Alimardan Meets Merlin
Niewielkie irańskie studio RSK Entertainment, które możemy kojarzyć z Murder In Tehran's Alleys 1933 przygotowuje dla nas kolejną klasyczną przygodówkę point and click o nazwie Alimardan Meets Merlin. Jest to kontynuacja perypetii Khan Daei z produkcji Alimardan's Mischiefs.

Po szczęśliwym finale wieńczącym ślubem bohatera, przychodzi pora na miesiąc miodowy. Dosyć oryginalny, gdyż młoda para udaje się wraz z Ali Mardanem oraz innymi członkami rodziny na… stację kosmiczną Pashmak Abad oraz księżyc. W wyniku swojego niesfornego zachowania Ali doprowadza do bliskiego kontaktu z Czarną Dziurą. Bohaterowie zostają przeniesieni do średniowiecza. Na miejscu dowiadują się, że potężny brytyjski czarodziej Marlin udał się na walkę ze złowrogą Morganą, po czym ślad po nim zaginął. Ali postanawia rozwiązać sprawę Merlina, zająć się klątwą rzuconą przez Morganę.

Twórcy zapowiadają zabawną, pełną wdzięku fabułę, ponad 12 mini-gier oraz masę zagadek środowiskowych, a wszystko to utrzymane w ręcznie rysowanej grafice 2D. Rozgrywki ma starczyć na około 5 godzin. Premiera jeszcze w tym roku.




Planet of the Apes: Last Frontier
Planeta Małp od niespełna 50 lat cieszy się sporym powodzeniem wśród miłośników kinematografii. Niedawno w kinach pojawiła się trzecia odsłona cyklu Genezy Planety Małp, natomiast tej jesieni powinniśmy otrzymać komputerową adaptację stworzoną przez Imaginati Studios. Produkcja ma być grą przygodową, której fabuła bezpośrednio nawiązuje wydarzeń znanych z filmów. Dokładniej, zostanie umiejscowiona pomiędzy wątkami z Ewolucji Planety Małp, a Wojną o Planetę Małp.

Planet of the Apes: Last Frontier pozwoli nam poznać losy małp, które schroniły się w Górach Skalistych przed wojną. Nadchodząca zima wyczerpuje jednak wszystkie zapasy, co zmusza zwierzęta do wyjścia z kryjówki. Twórcy obiecują bardzo intensywną rozgrywkę opierającą się na podejmowaniu ważnych decyzji oraz kilka zakończeń. Studio podkreśla, że Last Frontier nie będzie grą długą – całą historię poznamy w 2-3 godziny, więc produkcja nie powinna być stawiana na równi z kinowym hitem, a jedynie traktowana jako krótkie uzupełnienie historii.

Produkcja bazuje na silniku Unreal Engine 4 i będzie dostępna na PC, PS4 oraz XONE. W sieci można obejrzeć pierwszy zwiastun (dostępny poniżej) oraz materiał z rozgrywki.





XING: The Last Beyond
Miłośnicy gier przygodowych w stylu Mysta 18 września powinni zarezerwować sobie nieco wolnego czasu. Tego dnia będzie mieć miejsce premiera eksploracyjnego XING: The Land Beyond. Poniżej najnowszy zwiastun ukazujący fantastyczny świat o bardzo zróżnicowanym środowisku.






Black Mirror (2017)
Potwierdziły się doniesienia, które krążyły po sieci od dosyć dawana - THQ Nordic przygotowuje dla nas nową odsłonę Black Mirror. Firma postanowiła zinterpretować historię na własny sposób i zacząć wszystko od początku, a więc mamy do czynienia z rebootem serii. Bardzo dobrą informacją jest, że za proces produkcji odpowiada studio KINGArt, autorzy kultowego już cyklu The Book of Unwritten Tales oraz The Raven: Dziedzictwo Mistrza Złodziei.

Fabuła gry umiejscowiona została w Szkocji w 1929 roku. Wcielimy się w postać Davida Gordona, który na wieść o samobójczej śmierci ojca wraca do posiadłości Black Mirror. Bohater zanurza się w sekrety swego ojca oraz historię rodu Gordonów. Odkrycie, którego dokona całkowicie wywróci jego życie pchając go w kierunku szaleństwa i śmieci.

Twórcy pragną jak najlepiej odwzorować niepowtarzalną atmosferę znaną z pierwowzoru. Produkcja typu point and click z trylogii stanowi podstawę dla twórców, którzy koncertują się na stworzeniu wciągającego śledztwa, bliskiej interakcji z koszmarnymi wizjami. Autorzy czerpią inspiracje z twórczości Edgara Alana Poe i H.P. Lovecrafta.

Premiera gry została zaplanowana na 28 listopada 2017. Więcej informacji, w tym materiały z rozgrywki powinniśmy zobaczyć w trakcie targów Gamecom w przyszłym tygodniu. Po tytuł będą mogli sięgnąć posiadacze PC, PS4 oraz Xbox One. Oficjalna strona: blackmirror-game.com




The Long Reach
Niezależne ukraińskie studio Painted Black Games pracuje nad przygodówką The Long Reach utrzymaną w stylu pixel-art. Historia będzie rozgrywać się w Baervox, fikcyjnej amerykańskiej metropolii. Tamtejszy Instytut Naukowy opracowuje rewolucyjne system „przyśpieszonego transferu wiedzy” prowadząc badania na ludziach. Jak to zwykle bywa, cały proces wymyka się spod kontroli naukowców. Życie w mieście szybko staje się prawdziwym koszmarem, a jego mieszkańcy muszą walczyć o przetrwanie.

The Long Reach powstaje jednocześnie na wiele platform. Gra będzie dostępna na PC, macOS, Linux, PS4 oraz Nintendo Switch. Komputerowi gracze mogą zapoznać się z wersją demo dostępną w serwisie GameJolt. Prace produkcyjne powoli dobiegają końca - w ostatnim czasie zaprojektowano finałową scenę. Konkretna data premiery jednak nie jest jeszcze znana. Przewidywalnie gra powinna zostać udostępniona na platformie Steam na jesieni tego roku.

Twórcy przygotowują się do udziału we wrześniowej imprezie PAX. W ostatnim czasie opublikowali stronę internetową gry oraz kilka przykładowych kompozycji.