Magritte - Przygodówka pracą dyplomową?

Dodane przez Adventure-Zone dnia 08.03.2007 12:32

Gra przygodowa jako praca dyplomowa? Takie właśnie wyzwanie postawił sobie Marcin Drews, który jest w trakcie tworzenia gry pt. Magritte. Jednakże myślę, że o samej grze najlepiej usłyszeć od jej autora. Marcin bardzo szybko odpowiedział na mój list, za co mu w tym miejscu serdecznie dziękuję :).

"Cóż... Z grami związany jestem od dawna. Byłem współautorem pierwszej polskiej gry przygodowej na PC, znanej jako 'Tajemnica statuetki'. Z zawodu jestem dziennikarzem, a współpracuję z City Interactive oraz OniGames. Wcześniej natomiast byłem PR managerem w Metropolis Software.

Tak się przedziwnie złożyło, że jestem jednym z trójki przyjaciół z Lubina (Dolny Ślask), którzy grali w jednym zespole muzycznym, a potem każdy zajął się grami. Grzegorz Miechowski jest prezesem Metropolis Software, Adrian Chmielarz szefem People Can Fly, a ja, najmłodszy z nich, po prostu w tej branży pracuję. Napisałem między innymi scenariusz do Project Freedom (w USA Space Interceptor), przetłumaczyłem kilka gier na język polski oraz wyreżyserowałem All Star Strip Poker: Girls at Work.

Zawsze jednak najbardziej pociągały mnie przygodówki. Zacząłem w nie grać namiętnie w czasach ZX Spectrum i wierny im jestem do dziś. Niestety, nie jestem programistą, ale zawsze chciałem tworzyć własne gry. Kiedy znalazłem w sieci silnik Adventure Maker, przekonałem się, że teraz będę mógł zrealizować swoje ciche marzenie, a przy okazji obronić w ten sposób dyplom, bowiem studiuję media cyfrowe i komunikację elektroniczną.

Ponieważ wyrosłem na Davidzie Lynchu i jemu podobnych, postanowiłem stworzyć surrealistyczny thriller w konwencji klasycznej przygodówki point&click.

Story jest mniej więcej takie... Bohater, samotny człowiek na skraju depresji, myślący o samobójstwie, otrzymuje enigmatyczne w wymowie zaproszenie na wernisaż wystawy obrazów Rene Magritte'a, jaki odbyć się ma we Wrocławiu. Odrzuca jednak pomysł wyjazdu. Wtedy odwiedza go tajemnicza postać - żywcem wręcz wyjęta z surrealistycznych wizji Magritte'a. Informuje bohatera, iż rzeczywistość uległa tajemniczemu zjawisku przesunięcia, przez co główny bohater pojawił się w świecie, w którym przebywać nie powinien, a jego obecność zrodzić może poważne konsekwencje. Jedyną możliwością jest próba dotarcia na wernisaż i odnalezienia właściwych odpowiedzi. Bohater dociera do Wrocławia, będącego połączeniem realnego świata z fantastycznymi wizjami z obrazów.

Kierując się wiedzą na temat twórczości Magritte'a stara się dotrzeć do tajemniczego 'Wyzwoliciela', powstrzymać 'Zagrożonego mordercę' (wszystko to postaci z obrazów) i przywrócić właściwy porządek rzeczy... W czasie eskapady po mrocznych zaułkach Wrocławia będziemy zyskiwali dostęp do kolejnych wspomnień bohatera, jakie pojawiać się będą w pamiętniku...

Grafikę stanowią wykonane przeze mnie fotografie i kolaże, a wszystko to w malarsko-komiksowym stylu. Dialogi pojawiać się będą tylko w formie pisanej, ale każda lokacja wzbogacona zostanie o stosowne dźwięki. Muzykę napisze zespół, w którym mam przyjemność być wokalistą.

Termin czerwcowy jest jak najbardziej aktualny, bowiem w lipcu mam zamiar projektu bronić. :)

Nie spodziewaj się jednak wodotrysków. :) Jestem tylko skromnym człowiekiem, w dodatku zapracowanym, a nie prężnym developerskim teamem. :P Chcę jednak udowodnić, że można tworzyć gry przygodowe w domowym zaciszu, a także, że produkcje takie mogą z sobą nieść nie tylko rozrywkę, ale i wiedzę."

Marcin M. Drews

   

Komentarze


49 #1 Sagitarius
dnia 08.03.2007 19:18
interesujące :)
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?