Martin Mystere Operation Dorian Grey (zapowiedź) (drozda)

Dodane przez drozda dnia 17.04.2006 00:56

Nadchodzi kolejna przygodówka! Tymi oto słowami chciałbym rozpocząć zapowiedź Martin Mystere Operation Dorian Grey, przedstawiciela szlachetnego gatunku gier uznawany przez niektórych za wymierający. Wcale tak nie jest moi mili i Martin Mystere jest tego najlepszym przykładem! Ale zacznijmy od początku. Producentem gry jest Artemica, raczej mało znana firma, która na swoim koncie nie ma (jeszcze) hitów. Martin Mystere powstaje w oparciu o serial telewizyjny bardzo popularny w niektórych krajach, który z kolei powstał w oparciu o włoski komiks o tym samym tytule. Fabuła kręcić się będzie wokół powracających snów o wiecznej młodości oraz nieśmiertelności. Pragnąc je zdobyć ludzie gotowi są na wszystko. Gotowi są nawet stworzyć maszynę, która zdolna byłaby do przenoszenia ludzkich myśli wraz z wszystkimi wspomnieniami z jednego ciała do drugiego... Profesor Eulemberg, jeden z ważniejszych badaczy naukowych został zamordowany w swoim domu rodzinnym... być może miał on w zasięgu ręki coś co pomogłoby zrealizować to niebezpieczne marzenie? Głównym bohaterem gry jest tytułowy Martin Mystere. Jest on niezwykłym detektywem specjalizującym się we wszystkiego rodzaju dziwnych tajemnicach, takich np. jak miasto Avalon, Excalibur, UFO, kosmici, kto jest świętym mikołajem :), podróżach w czasie itp. Jest to „zmiksowany bohater”, aby użyć określenia stosowanego przez autorów, który przypominać ma m.in. Indiana Jonesa, a do tego jest pierwszym włoskim komiksowym bohaterem, który wraz z kolejnymi przygodami rzeczywiście się starzeje! Jak zapierają się autorzy historia, która przeważnie będzie liniowa (jak to w przygodówkach) czasami ma dać możliwość dokonania różnorodnych wyborów, które wpłyną na dalszą rozgrywkę. Jak bardzo będą one na nią wpływać i czy będą alternatywne zakończenia autorzy niestety nie ujawnili. W trakcie podróży napotkać będziemy mogli blisko 20 postaci, w tym przyjaciółkę Martina - Angie, która jest pewnie gdzieś tutaj na screenach... Grę obserwować będziemy z perspektywy trzeciej osoby. Postacie będą trójwymiarowe i poruszać się będą w trójwymiarowych prerenderowanych tłach. Do stworzenia każdej postaci użytych ma zostać kilka tysięcy polygonów, przykładowo Martin składać się będzie z 5000. Autorzy starają się graficznie nawiązać do stylu komiksowego, czyli nie powinniśmy oczekiwać grafiki zbyt realistycznej, ale jednocześnie nie będzie ona przekoloryzowana. Powinniśmy oczekiwać czegoś pośrodku i po obejrzeniu obrazków myślę, że będzie to właściwe rozwiązanie. Rozdzielczość będzie można ustawić maksymalnie na wartości 1024x768 przy czym w wersji na Xboxa będzie ona sięgała wartości jedynie 640x480 pikseli. Za muzykę odpowiedzialna będzie włoska firma Jinglebell Studio, która wg autorów zna się na rzeczy, gdyż była ona odpowiedzialna np. za lokalizację we Włoszech takich przygodówkowych tytułów jak Syberia czy Broken Sword The Sleeping Dragon. Twórcy obiecują postawić przed graczem różnorodne rebusy oraz zagadki typowe dla gier przygodowych. Na początku mają być łatwiejsze, by w miarę rozgrywki ich poziom trudności stopniowo wzrastał. Lecz jak obiecują autorzy zawsze będą to zagadki do rozwiązania i nie będą one doprowadzały graczy do łysienia :) Martin Mystere będzie typową grą typu point&click, dlatego o interfejs raczej nie mamy się co martwić. Ma być on rozwiązany w typowy sposób, tzn. po kliknięciu prawym przyciskiem myszki rozwinie się menu, z którego wybierać będziemy co chcemy zrobić (np. weź, obejrzyj, użyj oraz rozmawiaj). Jak zapowiadają autorzy dialogi nie będą polegały na wykorzystaniu wszystkich możliwych tematów, jak to w typowych przygodówkach bywa, ale wybierać będziemy mogli taką ścieżkę w rozmowie, która będzie nam odpowiadała. Prawdopodobnie będzie również od tego zależeć jak dalej potoczą się losy naszego bohatera. Zagadki stawiane przed graczem mają być logiczne i wynikać z sytuacji w jakiej się znajdziemy. Tzn. że jeżeli będąc w budynku znajdziemy klucz to prawdopodobnie będzie on pasował do sejfu znajdującego się w tym budynku, a nie setki km stąd na innym kontynencie :) I co bardzo ważne w dzisiejszych czasach, Martin Mystery nie zamierza udawać gry akcji czy też jeszcze innego gatunku. Będzie to czysta gra przygodowa, w której nie znajdziemy żadnych elementów zręcznościowych czy tak uwielbianych ;) przez graczy czasówek. Wymagania sprzętowe są już znane i będą to: procesor min. 733MHz, pamięci 128MB RAM oraz karta graficzna wyposażona w 16MB pamięci. Premiera zapowiadana jest na wrzesień tego roku, czyli już bardzo niedługo, a autorzy nie wykluczają również pojawienia się jeszcze przed premierą dema, więc jest na co czekać. Autor: drozda

AZ45
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?