Misja Bielany II - Epizod III: Pacjent Zero - poradnik
Dodane przez Madzius888 dnia 23.05.2011 20:28

Spis treści:



  Jako agentka - Willa Decjusza

  Jako reporter - Uniwersytet Mikołaja Kopernika

  Kraków

  Warszawa

  + Żegnaj Lato na Bielanach




Jako agentka - Willa Decjusza



Wchodzimy do środka – no tak, Hermesa nie ma, kiedy go potrzeba, bo pojawia się tam, gdzie być nie powinien :) Wchodzimy do sali (po lewej na końcu). Z szuflady kredensu wyciągamy ołówek. Przyglądamy się przyciskom pod obrazem i opuszczamy salę, by udać się na piętro. Zaglądamy do szuflady wiśniowej komody i zabieramy nutki.Udajemy się do głównego biura. Z szuflady sekretarzyka zabieramy notesik, który mażemy ołówkiem – a to fajne hasło do sejfu :) Zapis nutowy z komody odgrywamy na fortepianie. Te dźwięki przypominają trochę te, które wydawały przyciski pod obrazem. Boże, jak ja nie cierpię zagadek muzycznych! Na szczęście uporałam się z nią i wygląda to następująco (1- czarny, 2 – czerwony przycisk).



1 2 2

1 2 2

2 1 1



Jeżeli nie wejdzie za pierwszym razem, to wyjdź z przybliżenia i spróbuj jeszcze raz i jeszcze raz, albo "zresetuj gamę", jeżeli czujesz się mocny z muzyki – wraz z każdym naciśnięciem, dźwięk podnosi się o 1 ton, dzięki czemu da się odegrać pożądaną melodię, ale co przeszkadza w ponownym odegraniu od początku.

Ja wybrałam jednak opcję grania do skutku :)


Z podstawki przy kominku zabieramy pogrzebacz i próbujemy dziabnąć gniazdko – najpierw trzeba jednak ocalić sieć. Wskakujemy więc na piętro, do biura i otwieramy skrytkę koło fortepianu – wyłączamy routery. Wracamy na dół i dźgamy gniazdko. Teraz na sejfie używamy telefonu – hasło 1234 zadziało :)



Jako reporter - Uniwersytet Mikołaja Kopernika



Wychodzimy z wodociągów i znajdziemy się na UMK. Odbieramy od Julii kostkę oraz resztę przedmiotów. Teraz odwiedzamy naukowców na Wydziale Biologii, którym pokazujemy kostkę. Ci przetną ją laserem. Z nowymi informacjami biegniemy do Julii, na Wydział Prawa. Pokazujemy jej wyrocznię.



Kraków



Klasztor



Oczywiście nie wejdziemy tu tak po prostu – drzwi są zamknięte. Skręcamy więc w boczną ścieżkę i próbujemy się przedostać - nie ma miejsca dla turystów. Zabieramy wiadro i idziemy do sadu.

Na drzewku ktoś powiesił worek. Pod workiem podstawiamy wiadro.



<br />
misja_bielany_2_poradnik_1.jpg


Wracamy teraz przed główne wejście – na chwilę pojawił się ogrodnik i przy ławce zostawił użyteczne grabie. W sadzie strząsamy więc plecak grabiami. Zdobyty habit używamy na bocznej ścieżce, koło której leżało wiadro.



Sukces! Jesteśmy na terenie kompleksu. To o tym miejscu mówi też wierszyk.



Naświetlenie pierwszego przed świątynią musi zostać dokonane



Zaglądamy za murek po prawej i na "ładnym widoczku" używamy wyroczni.



Ochłodzony następnie zostać musi



Wsadzamy przedmiot pod pompę z zimną wodą.



Wewnątrz światyni wskaże on drogę



Wchodzimy do świątyni i przyglądamy się miejscu dokładnie pod "stopami". Na posadzce kładziemy tak przygotowaną wyrocznię. Pokula się do podziemi. Tutaj też mamy posadzkę, rzucamy wyrocznię itd., aż dojdziemy do krypty.



W ostatniej komnacie naświetlony być musi, aby wizerunek wskazał drugie ukrycie



Zaglądamy w okno i tutaj naświetlamy kulę. Podchodzimy teraz do wizerunku naprzeciw i wyrocznią odsłaniamy skrytkę!



Warszawa


Metro



Nie pozostaje nic innego jak wejść do środka. Kierujemy się do końca i w lewo. Pakujemy się do metra, ale niestety nie odjedziemy, gdyż w szynach brakuje prądu. Podchodzimy do najbliższej tablicy i wtedy pojawi się nam pkt na torze, który możemy obejrzeć – 24. Podobne tablice znajdują się w hali środkowej i tej po prawej.



Zasada jest taka, że aby włączyć jeden guzik musimy przy tym dezaktywować przedostatni – 2 do tyłu.



Zapalamy więc F i G

Gasimy F

Zapalamy H

Gasimy G

Zapalamy 29 (w kolejnym pomieszczeniu)

Gasimy H

Zapalamy 28

Gasimy 29

Zapalamy 27

Gasimy 28

Zapalamy 26

Gasimy 27

Zapalamy 25

Gasimy 26

Zapalamy 24!



Teraz możemy już spokojnie odjechać do Redakcji i porozmawiać z Alą.



Instytut MiGW



Wchodzimy na dach, by porozmawiać z kwarkiem i za pomocą GPS próbujemy opuścić lokację.



Mediateka



W bibliotece rozmawiamy z Alicją na temat nowozdobytych przez nią informacji. Potem udajemy się na piętro. Ktoś zostawił kaczora Stefana bez opieki! Zabieramy kaczuszkę i jedziemy na komendę.



<br />
misja_bielany_2_poradnik_2.jpg


Komenda Straży Pożarnej



Rozmawiamy z dyżurną w stróżówce – komendanta dalej nie ma! Nic to – zawsze możemy posznupać. Wchodzimy na piętro. W sali zebrań stoi akwarium z kluczem na dnie. Niestety rybki nie odpuszczą i nie uda się wyciągnąć przedmiotu.

Idziemy więc korytarzem do końca i wchodzimy do pomieszczenia zwanego tu "pomieszczeniem" :)



Z szafki wyciągamy klucz do siłowni, a z szafy – nozyczki.



misja_bielany_2_poradnik_3.jpg
misja_bielany_2_poradnik_4.jpg


Siłownia znajduje się zaraz przy rzeczonym pomieszczeniu. Otwieramy drzwi kluczem i wchodzimy do przybytku. Z ławeczki zabieramy... ksiązkę kucharską. To się ktoś wysilał i pocił :)



Dom dziecka



Wchodzimy do środka budynku i idziemy do Pani Dyrektor. Pokazujemy jej wisiorek Oliwii – niestety dyrektor nie pomoże nam, póki nie zrobimy czegoś z Predatorem. Wychodzimy z pokoju i idziemy korytarzem prosto, potem w dół i do stołówki. Kucharzowi dajemy ksiązkę, lecz ten i tak odmówi ugotowania czegokolwiek bez kochanej łyżeczki. Francuski kucharz w takim miejscu? ;)



Mediateka



Udajemy się się do centralnego pomieszczenia – medialnego. Zabieramy garść klocków. Przechodzimy do sali i wychodzimy na plac zabaw. Zbliżamy się do sznurkowego czegoś i zauważamy mały kluczyk.



misja_bielany_2_poradnik_5.jpg
misja_bielany_2_poradnik_6.jpg


Próbujemy wyciągnąć go za pomocą klocków, ale Jacek nie jest w tym za dobry. Wracam więc do dzieci przed komputerami, a te zbudują nam potrzebny przedmiot. Zdobytym kluczykiem otwieramy szafkę (na prawo od recepcji) i mamy... karmę dla rybek.



Komenda SP



Karmimy rybki w sali na piętrze. Zdobytym kluczem otwieramy szatnię. Sznupiemy po kurtkach i zdobywamy klucze do Czerwonej Strzały.



misja_bielany_2_poradnik_7.jpg


Schodzimy na dół i kiedy znajdziemy się już na parterze, to schodzimy jeszcze niżej – do garażu.



misja_bielany_2_poradnik_8.jpg


Drzwi otwieramy tymi kluczami. Odpalamy teraz wóz strażacki, który pojawia się w naszym plecaczku-inwentarzu :D



Dom Dziecka



Idziemy na plac zabaw i na kotku (drzewo) używamy... wozu strażackiego :D



misja_bielany_2_poradnik_9.jpg


Kotek zejdzie na murek i trzyma ze sobą łyżeczkę kucharza. Żeby zdobyć magnes musimy dokonać drastycznego czynu: nożyczkami (z szafy na Komendzie) rozcinamy kaczuszkę (z Mediateki) :(
Magnesem przyciągamy przedmiot i zanosimy go kucharzowi. Teraz już całkiem spokojnie możemy wejśc do kuchni i zabrać leżącą tam karmę dla kotka.
Potrawą częstujemy Predatora i zanosimy Pani Dyrektor, która odwdzięczy się informacją.


Zostaniemy zaprowadzeni na górę – do pokoju. Na szafie stoi szkatułka, którą otwieramy kluczykiem z wisiorka.



misja_bielany_2_poradnik_10.jpg


Komenda SP



Tym razem Komendant już czeka, więc udajemy się do jego biura i zabieramy użyczone dzienniki.



Mediateka



Przekazujemy dziennik Alicji i idziemy prosto na Szulca.



Żegnaj Lato na Bielanach



Opuszczamy pojazd operacyjny i udajemy się do stoisk po lewej. Próbujemy pożyczyć łuk (stand na końcu), ale dowiadujemy się tylko, że ktoś zwinął oszczep. Za to w budce po prawej dostaniemy słodkiego, lepkiego lizaka. Idziemy teraz w stronę przeciwną, pod metro. Wybieramy ścieżkę w wprost i z ziemi podnosimy sznurek.


misja_bielany_2_poradnik_11.jpg


Kupujemy też zapas baloników.

Wracamy do lokacji ze stacją metra i udajemy się w kierunku sceny. Zatrzymają nas ochroniarze. Przywiązujemy więc baloniki do kosza na śmieci i po kłopocie [dzięki jeziu5 za uzupełnienie! :]) Bliżej już nie podejdziemy, więc zaglądamy jeszcze tylko do dźwiękowców – jedna wolna przepustka, fajnie ;) Zabieramy też oszczep, żeby nikt nie zrobił sobie krzywdy.



misja_bielany_2_poradnik_12.jpg
misja_bielany_2_poradnik_13.jpg


Oszczep wymieniamy na łuk u chłopaków ze stoiska. Teraz łączymy: lizak + strzałka + sznurek + łuk. Za pomocą tego cudownego przyrządu łapiemy przepustkę i udajemy się na scenę. Rozmawiamy z Hermesem, a potem schodzimy z podium.
Wracamy pod metro i spotykamy Kwarka.



Bunkier



Tutaj właściwie musimy tylko iść za profesorem, który opowiada historię. W pewnym momencie zaglądamy do szuflady po list, przynosimy mu sprzęt z magazynu koło schodów, a także odbieramy telefon od Ali na schodach. Potem jednak przychodzi do nas Enigma! Zabieramy list z szuflady pokoju sypialnego i uciekamy tunelem.



misja_bielany_2_poradnik_14.jpg
misja_bielany_2_poradnik_15.jpg


Kościół



To już ostatnia zagadka, z jaką przyjdzie nam się zmierzyć. Oczywiście - nie możemy zostawić przyjaciół, więc patrzymy na skrzynkę. Owszem, wyrocznie jakoś dopasujemy, ale już gorzej z kluczami, brak jakichś danych. Schodzimy więc do podziemi i szukamy jakiegoś diagramu. Jest! Zabieramy się więc za skrzynię:



misja_bielany_2_poradnik_16.jpg
misja_bielany_2_poradnik_17.jpg


Teraz już tylko oglądamy zakończenie i wysłuchujemy epilogu podczas spaceru po pięknym bielańskim parku :)



Mam nadzieję, że spotkamy się w kolejnej Misji! :)