Magritte (gra)
Magritte - reaktywacja
Przemo dnia 15.10.2009 15:58
Pamiętacie amatorską przygodówkę, pt. Magritte, wykonaną przez Marcina Drewsa w ramach pracy magisterskiej. Jeśli nie, to będziecie mieli okazje poznać, gdyż autor postanowił reaktywować swój projekt i stworzyć coś o wiele, wiele lepszego oraz jeszcze bardziej profesjonalnego. Szczegóły w obszernej informacji prasowej w rozwinięciu newsa.

"*Najpierw zdobył rzesze fanów w kraju, ożywiając offowy rynek komputerowej rozrywki w Polsce, teraz wykłada pionierską tematykę w szkole wyższej. Marcin M. Drews, dziennikarz, pisarz, członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier, od lat związany z rynkiem elektronicznym, rozpoczął prowadzenie zajęć z tworzenia fabuły interaktywnej - prawdopodobnie pierwszego takiego przedmiotu w Polsce.*

"Magritte" autorstwa Drewsa był pierwszą w Polsce grą przygodową stworzoną jako część pracy dyplomowej (*"Gry komputerowe w walce z analfabetyzmem funkcjonalnym i informacyjnym. Darmowe programy do tworzenia gier i możliwość wykorzystania ich w edukacji na przykładzie programu Adventure Maker"* - temat referowany jednocześnie podczas II Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Kulturotwórcza funkcja gier. Gra w Kon-tekście edukacyjnym, społecznym i medialnym").

Krótko po udostępnieniu gry w sieci, zyskała ona przeszło 100 tysięcy użytkowników, stając się fenomenem cyberkulturowym, o którym rozpisały się media w całym kraju (http://project2.3it.pl/magritte/prasa.html). Projekt zdobył też pozytywne opinie wśród internautów i w prasie branżowej, gdzie doceniono fabułę, klimat i znakomitą muzykę.

Jak powiedział sam autor, była to prosta gra, której zadaniem było jedynie udowodnić możliwość nauki przez rozrywkę. Jednocześnie poinformował jednak, iż jest w trakcie kompletowania deweloperskiej minigrupy, z którą zamierza stworzyć o wiele większy, w pełni profesjonalny projekt.

Prace podobno są w toku, tymczasem od tego semestru Drews rozpoczął prowadzenie przedmiotu *"Problemy fabuły interaktywnej i hipertekstu"* na specjalności "Media cyfrowe i komunikacja elektroniczna" Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Studenci podczas zajęć zapoznają się z ideą multilinearności, ergodycznością dzieła, Aarsthowskim cybertekstem i innymi zagadnieniami, które legły u podstaw tworzenia gier, a także uczą się obsługi silnika "Adventure Maker", w którym stworzony został "Magritte". Podstawą zaliczenia ma być projekt w postaci gry przygodowej właśnie!

"Media cyfrowe i komunikacja elektroniczna" to pionierska specjalność, od pięciu lat funkcjonująca w obrębie kierunku "Dziennikarstwo i komunikacja społeczna" Dolnośląskiej Szkoły wyższej we Wrocławiu. Przygotowana została z myślą o zwię-kszającym się zapotrzebowaniu na specjalistów działających w obszarze multimediów i Internetu. Aby na takim rynku medialnym sprawnie się poruszać, potrzebna jest umiejętność posługiwania się narzędziami cyfrowymi i znajomość nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Technologia cyfrowa wymaga jednocześnie zupełnie innego sposobu myślenia niż działanie w warunkach analogowych. Odmienne od tradycyjnego jest np. dziennikarstwo on-line, potrzebne są nowe kompetencje komunikacyjne, sprawność w integrowaniu wiedzy, umiejętność wizualnego sposobu prezentacji danych i procesów, wiedza na temat e-commerce, znajomość netykiety itd. Głównym celem studiów jest przygotowanie fachowców wyposażonych w konkretne narzędzia informatyczne. Akcent w kształ-ceniu położony jest na obsługę konkretnego oprogramowania i sprzętu. Studenci zdobywają więc kompetencje producenckie, takie jak produkcja wydawnictw multimedialnych, gier komputerowych, czasopism internetowych, zarządzanie portalem internetowym, siecią sprzedaży on-line, produkcja filmów DVD i muzyki fonograficznej.

*Więcej o specjalności: *

http://www.dziennikarstwo.dsw.edu.pl/index.php?id=493

*Więcej o projekcie "Magritte":*

http://www.magritte.ocom.pl/

*Więcej o autorze:*

http://www.drews.art.pl/


*Marcin M. Drews* - dziennikarz, fotoreporter, pisarz, muzyk. Współtwórca pierwszej polskiej gry przygodowej na PC "Tajemnica statuetki". Obecnie dyrektor ds. marketingu i rzecznik prasowy w dużym wydawnictwie. Członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Od 19. lat w branży dziennikarskiej, sześciokrotnie redaktor naczelny, w tym trzykrotnie w mediach ogólnopolskich. Wokalista zespołu "Their Royal Hignesses". Autor wielu reportaży telewizyjnych i prasowych, scenariusza do gry "Project Freedom" (w USA "Space Interceptor"), opowiadania "Anna" nagrodzonego w ogólnopolskim konkursie na małe formy literackie "Miłość niejedno ma imię", książki "77 stron o sushi" oraz kilku referatów naukowych, w tym opracowania "Zjawisko diaporamy. Multimedialność analogowa w fotografii lat 80. i jej współczesne oblicze cyfrowe" opublikowanego w książce "Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań"."


   

Komentarze


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?