Police Quest 2 - solucja

Dodane przez Adventure-Zone dnia 17.04.2006 13:24

Dziś przyszedł czas na przedstawienie gry trochę starszej, jednak bardzo, bardzo dobrej. Wielu z Was w tym momencie się skrzywi z niesmakiem patrząc na oprawę wizualną produkcji Sierry z 1988 roku. Nie sugerujcie się tym! Zapewniam, że stoi przed tobą nie lada wyzwanie które może zapewnić (przy pewnych kompromisach) wiele zabawy, a oto przecież chodzi. Nad całą produkcją aż do czwartej części czuwał były policjant Jim Walls, były policjant który zna się na rzeczy. Chodzą nawet słuchy że niemal wszystkie akcje były przeprowadzane naprawdę! Historia Police Quest II: The Vengeance opowiada o dalszych poczynaniach Sonny` ego Bondsa oraz jego bodaj największym wrogu Jessie Bainsie. Bains pojawił się w pierwszej części gry w której został schwytany przez naszego bohatera i wsadzony za morderstwa i handel białą śmiercią na kolejne 200 lat. Niestety Bainsowi udało się jednak uciec. W swej rządy zemsty poprzysiągł zabić wszystkich którzy maczali palce w jego aresztowaniu. Tak oto wobec początkowej bezradności policji, morduje z zimną krwią swe ofiary. Kolejną ma być właśnie Bonds. Cóż mogę powiedzieć o oprawie. Jak pewnie zauważyliście jest skąpa, to samo można powiedzieć o muzyce której praktycznie brak ale scenariusz naprawdę może wynagrodzić wszystko. Interfejs jest dosyć prosty, dla ułatwienia zastosowano obsługę myszy. Polecenia zaś wpisuje się z klawiatury. Aha, radzę często zapisywać bo można tu zginąć niemal na każdym kroku! Nie będę już przedłużał, oto rozwiązanie.

Dzień 1

Z samochodu zabierz kluczyki [TAKE KEYS]. Otwórz schowek [OPEN GLOVE BOX] i wyjmij kartę kredytową [TAKE BUSINESS CARD]. Przyjrzyj się jej [LOOK CARD] poczym wyjdź z auta [EXIT CAR]. Wejdź do budynku komisariatu [OPEN DOOR]. W biurze do spraw zabójstw popatrz na tablicę [LOOK AT BOARD]. Zabierz z niej kluczyki [TAKE KEYS] poczym przejrzyj zawiadomienia [LOOK IN MESSAGE BASKET]. Otwórz szufladę [UNLOCK DRAWER] i wyjmij portfel [TAKE WALLET]. Zobacz co jest w środku [SEARCH WALLET]. Przeczytaj też list z szuflady [TAKE LETTER], [READ LETTER]. Zamknij szafkę [CLOSE DRAWER], wstać [STAND]. Przy biurku szefa, przeczytaj leżącą tam wiadomość [LOOK AT PAPER]. Podejdź do komputera. Włącz go [LOOK AT COMPUTER], [TURN ON]. Przeszukaj teraz zasoby policyjnej sieci [DIR], [CD], [CRIMINAL], [CD], [VICE], [MIAMI], [DIR]. Przejrzyj dane dotyczące Donalda Colby` ego, Marie Wilkins oraz Woody Robertsa. I znowu [CD], [DIR], [DIR], [CD], [CRIMINAL], [DIR], [CD], [HOMICIDE], [ICECREAM], [DIR]. Przejrzyj dane Jasona Taselli oraz Jesse Bainsa. Teraz [CD], [DIR], [DIR], [CD], [PERSONNEL], [PISTACHIO], [DIR]. Teraz sprawdź dane Lloyda Pratta. Wyłącz komputer [QUIT]. W biurze wydziału narkotykowego. Pomów z policjantem przy biurku po lewej [TALK MAN]. Jako staremu przyjacielowi daj mu radę [HELP MAN]. Udaj się do przebieralni. Odszukaj i otwórz swą szafkę [OPEN LOCKER] kombinacją [36], [4], [12]. Wyjmij z niej pistolet [TAKE GUN], naboje [TAKE AMMO] oraz kajdanki [TAKE HANDCUFFS]. Zamknji szafkę [CLOSE LOCKER]. Na korytarzu podejdź do schowka przy ścianie. Otwórz go [OPEN BIN] i wyciągnij specjalistyczny ekwipunek [TAKE FIELD KIT], [CLOSE BIN] poczym idź na strzelnicę. Poproś instruktora o nauszniki [ASK FOR EAR PROTECTION]. Wejdź do wolnego boksu. Załóż ochraniacz [PUT ON EAR PROTECION], naładuj broń [LOAD GUN], wyceluj i strzel (F10). Opuść broń a następnie przybliż tarczę [PUSH VIEW]. Z pewnością zauważysz że iż wycelowałeś poprawnie, pocisk zboczył trochę z celu. By to zniwelować, ustaw dokładniej celownik [ADJUST SIGHTS]. Dla dodatkowych informacij, za każdym razem, przyjrzyj się przybliżonej tarczy [LOOK TARGET]. Zmień tarczę [CHANGE TARGET] i zawróć ją na miejsce [PUCH BACK]. Kiedy skończy ci się amunicja, opuść swoje stanowisko [EXIT] i poproś instruktora o dodatkową porcję [ASK ABOUT AMMO]. Wróć do boksu, załóż słuchawki i ponów próbę, musisz wycelować i strzelać dopóki trafisz w numery na głowie oraz korpusie i dostaniesz za to punkty. Oddaj instruktorowi słuchawki [GIVE BACK PLUGS], zabierz trochę amunicji [ASK FOR AMMO]. W swym biurze otrzymasz od szefa złe wieści. Otwórz szufladę z dokumentami [OPEN CABINET]. Odszukaj akta Jessie Bainsa [TAKE BAINS FILE], odczep jego zdjęcie [TAKE MUG SHOT], odłóż na miejsce dokumenty [PUT BACK FILES] poczym zamknij szafkę [CLOSE CABINET] i wyjdź na parking. Otwórz bagażnik i włóż do niego zestaw specjalistycznych przyrządów [PUT KIT IN TRUNK], zamknij go [CLOSE TRUNK]. Teraz natomiast otwórz drzwi samochodu [UNLOCK DOOR] i wsiądź do środka [OPEN DOOR]. Jedź do więzienia [DRIVE TO THE JAIL]. Odłóż swą broń do schowka [OPEN LOCKER], [PUT GUN IN LOCKER], [CLOSE LOCKER]. Przyciskiem przy drzwiach przywołaj kamerę [PUSH BUTTON], pokaż jej identyfikator [SHOW ID]. W środku wypytaj dokładnie policjantke [ASK LADY FOR DESCRIPTION OF PATES CAR], [ASK FOR PATES FILES] zamknji akta [CLOSE FILE] i poproś ją akta Bainsa [ASK FOR BAINS FILES]. Z tych też wyciągnij zdjęcie [TAKE MUG SHOT]. Spytaj jeszcze o podejrzanych [ASK ABOUT WITNESS]. Podejdź do krat i przepytaj podejrzaną [QUESTION WITNESS]. Opuść więzienie, zabierz ze schowka swą broń. Jedź na Oak Tree Mall [DRIVE TO OAK TREE MALL]. Podejdź i otwórz bagażnik [OPEN TUNK] niebieskiego samochodu. Wyjmij zestaw specjalistycznych przyrządów [TAKE FIELD KIT]. Teraz otwórz drzwi niebieskiej corvetty [OPEN DOOR]. Podejmij czynności w celu zdjęcia odcisków [DUSK GLOVER BOX], [USE TAPE]. Ze schowka wyciągnij kaburę od pistoletu [OPEN GLOVE BOX], [TAKE HOLSTER] oraz naboje [TAKE BULLET]. Zamknji auto [CLOSE DOOR]. Po rozmowie z Hainesem, wypytaj kobietę o jej skradziony pojazd [ASK ABOUT CAR]. Odłóż do bagażnika zestaw specjalny [PUT KIT IN TRUNK], [CLOSE TRUNK]. W radiowozie sprawdź wszystkie komunikaty radiowe [RADIO DISPATCH], jedź do Cotton Cove [DRIVE TO COTTON COVE]. Wypytaj świadka [QUESTION WITNESS]. Zapisz stan gry. Naładuj swą broń [LOAD GUN] i wyceluj (F8). Przejdź w lewo. Kiedy pojawi się Bains natychmiast strzel w jego kierunku (F10). Wróć do swego samochodu. Wezwij posiłki [RADIO DISPATCH]. Wyjmij też z bagażnika zestaw narzędzi. Na miejscu gdzie postrzeliłeś przestępcę, idź dalej w lewo. Zajrzyj do śmieci [SAERCH GARBAGE]. Wyciągnij z nich przebranie ściganego [TAKE CLOTHES]. Przeczytaj ich oznaczenie [READ NAMETAG]. Podejdź do śladów przy brzegu rzeki. Przyjrzyj się ziemi [LOOK DOWN]. Zabierz próbki krwi [TAKE SAMPLE OF BLOOD] oraz ślady stóp [TAKE FOOTBRINT]. Sfotografuj jeszcze to miejsce [USE CAMERA]. Wróć do auta i poczekaj na ekipę nurków. Poproś Moore`a o przeszukanie dna rzeki [SARCH RIVER]. Zgodziwszy się na jego propozycję, wejdź do vana. Zabierz butlę tlenową [TAKE TANK 1] i sprawdź ją [CHECK AIR SUPLLY]. Jeśli nie będzie pełna, czyli posiada mniej niż 2200 jednostek, odłóż ją [PUT BACK TANK] i weź następną którą też sprawdź. Przebierz się w kostium [TAKE WET SUIT], [TAKE VEST], [TAKE BELT], [TAKE FINS], [TAKE MASK] poczym opuść pojazd [LEAVE]. Zapisz stan gry. Podpłyń do dwóch kamieni po środku. Zbadaj podłoże [LOOK DOWN] i zabierz odznakę [TAKE BADGE]. Płyń w lewo. Odnajdź na środku ukryty wśród glonów szary, metalowy przedmiot [LOOK DAWN], [TAKE OBJECT]. Płyn teraz szybko na (2E). Podpłyń ostrożnie do wyrwy w kamiennej ścianie. Przesuń kamień [MOVE ROCK]. Przyjrzyj się ukrytemu ciału [LOOK BODY] poczym wydostań je wraz z partnerem na brzeg [REMOVE BODY]. Wróć przebrać się do vana. Odłóż do bagażnika swojego wozu przybory. W środku, poprzez radio wezwij koronera [CALL CORONER]. Przesłuchaj komunikaty [RADIO DISPATCH] i jedź na lotnisko [DRIVE TO AIRPORT]. Na miejscu wyjmij narzędzia z bagażnika. Podejdź do czarnego samochodu u dołu, popatrz na niego [LOOK AT CAR]. Wejdź do środka [OPEN DOOR]. Przeczytaj numer seryjny auta [READ VIN]. Następnie zdejmij odciski z lusterka [DUST REAR VIEW MIRROR], [USE TAPE]. Odłóż przyrządy do bagażnika. Zgłoś poprzez radio miejsce skradzionego auto [RADIO VIN]. Zapisz stan gry. Idź na lotnisko. Przy pasach wciśnij przycisk włączający zielone światło dla pieszych [PUSH BUTTON]. Od kobiety przed drzwiami zakup różę [BUY ROSE]. W środku podejdź do obsługi. Pokaż kobiecie odznakę [SHOW ID] oraz zdjęcia Bainsa [SHOW MUG SHOT]. Przejrzyj listę pasażerów najbliższego lotu [LOOK AT PASSENGER LIST]. Przejdź w prawo. Pokaż sprzedawcom za ladą odznakę [SHOW ID] i zdjęcie [SHOW MUG SHOT]. Poproś o listę klientów wypożyczających auta [LOOK AT RENTAL LIST]. Wejdź do ubikacji. Otwórz środkową kabinę [OPEN STALL]. Popatrz na spłuczkę [LOOK AT TOILET]. Zdejmij z niej pokrywę [REMOVE LID] i zajrzyj do środka [LOOK IN TANK]. Wyciągnij pistolet [TAKE GUN]. Opuść kabinę [LEAVE]. Włącz suszarkę [TURN ON DRYER], osusz przy jej pomocy znaleziony pistolet [DRY GUN]. Wracaj do samochodu (nie zapomnij o włączeniu świateł na przejściu!). Zgłoś znalezienie broni [RADIO RUN]. Jedź na komisariat [DRIVE TO STATION]. Oddaj wszystkie dowody [BOOK EVIDENCE] policjantowi w okienku. Usiądź przy swoim biurku w biurze [SIT]. Przejżyj pocztę [LOOK IN MESSAGE BASKET]. Skorzystaj z telefonu [USE PHONE], [555-4169]. Pomów z Marie [HELLO], [OK]. Wstań [STAND UP], podejdź do tablicy i odłóż kluczyki [RETURN KEYS]. Na parkingu, wsiądź do własnego, cywilnego auta [OPEN DOOR]. Udaj się na spotkanie z Marie [DRIVE TO ARNIES]. Wejdź do restauracji. Usiądź przy stoliku Marie [SIT]. Pomów z nią [TALK TO MARIE]. Poczekaj aż pojawi się kelner zamów jedzenie [MEATLOAF]. Wręcz dziewczynie różę [GIVE ROSE], pocałuj ją 2x[KISS MARIE]. Gdy podadzą danie, zacznij posiłek [EAT FOOD]. Ureguluj rachunek [CALL THE WAITER].

Dzień 2

Zabierz kluczyki [TAKE KEYS]. Idź do biura. Po rozmowie z szefem, weź kluczyki z tablicy [TAKE KEYS]. Otwórz nimi samochód policyjny na parkingu [UNLOCK DOOR], [OPEN DOOR]. Jedź na 160 West Rose [DRIVE TO 160 WEST ROSE]. Tradycyjnie wyciągnij narzędzia z bagażnika. Zapisz stan gry. Przyjrzyj się ciału w bagażniku drugiego samochodu [LOOK AT BODY]. Zabierz próbki krwi [TAKE BLOOD SAMPLE], zrób kilka zdjęć [USE CAMERA]. Obejrzyj ciało ofiary [LOOK AT FACE], [LOOK AT HAND]. Wyciągnij z jego ręki kawałek koperty [TAKE CORNER OF ENVELOPE], przeczytaj co na nim napisano [READ CORNER OF ENVELOPE] zanim przyjedzie koroner. Pomóż wydostać trupa [REMOVE BODY]. Ponownie zajrzyj do bagażnika [LOOK IN TRUNK], teraz go przeszukaj [SEARCH TRUNK]. Weź znalezioną widomość [TAKE PAPER]. Odłóż przyrządy do bagażnika i jedź do motelu [DRIVE TO MOTEL]. Pomów z recepcjonistą w oknie [TALK TO MAN], [SHOW ID], [SHOW MUG SHOT]. Wezwij posiłki [RADIO WARRANT], [RADIO BACKUP]. Wyjmij z bagażnika przybory. Kiedy pojawi się pomoc, od policjanta odbierz nakaz [TAKE WARRANT]. Pokaż go recepcjoniście [SHOW WARRANT] i poproś o klucze [TAKE KEY]. Zapisz stan gry. Otwórz od prawej strony, ostatnie po prawo drwi na parterze. Nie wchodź póki nie dostaniesz zapewnienia że wszystko jest w porządku. Podejdź do plamy krwi przy łóżku. Weź jej próbkę [TAKE SAMPLE OF BLOOD]. Otwórz szufladkę nocnej szafki [OPEN DRAWER]. Zabierz kopertę [TAKE ENVELOPE], przeczytaj list [READ LETTER]. Przejdź na drugą stronę łóżka gdzie zajrzyj pod spód [LOOK UNDER BED]. Wyjmij stamtąd szminkę [TAKE LIPSTICK]. Idź za ściankę do łazienki. Rozejrzyj się wokół [LOOK AROUND]. Popatrz na zlew [LOOK AT SINK]. Wyjmij z niego wizytówkę [TAKE CARD], [LOOK AT CARD]. Opuść motel, wsadź z powrotem narzędzia do bagażnika i jedź do domu Marie [DRIVE TO MARIE`S HOUSE]. Przy frontowych drzwiach zauważysz notkę. Zabierz ją i przeczytaj [TAKE NOTE], [READ NOTE]. Przypatrz się stylowi pisma [LOOK AT HANDWRITING]. Otwórz drzwi. W środku zastaniesz bałagan. rozejrzyj się [LOOK AT FLOOR]. Podejdź do popielniczki [LOOK AT ASHTRAY]. Ostrożnie wyciągnij z niej kawałek papieru [TAKE PAPER]. Wracaj na komisariat [DRIVE TO STATION]. Oddaj dowody [BOOK EVIDENCE]. Wejdź do biura włamań i pomów z Simpsonem [TALK TO MAN], [ASK ABOUT SHOTGUN], [ASK ABOUT PRINTS]. W swoim biurze usiądź przy biurku [SIT]. Skorzystaj z telefonu [USE PHONE], zadzwoń do informacji [411]. Spytaj o numer policji w Steelton [STEELTON], [POLICE]. Wybierz numer [407-555-2677]. Pomów z policjantem 2x[TALK]. Zadzwoń teraz pod numer [407-555-3323]. Ostrzeż Colby` ego [TALK], [WARN COLBY]. Przejrzyj wiadomości [LOOK IN MESSAGE BASKET]. Na strzelnicy musisz ponownie wyregulować swój pistolet, aż do uzyskania informacji że posiadasz dobrze wykalibrowany celownik! Po udanej próbie, jedź na lotnisko [DIVE TO AIRPORT]. Wyjmij z bagażnika zestaw narzędzi, zamknij bagażnik. Zakup na lotnisku bilet do Steelton 2x[BUY TICKET TO STEELTON]. Idź w lewo, po ruchomych schodach wjedź na górę. Pokaż strażnikom legitymację [SHOW ID] a potem przejdź przez bramkę. Poprzez tunel dostaniesz się na pokład samolotu. Usiądź obok swego partnera [SIT DOWN]. Zapnji pasy [FASTEN SEATBELT]. Kiedy usłyszysz że można już je zdjąć, zrób to [REMOVE SEATBELT]. Na propozycję stewardessy, poproś o wodę [ORDER WATER]. Zapisz stan gry. Po tym jak ujrzysz zamaskowanych porywaczy, załaduj broń [LOAD GUN]. Gdy jeden z nich pchnie stewardessę na ziemię, szybko wyceluj (F8) i strzel (F10), zaraz pojawi się drugi z terrorystów, tego też zabij (F10). Prezszukaj oba ciała [SEARCH HIJACKERS POCKET], [SEARCH TURBAN]. Na tyle samolotu znajdziesz łazienkę. Zapisz stan gry. Przyjrzyj się automatowi wydającemu ręczniki [LOOK AT TOWEL DISPENSER]. Otwórz go [OPEN DISPENSER]. Szybko przetnij kable w kolejności żółty, niebieski i granatowy [CUT YELLOW], [CUT BLUE], [CUT PURPLE]. Połącz żółty przewód [CONNETCT YELLOW]. Przetnij teraz biały [CUT WHITE] i z powrotem żółty [CUT YELLOW]. Zamknij pokrywę [EXIT], wracaj na swoje miejsce. W biurze w Steelton wejdź do gabinetu porucznika. Po rozmowie, spójrz na stół [LOOK AT TABLE] i zabierz krótkofalówki [TAKE RADIO]. Opuść budynek biura. W parku, ścieżką do góry idź za fontannę. Skręć w lewo. Tu zaczekaj na złodzieja. Wezwij swojego partnera przez radio [USE RADIO]. Zaraz po tym, pojawi się Keith który aresztował złodziejaszka. Przeczytaj mu jego prawa [READ RIGHTS] a następnie przepytaj [QUESTION MAN]. Udaj się na (2E). Podejdź do kratki ściekowej. Otwórz pokrywę [OPEN COVER], zejdź na dół [CLIB DOWN]. Zapisz stan gry. W ściekach musisz poruszać się szybko nim udusisz się gazem! Skieruj swe kroki na (2E). Przejdź jak najszybciej w dół. Pójdź w prawo. Natknąwszy się na schowek, otwórz go [OPEN DOOR]. Wyjmij z niego maskę tlenową [TAKE GAS MASK]. Od tej pory, gdy zaczniesz się dusić, po prostu ją załóż [USE MASK]. Zapisz stan gry. Idź teraz na (W, S, E). Otwórz drzwi [OPEN DOOR]. Uspokój i rozwiąż Marie [KEEP QUIET], [UNTIE MARIE]. Zapisz stan gry. Schowaj się za wielką rurą po lewej. Naładuj [LOAD GUN] oraz wyceluj już broń (F8), czekaj na Bainsa. Kiedy się pojawi, strzelaj do niego dopóki nie upadnie na ziemię (F10).

Autor: cachaito

AZ06

   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?