Butterfly
|
Kenshiro |
Dodany dnia 26.08.2008 14:54
|

Nowicjat

Status upomnień:
   
Postów: 7
Data rejestracji: 26.08.2008
|
Witam wszystkich. Chciałem zamieścić kilka informacji o projekcie gry przygodowej, nad którą obecnie pracuję. "Butterfly" to mroczna historia z gatunku s-f/cyberpunk. Gra tworzona jest w całości za pomocą aplikacji freeware/open source (gł. Blender, Gimp) na silniku Wintermute Engine. Sama gra też będzie produktem freeware. Premiera przewidziana jest na 2009 rok (dokładniejsze namiary w miarę postępów prac). Dostępna będzie w wersji polskiej oraz (kilka tygodni później) w angielskiej.
Planuję wypuszczenie dema, obejmującego prawdopodobnie pierwszy epizod (z pięciu), w okolicach listopada-grudnia tego roku.
Zarówno demo, jak i sama gra będą do pobrania przez oficjalną stronę projektu. Tam też znaleźć można dodatkowe informacje, teksty, screeny, dział wip, fragmenty utworów, przykładowe animacje, itp.
Adres strony: www.butterflygame...
Wszelkie pytania i uwagi mile widziane
Edytowane przez Kenshiro dnia 02.09.2008 12:19
|
|
|
|
Przemo |
Dodany dnia 26.08.2008 15:10
|

Nie może żyć bez AZ :)

Status upomnień:
   
Postów: 0
Data rejestracji: 01.06.2006
|
Widzę, że coraz więcej osób bierze się za tworzenie przygodówek. Bardzo mnie to cieszy. Obejrzałem kilka screenów na stronce i grafika wydaje się być awangardowa. Bardzo dobrze, mało powstaje futurystycznych przygodówek, a co dopiero amatorskich przygodówek. Jako ciekawostkę napiszę, ze Palladion - do którego ostatnio napisałem newsa - również jest tworzony na silniku Wintermute Engine. Widać, stary dobry Adventure Game Studio odchodzi do lamusa. Życzę determinacji i wytrwałości w ukończeniu projektu. Podeślij nam info o demku, jak już będzie dostępne 
Pozdrawiam
Edytowane przez Przemo dnia 26.08.2008 15:12
|
|
|
|
Madzius888 |
Dodany dnia 26.08.2008 16:38
|

Nie może żyć bez AZ

Status upomnień:
   
Postów: 3333
Data rejestracji: 10.06.2007
Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Nonono, jestem wrażeniem
Z przyjemnością pogram
Gram w: Law&Order
Ostatnio ukończyłam: The Dream Machine
|
|
|
|
telipinus |
Dodany dnia 26.08.2008 23:27
|

Stały Bywalec

Status upomnień:
   
Postów: 763
Data rejestracji: 08.11.2007
Skąd: Polonia
|
Za przeproszeniem p...ć grafikę, jeśli scenariusz będzie na prawdę dobry, ażeby nie powiedzieć rewelacyjny. Życzę również dużo, dużo...no wszystkiego życzę aby gra została ukończona i zaparła dech w piersiach za sprawą fabuły i prowadzenia postaci, no dobra dobra...graficznie też będzie na pewno dobra, więc trzymamy, za pewne, wszyscy kciuki.
"Nie podoba się to nie słuchaj, a kłamać nie przeszkadzaj" K. Jeskow
|
|
|
|
Kenshiro |
Dodany dnia 27.08.2008 03:06
|

Nowicjat

Status upomnień:
   
Postów: 7
Data rejestracji: 26.08.2008
|
Dzięki za wsparcie, postaram się nie zawieść oczekiwań 
Gra będzie gł. nastawiona na fabułę oraz rozwój i wzajemną relację dwóch głównych postaci tworzących dosyć nietypowy "duet". Ale nie zabraknie oczywiście i akcji.
Grafikę postaram się zrobić jak "najklimatyczniej". To co widać na stronie www prawdopodobnie zostanie nieco zmienione po ukończeniu gry. Wiadomo, że grafę można dopieszczać i ulepszać w nieskończoność ale ważniejsze na razie jest skończenie projektu. |
|
|
|
Kenshiro |
Dodany dnia 16.09.2008 13:14
|

Nowicjat

Status upomnień:
   
Postów: 7
Data rejestracji: 26.08.2008
|
Dla zainteresowanych trochę wieści "z warsztatu".
Strona projektu została nieco odświeżona, wrzuciłem porcję screenów z pierwszego epizodu oraz krótki filmik. Wkrótce dodam też nowy dział, w którym opisane będą postaci główne i drugoplanowe.
Pozdrawiam. |
|
|
|
mertruve |
Dodany dnia 16.09.2008 15:38
|

Nie może żyć bez AZ

Status upomnień:
   
Postów: 1482
Data rejestracji: 10.06.2006
Skąd: Kraków
|
Nie popieram az takiego optymizmu jak Telipinus i wstrzymam sie z moja calkowita opinia, bo tak naprawde jeszcze nic nie zobaczylismy. Przejrzalem strone pobieznie, bo to duzo materialu, ale sprawa przedstawia sie tak:
- widze, ze lubisz ogladac i czytac ksiazki sci-fi, scenariusz gry przedstawia kompilacje kilku sprawdzonych pomyslow. Na razie nic oryginalnego, bo widze chociazby inspiracje z Equilibrium, ale rowniez pewnie i Metropolis, 1984 Orwella i paru innych pozycji. Nie jest to jednak minus, ba! powiem nawet, ze plus. Malo mamy gier w tych klimatach, ostatnia dobra byla chyba Moment of Silence. Nie wspominajac Blade Runnera.
- grafika to mocny punkt programu. Z jednej strony widac niedoskonalosci i reke czlowieka, a nie calego zespolu grafikow, ale za to ma niepowtarzalny klimat i mi osobiscie przypadla do gustu.
- to bedzie first person, co? Jesli tak, to bedzie ciezko w ocenie, przynajmniej obiektywnej, bo ja srednio takie rozwiazania lubie Ale potrafie docenic dobra przygodowke.
- Ciesze sie, ze mamy piecze nad tym projektem, zawsze sluzymy pomoca i bedziesz mogl liczyc na sumienne testy i recenzje tytulu
O obietnicach 5 dlugich epizodow, itd, nie wspominam, bo one sa zawsze, czas zweryfikuje co bedzie. Ja na pewno bede sie projektowi przygladac Jestem ciekaw co z tego wyrosnie. Powodzenia! |
|
|
|
Przemo |
Dodany dnia 16.09.2008 16:08
|

Nie może żyć bez AZ :)

Status upomnień:
   
Postów: 0
Data rejestracji: 01.06.2006
|
Dopowiem, że widziałem informacje o Butterfly na niemieckim adventure-treff.de. Robi się powoli produkcja światowa 
Gratuluje 
http://adventure-...ewsid=3844 |
|
|
|
telipinus |
Dodany dnia 16.09.2008 16:27
|

Stały Bywalec

Status upomnień:
   
Postów: 763
Data rejestracji: 08.11.2007
Skąd: Polonia
|
mertruve napisał: Nie popieram az takiego optymizmu jak Telipinus
Ja tylko wyraziłem swoje optymistyczne marzenia i życzenia, a optymizm...no coż jeśli produkt będzie dobry, to czemu nie wspierać autora w optymizmie, wiem jak ów jest potrzebny przy realizacji czegoś ch...nie trudnego.
mertruve napisał: wstrzymam sie z moja calkowita opinia
Choć i tak była spora i wnikliwa 
I tak jak napisałeś... w końcu jeszcze nic nie zobaczyliśmy. FPP - a Atlantis?
"Nie podoba się to nie słuchaj, a kłamać nie przeszkadzaj" K. Jeskow
|
|
|
|
mertruve |
Dodany dnia 16.09.2008 16:32
|

Nie może żyć bez AZ

Status upomnień:
   
Postów: 1482
Data rejestracji: 10.06.2006
Skąd: Kraków
|
Właśnie Telipinusie. JEŚLI - nic na razie o nim nie wiemy, dlatego może wspierajmy optymizmem autora po wypuszczeniu dema, no chyba, że już w takowe grałeś. Ja twoją opinię popieram, sam jestem za tworzeniem gier i napisałem, że pomysł mi się podoba, ale cytując Ciebie: scenariusz będzie na prawdę dobry, ażeby nie powiedzieć rewelacyjny. Nic o tym scenariuszu na razie nie wiemy, oprócz paru haseł, które nie za wiele wyjaśniają, a które kojarzą mi się z wymienionymi przeze mnie produktami.
Moja opinia nie była wnikliwa, napisałem spostrzeżenia. Opinią byłaby ocena o produkcie, a tej w ogóle nie wygłosiłem. Mogłem ocenić co najwyżej garść screenów.
Atlantis jest dla mnie średnio udaną produkcją. Wolę już Myst, choć doceniam wkład Atlantis w rozwój przygodówek FPP. |
|
|
|
Kenshiro |
Dodany dnia 16.09.2008 16:39
|

Nowicjat

Status upomnień:
   
Postów: 7
Data rejestracji: 26.08.2008
|
mertruve:
Ano, lubię klimaty dystopii, choć "BF" nie będzie aż tak ponury. Tu nie będzie totalitaryzmu, zakazu "odczuwania", itp. Świat "BF" to generalnie krytyczne spojrzenie na to, czym staną się ludzie (tylko hipotetycznie, mam nadzieję), jakie będą wyznawać wartości i że androidy okażą się z czasem bardziej "ludzkie" niż ich twórcy. Skojarzenia z "Blade Runnerem" są oczywiście nieuniknione ale to chyba czeka każdą produkcję w tych klimatach. Problemem jest z reguły to, że nawet jeśli ma się swoją "oryginalną wizję" (cokolwiek to oznacza), efekt końcowy z reguły znacznie od niej odbiega, choćby z powodu ograniczeń techniczno-umiejętnościowych Poza tym w kwestii s-f trudno o całkowitą nowość. Można tylko próbować przedstawić cos w "świeży" sposób.
O scenariuszu nie mogę napisać więcej niż to co na stronie. Po prostu fabuła skonstruowana jest w taki sposób, że cokolwiek więcej byłoby już spoilerem. Jeśli ktoś rzeczywiście chce więcej, niech da znać na privie, może się zlituję 
Nad grafiką cały czas pracuję. Wcześniej praktycznie nie zajmowałem się 3D, tylko rysunkiem (przez przypadek zaliczyłem nawet rok architektury ) i od czasu do czasu 2D. "BF" to taki mój poligon doświadczalny jeśli chodzi o Blendera, animacje, itp. i grafika na pewno będzie się polepszała w miarę prac nad grą. Nie obiecuję, że końcowe etapy będą wyglądały jak "Quake 5" ale powinno być do przyjęcia jak na ogólnie panujące standardy.
Owszem, widok każdej lokacji będzie z pierwszej osoby bo wymusza doskonalenie się w 3D
Pięć epizodów będzie, bo musi - tak podzielona jest całość gry. To jak rozdziały a cały scenariusz jest już rozpisany i nic pominąć się nie da. No i nie będą one znów takie długie, raczej w sam raz . Jeśli obawy dotyczą tego, czy projekt się uda dokończyć to spokojna głowa. Do prac nad "BF" zaopatrzyłem się w nowego kompa przeznaczonego tylko i wyłącznie do pracy nad projektem. Nawet neta sobie do niego nie podpiąłem, żeby mnie nie rozpraszał A czasu mam dosyć (wykładam na uniwerku tylko kilkanaście godzin w tygodniu, reszta czasu przed kompem). Jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem 
Przemo_s
Dzięki za info. To mnie z lekka zaskoczyło Teraz nie mogę się już wycofać  |
|
|
|
telipinus |
Dodany dnia 16.09.2008 16:44
|

Stały Bywalec

Status upomnień:
   
Postów: 763
Data rejestracji: 08.11.2007
Skąd: Polonia
|
Tak tak, może za daleko posunąłem się z interpretacją, lecz i tak będę obstawał aby z dobrą myślą i optymizmem myśleć o produkcie ciekawym, może trochę czerpiącym z innych 'produktów' ale i tak powstającym. Wiadomo, że wiele w tych czasach powstaje rzeczy domorosłych i zazwyczaj nieciekawych (abstrahując od gier), ale i tak dobrze, że ktoś się stara stworzyć coś co może stanie się ciekawym 'produktem'.
A wsparcie autora po wypuszczeniu demo, okazać się wtedy będzie mogło właśnie oceną krytyczną a nie słowem optymistycznym; na co również się zdecyduję, jeśli produkt tego będzie wymagał.
Tymczasem, jak zauważyłeś należy czekać. A co kto myśli...to właśnie tutaj prezentujemy.
Nie, w demo nie grałem, i jak dotąd wiem tyle co wszyscy zainteresowani. Można zawsze zapytać się autora
"Nie podoba się to nie słuchaj, a kłamać nie przeszkadzaj" K. Jeskow
|
|
|
|
mertruve |
Dodany dnia 16.09.2008 18:49
|

Nie może żyć bez AZ

Status upomnień:
   
Postów: 1482
Data rejestracji: 10.06.2006
Skąd: Kraków
|
No i czekamy, ja za projektem jestem i jak wspomniałem autor ma moje wsparcie. Chętnie napiszę tego później recenzję |
|
|
|
Kenshiro |
Dodany dnia 13.10.2009 10:36
|

Nowicjat

Status upomnień:
   
Postów: 7
Data rejestracji: 26.08.2008
|
Pod adresem strony (www.butterflygame.glt.pl) dostępny jest obecnie nowy blog, na razie tylko w j. angielskim. Nie mam tam na razie za wiele (kilka nowych konceptów i krótki slideshow) ale wkrótce pojawi się więcej. Pozdrawiam. |
|
|
|
Evillady |
Dodany dnia 13.10.2009 10:45
|

Nie może żyć bez AZ :)

Status upomnień:
   
Postów: 5032
Data rejestracji: 12.08.2007
Skąd: Warszawa
|
Czekamy, czekamy
Ostatnio ukończyłam: Black Mirror III.
Teraz gram: Riven: A Sequel to Myst.
|
|
|
|
telipinus |
Dodany dnia 13.10.2009 10:47
|

Stały Bywalec

Status upomnień:
   
Postów: 763
Data rejestracji: 08.11.2007
Skąd: Polonia
|
Hooooooo...witamy witamy wróciłeś do projektu więc pewnie niedługo zawita do nas jakieś demo?? 
Również pozdrawiamy!!!
"Nie podoba się to nie słuchaj, a kłamać nie przeszkadzaj" K. Jeskow
|
|
|
|
Przemo |
Dodany dnia 13.10.2009 16:31
|

Nie może żyć bez AZ :)

Status upomnień:
   
Postów: 0
Data rejestracji: 01.06.2006
|
Koncept 6 to mistrzostwo świata! |
|
|
|
Kenshiro |
Dodany dnia 13.10.2009 17:01
|

Nowicjat

Status upomnień:
   
Postów: 7
Data rejestracji: 26.08.2008
|
telipinus napisał/a:
wróciłeś do projektu więc pewnie niedługo zawita do nas jakieś demo?? 
Heh, postaram się w miarę możliwości dostarczyć takowe w niezbyt odległej przyszłości Myślę, że będzie to tech-temo, pokazujące czego można się spodziewać po game play'u. Ten staram się jak najbardziej dopieścić, żeby był zarówno oryginalny jak i wymagający. Jak już wspominałem na poprzednim blogu nie będzie to klasyczna point&click.
Przemo napisał/a:
Koncept 6 to mistrzostwo świata!
Dzięki Z otoczeniem jest zawsze taki problem (przynajmniej ja tak mam), że co innego mam w głowie a co innego mi potem wychodzi w efekcie. Tutaj jakoś poszło, choć klimat w samej grze jest bardziej "duszny" (nie wiem skąd wytrzasnąłem pomysł na takie oświetlenie).
Edytowane przez Kenshiro dnia 13.10.2009 17:06
|
|
|
|
Kenshiro |
Dodany dnia 31.10.2009 05:33
|

Nowicjat

Status upomnień:
   
Postów: 7
Data rejestracji: 26.08.2008
|
Stworzyłem dla projektu konkretną stronę, na razie umieszczoną na darmowym serwerze, mam nadzieję, że jakoś pociągnie Wszystkie informacje mają teraz swoje działy, dodałem też kilka plików audio do odsłuchania. Wkrótce pojawią się nowe sekcje: "Characters" (opis rozmaitych postaci) i "Universum" (informacje o świecie gry). |
|
|
|
Evillady |
Dodany dnia 31.10.2009 19:32
|

Nie może żyć bez AZ :)

Status upomnień:
   
Postów: 5032
Data rejestracji: 12.08.2007
Skąd: Warszawa
|
Nowa stronka całkiem, całkiem! Ja jednak chciałam rzucić słówko a propos udostępnionych fragmentów muzycznych. Słuchał ktoś "In neon lights"? Nie wiem, jak Wam, ale mnie niesamowicie się skojarzyło z Dreamfallem. Skojarzenie, jak najbardziej pozytywne oczywiście. Mój zdecydowany faworyt jednak, to jak do tej pory "War zone". Nie ma to, jak dobra, soczysta gitarka. Aż się headbanging włącza
Ostatnio ukończyłam: Black Mirror III.
Teraz gram: Riven: A Sequel to Myst.
|
|
|