SOMA
Studio Frictional Games prowadzi bloga, a na tym blogu opublikowali jakiś czas temu ciekawego posta.

Thomasa Gripa zauważył wspólną dla survival horrorów bolączkę. Śmierć w grze jest ulgą dla gracza. Oznacza spadek wcześniejszego napięcia, a nieinteraktywna sekwencja kopnięcia w kalendarz tylko pogłębia wrażenie, że właśnie przyszła chwila odpoczynku. Gracz wie już co czeka za rogiem, teraz tylko trzeba przejść ten kawałek
i dostać się dalej. Gorzej jeśli nie radzisz sobie z danym fragmentem. Wtedy pojawia się nowy potwór - powtarzalność.

The game is under constant danger of losing its basic tension, the most fundamental ingredient of engagement that a lot of the game depends on.


Rozwiązanie problemu? Szansa odwleczenia śmierci. W poprzedniej produkcji Amnesia, po każdym zgonie mapa była lekko modyfikowana, co łagodziło powtarzalność. Jednak w SOMIE wypróbują coś innego. Los gorszy od śmierci.

Co szykują twórcy SOMY? Zawsze żartuję sobie, że horrory przyprawiają mnie o atak serca, ale mam dziwne wrażenie, że nowa produkcja Frictional naprawdę może mnie o jeden przyprawić. Co ciekawe, Thomas wywnioskował to wszystko oglądając redaktorów IGN grających w Alien: Isolation, które w mojej opinii spacerkiem w parku nie było. Zobaczcie sami:



   

Komentarze


2787 #1 SirXan
dnia 16.05.2014 19:34
Cóż może być gorszy los od śmierci w gier? Widzę kilka możliwości:
- gdy umierasz raz, to powtórna gra będzie miał straszniejsze momenty i mniejsze korzyści niż zwykle;
- gdy umierasz raz, to stracisz możliwości zobaczenia dobrej zakończenia gry i będzie tylko zła zakończenia (rozwiązania już wypróbowana w grze Maldita Castilla);
- gdy umierasz raz, to stracisz cały postęp i zaczynasz od nową, a potwory będą umieszczone gdzie indziej (rozwiązanie już było w Slender);
- gdy umierasz raz, to za chwilę zobaczysz STRASZNE RZECZY.
To tyle, co wymyśliłem i nie przyszło mi do głowy. Detektyw
165 #2 Kami
dnia 16.05.2014 20:05
Myślisz trochę nie w tą stronę. Wink2 Zakładasz że dostaniesz "karę" kiedy już umrzesz, a chodzi o to by śmierci uniknąć.

Oto przykłady z różnych mediów > http://tvtropes.o...eThanDeath Smile2
2787 #3 SirXan
dnia 16.05.2014 20:12
@Kami -> O to chodzi, by uniknąć kary, trzeba też uniknąć śmierci, a to wzrasta napięcie i niepokoju. Zaczynasz martwić o własny bohater grze. A nie taki "Eee tam! Skoro bohater zginął z powodu błąd, to mogę zaczynać jeszcze raz".

Jeśli chodzi o fabuła, to wiem, co znaczy być "gorszy los od śmierci". Najgorszy los, jakie spotyka człowiek, to skazany w Piekło i wieczne tortury w ciemności i samotności. NA CAŁĄ WIECZNOŚĆ BEZ KOŃCA I BEZ NADZIEJE. Brrr!!! :omg: W przeszłości wiele razy zastanawiałem, czy przez moja miłość do gry zostanę skazany do Piekło? Na samą myśl ciarki mi przechodzi i nie mogłem spać przez wiele dni. Ale teraz nie jestem przesądny.
165 #4 Kami
dnia 16.05.2014 21:03
Tyle, że wtedy poznasz swoją karę dopiero po fakcie. Wink2

He he, widzę, że na przykłady w linku nie patrzyłeś. Smile2 Jeśli zmienisz zdanie, zobaczysz tam klika dobrych przykładów.
2787 #5 SirXan
dnia 16.05.2014 21:22
@Kami -> Zajrzałem. Zapomniałem Ci wspominać, że SŁABO znam angielski. -idontthinkso-plz- Choć nadal uczę się, to jednak nadal to za mało, dlatego nie rozumiem teksty, która mi podałaś.
165 #6 Kami
dnia 16.05.2014 22:18
No to podam ci przykład. Smile2

Baldur's Gate (and the source world) has the "Imprisonment" Spell, in which the victim is instantly trapped deep within the earth, and magically kept alive forever, unable to escape until someone casts "Freedom" at where the Imprisonment is held.

Baldur's Gate (i jego świat) posiada zaklęcie "Uwięzienia", które natychmiastowo więzi ofiarę w głębi ziemi i magicznie trzyma ją przy życiu po wieczność, niezdolną do ucieczki, dopóki ktoś rzuci czas "Uwolnienia" w miejscu, gdzie odbyło się Uwięzienie.

Dość straszny los. Wink2 Tekst nie jest taki trudny. Wystarczy znaleźć sobie znajomy tytuł, by wiedzieć o co chodzi.
2787 #7 SirXan
dnia 16.05.2014 22:43
@Kami -> To już wiem. Ukończyłem obu części Baldur's Gate, a nawet Planescape Torment. Yeah

Ale to nie jest jedyny straszny los. Znam wiele różnych straszniejsze losy od śmierci. Dlatego śmierć nie jest straszny dla kogoś, co dobrze wie o gorsze losy.

Brrr!!! Nie chciałbym to doświadczyć. Ani jedno, ani drugie. Ale nie mówmy o tym, bo inaczej nie będziemy spać spokojnie.
165 #8 Kami
dnia 16.05.2014 23:10
To tylko jeden przykład, w linku jest masa innych. Wiem akurat, że Baldura znasz, więc specjalnie wybrałam akurat to. Smile2

Ciekawa jestem co wymyślą. Oby nie było tak, że dużo gadają, a potem lipa wychodzi.
660 #9 Madzius888
dnia 16.05.2014 23:47
Czyli po prostu jest strasznie, można umrzeć, ale nie poddawaj się i przejdź jeszcze raz - tak to obudowali w wielkie słowa VeryPleased
I tak nie dla mnie -kye-plz-
165 #10 Kami
dnia 17.05.2014 00:45
Tylko no właśnie - jeszcze raz? Jestem ciekawa, czy pozwolą uciec śmierci w ostatniej chwili z jakimś zamazanym ekranem jako efekt paniki postaci, czy np. wlepią jakąś strasznie uciążliwą sekwencję podczas umierania, żeby nikt nie chciał tego robić. xD

Ale podoba mi się, że tak analizują temat. Smile2 Fajnie widzieć, że twórcy mają pasję do tematu.
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?