Cóż, muszę się przyznać, że nie jestem tu pierwszy raz, nawet nie drugi, nie trzeci i... no, rozumiecie już, do czego dążę Niegdyś byłem tu dość aktywnym użytkownikiem, jeszcze przed liftingiem strony - no, może nie wyjątkowo aktywnym, takim, który stukałby dwadzieścia sześć postów dziennie, ale udzielałem się w kilku tematach. Później przyszła przerwa, przerwa nie tylko od AZtki, ale i od przygodówek czy gierek w ogóle.... Aż w końcu nadszedł ten dzień, gdy postanowiłem wyszaleć się twórczo i cóż - udało mi się dociągnąć projekt do końca. Oczywiście zrobiłem to przede wszystkim dla siebie (naprawdę! ), później jednak pomyślałem sobie, że może i komuś jeszcze ta rzecz sprawi frajdę... tak więc podrzucam i Wam, do pogrania i (nawet! : ) do oceny Taki prezent świąteczny. Swoją gierkę stworzyłem na silniku Adventure Game Studio. Większość pracy wykonałem sam; programowanie, scenariusz, a także grafika; co widać, bowiem nie jestem najlepszym plastykiem (z muzyka pomogli mi przyjaciele ). ALE! Starałem się, by dało się grać; może nie jest to fotorealistyczna grafa dzisiejszych produkcji, a raczej wygląd retro, tak gdzieś z początku lat 90, ale wyszedłem z założenia, że dla fana przygodówek grafa jest najmniej ważnym elementem; sam jestem fanem i ja przynajmniej tak na to patrzę W każdym razie; starałem się, by nie odstraszała i pozwalała się dobrze bawić... a wszakże najważniejszy jest scenariusz i zagadki, prawda (swoją drogą, jeżeli komuś gierka by się spodobała i chciał użyczyć swych plastycznych zdolności, to oczywiście i zawsze, rimejk można zrobić! ) Poza tym rzecz jest dosyć krótka, przejście nie powinno zająć Wam wiele czasu
Scenariusz zaczyna się dość standardowo; od kliniki psychiatrycznej; ale potem jest już lepiej, obiecuję! Starałem się stworzyć grę, hm, emocjonalną Tzn. nastawioną na przeżywanie, lekko psychologiczną, a przy tym psychodeliczną, z nieco dziwnym klimatem. W trakcie rozgrywki poruszane zostaną tematy zbrodni, kary, odpowiedzialności, wolności jednostki, ciemnej strony człowieka etc. Przemyciłem też kilka elementów rpg; choć raczej nie spodziewajcie się fajerwerków, chodzi głównie o delikatne odgrywanie roli. System punktowy nie jest tutaj rekwizytem, który odlicza jedynie sekundy do końca gry, lecz jest wiele opcjonalnych rzeczy, których można się dowiedzieć i które można zrobić. No i oczywiście od ścieżki obranej przez gracza zależy, ile punkcików znajdzie się na jego koncie
Mam nadzieję, że "Znak zapytania"; sprawi Wam nieco frajdy i uprzejmi jeden z mroźnych, zimowych wieczorów. Cóż; powodzenia! Wszystkie komentarze i uwagi mile widziane
Aha, można zginąć, więc sejwujemy
PS. Gierka zajmuje 20 mega; wszystko wina empetrójek, ale pomyślałem sobie, że z midami brzmi to tak... tak sobie
http://www.speedshare.org/download.php?id=EACC45F61
Edytowane przez OLi_10 dnia 19.12.2012 11:49
Postów: 5032 Data rejestracji: 12.08.2007 Skąd: Warszawa
Witamy ponownie na forum w takim razie.
A za namiary na grę dziękujemy! Przyjrzymy się jak tylko ogarniemy się trochę z tego przedświątecznego, recenzenckiego szaleństwa, które nas dopadło.
A! I zdajesz sobie sprawę z tego, że link podałeś na forum otwartym i teraz grę może pobrać praktycznie każdy? Jeśli taki był Twój zamiar, to wszystko w porządku. Chciałam się tylko upewnić, że masz tego świadomość.
Ostatnio ukończyłam:Black Mirror III. Teraz gram:Riven: A Sequel to Myst.
Dzięki za przywitanie Dawno tu nie byłem, ale - jak już stwierdziłem - to nie wina AZtki, którą czytałem prawie od samego początku jej istnienia, tylko ogólnego spadku zainteresowania grami komputerowymi - miło, że nie wzięliście mnie za jakiegoś spammera
Oczywiście, niech każdy sobie pobiera, na zdrowie, nie mam nic przeciwko, będzie mi nawet bardzo miło Eee.... no i jeszcze raz proszę o to, by nie zrażać się grafiką - dałem z siebie wszystko, lepiej nie potrafię, mam nadzieję, że da się grać
Gdyby nie sama strona AZ nie ściągnąłbym tej gry za chiny ludowe, jednak jeżeli znajdowała się tu i Administracja zadziałała coś w tej sprawie już to nie miałem powodów by tego nie zrobić. Więc zagrałem. Fabularnie bardzo przyjemna gra, zapełniła mi przyjemnie kawał czasu. Super zagadki, z niektórymi nieźle się nagłówkowałem, nie sam i czasem Z grafiką jest tak jak powiedziałem , jednak po paru minutach przestała mi w jakikolwiek sposób przeszkadzać. Tak więc proponuje innym użytkownikom.
Mój wynik to 203
Amadejko napisał/a:
Gdyby nie sama strona AZ nie ściągnąłbym tej gry za chiny ludowe, jednak jeżeli znajdowała się tu i Administracja zadziałała coś w tej sprawie już to nie miałem powodów by tego nie zrobić. Więc zagrałem. Fabularnie bardzo przyjemna gra, zapełniła mi przyjemnie kawał czasu. Super zagadki, z niektórymi nieźle się nagłówkowałem, nie sam i czasem Z grafiką jest tak jak powiedziałem , jednak po paru minutach przestała mi w jakikolwiek sposób przeszkadzać. Tak więc proponuje innym użytkownikom.
Mój wynik to 203
O, dziękuję serdecznie, cieszę się, że się podobało Dziękuję za miłe słowa i gratuluję wyniku - wysoki!
Bardzo mi miło za zaproszenie, jednak ani nie napisze recenzji. Czemu? Prosta odpowiedź napisanie głupiego pisma urzędowego przywodzi mi pewnych spazm. A co dopiero czegoś poważniejszego Zostawię to lepszym od siebie. Powodzenia.
Bardzo ciekawa gra. Gratulacje że udało się ukończyć prace. Mógłbym ją podsumować ale najpierw muszę przejść. Mam 221 punktów, mogę zakończyć grę - ale wiem że nie muszę tym sposobem. Nie będę rzucał spoilerami bez potrzeby sam pokombinuje - jestem w dość dziwnym momencie - wiem co można by zrobić ale - bohater mówi że jeszcze nie potrzeba ; / zwieszka '
Edytowane przez lolek00 dnia 08.02.2013 07:10
Mam nadzieję, że nie natrafiłeś na buga - zespół betatesterów pracował dość długo, by wyrugować wszystkie błędy, nim gra powędruje do sieci i oby się nie okazało, że jakiś jeden drań się uchował :/
Jeżeli będziesz miał dalej problemy, to służę pomocą - oczywiście na privie, nie będziemy spojlerować
Jeśli chodzi o fabułę to odczucia miałem podobne jak w przypadku serii silent hill bo te tematy trochę trą o siebie. Sam pomysł i fabuła jak dla mnie na tym samym poziomie jest mniej więcej.
Jeśli chodzi o grafikę to nie miałem problemu jako ktoś kto grywał w gry w stylu retro. Mogę patrzeć na to trochę inaczej jako ktoś kto sam kombinował z grami i być bardziej wyrozumiałym. Inni prawdopodobnie będą musieli mocno przyzwyczaić oczy, szczególnie jeżeli nie grali w stare gry i nie czują klimatu budowanego przy pomocy takich środków.
Gra jest odpowiednio trudna. Sam utknąłem i OLi_10 musiał mnie nakierować - wynikło to głównie z obecnego w grze trybu przełączania kursorów/funkcji który dodatkowo komplikuje zabawę. Jeśli chodzi o bugi - to można by się przyczepić do detali ale nie ma dużej potrzeby robienia tego (niektóre pętle z wczesnego etapu gry działają w późniejszym - a zawierają starsze informacje etc).
Niektóre dialogi wydawały się zbyt rozciągnięte - dlatego trochę zwątpiłem w fabułę w pewnym okresie (pierwsze z Emily) ale potem wszystko się składa i broni, ogółem grywalność jest spora jak dla mnie - i gra jest dobrze przemyślana.
W teorii można było by robić remake w lepszych realiach graficznych bo pomysł ma potencjał - ale to już zostawiam bo sam nie mógłbym wiele zaoferować (bawiłem się trochę Unity 3d ogółem - ale raczej nie czuje się na siłach sam mało co zrobiłem). Może bardziej wykształceni ludzie się zapalą - ale wiadomo jak to bywa z pracą zespołową nad grą przez neta. Jak dla mnie - mogło by to mieć komercyjny potencjał w innej szacie (piszę to bo grałem w kilka sporo nudniejszych gier adventure za które twórcy chcieli hajsu)
GRATULUJĘ! Wynik morderczy, szczerze, to nie wiem, czy ja sam bym teraz tyle zdobył (sporo się pozapominało, he he).
WIELKIE DZIĘKI za bardzo miłe słowa! Przyznam się szczerze, że porównania do Silent Hill się nie spodziewałem, ale nie narzekam, więcej - jestem dumny i zaszczycony
Inni prawdopodobnie będą musieli mocno przyzwyczaić oczy, szczególnie jeżeli nie grali w stare gry i nie czują klimatu budowanego przy pomocy takich środków.
No niestety, dałem z siebie wszystko, ale wielkim grafikiem nie jestem A gdybym próbował stworzyć coś lepiej wyglądającego, to "Znak" pewnie nigdy nie ujrzałby światła dziennego
Jeśli chodzi o bugi - to można by się przyczepić do detali ale nie ma dużej potrzeby robienia tego (niektóre pętle z wczesnego etapu gry działają w późniejszym - a zawierają starsze informacje etc).
Tutaj niestety poległem. Jak widać z napisów końcowych, poprosiłem sporo osób o betatesting, właśnie po to, by uniknąć wszystkich wpadek (i jak się okazało, dobrze zrobiłem, bo wychwycili kilka błędów w kodzie, które uniemożliwiały ukończenie zabawy), ale to nam umknęło. Mea culpa. Mogę tylko zapewnić, że te bugi nie uniemożliwiają ukończenia gry, a w następnej wersji zostaną poprawione Cóż, to mój pierwszy taki projekt, jeszcze się docieram jako programista
Niektóre dialogi wydawały się zbyt rozciągnięte
He he, prawda, czasami przypomina to Najdłuższą Podróż Nie zdradzę w tym temacie - żeby nie spojlerować - dlaczego zdecydowałem się na tyle dialogów, ale ich ilość (jak również ilość opisów) zauważalnie maleje wraz z rozwojem fabuły.
W teorii można było by robić remake w lepszych realiach graficznych bo pomysł ma potencjał
Och, jakże bym chciał zrobić takiego rimejka z utalentowanym grafikiem Naprawdę bym chciał, ale jak sam zauważyłeś - może być ciężko. Ale gdyby ktoś chciał pomóc, to będę wdzięczny
piszę to bo grałem w kilka sporo nudniejszych gier adventure za które twórcy chcieli hajsu)
Dzięki
Lolek00, gdybyś miał czas i chęci, to być może mógłbyś mi pomóc w trochę inny sposób.. Odezwę się dziś wieczorem do Ciebie na priwie, może będziesz zainteresowany
Jeszcze raz dziękuję za miłe słowa!
Edytowane przez OLi_10 dnia 11.02.2013 14:37
Postów: 6598 Data rejestracji: 01.06.2006 Skąd: Wroclove
OLi_10 napisał/a:
Nie zdradzę w tym temacie - żeby nie spojlerować - dlaczego zdecydowałem się na tyle dialogów, ale ich ilość (jak również ilość opisów) zauważalnie maleje wraz z rozwojem fabuły.
Pod oknem odpowiedzi mamy wiele różnych opcji, a jedną z nich jest ukrywanie spoilerów -
Postów: 42 Data rejestracji: 22.05.2010 Skąd: Newport
Witam! Chciałam zagrać bardzo, pobrałam ale mam problemy z instalacją/uruchomieniem :c otwiera się, "NEW GAME, LOAD, EXIT" wielkimi literami na cały ekran, nie działa kursor i nie wiem jak to zrobić. Czy to działa na win7?
Postów: 3333 Data rejestracji: 10.06.2007 Skąd: Siemianowice Śląskie
Niestety, również dzisiaj próbowałam uruchomić, ale mi się nie udało, mimo że mam już pewne doświadczenie w graniu w AGSowe tytuły na Winie7.
Jak tylko będę miała taką możliwość na pewno zagram na XPku.
Gram w: Law&Order
Ostatnio ukończyłam: The Dream Machine
13.02.2013 22:22
Aaaaach, to bardzo niedobrze, ale postaramy się coś zaradzić Przyznam szczerze, że żaden z moich betatesterów nie dał mi znać o podobnym błędzie (ale może żaden z nich nie miał win7?), tak więc nawet nie spodziewałem się, że coś takiego może się stać. Wybaczcie. TEORETYCZNIE winna działać także pod win7, ale, kurczę, kto wie, co się stało. Być może moja wersja AGS się już w międzyczasie trochę zestarzała (prace nad grą trwały rok...) i nie jest kompatybilna z win7 (chociaż podejrzewam, że problem jest gdzie indziej - kiedyś miałem podobny kłopot z jedną grą agsową na XP, ale jakoś rozwiązałem)? W piątek (niestety jutro nie dam rady) przysiądę do przeglądania forów ags i zobaczymy, co da się zrobić
W międzyczasie jednak mam dla Was kilka sztuczek, które być może coś dadzą (sam nie mogę ich sprawdzić, nie mam 7):
1. Tryb zgodności - klikamy prawym przyciskiem na plik .exe i ustawiamy "Uruchom w trybie zgodności z Windows XP" LUB w trybie zgodności ze starszymi wersjami. Może pod którąś zaskoczy.
2. Rozdzielczość. Być może jest za niska dla 7? W takim razie ustawiamy rozdzielczość naszego ekranu na 320x200 lub 800x600 i próbujemy.
3. WinSetup - uruchamiamy Setupa gry i tutaj próbujemy następujących sztuczek:
a) Zmieniamy graphic filters lub graphic driver i próbujemy uruchomić grę;
b) Włączamy use 85 hc lub slide borders
c) Dajemy smooth scaled sprites.
Ja osobiście sądzę, że graphic filters lub graphic driver mogą dać pożądany skutek
4. Próba ostateczna - dajemy WinSetup i zaznaczamy opcję, że chcemy, aby gra wyświetlała się w okienku, a nie na pełnym ekranie. Rozwiązanie raczej niewygodne, ale można je przetestować, by sprawdzić, czy gra w ogóle chodzi na naszym kompie...
Mam nadzieję, że jeden z tych sposobów Wam pomoże; jeśli nie, w piątek postaram się powiedzieć coś więcej. Bardzo proszę, byście dali mi znać, jeżeli jedna z tych sztuczek zaskoczy - przyda się to na pewno kolejnym użytkownikom A gdyby żaden ze sposobów nic nie dał - też proszę o kontakt I fajnie by było, gdybyście sobie pograły - mnie też na tym zależy - tak więc zrobimy wszystko, co się da! To MUSI chodzić na Windows7, bo byłoby to dziwne, że tutaj jest problem z kompatybilnością, tym bardziej, że przecież programowałem opcję zapisywania sejwów w specjalnym folderze w Win7....
W każdym razie - śmiało piszcie tutaj, odpowiem!
Edit:
Sorry za dublowanie, ale przypomniałem sobie o 5 sposobie, a być może był już tutaj ktoś, kto zobaczył poprzedni post i przegapi tę nowość
Otóż piąty sposób - sprawdźcie, jakiego macie DirectX. Jeśli wersję 9, to zróbcie updejt na nowszą. Podobno 9 ma jakiś dziwny błąd, który źle wpływa na niektóre wersje AGS....
Lubisz przygodówki w starym stylu?
Podobało Ci się "Chzo Mythos"?
Grafika retro Ci nie przeszkadza?
To może sprawdzisz moją grę? http://www.advent...ead_id=993
Postów: 3333 Data rejestracji: 10.06.2007 Skąd: Siemianowice Śląskie
Udało się - najnowszy Directx, później sterownik na Direct3D 9 i śmiga bez przestawiania żadnych dodatkowych parametrów (przynajmniej u mnie).
Dzięki wielkie, na pewno zagram w najbliższym czasie
Gram w: Law&Order
Ostatnio ukończyłam: The Dream Machine
Niestety, w piątek nie zdołałem tu wpaść, ale poczytałem fora AGS i rzeczywiście, okazuje się, że niektóre wersje silnika gryzą się z niektórymi Directx na 7.... nie do końca wiadomo, dlaczego, ale tak po prostu jest
Tak więc cieszę się, że Ci się udało, Madzius888, i wszystkim, którzy mają podobny problem, proponuję właśnie rozwiązanie z aktualizacją Directx. Miłej zabawy.
PS. Haushinka_Manson - a jak u Ciebie? Dalej występuje ten problem czy Directx pomógł?
Lubisz przygodówki w starym stylu?
Podobało Ci się "Chzo Mythos"?
Grafika retro Ci nie przeszkadza?
To może sprawdzisz moją grę? http://www.advent...ead_id=993
Jeśli chodzi o Sanitarium, to wstyd się przyznać, ale... nigdy nie grałem w pełną wersję Kilkanaście (?) lat temu przeszedłem demo i zrobiło na mnie wielkie wrażenie, ale niestety, całej gry nigdy nie miałem przyjemności ukończyć, czego żałuję, ale może w końcu uda mi się to nadrobić i zagrać w tego klasyka (bo coś czuję, że bardzo by mi się spodobał ).
Tak więc wszystkie podobieństwa są całkowicie przypadkowe Nawet lokacja - szpital quasi-psychiatryczny - w której dzieje się akcja, został przeze mnie wybrany głównie ze względu na to, że jako samodzielny twórca musiałem w pewien sposób ograniczyć obszar gry. Z całą masą ekranów do zwiedzenia na pewno bym sobie nie poradził i nigdy nie ukończył projektu....
Miłej zabawy życzę! A porównanie do Sanitarium tak czy tak jest bardzo miłe, pomimo mej nieznajomości pełnej wersji
Lubisz przygodówki w starym stylu?
Podobało Ci się "Chzo Mythos"?
Grafika retro Ci nie przeszkadza?
To może sprawdzisz moją grę? http://www.advent...ead_id=993