.11.2012 18:11


Pierwsza część trylogii od niemieckiego giganta przygodówek - firmy Daedalic Entertainment, przedstawiająca perypetię Rufusa Ekesa. Największym i jedynym marzeniem bohatera jest wydostać się z Deponii - planety przypominającej wysypisko śmieci i zamieszkiwanej przez najuboższą klasę społeczną. Rufus pragnie dostać się do Elysium umiejscowionej wysoko w chmurach. Szansa pojawia się, gdy nieoczekiwanie bohater spotyka dziewczynę o imieniu Goal.



Poniższa solucja zawiera szczegółowy opis ukończenia gry, porady jak bezstresowo rozwikłać przeróżne łamigłówki logiczne, a także coś dla koneserów wyciskania z gier wszystkich soków - listę czynności jakie trzeba wykonać, aby odblokować wszystkie osiągnięcia na platformie Steama. Jest ich dokładnie 19.



Warto również wspomnieć, że przy pierwszym uruchomieniu otrzymamy możliwość wyboru, w jaki sposób będzie nam się wyświetlał Inwentarz podczas rozgrywki. Bardzo polecam sposób przy użyciu scrolla. pozwoli zaoszczędzić sporo czasu.



Spis treści:



  TUTORIAL

Część pierwsza: KUWAQ

  Zadanie 1: Pakujemy walizki.

  Zadanie 2: Przygotowujemy kapsułę do lotu.

  Zadanie 3: Ustawiamy harpun.

  Zadanie 4: Wydostajemy się ze zsypu

  Zadanie 5: Zbieramy składniki i przyrządzamy kawę dla Goal.

  Zadanie 6: Budzimy Goal.

  Zadanie 7: Nadajemy przesyłkę na poczcie.

  Zadanie 8: Kontaktujemy się z Cletusem.

  Zadanie 9: Wydostajemy się z celi i ratujemy Goal.

Część druga: KOPALNIA JUNK

  Zadanie 10: Uruchamiamy pojazd.

  Zadanie 11: Wydostajemy się z kopalni.

Część trzecia: STACJA

  Zadanie 12: Zwiedzamy otoczenie i naprawiamy mozaikę.

  Zadanie 13: Spotykamy się z Cletusem.

  Zadanie 14: Odnajdujemy Goal.

  Zadanie 15: Próbujemy obudzić Goal.

  Zadanie 16: Pozbywamy się strażników.

  Zadanie 17: Uciekamy z Deponii.



TUTORIAL



Przygodę rozpoczynamy od krótkiego samouczka.





Po ukończeniu tutoriala odblokowujemy pierwsze osiągnięcie na Steamie o nazwie KINDERGARTEN.





Część pierwsza: Kuwaq



Zadanie 1: Pakujemy walizki.















Na Steamie odblokowuje się w tym momencie drugie osiągnięcie o nazwie BRUSHHUNTER.






Zadanie 2: Przygotowujemy kapsułę do lotu.







Zadanie 3: Ustawiamy harpun.







Jeżeli ustawiliśmy harpun ręcznie i nie użyliśmy opcji automatycznej wygranej, to otrzymujemy trzecią odznakę na Steamie o nazwie „BULLSEYE”.







Zadanie 4: Wydostajemy się ze zsypu.







Zadanie 5: Zbieramy składniki i przyrządzamy kawę dla Goal.



5.1 Ratusz







5.2 Bar Lonzo







5.3 Pogotowie/Więzienie/Remiza strażacka







5.4 Cela





5.5 Dom Toni







5.6 Sklep Toni





5.7 Dom Wenzela





5.8 Aleja







W tym momencie odblokujemy kolejne osiągnięcie o nazwie Demolition Export







5.9 Biuro Majora





5.10 Dom Toni





5.11 Brama miasta/aleja







5.12 Bar Lonzo







Odblokowujemy na Steamie piąte osiągnięcie - STAND-IN WAITER





Zadanie 6: Budzimy Goal.





Zadanie 7: Nadajemy przesyłkę na poczcie.









Zostaje odblokowane osiągnięcie MISSING POSTAGE









Jeżeli zdołaliśmy ukończyć łamigłówkę bez używania przycisku Skip, to odblokowujemy osiągnięcie THAT SEEMS ABOUT RIGHT…







Zadanie 8: Kontaktujemy się z Cletusem.





UWAGA! Skrzynki nie są interaktywnym elementem, więc musisz przyłożyć papier tak, aby dziury w nim wskazywały konkretne liczby. Patrz obrazek poniżej. Te numery to: 360, 116, 245, 489.











Zadanie 9: Wydostajemy się z celi i ratujemy Goal.





Odblokowujemy osiągnięcie HUSSA - WHO'S GONNA CARE na Steamie





Część druga: KOPALNIA JUNK



Zadanie 10: Uruchamiamy pojazd.







Odblokujemy osiągnięcie DIY’er na Steamie.





Zadanie 11: Wydostajemy się z kopalni.













Jeśli wykorzystamy wszystkie trzy przemienniki otrzymamy osiągnięcie NEWTON WOULD BE PROUD.











Otrzymujemy dwa osiągnięcia na Steamie. MASTER OF SWITCHES za ustawienie wajch oraz HUSSA - GET ON WITH THE PLOT za wydostanie się z kopalni.








Część trzecia: STACJA



Zadanie 12: Zwiedzamy otoczenie i naprawiamy mozaikę.



Jeżeli przełączymy 20 razy prawą wajchę otrzymamy osiągnięcie LEVER LOVER.







Po zżuciu gumy oraz zjedzeniu wszystkich rodzajów waty odblokujemy osiągnięcie GOURMET.













Kiedy wrzucimy kamyk do wody pojawi się sobowtór Rufusa i odblokujemy osiągniecie PARADOX.







Kiedy spojrzymy na mozaikę otrzymamy kolejne osiągniecie – History of Deponia











Zadanie 13: Spotykamy się z Cletusem.









Zadanie 14: Odnajdujemy Goal.







Zadanie 15: Próbujemy obudzić Goal.









Zadanie 16: Pozbywamy się strażników.







Zadanie 17: Uciekamy z Deponii.





Mówiąc prawdę odblokujemy osiągniecie LOVING THE TRUTH







Po ukończeniu gry otrzymujemy osiągnięcie HUSSA - THE CHORUS-GUYS RULE





Aby odblokować ostatnie osiągnięcie o nazwie DROGGELJUG musisz zaznaczyć w ustawieniach gry opcję „DROGGELJUG” (dostępna po pierwszym przejściu przygody) i ukończyć grę jeszcze raz.







Autor: Przemo