Prince of Persia Warrior Within (demo-test) (drozda)

Dodane przez drozda dnia 16.04.2006 23:56

Wreszcie jest! Właśnie pojawiło się świeżutkie demo Prince of Persia Warrior Within, gry niecierpliwie wyczekiwanej na całym świecie. Po sukcesie Piasków Czasu oczekiwania względem tego tytułu są bardzo wysokie. Po zapoznaniu się z demem myślę, że będzie to godny następca, a nawet pogromca swojego starszego brata :) Ale zacznę od początku, bo znowu bym się rozpędził ;) Zajmuje ono 472MB co jak na demo jest wynikiem bardzo wysokim i może być frustrujące dla posiadaczy wolnych łącz internetowych. Pierwszym co uderza nas po uruchomieniu dema jest menu główne. Wygląda ono po prostu super, a razem z muzyką w nim przygrywającą (więcej o niej niżej) sprawiło, że dobrych kilka minut siedziałem, oglądałem i słuchałem :) Gdy już nacieszymy się menusami, po kliknięciu na „new game” zostaniemy uraczeni animacją (super!) przedstawiającą naszego bohatera. W ten sposób następuje zawiązanie akcji i możemy przejąć kontrolę nad Księciem. Twórcy udostępnili nam w demie dwa etapy. Pierwszy z nich rozgrywa się na statku zaatakowanym przez zamaskowanych napastników a drugi przyjdzie nam rozegrać w jakiejś starożytnej budowli. Na początku trzeba będzie przebrnąć jeszcze przez mały tutotrial wpleciony w wydarzenia. Polega on na tym, że aby nauczyć się wykorzystywać wszystkie zalety Księcia będziemy musieli wykonywać polecenia (czyli kombosy opisane za pomocą klawiszy odpowiedzialnych za nie) ukazujące się na ekranie. Poruszając się stopniowo po płonącym statku zwiedzimy poza głównym pokładem również wnętrze statku zalewanego już przez morską wodę. Wreszcie pod koniec tego niezbyt długiego etapu natrafimy na bossa – kobietę w czerni walczącą za pomocą dwóch wielkich mieczy. Gdy już uporamy się z tym przeciwnikiem dane nam będzie poznać drugi etap dostępny w demie. Ale tego już nie będę opisywał żeby nie psuć Wam całkowicie przyjemności z gry. Jeszcze na początku mała rada – zanim zaczniesz grać włącz w ustawieniach wyświetlanie krwi, gdyż jest ono domyślnie wyłączone, a gra sporo zyskuje po włączeniu krwawych efektów. Grafika wygląda cudownie. Długo by wymieniać co jest tego powodem. Wszystkie elementy zostały bardzo dokładnie dopracowane. Szczegółowe tekstury, gra świateł, cienie, kurz wznoszony przez postacie, mgiełka, ogień, efekt wody, rozpadający się w popiół przeciwnicy, wszystkie elementy otoczenia które można zniszczyć (wazy, skrzynie, beczki itp.), wygląd postaci oraz głównego bohatera czy też wystrój plansz składają się na znakomicie zrealizowaną oprawę wizualną. Na osobne pochwały zasługują niewątpliwie animacje zaserwowane nam przez twórców. Również dźwięk jest znakomity. Już na początku jak wspomniałem wyżej dane nam jest poznać bardzo fajny kawałek. Utwór z menu jest prawdopodobnie autorstwa Godsmack’a, choć nie jestem tego do końca pewien, a nie znalazłem również na ten temat żadnej informacji. Kawałek ten bardzo mi się spodobał, ale niestety nie jest on dostępny poza grą, dlatego jak na razie jedynym sposobem na poznanie go jest uruchomienie dema. Również odgłosy zrealizowane są bardzo dobrze. Szczególnie zwracają one uwagę podczas walki. A skoro już przy niej jesteśmy to trzeba powiedzieć, że system odpowiedzialny za nią jest po prostu genialny. Sterowanie jest bardzo intuicyjne i już po paru minutach można wyczyniać cuda za pośrednictwem głównego bohatera. Książę tak jak w pierwszej części ma bardzo duży zasób ruchów, które przydają się nie tylko podczas walki, ale również podczas pokonywania pułapek (o których niżej). Dzięki mnogości ruchów walki są jeszcze bardziej widowiskowe niż w części pierwszej. Książę oprócz skakania i biegania po ścianach potrafi również wykonywać inne ciekawe triki akrobatyczne. Przykładowa jeżeli w czasie walki nabiegniemy na kolumnę to Książę trzymając się jej jedną ręką zatoczy wokół niej efektowne i efektywne koło. Rozwinięta została np. zdolność posługiwania się naszego bohatera dwiema broniami na raz. Teraz w dowolnej chwili możemy podnieść upuszczoną przez przeciwników lub porzuconą gdzieś broń i za jej pomocą podjąć walkę. Przeciwnikami w demie byli oprócz dwóch ciekawych bossów przeważnie dość słabi wojownicy. Po śmierci niektórzy z nich przemieniali się w „mocniejsze wersje” a niektórzy od razu rozsypywali się w złoty pył. Przeciwnicy ci raczej nie grzeszyli zbytnią inteligencją i dopiero w większej grupie byli w stanie coś wskórać. Jak wyżej wspomniałem często naszym celem będzie uniknięcie pułapek. Poza znanymi już od pierwszego Princa kolcami wyskakującymi z podłogi napotkać można w demie również na wielkie wirujące niebezpieczne (bo bogato zdobione w ostrza ;) słupy. Aby ich uniknąć trzeba wykazać się zręcznością i wyczuciem czasu. Jednak gdy coś trochę źle obliczymy lub gdy przeciwnicy za bardzo dadzą nam się we znaki zawsze można skorzystać z uzdrawiającej mocy wody. W pierwszym etapie pomagać będzie nam po prostu woda morska, a z kolei w drugim etapie czasami napotkamy źródełka z których można się swobodnie napić. Oczywiście każda gra ma jakieś wady. Również w demie Prince of Persia Warrior Within doszukałem się kilku, choć są to w porównaniu z zaletami drobnostki. Mimo wszystko denerwująca jest czasami praca kamery, która nie zawsze robi to czego byśmy od niej oczekiwali. Ale zawsze można na szczęście za pomocą klawisza „q” zmienić widok na taki ukazujący całe pomieszczenie, dzięki czemu możemy wszystko dokładnie widzieć. To co można by również zmienić to wielkość map. Według mnie są one odrobinę za małe/krótkie. Choć w połączeniu z zapisem stanu gry w miejscach ustalonych wyłącznie przez komputer takie rozwiązanie sprawia się dosyć dobrze. Jak widać nawet wady mogą ostatecznie zmienić się w zalety ;) Na koniec podam jeszcze wymagania dema: minimalne to procesor 1GHz, 256MB RAM, dobra karta graficzna (NVIDIA GeForce 3 lub lepsza, albo ATI Radeon 7500 lub lepsza). Natomiast wymagania zalecane to: 1,5GHz, 256MB RAM oraz karta graficzna o klasę wyższa niż wymienione powyżej. Podsumowując demo Prince of Persia Warrior Within bardzo mi się spodobało i nie żałuje ani minuty spędzonej przy nim. Polecam! Autor: drozda

AZ49
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?