Return to Mysterious Island: Powrót na Tajemniczą Wyspę - poradnik

Dodane przez Madzius888 dnia 26.08.2007 21:46

Filmik i stajemy się głodną dziewczyną bez działającego telefonu na bezludnej wyspie. Naszym początkowym zadaniem będzie uzupełnieniem wszystkich punktów życia za pomocą dostępnych jadalnych materiałów. Chciałam dodać też, że nie trzeba zrobić aż wszystkiego, co opisałam żeby się najeść, ale żeby zyskać jak najwięcej punktów w grze staraj się robić różne rzeczy różnym sposobami.

Najpierw idziemy wprost i zaobserwujemy jakiś ruch na wyspie. Z gniazda wyciągamy jajka i zabieramy zardzewiały kluczyk. Podchodzimy do kolejnej lokacji na prawo i dochodzimy do ogniska - zabieramy krzemień i piaskowiec. Wyżej podbieramy robaki, zabieramy metalową tabliczkę i idziemy dalej aż dochodzimy do zastawionej drogi, której nie przejdziemy póki się nie najemy. Zabieramy hubę i rozwidloną gałąź. Idziemy na sam dół - zabieramy mokre wodorosty i podchodzimy do rybki, ale ponieważ nie mamy jeszcze wędki możemy tylko wyjąć z kamienia ostrygi (w sumie 4). Przechodzimy pod skalną „bramą”. Ze skał po lewej zabieramy porosty i patrzymy na żółwiki - odkopujemy przy początku śladów pierwszego - wyciągamy jajka i kluczykiem otwieramy skrzynię. Zabieramy monety oraz teleskop. Odkopujemy też piasek na początku śladów drugiego i też zabieramy jajka. Z ziemi podnosimy zielone kokosy (w sumie 2) oraz jeden wyschnięty. Przechodzimy dalej. Za pomocą żółwich jajek wabimy morderców-kraby, a potem zabieramy też jeżozwierza. Teraz jajka „łączymy” z kluczykiem i wypijamy je. Wracamy na właściwą plażę i podchodzimy do szkieletu łodzi - zwracamy uwagę na duży kawałek drewna. Uderzamy w niego krzemieniem i zabieramy drewno oraz metal.
Łączymy:
piaskowiec + metal = nóż
piaskowiec + metalowa tabliczka = nóż (oba się przydadzą)

nóż + zielony orzech = obrany zielony orzech
obrany zielony orzech + nóż = jedzenie (to samo z dwoma orzechami)

nóż + ostryga = jedzenie (kiedy jeden się złamie używamy drugiego)

nóż + krzemień= zapalniczka

nóż+ jeżozwierz = kolce

nóż + akacje= ciernie

nóż + krzemień= zapalniczka

nóż + teleskop= soczewka

Trzeba też zrobić ognisko (odkryłam tu 3 sposoby):
zapalniczka + palma + huba
zapalniczka + porosty + deska
porosty + soczewka + deska

Ognisko kładziemy na miejscu z sadzą skąd wzięliśmy krzemienie i podpiekamy ciernie.

Łączymy:

robaki + rozwidlona gałąź + lina + wygięte ciernie= wędka

Wędką wyławiamy rybkę z sadzawki.

Wracamy do ogniska i pieczemy kraby oraz rybkę.

Kiedy już się najemy czas przejść dalej. Przed nami…

Wyspa:

Idziemy drogą w lewo i natykamy się na węża. Rozkładamy wędkę i chwytamy go za pomocą gałązki. Nacinamy drzewo i zabieramy kauczuk. Za pomocą kauczuku i rozwidlonej gałązki robimy procę i idziemy ciągle prosto na walkę z małpami za pomocą procy. Pochodzimy trochę po lesie - zbieramy różne zioła ze szczególnym uwzględnieniem pszenicy, ziół leczniczych, kentii, trzech szyszek, dwóch pomarańczy, dwóch cytryn, szmatek ze stracha, gliny i formy do cegieł. Niedaleko miejsca skąd bierzemy glinę stoi wierzba - używamy na niej noża i bierzemy korę. Kiedy dojdziemy do jeziorka umyjemy się, wykąpiemy oraz wypierzemy szmatkę.
Uproszczona mapka:

Łączymy:

forma do cegieł + glina = niewypalone cegły

Bierzemy jeszcze raz glinę. Idziemy do góry i poznajemy Jepa - małpkę.

Na kole w tym samym pomieszczeniu używamy gliny – do wyrobu dzbanków. Musimy wziąć także jeszcze jedną formę i wyrobić cegły. Rozpalamy ognisko na ziemi wykorzystując jeden ze sposobów podanych wyżej. Teraz wypalmy cegły, którymi od razu naprawiamy dziurę w piecu. To samo zróbmy z naczyniami. Niestety „temperatura jest za niska”. Wracamy na plażę i zabieramy fokę - rozprujemy ją nożem. Wróćmy na górę i skórę foki użyjmy na miechu. Używamy naprawionego miecha i wypalamy naczynka. Spalamy wodorosty i mamy sodę. Foczy tłuszcz roztapiamy też w kolejnej misce wody – powstaje gliceryna.
Dzbanka używamy na drzewie niedaleko zerwanego mostka i zabieramy 2 miski syropu klonowego. Nabieramy także wody nad samym jeziorkiem: zagotujmy ją na piecu bądź nad gorącym źródłem i dodajmy do tego korę wierzby. Zróbmy to samo, tylko, że do kolejnej miseczki wrzącej wody dodajmy ziół leczniczych.
Wróćmy do Jepa: podajemy mu specyfiki i zakładamy opatrunek. Następnie budujemy łóżeczko z cienkich pnączy i siana. Teraz Jep już może jeść (jednak musimy zostawić jedną pomarańczę i jeszcze jeden owoc). Kiedy Jep już jest nakarmiony działa razem z nami ;]

Gra z Jepem:

Idziemy do młyna i wchodzimy do środka - wychodzimy i Bach! Ktoś wali nam kilofem przez łeb. Zabieramy kilof. Dajemy naszej małpce szyszkę i „używamy” jej na małpie trzymającej wiatrak - przekupiliśmy małpę. Mocnej tkaniny używamy na części wiatraka z pustym drewnianym szkieletem. Wchodzimy do środka. Małpce dajemy kawałek tłuszczu i wysyłamy na górę – wiatrak zaczął działać. Na misce używamy pszenicy i zabieramy mąkę. Teraz łączymy:

i mamy ciasto.
Schodzimy niżej po schodach i dajemy małpce nóż. „Używamy” jej na lianie. Wracamy do miejsca, gdzie jest przerwany most. Małpce dajemy liany i prosimy ją o wspięcie na słup - mądra małpka zrobiła mostek :)
Złej małpie dajemy ciasto. Idziemy dalej i z tego miejsca zabieramy różne substancje: siarka, siarczan azotowy, węgiel oraz zepsutą klatkę. Klatkę naprawiamy wikliną.
Wracamy na plażę i w miejscu, gdzie na początku widzieliśmy kogoś używamy małpki z drabinką.

Dom:

W domu zabieramy partyturę, strój nurka, jajo, koszule, knoty, kulę armatnią, węgiel, młotek, śrubokręt, gwoździe, drut, łańcuch, opiłki, rurki, kocioł, wężownicę, hubę i zbiornik.
Łączymy:
gwoździe + młotek + deski
Następnie zaczepiamy tę trumnę o pętlę sznura i pogrzeb. Idziemy w stronę jeziorka, gdzie była ryba; zabieramy ostrygę i otwieramy nożem. Szczegółowo czytamy notatki i mapy na stołach. Przydadzą nam się szczególnie te notatki:

Jedną koszulę drzemy nożem na kawałki. Mamy wszystko do zrobienia baterii VOLTY:

Kiedy pojawia się ta bateria zaczyna działać telefon, gps i news, dlatego za każdym razem kiedy będziemy korzystać z interfejsu, a podświetli się ikona telefonu czytamy , co tam jest napisane.
Łączymy:
węgiel + hubę + zapalniczkę = ognisko
kocioł + zbiornik + wężownicę = destylator

Ognisko ustawiamy w kominku, a na płycie montujemy destylator. Przez destylator przepuszczamy syrop klonowy, a potem siarczan żelaza i zabieramy powstałe substancje.

Przy jeziorku nabieramy trochę wody, po czym idziemy do ogniska, a wrzącą wodę łączymy z gliceryną. Następnie:

świeczka + knot = świeczka płonąca

Wracamy do jaskini i skręcamy do zaułka po lewej (ciemność rozświetlamy sobie świecą) - zabieramy wodę z jeziorka, latarnię, projektor. Ładujemy latarnię baterią i łączymy:
soczewka + latarnia + slajdy + projektor
i oglądamy zdjęcia na taborecie.

Schodzimy też drabinką niżej po saletrę, hełm i zbiornik powietrza, ale szybko uciekamy przed zwierzem. Łączymy:

narkotyczna roślina + jeżozwierz = zatrute zwierzę

Schodzimy z powrotem na dół i wrzucamy zwierzę do wody.
Wracamy do destylatora: łączymy kwas azotowy z saletrą i destylujemy- mamy HNO3.

Wracamy nad jeziorko i na cegłach w prawym kącie używamy kilofa. Następnie wsadzamy płonącą świeczkę. Przechodząc przez tunel docieramy do domku i w przejściu zabieramy strzelbę oraz zepsutą lampę. Lampę ładujemy baterią.
Łączymy teraz:
lampa + zbiornik powietrzny + strój nurka + hełm= pełny strój do nurkowania

Zanim jednak użyjemy stroju na podziemnym jeziorku ustawiamy armatę:

saletra + węgiel drzewny + siarka = proch strzelniczy
Ładujemy kulę armatnią do armaty i wsypujemy proch strzelniczy.
Schodzimy po drabinie niżej i używamy stroju na wodzie.

Roboty:

Kiedy docieramy na statek i klikamy jedyny przycisk – czerwony - znajdujemy się z powrotem w domu. Za pomocą naładowanej armaty celujemy w robocika. Z każdego robota musimy teraz zabrać silnik rakietowy i klucz (na ogół leży w jakiejś odległości). Z każdego klucza wyjmij śrubokrętem kamyczek.
Pomocna encyklopedia informuje nas, że:
pędy bambusa + kwas azotowy = piroksylina
Za pomocą:
opiłki + piroksylina + strzelba = naładowana broń
Idziemy do drugiej części plaży i strzelamy do robota - też zabieramy silnik. Idziemy w górę plaży. Żeby rozbroić robota, trzeba użyć pewnej zasady. U góry pisze Nautilus, a więc kolejno:
N- 1
A- 2
U- 3
T- 4
I- 5
L- 6
U- 7
S- 8
Każda inna litera to 0.
Tak, więc mając:

Wcisnęłam: 8453.
Drogę na górę zagradzają lasery.
Łączymy:
łańcuch + widelec = odgromnik
i używamy go na laserach.

Idziemy dalej – nad jeziorko i też strzelamy do robota(silnik).
Dla naszego małego przyjaciela montujemy:

zwój drutu + koszulka + bambus = latawiec

I używamy na słupie zaraz po wyjściu znad jeziorka - kolejny trafiony. Przy naćpanej myszy leży silnik do zabrania. Przy okazji kolejny raz za pomocą rozwidlonej gałęzi łapiemy węża i zabieramy do klatki. Ostatniego robota niszczymy strzelbą od tyłu (koło młyna).

Możemy zrobić też baterię Bequerela (glina zabrana jest z tego miejsca, gdzie wcześniej):

Wracamy na miejsce koło jeziorka i wchodzimy tunelem, a małpę straszymy wężem w klatce. Mając pięć silników i uzupełniony klucz. Możemy wracamy nad jezioro.

Nautilius:

Wracając szybko wyciągnij broń i zestrzel ostatniego robota. Z klucza wyciągnij kamyki i zastąp je wydłubanymi śrubokrętem z kluczy w robocikach. Włóż klucz i dopasuj kod. Chodzi o to, że do wpisanego wyżej dodaj 1860.Np.:

Małpce dajemy silnik rakietowy i wysyłamy do dźwigni po prawej. Wychodzimy przez kratki do drzwi naprzeciw i podpieramy metalowe drzwi „na ziemi” dwoma silnikami rakietowymi. O drzwi opieramy belkę leżącą na ziemi.
Układamy „N” na znaczku.

Jesteśmy w środku. Obejrzyjmy przedmioty. Spod kanapy wyciągamy czarną perłę i układamy ją na poduszeczce pośrodku. Otwieramy sejf, znowu układając N:

Żeby zakończyć grę, wystarczy odpowiedzieć na 7 pytań robota, albo zagrać na organach - otwieranych za pomocą dźwigni w sejfie - melodyjkę.

Ja miałam takie pytania:

  • przyrząd, którego srebrzysta powierzchnia ratuje od wiatrów:
  • odp. barometr
  • dużo pije, niedobra do jedzenia
  • odp. Gąbka
  • egzotyczna rzecz spod powierzchni Pacyfiku
  • odp. Waza Yuan
  • srebrzysta powierzchnia, której możesz odciąć ramię, a odrośnie
  • odp. Rozgwiazda
  • kieruje statkiem w dwóch osobach
  • odp. Nautilius i Argonaut
  • ma nos w kształcie miecza
  • odp. Miecznik
  • ma pięć kolców, kłuje pod wodą
  • odp. Jeżowiec

Pozostaje jeszcze rozmowa z mamusią :) i już:

Autorka: Madzius888

   

Komentarze


3044 #1 mert
dnia 16.03.2014 17:12
Dzięki za czas poświęcony na stworzenie poradnika. Był pomocny. Wink2
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?