1954: Alcatraz - poradnik

Dodane przez Przemo dnia 01.05.2014 19:50
  • Po obejrzeniu nastrojowego intro, rozpoczynamy za kratkami najlepiej strzeżonego więzienia na świecie. Przejmujemy kontrolę nad Joe.

JOE

  • Należy wpierw wyjąć zza kratki po prawej nożyk (GLASS SHIV).
  • Po lewej stronie wiszącej półki znajdziesz pigułki (PAIN PILLS).
  • Użyj nożyka na pryczy, a znajdziesz skręta (PRISON MONEY).
  • Nożyk ulegnie uszkodzeniu, więc otwórz Inwentarz i użyj ostrza na rękojeści.
  • Możesz teraz wyjść z celi.
1954: Alcatraz - poradnik
  • Na korytarzu pogadaj z Hankiem na temat planu ucieczki. Rozejrzyj się po innych więźniach. Rozlegnie się dźwięk dzwonka.
  • W jadalni porozmawiaj z trzema towarzyszami zaczynając od lewej. Kiedy skończysz zabierz się za swój posiłek i zabierz ciastko (PANCAKE).
  • Czeka Cię teraz spotkanie z żoną, więc kliknij na EXIT po lewej.
  • Podczas rozmowy porusz wszystkie tematy.
  • Kiedy kamera zmieni swoje położenie, kliknij na Gas Pipe, aby ten odwrócił uwagę strażnika.
  • Powiedz Christine o planie ucieczki oraz porozmawiaj na inne ważne tematy. Możesz powiedzieć prawdę lub skłamać w sprawie łupu. Kiedy rozmowa zakończy się, przejmiemy kontrolę nad kobietą.

CHRISTINE

  • Porozmawiaj z gangsterami.
  • Kiedy odejdą, udaj się na lewo.
  • Znajdując się na korytarzu wejdź do swojego apartamentu. Zauważysz, że ktoś włamał się do środka.
  • Kliknij na dowolnej rzeczy, aby uprzątnąć bałagan.
  • Christine automatycznie kliknie na globusie i zabierze ukryty list (SAFE PLANS). Przeczytaj go.
  • Zabierz teraz jedną z kartek leżącą na fortepianie. (SHEET MUSIC).
  • Wyjmij z wnętrza otwartej szuflady kolejną spinkę.
  • Następnie Valo z żyrandola, płytę winylową obok gramofonu (RECORD 1) oraz pudełko z zapałkami z kieszeni wiszącego ubrania (MATCHES FROM CLUB).
1954: Alcatraz - poradnik
  • Wyjdź na balkon przez okno i zamień kilka słów z Dalem. Masz do wyboru – zaprosić go do środka, lub pozbyć się. Ja wybrałem te drugie.
  • Zabierz puszkę z kwietnika (LUCKY LAGER) oraz kartę z przednią stroną banknotu (MONEY PLATE FRONT).
  • Wróć do środka i wyjdź głównymi drzwiami. Na mapie wybierz Caffe Napoli.
  • Kiedy dotrzesz na miejsce, okaże się, że lokal jest zamknięty. Zerwij notkę policyjną z drzwi.
  • Spróbuj pogadać z leżącym mężczyzną. Kiedy zrezygnujesz, użyj spinki na zamku i wkradnij się do środka.
  • Po dłuższej chwili w pomieszczeniu pojawi się detektyw, a Ty trafisz do jego biura. Po krótkiej pogawędce skieruj się ku drzwiom. Kiedy detektyw zaproponuje obiad, zgódź się.
  • Pogadaj z nim na temat Joe. Następnie wyjdź z lokalu i udaj się do własnego restauracji Vivan.
  • Wejdź schodami na górę i pozmawiaj z kobietą w łóżku. Kobieta nie wydobędzie z siebie żadnego słowa, dopóki nie dostarczymy jej zupy.
  • Z szuflady zabierz tylną część blachy do produkcji banknotów (MONEY PLATE BACK). Połącz obie części ze sobą.
  • Wracaj na dół i przejdź do kuchni po lewej.
  • Z gara zabierz chochlę (LADLE) i użyj jej na garze, z którego wydobywa się para.
  • Talerz zupy (DELICIOUS SOUP) schowaj do torebki. :) Zaserwuj ją przyjaciółce, jednak ta jest wybrana i chce, aby ją przyprawić.
  • Zabierz z brzegu łóżka kolejną spinkę i zejdź na dół.
  • Na stoliku po środku pomieszczenia znajdziesz menu. Znajdź w nim przyprawę "winter melon", a bohaterka zanotuje jego nazwę na kartce.
  • Przejdź do kuchni i użyj jej na półeczce z przyprawami. Zebrany składnik dodaj do zupy i poczęstuj Vivan.
  • Podyskutuj z kobietą na wszystkie tematy, a następnie daj jej płytki do robienia fałszywych banknotów.
1954: Alcatraz - poradnik
  • Wyjdź z restauracji i skieruj się do opery.
  • Użyj spinki na kłódce i wewnątrz porozmawiaj z Xiaowenem.
  • Spróbuj wziąć radio znajduje się na półce za perukami. Nie pozwoli nam, więc na razie podnieś spinkę z walizki.
  • Zagadaj jeszcze raz mężczyznę o radio. Musisz wpierw udowodnić, że jesteś bitnikiem.
  • Wróć do Caffe Napoli i zabierz ze stołu manuskrypt Evan Camfield. Wróć do opery i daj go Xiaowenowi.
  • Kiedy zacznie kręcić nosem, daj mu jeszcze kartę z nutami, którą zabrałeś z apartamentu.
  • Zabierz radio, które to od razu zanieś Vivian.
  • Zauważysz klucz (V KEY), a na mapie pojawi się nowa lokacja 1310 Grand - udaj się tam.
  • Po drodze spotkasz Dale'a, który uda się z tobą do mieszkania.
  • Zapukaj do drzwi, a kiedy dojdziesz do wniosku, że przez drzwi nie dostaniesz się do środka, wróć do swojego apartamentu.
  • Skorzystaj z wyjścia awaryjnego i dostań się schodami na dach. Skorzystaj z kładki, aby przedostać się na sąsiedni budynek.
  • Czeka nas dłuższa rozmowa z mężczyzną. Nie musisz obawiać się, nie zabije bohaterki.
  • Kiedy opuści broń pogadaj z nim jeszcze raz, a na koniec zabierz trochę papieru ze sterty pod biurkiem (MANUSCRIPT).
  • Z dolnej półki wiszącej na ścianie zabierz księgę VOLUME IX.
  • Spróbuj otworzyć lodówkę. Camfield karze ci wpierw podać hasło.
  • Zmieniamy postać na Joe, klikając na jego zdjęcie w inwentarzu.
1954: Alcatraz - poradnik

JOE

  • Po krótkiej bijatyce trafisz do izolatki.
  • Kliknij na dziurach w ścianie przez które wpadają promienie słoneczne.
  • Po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych z Lizardem otrzymasz od niego plan ucieczki (THE LIZARD'S ESCAPE PLAN).
  • Przejdź na drugą stronę pomieszczenia i wezwij strażnika.

CHRISTINE

  • Wróć do Caffe Napoli i daj Sutterowi inhalator (valo). następnie pogadaj z nim, a dowiesz się o jego złamany sercu. Dostaniesz także list miłosny (LOVE POEM).
  • Idziemy do parku Waszyngtona, aby porozmawiać z siedzącym na ławce Matty'm. Oddaj mu list miłosny Suttera.
  • Pogadaj teraz z pijakiem pod drzewem. Złagódź jego pragnienie ofiarując piwo. Spróbuj pogadać jeszcze raz.
  • Spróbuj przedostać się do klubu Mickey'a. Bramkarz jest wredny, więc skieruj się na zaplecze.
  • Drzwi otwieramy sobie za pomocą spinki i trafiamy do garderoby.
  • Zabierz różę (A RED ROSE) po lewej od syreny oraz spinkę z walizki. Na koniec rozmawiamy z samą syrenką.
  • Wróć do parku i daj różę Mattiemu.
  • Akcja przeniesie się do Caffe Napoli. Zamień kilka słów z Sutterem. Pytaj o pamiętnik.
  • Ruszamy do księgarni The Lower Depts i po krótkiej rozmowie z właścicielką, zamieniamy manuskrypt na dziennika. Otrzymujemy klucz S (S KEY).
  • Gra przenosi bohaterkę ponownie do Caffe Napoli. Wejdź w dyskusję z nową postacią - Bernadette.
  • Christine pójdzie z nią do swojej pracowni. Kiedy skończysz konwersację, ponieś z polówki ulotkę (FLYER).
  • W następnej scenie porozmawiaj z właścicielem galerii. Jeżeli przekonasz go do wystawienia prac towarzyszki, otrzymasz klucz B (B KEY).
  • Po wyjściu, zagadają nas gangsterzy, którym będziesz musiał oddać jeden z kluczy.
  • udaj się do klubu Mickey'a. Pokaż pudełko po zapałkach bramkarzowi i wejdź do środka. W rozmowie z masonem otrzymujemy formularz (SOLITARY FORM).
  • Rozmawiamy z ciemnoskórą Bee. Dostajemy od niej kombinacje do sejfu (SAFE COMBINATION).
  • Biegniemy do garderoby i dajemy kartkę z kodem Goldie.
  • Następnie rozmawiamy z Mickey'em w głównej sali.
  • Kiedy znajdziemy się w jego biurze, zwracamy uwagę na kubeł z różnymi środkami czyszczącymi oraz maskę na biurku.
  • Rozmawiamy z nim ponownie i wybieramy kwestie: „Who. I feel kinda woozy” oraz „ Must’ve picked up something in the park”.
  • Kiedy wyjdzie, spójrz na dokumenty leżące na biurku, a następnie użyj kombinacji na sejfie.
  • Staniesz się posiadaczem kliszy (35 MM NEGATIVE), kontraktu Goldie (GOLDIE'S CONTRACT), broni (GUN), rejestru (SECRET LEDGER) oraz swojego klucza.
  • Łączymy oba dokumenty i używamy na telefonie. Próbujemy wyjść.
1954: Alcatraz - poradnik
Daj Bee klisze, a po chwili otrzymasz zdjęcie. Wracamy do garderoby, gdzie po krótkiej cutscence rozmawiamy z syrenką. Dajemy jej umowę.
  • Kierujemy się do kościoła i otwieramy bramę w znany nam sposób - przy pomocy spinki.
  • Zabieramy Biblię leząca na ławce (OLD BIBLE).
  • Rozmawiamy z księdzem i dajemy mu zdjęcie zakochanych.
  • Po wyjściu z konfesjonału rozmawiamy z nim ponownie dokładnie na wszystkie tematy.
  • W Coffe Napoli wyjmujemy z torebki artystki kolejną spinkę. Jeżeli zbierzesz wszystkie spinki otrzymasz osiągnięcie.
  • Biegnij do Viv, aby podrobiła podpis naczelnika na formularzu zwolnienia z izolatki. Kobieta potrzebuje dokumentu z podpisem dyrektora więzienia, więc pokaż mu odpowiedni dokument.
  • Podpisany formularz oddaj Masonowi, który nadal siedzi w barze Mickey'a.
  • Akcja przenosi się do więzienia.

JOE

  • Trafisz na spacerniak, pogadaj z Hankiem. Daj mu wpierw pieniądze, a następnie pigułki.
  • Otrzymasz informacje na temat szpitalnego okna.
  • Po głębszej dyskusji zaczepi cię Frank. Otrzymasz kartę (BOOK CARD).
  • Podchodzimy jeszcze do Bumpy'ego, któremu przed rozmową dajemy naleśnika. W zamian ten odwdzięcza się paroma informacjami. Joe ma już ułożony plan ucieczki.
  • Wchodzimy do wnętrza więzienia. Przy bramce zagadujemy obu strażników.
  • Po trafieniu do pralni zabieramy sznurówkę (SHOELACE) oraz wieszak (HANGER) z lewego dolnego rogu ekranu.
  • Z kosza z bielizną zabieramy drugi wieszak oraz kilka prześcieradeł związanych w linę (EIGHT FEET OF ROPE).
  • Łączymy dwa wieszaki ze sobą i używamy na maszynie obok kobiety. Wyławiamy stanik (SEXY LINGERIE), który od razu jej oddajemy.
1954: Alcatraz - poradnik
  • Poinformuj strażnika o wykonaniu zadania i na mapie więzienia wybierz warsztat.
  • Ze stolika po lewej zabierz oliwiarkę (OIL CAN) oraz magazyn z podłogi (MECHANICS' MAGAZIN). Studiujemy go.
  • W rozmowie z Bumpym dowiadujemy się, że maszyna nie działa. Użyj na niej klucza francuskiego. Następnie używamy sznurówki na oliwiarce i wkładamy ją do maszyny.
  • Następnym przystankiem jest elektrownia.
  • Podnieś bezpiecznik leżący na maszynie przed oknem (PROJECTOR BULB).
  • Zajrzyj teraz do skrzynki z narzędziami. Znajdziesz w niej kabel elektryczny (ELECTRICAL CABEL), szczotkę (WOODEN BRUSH), pasek (PAN BELT) oraz wewnętrzną część koła (WHEEL CENTER).
  • Próbujemy skorzystać w panelu kontrolnego w głębi pomieszczenia. Nie działa, więc używamy na nim paska klinowego. Także nie odpowiada.
  • Przyglądamy się generatorowi. Z gablotki wyjmij koła zębate (A GEAR).
  • Przejdź do kościoła, aby porozmawiać z księdzem. Zajrzyj teraz do pojemnika stojącego na podłodze i wyjmij obręcz (WHEEL RIM).
  • Włóż bezpiecznik do projektora, a następnie wyjmij magazyn z szafki w biurku (TIJUANA BIBLE). Daj go Hankowi, a otrzymasz linę.
  • Przed wyjściem zabierz jeszcze jajo z gniazda (SEAGUL EGG).
  • W warsztacie użyj szczotki na maszynie Bumpy'ego. Otrzymasz drewniane koło zębate (WOODEN GEAR).
  • Połącz w inwentarzu wnętrze koła z obwódką. Otrzymasz koło zębate (A GEAR).
  • Wróć do generatora i użyj wpierw drewnianego koła zębatego, następnie koła zębatego skonstruowanego przed chwilą i na koniec paska klinowego.
  • Trafisz do domu Masona. Zwróć uwagę na odtwarzacz i zabierz magazyn (NEW YORK FASHION RAG).
  • Popatrz na telewizor. Poproś strażnika o instrukcję do niego (TV GUIDE).
  • Użyj instrukcji na TV. Poproś Masona o lampę próżniową (VACUUM TUBE). Otrzymasz dwie sztuki wraz z fragmentem przewodu (PIECE OF WIRE).
  • Porównaj lampę próżniową z instrukcją i właściwą użyj na TV.
  • Potrzebujesz jeszcze trochę folii (TINFOIL). Dostaniejsz ją od żony Masona. Użyj jej na TV.
  • Kolejne nasze zadanie to naprawa telefonu. Kliknij na niego, a otrzymasz monetę (DIME) oraz rezystor (PHONE RESISTOR).
  • Otwórz pokrywę skrzynki po lewej i użyj na nim fragmentu przewodu.
  • Na koniec użyj folii na telefonie. Wrócisz do więzienia.
1954: Alcatraz - poradnik
  • Idź do pralni i poproś babochłopa, aby zrobiła z Twoich magazynów kamizelkę ochronną (KNIFE PROOF VEST).
  • Wróć do elektrowni i rozpocznij walkę z więźniem. Wal go na zmianę w głowę i brzuch, w momencie kiedy nie zasłania się. Po kilku ciosach traficie do szpitala.
  • Pogadaj z doktorem. Jeżeli zostanie w pomieszczeniu zerknij na butle ze środkiem usypiającym.
  • Chwyć za maskę i użyj jej na doktorze. Trafisz do celi.
  • Kiedy strażnik odejdzie spróbuj zabrać żarówkę.
  • Następnie zabierz gwóźdź z parapetu i użyj go na zamku w drzwiach.
  • Kieruj się na korytarz oraz do pokoju doktora (pierwsze drzwi po lewej).
  • Chwyć za krzesło i użyj go na podnośniku podgłówka. Otrzymasz lewarek (CAR JACK) oraz rączkę (HANDLE).
  • Łączymy oba przedmioty ze sobą i zaglądamy do kubła. Wyciągamy zakrwawioną koszulkę (BLOODY SHIRT).
  • Wyjdź na korytarz i udaj się przez górne drzwi po prawej. Z apteczki wyjmij środek oczyszczający (CLEANING FLUID), kwas (MURIATIG ACID), stertę ręczników oraz TK421 ze skrzynki z bezpiecznikami.
  • Ręczniki łączymy z prześcieradłami, otrzymując jeszcze dłuższą linę. Kwas ze środkiem oczyszczającym oraz TK421 z opornikiem.
  • przejdź do celi Birdmana i daj mu jajo ptaka. Pogadaj z nim.
  • Wróć do swojej celi i kliknij na przycisk na ścianie po pawiej. Trafisz do kaplicy.
  • Pogadaj z księdzem i daj mu kartkę z biblioteki.
  • Po zakończeniu rozmowy, podchodzimy do strażnika i wracamy do celi.
  • Przełączamy się na Christine.

CHRISTINE

  • W kościele otrzymasz od księdza kartę z biblioteki oraz notkę od Joe (NOTE FROM JOE).
  • Dokładnie zbadaj obie rzeczy.
  • Udaj się do biblioteki i daj kobiecie kartę. Karze nam poszukać książki.
  • Kliknij PPM na prawym dolnym rogu ekranu.
  • Daj kobiecie książkę Volume IX lub Old Bible. Będziesz mógł teraz zabrać książkę o ptakach.
  • Książkę zanieś księdzu. Zmień postać na Joe.
1954: Alcatraz - poradnik

JOE

  • Wzywamy strażnika przyciskiem i prosimy o zabranie do kaplicy.
  • Od księdza Joe otrzyma książkę o ptakach (STROUD'S BIRD BOOK). Wracaj ze strażnikiem do celi.
  • Przełącz się na Christine.

CHRISTINE

  • Będąc w kościele zagadaj księdza o księgę, a następnie udaj się do restauracji porozmawiać z Viv.
  • Poproś o fałszywy paszport. W ramach zapłaty ofiaruj jej płytę winylową. Zagadaj jeszcze raz.
  • Pędź do Caffe Napoli i pogadaj z Bernadette. Otrzymasz tusz (INK).
  • Odwiedź teraz detektywa Grassiego. Zanim zaczniesz rozmowę spójrz na teczkę leżącą na stole.
  • Podczas rozmowy zapytaj się o stare akta. Christine automatycznie zabierze zdjęcie (PHOTO OF CHRISTIE AND JOE).
  • Wracaj do Viv. Daj jej tusz oraz zdjęcie. Potrzebne jeszcze będę blankiety. Znajdziesz je w dolnej szufladzie obok (TWO BLANK PASPORT). Oddaj go Viv, a po chwili otrzymasz gotowe dokumenty (FAKE PASSPORTS).
  • Podążaj do 1310 Grant. Otwórz lodówkę, a na pytanie o hasło odpowiedz "Pack for Mexico.". Na koniec użyj klucz B.

JOE

  • Użyj gwoździa na kracie, aby wydostać się na korytarz.
  • Oddaj Birdmanowi księgę i wejdź do środka, aby z nim pogadać.
  • Zabierz prześcieradło i połącz w Inwentarzu z innymi. Powinieneś otrzymać linę składającą się z 32 części.
  • Połącz kwas solny ze środkiem czyszczącym, aby otrzymać zasłonę dymną.
  • Użyj kompletnego lewarka na oknie w celi Birdmana.
  • Wyjdź na korytarz i zabierz jeden z worków na śmieci (TRASH BAG). Połącz go z zakrwawioną koszulą.
  • Makietę własnej osoby umieść w łóżku swojej celi.
  • Wracaj do celi Birdmana i użyj lewarka na oknie.
  • Trafisz na dach. Musisz pozbyć się strażnika. W tym celu rzuć w niego zasłoną dymną lub użyj telefonu zwrotnego na przewodzie obok ciebie.
  • Kiedy strażnik zostanie ogłuszony, zejdź na dół.
  • Trafisz przed zardzewiałą bramę. Potraktuj ją mocnym kopem i przejdź dalej.
  • W następnej lokacji spróbuj przekręcić zawór. Urwie się, więc podnieś rurę leżącą na kamieniach i walnij nią kilka razy w rurę z wodą. Odblokujesz sobie przejście.
  • Idź dalej. W końcu zauważysz, że śledzi cię Gas Pipe. Załatw go kamieniem, a na koniec Joe zabierze rurę (PIPE).
  • Udaj się liną ponownie na górę.
  • Rurą walnij w prześwity na ścianie po prawej.
  • W nowym pomieszczeniu znajdziesz taśmę izolacyjną (DUCK TAPE), której od razu użyj na połamanej drabinie. Użyj na niej także rury i wejdź na górę.
  • Trafisz przed dom Masona. Masz do wyboru - zepchnąć go z klifu lub przejść dalej.
  • W każdym razie idź w stronę budki telefonicznej. Kolejny wybór - użyć monety na telefonie i czekać, aż się zablokuje i następnie użyć obrączki na panelu kontrolnym obok, lub od razu użyć monety na panelu.
  • Joe dzwoni do Christine.
1954: Alcatraz - poradnik

CHRISTINE

  • Przejmujesz na kilka chwil kontrolę nad kobietą. Odbierz telefon i pogadaj z Bernadette.
  • Zabierz klucz do łodzi (BOAT KEY) przypięty do jej torebki i wyjdź z pomiesczenia.

JOE

  • Wracaj znaną drogą do szybu i do jaskini. Wskocz do wody.

CHRISTINE

  • Tymczasem Christine ma poważne kłopoty. Masz do wyboru - zaapelować do honoru detektywa kilka razy (Appeal to Grassi’s honor.), a kiedy zaczną do siebie mierzyć - walnąć w kosz na śmieci, albo pogadać jeszcze raz z detektywem i go wykończyć.
  • W każdym razie zabierz torbę z pieniędzmi i zejdź do łodzi.
  • Christine i Joe w końcu spotykają się, a ciebie czeka ostatni - być może najtrudniejszy wybór.
  • Pomóc mężowi czy się go pozbyć. Sam zadecyduj. ;)
Autor: Przemo

   

Komentarze


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?