Obscure (demo-test) (drozda)

Dodane przez drozda dnia 16.04.2006 23:54

O Obscure miałem przyjemność pisać jakiś miesiąc temu, kiedy to zamieściłem jej zapowiedź. Niedługo po tym w sieci ukazało się demo tej gry ważące ponad 300MB. Poniżej opiszę moje wrażenia ze styczności właśnie z tą wersją demonstracyjną. W demie sterujemy poczynaniami Kennego. Akcja rozpoczyna się w momencie gdy ćwiczy on grę w kosza na sali gimnastycznej w swojej szkole. Oczywiście jest już dosyć późno i prawdopodobnie w pobliżu nie ma już nikogo. Po krótkiej animacji niezauważenie przejmujemy kontrolę nad grą. Dosłownie przez moment czekałem co jeszcze ciekawego będzie w animacji dziwiąc się jednocześnie, że jest taka statyczna. Dopiero po momencie zorientowałem się że już mogę sterować postacią :) Pierwszą czynnością jaką wykonałem było rzucenie piłką do kosza. Niestety po naciśnięciu klawisza akcji na piłce włącza się zawsze ta sama animacja i zawsze trafiam idealnie, co już takie złe nie jest ;) Gdy już znudziło mi się rzucanie postanowiłem wydostać sie z salki. Okazało się, że otwarte wyjście było tylko jedno, więc udałem się do szatni. Po rozmowie z dziewczyną przez komórkę (zrealizowanej w formie animacji) zorientowałem się, że zniknął mi plecak. Więc udałem się na poszukiwania złodzieja. Przechodząc przez salę gimnastyczną zobaczyłem domykające się jedne z drzwi (kolejna animacja). Więc tędy poszedł! Przechodząc przez podwórze odnalazłem dziwny pogrążony w ciemności ogród o którego istnieniu nie miałem zielonego pojęcia. Obok tajemniczego rozsypującego się budynku znalazłem zejście do piwnicy, przez które po chwili namysłu zszedłem na dół... Więcej nie będę opisywał żeby nie psuć wam zabawy więc spokojnie możecie czytać dalej :) Moje obawy co do oprawy graficznej z zapowiedzi na szczęście się nie potwierdziły. Oprawa tak wizualna jak i dźwiękowa stoją na wysokim poziomie. Tekstury w wysokich rozdzielczościach (nawet do 1600x1200 w 32 bitach) prezentują sie bardzo ładnie. Do tego takie efekty jak cienie, efekt latarki, odbicie w lustrze, poruszające się elementy otoczenia itp. sprawiają dobre wrażenie. Również odgłosy brzmią bardzo dobrze i razem z pasującą do sytuacji muzyką tworzą niesamowity nastrój. Momentami można się nawet przestraszyć, choć nie ma ich (tych momentów) niestety za dużo z powodu długości dema. Jak na 300MB jest ono trochę za krótkie. Choć trzeba przyznać, że jest po czym się po przechadzać. Najpierw wspomniana sala gimnastyczna, potem szatnia z ubikacją i prysznicami, następnie podwórze szkoły, ogród oraz zniszczone piwnice wypełnione przez dziwaczne stwory. Chyba jeszcze o tym nie wspomniałem, a należy dodać, że Obscure będzie survival-horrorem w stylu Resident Evila i Silent Hilla. Na drodze staną nam różnorakie potwory chcące za wszelką cenę pozbawić nas życia. W demie walczyć będziemy mogli z nimi jedynie za pomocą latarki oraz pistoletu. Jednak na większe stwory będzie to broń zdecydowanie za słaba, dlatego czasami jedyną metodą będzie ucieczka. Jak już wspomniałem sterować w grze będziemy postacią Kennego, jednak w demie spotkamy jeszcze kogoś kto się do nas dołączy. Jego ruchami również będziemy mogli sterować. W dowolnym momencie można się przełączać między postaciami a kontrolę nad towarzyszem przejmuje w tym czasie komputer. Sterowanie jest bardzo intuicyjne i proste. Odbywa się ono za pomocą klawiszy WSAD i kilku pomocniczych, np. strzałek odpowiedzialnych za poruszanie latarką, entera odpowiedzialnego za akcję itd. Kamera ukazuje akcję z z góry ustalonego miejsca i tylko czasami może lekko utrudnić szybkie poruszanie się po pomieszczeniach. Wymagania minimalne są dosyć wysokie, tzn. trzeba mieć na pokładzie przynajmniej procek 1GHz, 256MB pamięci RAM oraz 32 megową kartę graficzną. Podsumowując w demo grało mi się przyjemne, choć było ono odrobinę za krótkie, co jest zresztą bolączką każdego dema. Autor: drozda

AZ47-48
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?