Zobacz temat


Kto tu jest? 1 Gości
 Drukuj temat
Zid & Zniw Chronicles: Zniw Adventure - nasza mała przygodówka z dinozaurami
Kurasiu
Troszeczkę już tworzymy ten tytuł (prawie półtora roku będzie... fiu, fiu, ale ten czas leci!), i zebraliśmy już na tyle materiałów, że mamy przyjemność zaprezentować Wam...

40.media.tumblr.com/5a52a3d009b0c7015364b96405b2d98e/tumblr_nlhda0GNzv1sxws2ko1_1280.png

Droga do domu jest kręta i zawiła, a prehistoryczny świat późnej Kredy niezbyt bezpiecznym miejscem, zwłaszcza dla nierozważnych podróżnych. Na skutek splotu niesprzyjających wydarzeń młoda dinozaurzyca, o imieniu Zniw, znalazła się hen, hen daleko od swojego rodzinnego domu i miasta - Wajapulki. Naturalnie to tak nie może się dla niej skończyć - droga do domu długa, kontynent Polisemii dziki i nieokrzesany (aczkolwiek posiadający swoje tajemnice), a sama Zniw często będzie ograniczana przez swoje fizyczne możliwości, czy sam głód.

To jak, pomożesz biednej dinozaurzycy?


Innymi słowy - niezależna przygodówka z dinozaurami w roli głównej, utrzymana w stylu retro (drugiej połowy lat 90). Czego można po niej oczekiwać?

* dinozaury! (co prawda bez laserów - ale zawsze coś! Wink2),
* styl retro drugiej połowy lat 90 - 640x480, 32-bitowy kolor, z odpowiednią dawką animacji,
* brak przemocy, krwi czy latających flaków - bezpieczna rozrywka dla każdego,
* GUI oparte na verb-coinie (The Curse of Monkey Island, Full Throttle itd.)
* kilkanaście ułatwień i dodatków, mających na celu ułatwienie/usprawnienie rozgrywki (mini-mapa lokacji, pasek głodu, samo-aktualizująca się encyklopedia, opisująca napotkane postacie, przedmioty i lokacje itd.)
* system odblokowywania nagród (concept arty, minigierki - szukaj niebieskich kamyczków!)

I troszkę screenów, przedstawiających całość w akcji:

media.indiedb.com/images/games/1/41/40242/screen2.png

media.indiedb.com/images/games/1/41/40242/screen3.png

media.indiedb.com/images/members/4/3070/3070000/profile/scr3.PNG

40.media.tumblr.com/9fd6ab23f0562f176f345697968a5440/tumblr_nmae16DYGr1sxws2ko6_1280.png

media.indiedb.com/images/games/1/41/40242/screen5.PNG

media.indiedb.com/images/members/4/3070/3070000/profile/scr1.PNG

A tu mamy filmik gameplayowy - uwaga, spoilery! Plus on sam pochodzi ze starszego builda gry, kiedy nie było jeszcze sfinalizowane logo, plus nowsza wersja demka (poniżej) ma kilka subtelnych zmian w wyglądzie i mechanice. Wink2

>> https://www.youtube.com/watch?v=aLGQN5e9Jpc

A teraz konkrety, jeżeli chodzi o diwelopment tim! Gra powstaje w zespole dwuosobowym
* Karolina 'Twarda' Twardosz - moje kochanie i 'szefowa' projektu Wink2 - artworki, animacja, design postaci/świata/gry
* Łukasz 'Kurasiu' Mikołajczyk - programowanie/skryptowanie (silnik, gra, narzędzia), dialogi i opisy, dodatkowe arty i design

+ nie można zapomnieć o naszych zacnych testerach i 'native spellcheckers!' Pozdro Phil, Clara czy Anabelle!

Giera powstaje na silniku Adventure Game Studio, znanym wszelakim fanom przygodówek (v3.3.0.1156 - 32-bit/Direct3D 9).

A co do daty wydania, gdyż to pytanie powraca jak bumerang... cóż mogę powiedzieć, jest nas dwóch, nie ma żadnego sponsora/wydawcy (jakiekolwiek wydatki pokrywamy z własnych kieszeni), a i czasami samo życie daje się we znaki - tym niemniej będziemy gryźć, pluć, kopać i ogólnie zastawiać się rencyma i nogyma aby spróbować chociaż z Steam Greenlight i wydać ZA najpóźniej pod koniec 2015 (taki nasz prywatny deadline to max. listopad).

A tutaj nieco linków i namiarów na nas:
Zniw Adventure na indieDB
Temat na forum Adventure Game Studio
Wersja demo w bazie Adventure Game Studio
Wersja demo na indieDB
Mój devblog
Artblog Twardej

(uwaga, achtung, wnimanie - demko wymaga freeware'owych kodeków XviD do prawidłowego odtwarzania animacji FMV [są w archiwum]. Dodatkowo tamże plik readme [polecam, jeżeli zdecydujesz się ominąć tutorial - a przynajmniej rozdział o sterowaniu!], jak i poradnik przejścia demka [plus non-spoiler lokacje niebieskich kamyczków do bonusów]).

Uff, pierwszy post, a tyle naklepane. Grin Spokojnie, już powoli kończę, przy okazji pozdrawiając wszystkich użytkowników Adventure Zone!

A tutaj jako P.S. - mała próbka animacji z gry Wink2

38.media.tumblr.com/e0e8c129d53182926b018e2708aee576/tumblr_nj0bynCPoD1qk8ukco3_r2_400.gif
 
agusia16
Wygląda bardzo przyjemnie, życzę powodzenia w tworzeniu projektu i oby się udało dostać na Steam Greenlight Yeah Mam nadzieję, że w przyszłości planujecie wydanie jej w ojczystym języku Grin
 
Przemo
@Kurasiu - Dzięki za informację. Wygląda przyjemnie i profesjonalnie. Ładne grafiki i płynne animacje - na pewno zaowocuje jakąś nagrodą na AGS Awards. Wink2

Cieszy mnie, że do listy polskich gier dojdzie kolejna przygodówka. Domyślam się, że skoro rozważacie Steam Greenlight, to gra będzie rozprowadzana komercyjnie? Koniecznie zróbcie też polską wersję. :)

Demko obadam w weekend. Zastanawia mnie wspomniany przez Ciebie pasek głodu - chodzi o roślinkę z sercem po środku? Jeżeli gracz zgapi się i pasek całkowicie opadnie, to efektem będzie wczytanie ostatniego zapisu gry?

Powodzenia w dalszej pracy i oczywiście postaramy się wspierać projekt nowinkami na stronie głównej. Wink2
 
Kurasiu
@agusia16 & @Przemo - dziękujemy za miłe słowa! Grin Cieszymy się, że nasza gierka się spodobała. Odpowiadając na pytania, które się zebrały:

-tak, przewiduję dorobienie polskiej wersji językowej (jako, że design i tak jest tworzony w języku polskim), ze względu na duże zainteresowanie. Wink2 Póki co jest tylko inglisz, aby można było gierkę zaprezentować to tu, to tam, ale z pewnością wkrótce zasiądę i przepiszę klasy odpowiedzialne za pobieranie opisów i dialogów (tak to jest jak nie korzysta się z domyślnych rozwiązań, proponowanych przez AGSa...), aby można łatwo było dodawać kolejne tłumaczenia w osobnych plikach

-owszem, pasek głodu to listek po lewej, który w miarę upływu czasu będzie opadał (szybciej lub wolniej - w zależności czy Zniw będzie biec czy iść normalnie [tak, są dwie prędkości, by backtracking nie był jakimś problemem Wink2 ]), dlatego dobrym pomysłem będzie znalezienie jakiegoś żarełka. Ale z tym też nie ma większego problemu - omdlenie z głodu co najwyżej spowoduje zablokowanie jednego eventu, a odblokowanie innego, lub też "przesunięcie" zdarzeń czasowych. Nie będzie jakiś straszliwych konsekwencji, jak śmierć postaci i konieczność powrotu na początek lokacji (jako, że save tu jest na sloty i odbywa się automatycznie per event/przejście do innego room'u). Jako że gra jest tworzona głównie z myślą o młodszych graczach (ale, naturalnie, nie zapominając też o starych wyjadaczach!), tak nie chcemy za mocno stresować dzieciaków. Grin
 
Kurasiu
Bump, jako że w końcu znalazłem dłuższą chwilę czasu, by zasiąść i zakodzić to, co obiecałem (pobieranie danych do dialogów, nowe bąble w rozmowach), tak mogę już oficjalnie potwierdzić, że owszem - Zniw Adventure będzie także dostępna w wersji polskiej! Grin

40.media.tumblr.com/e6869ec596d14ed8fb6d471196635526/tumblr_nrleel0Tz11u4mjv4o1_1280.png

41.media.tumblr.com/7e467f820669bcd5d1c1453938d18eb0/tumblr_nrleel0Tz11u4mjv4o2_1280.png
 
agusia16
Kurasiu napisał(a):
- Zniw Adventure będzie także dostępna w wersji polskiej! Grin

40.media.tumblr.com/e6869ec596d14ed8fb6d471196635526/tumblr_nrleel0Tz11u4mjv4o1_1280.png

41.media.tumblr.com/7e467f820669bcd5d1c1453938d18eb0/tumblr_nrleel0Tz11u4mjv4o2_1280.png


Bardzo się cieszę Yeah
 
Kurasiu
Tego pięknego środowego poranka stwierdziłem, że pora na kolejny mini update co do diwelopmentu naszej giery. Przede wszystkim - lecimy z kolejnymi lokacjami, jako że (póki co) największą z nich udało się w pełni ogarnąć (czyt. w końcu wyleźliśmy z jaskini Grin). W ramach świętowania trzymajcie GIFa, przedstawiającego już nie takie straszne wnętrza jaskini (bo oświetlone. Oby gracz w miarę prędko znalazł jakieś źródło światła Wink2)

media.indiedb.com/images/articles/1/194/193717/auto/tumblr_nsf5xjc2VZ1u4mjv4o1_500.gif

I jako mały bonus, dla koneserów sztuki wszelakiej, ze wskazaniem na gry komputerowe - zastanawialiście się, jak wygląda tzw. 'materiał źródłowy' gry (w tym wypadku komiks, którego gra jest prequelem), lub też dokument projektowy? Jeżeli tak, to spieszę z wizualizacją. Wink2

media.indiedb.com/images/articles/1/194/193717/auto/tumblr_nsga5iLJeT1sxws2ko1_1280.png

media.indiedb.com/images/articles/1/194/193717/auto/tumblr_nsga5iLJeT1sxws2ko2_1280.png

Póki co to tyle ode mnie. Wink2 Na zakończenie przypomnę, że można nas znaleźć na stronie silnika AGS, jak i IndieDB
 
Kurasiu
Witam zacnych forumowiczów w to równie zacne południe. Dziś stwierdziliśmy, że natrzaskaliśmy tyle roboty przez ostatnie dwa miesiące, iż warto pokazać Wam co nieco z końcowych efektów. Wink2 Przede wszystkim - już oficjalnie i na serio mamy profil na Facebook'u! Jeżeli podoba Wami się to, co robimy, to możecie zarzucić lajkiem. Wink2

Jedziemy także ostro do przodu z dwoma nowymi lokacjami. Gra każdego dnia rozrasta się i zyskuje kolejne nowe rzeczy!

41.media.tumblr.com/e4f35bce415450ccaf045ec15f481c51/tumblr_nvyxt8a4mx1u4mjv4o1_1280.png

40.media.tumblr.com/0a1a40057e760e23713074857d4a772c/tumblr_nvyxt8a4mx1u4mjv4o2_1280.png

I żeby nie było, że zapomnieliśmy o gotowych miejscówkach - otóż nie, co raz wracamy do nich, dopieszczając je jak tylko się da! Na ten przykład - początek gry będzie o wiele dłuższy w pełnej wersji, niż w demku, a gracz będzie miał możliwość odwiedzenia znajomych lokacji... lecz o innej porze dnia i z innymi wydarzeniami.

40.media.tumblr.com/cfad30fd570f2fc8ece2d52bc82c4e1a/tumblr_nvyxt8a4mx1u4mjv4o3_1280.png

I z naszej strony to wszystko co chcieliśmy dziś przedstawić. Wink2
 
Kurasiu
Witajcie, niestrudzeni Adventurezonianie, w ostatniej w tym roku aktualizacji naszej gierki!

Ów aktualizację chcielibyśmy rozpocząć od życzenia wszystkim czytelnikom Adventure Zone wszystkiego najlepszegoz okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia. Ciepła, spokoju i radości dla wszystkich, bez wyjątku!

40.media.tumblr.com/f17ce4af6b9b17abb519f30ca0dd64e9/tumblr_nzo50d4OZz1sxws2ko6_1280.png

A już co do samych nowinek o grze - popatrzmy, w ostatnich postach pokazałem Wam już takie miejscówki, jak las, rzekę, dżunglę, jaskinie czy podziemne przejście. To co powiecie na zupełną zmianę klimatu i prezentację wioski dinozaurów? Wszak muszą gdzieś mieszkać, nieprawdaż? Wink2

41.media.tumblr.com/076471bacc9180f6526361c801a801c3/tumblr_nzo50d4OZz1sxws2ko2_1280.png
Spichlerz to miejsce, w którym spotyka się całe mnóstwo różnych osobowości... jedni wpatrują się kupkę robali, inni po prostu koncentrują się na konsumpcji.

40.media.tumblr.com/0a520deb223c5c7b227bc0515ea8e3d3/tumblr_nzo50d4OZz1sxws2ko1_1280.png
I tak jak w prawdziwym życiu, niektórzy nie będą specjalnie zadowoleni, kiedy jakaś nieznajoma zacznie się im kręcić po domu...

A poniżej troszkę przykładowych animacji, bo już dawno ich nie było. Wiecie, że już mamy ponad 1000 klatek animacji dla różnorodnych postaci, tudzież efektów w tle?

49.media.tumblr.com/21efe6a7e372317a4e0aae364b0118f6/tumblr_nzo50d4OZz1sxws2ko3_250.gif45.media.tumblr.com/714bbf8ab71b010ca9db93c0230baef8/tumblr_nzo50d4OZz1sxws2ko5_250.gif49.media.tumblr.com/2a1a4cb0e751d69e081b68d044358de4/tumblr_nzo50d4OZz1sxws2ko4_250.gif

I to tyle z mojej strony - do zobaczenia w 2016! (mam nadzieję, że już wkrótce rzucę jakąś datą premiery gry. Wink2)
 
Kurasiu
Ok, przez ostatnie miesiące siedziałem dość cicho, gdyż byłem mocno zajęty. Nad czym? Ano nad przygotowywaniem wszystkiego na tę aktualizację. Tak jest, moi drodzy, po dwóch latach poświęcania wolnego czasu na tworzenie giery, mogę z dumą ogłosić, iż

Zniw Adventure jest na Greenlight'cie!

41.media.tumblr.com/0ac1a898dcb452d77eb2277123b2853e/tumblr_o65nv44hVZ1sxws2ko1_1280.png

Tak jest, nasza mała przygodówka z dinozaurami w roli głównej aby przetrwać, potrzebuje Waszych głosów! Za każdy takowy, a także komentarze, lub jakąkolwiek formę wsparcia z góry wielkie dzięki! Grin Do zobaczenia wszystkim w kolejnej aktualizacji, trzymajcie się!
 
Kurasiu
Hej wszystkim!

Śpieszę z jakże radosną nowiną dla nas - po 18 dniach egzystowania sobie w kolejce Greenlightowej, Zniw Adventure dostała zielone światło, i będzie dostępna także i na Steam'ie!

66.media.tumblr.com/ce6682cfc21ec0ff5940a2ab95a3e8fe/tumblr_o7330wXrYL1qk8ukco1_500.jpg

Dziękujemy wielce wszystkim, którzy nas odwiedzili i zagłosowali! Grin
 
Przejdź do forum: