Aura Fate of Ages (demo-test) (drozda)

Dodane przez drozda dnia 16.04.2006 23:36

Niedawno w sieci pojawiło się demko jednej z bardziej wyczekiwanych przeze mnie gier przygodowych. Po zmobilizowaniu się i ruszeniu swoimi czterema literami (na myśli miałem oczywiście nogi ;) udało mi się je zdobyć. Wrażenia z gry w demo Aury: Fate of Ages, bo tak nazywa się ta gra przedstawię poniżej. Fabułę w tym tekście przemilczę, gdyż dokładnie opisałem ją w zapowiedzi tejże gry w poprzednim numerze Adventure Zone, do zapoznania się z którym niniejszym zapraszam. Już menu główne robi bardzo dobre wrażenie, jest ono szczegółowe i bardzo ładnie zrealizowane graficznie, dlatego bardzo szybko (zaraz po dostosowaniu ustawień) przeszedłem do nowej gry. Akcja dema rozgrywa się w pierwszym ze światów, a mianowicie w Ademika Valley. Tutaj pomiędzy otaczających nas zewsząd górskimi szczytami znajduje się porośnięta zielenią przepiękna aleja. Zaczynamy grę stojąc przed tajemniczym domkiem oświetlonym przez lampę zawieszoną nad drzwiami. Swoje kroki możemy skierować właśnie do niego, lub też jeżeli tak wolimy możemy pozwiedzać samą aleję. Od razu dodam, że autorzy przygotowali nam do rozwiązania parę zagadek, które znajdują się w domku. Natomiast udostępnili nam oni również parę miejsc, w którym nie możemy zrobić nic poza zachwycaniem się grafiką i pomysłowością twórców. Ostatecznie i tak wejdziemy do tajemniczego domku, więc trochę o nim napiszę. Wygląd zewnętrzny ukazany jest na jednym ze zrobionych przeze mnie obrazków, natomiast wnętrze tego budynku to już zupełnie inna sprawa. Po wejściu pierwsze co rzuca się w oczy to bardzo ładny kominek, w którym trzaska ogień. Tworzy on niesamowitą atmosferę tajemniczości. Po chwili zauważamy również niesamowite i niezrozumiałe urządzenia umieszczone na stołach wypełniających pomieszczenie. Każde z tych urządzeń możemy dokładnie obejrzeć. W pomieszczeniu znajdują się również inne ciekawe eksponaty, np. globus planety, wokół której poruszają się dwa księżyce czy też bardzo ładnie zrobiona waga z dwoma szalkami. Poza pierwszym pomieszczeniem obejrzeć możemy również drugie ze schodami prowadzącymi w górę, po których niestety nie dane nam będzie wejść w demie. W pomieszczeniu znajduje się również zagadka do rozwiązania, dlatego uważnie je przeszukajcie. W pierwszym pomieszczeniu możemy natknąć się również na pozostawiony przez właściciela domu list, w którym wyjaśnia nam jakie stoją przed nami zadania i co właściwie mamy zrobić oraz parę szkiców, które mogą nam pomóc w rozwiązaniu zagadek (obejrzeć możemy je w notatniku, który pokazuje się na dole po prawej, po kliknięciu prawym przyciskiem myszki). Akcję obserwujemy z widoku pierwszej osoby. Rozgrywka ukazana jest w sposób bardzo popularny ostatnimi czasy, wiele gier z niego korzysta np. Post Mortem i Jack the Ripper. Polega on na skokowym poruszaniu się między lokacjami. Możemy oglądać je w zakresie 360? w dowolnym kierunku. Sterowanie odbywa się całkowicie za pomocą myszki, interfejs jest przejrzysty i nie sprawiał mi żadnych problemów. Grafika jest bardzo ładna. Jest ona dokładna i szczególnie w wysokich rozdzielczościach (max. 1600x1200) robi wrażenie. Poza grafiką zachwyciłem się również klimatyczną i pasująca tutaj idealnie muzyką (zapisaną w formacie mp3) oraz dźwiękami, które również budzą bardzo pozytywne odczucia. Dzięki temu całość bardzo mi się spodobała. Nie można oczywiście zapomnieć o zagadkach, które stanowią przecież kwintesencję przygodówek. Nie są ona strasznie trudne, należą raczej do typu zagadek logicznych, przy których liczy się umiejętność dostrzegania szczegółów (ale nie jest to zabawa w poszukiwanie pikseli) oraz wysuwania prawidłowych wniosków. Z dema niestety nie dowiedziałem się w jaki sposób rozwiązana zostanie kwestia przeprowadzanych rozmów z napotkanymi postaciami, co również jest bardzo ważną składową dobrej przygodówki. Stało się tak gdyż nie spotkamy w demie żadnej postaci. Na koniec wspomnę jeszcze, że grało mi się bardzo przyjemnie i zachęcam do zapoznania się z tym demem, zwłaszcza że prawdopodobnie ukaże się wkrótce na płycie w CDA. Wymagania minimalne: Procesor 800MHz, 64 MB RAM, karta graficzna z 2 MB pamięci. Autor: drozda

AZ44
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?