The Dark Eye: Memoria - solucja (z osiągnięciami), część 1

Dodane przez Kami dnia 01.09.2013 12:28

Rozdział 1

Las

  • Opcjonalnie można rozpocząć samouczek.
  • Przejdź w prawo i wejdź dalej w las.
  • Otwórz Skrzynię i weź Szklaną Butelkę. Użyj na niej czaru Destrukcji.
  • Połóż Odłamki z inwentarza przy Fortecy z Patyczków i użyj czaru Naprawy.

Namiot kupca

Wybierz opcje dialogowe:

  • „Tak, proszę” (Yes, please) lub „Nie, dziękuję” (No, thank you)
  • „Tak, lubię zagadki” (Yes, I like riddles) lub „Jeśli są rozwiązywalne...” (As long as they’re solvable...)

W przypadku wybrania opcji „Nie, nie lubię ich” (No, I don’t like them) zakończymy grę w ekspresowym tempie i przy okazji odblokujemy osiągnięcie „Getting the job done”.

  • „Jestem gotów” (I’m ready) lub „Mówże o co chodzi!” (Get on with it already!)
Memoria achievement

Wejście do grobowca

  • Przejdź do holu (to the hall) i dalej na miejsce bitwy (to the battle site).

Miejsce bitwy

  • Weź Sztylet i rozetnij nim Torbę.
  • Przejdź w dół lokacji i zabierz Bandaż, Szczotkę i Alkohol.
  • Wróć do grobowca.

Wejście do grobowca

  • Podaj szczotkę z inwentarza Magowi.
  • Oczywiście coś musiało pójść nie tak - użyj swojego sztyletu na „???” (kolumna po prawej stronie od drzwi).
  • Podaj Magowi Lepki Sztylet.

Krypta

  • W inwentarzu użyj Alkoholu na Bandażu. Podnieś Zakurzoną Srebrną Tacę leżącą przy Sadji i użyj na niej wcześniej spreparowanego czyścika.
  • Użyj Lśniącej Srebrnej Tacy z inwentarza na Haku po lewej. Sadja skaleczy się, zostawiając krew na Haku i automatycznie zabierze Kadzidło oraz Kadzielnicę.
  • Zabierz Zakurzoną Srebrną Tacę i użyj Bandaża na Zakrwawionym Haku.
  • Użyj Kadzidła z inwentarza na Świecących Oczach (golema) i połącz je z Kadzielnicą i Zakrwawionym Bandażem. Powieś przedmiot na Haku.
  • Porozmawiaj z osobliwym sprzymierzeńcem i użyj nowego czaru na Ciemności.
  • Zakończ dialog i podnieś Metalową Kulę (leżącą przy kolumnie na środku komnaty). Użyj jej na Obręczy, po czym zepchnij ją do Dziury.
  • Zabierz Laskę i rzuć czar Aktywacji na Szczątki (te po golemie).
  • Porozmawiaj z Magiem. Sadja automatycznie zabierze Maskę oraz Lepki Sztylet.
  • Użyj czaru Dezaktywacji na którykolwiek Koksownik. Odsłoni to Szparę w Ścianie - użyj na niej Lepkiego Sztyletu i wyjrzyj na zewnątrz.

Miejsce bitwy

  • Użyj czaru Aktywacji na Strażniku i każ mu uderzyć w Ziemię lub Kamienną Ścianę trzy razy.
  • Jeśli polecisz mu walnąć w ścianę ok. dziesięć razy, odblokujesz osiągnięcie „Causing tremors”.
  • Weź Koksownik i rzuć go w stronę Kolumnady (Colonnade). Kliknij PPM by dezaktywować Strażnika i wróć do Krypty.
Memoria achievement

Krypta

  • Użyj czaru Aktywacji na Ciemność i wyjrzyj przez Dziurę w drzwiach.

Wejście do grobowca

  • Użyj czaru Aktywacji na Koksowniku leżącym po prawej i zrób to samo ze Strażnikiem.
  • Każ mu chwycić Ramię leżące obok. Kliknij potem na Nogę Żuka (błyszczącą na środku pomieszczenia).
  • W inwentarzu połącz Bandaż z Laską i zgarnij Nogę Żuka.
  • Użyj Lepkiego Sztyletu na Nodze Żuka i przyczep ją do Żuka na drzwiach. Wróć do Krypty.

Krypta

  • Kliknij na Dziurę w podłożu, aby wyciągnąć Metalową Kulę, i wypchnij ją przez Dziurę w drzwiach (tą w rogu).
  • Wyjrzyj przez drugą Dziurę we wrotach, aby wyjrzeć na zewnątrz.

Wejście do grobowca

  • Rzuć czar Aktywacji na Ramię (golema) i karz mu chwycić Ozdobny Łuk tuż obok. Kliknij na Metalową Kulę.
  • Użyj zaklęcia Aktywacji na Strażniku i ponownie wskaż Metalową Kulę.
  • Hm... trzeba spróbować czegoś innego - rzuć czar Aktywacji na Strażnika, poleć mu złapanie Metalowej Kuli i rzucenie jej Do Holu (dół ekranu).

Hol

  • Ponownie użyj Aktywacji na kolejnym Strażniku i rozkaż mu chwycić Metalową Kulę.
  • Nie poddamy się! Kliknij PPM i rzuć czar Aktywacji na Dłoń lub Colossusa. Niech złapie Strażnika.

Wejście do grobowca

Wybierz opcję dialogową:

  • „Rubin” (Ruby)

Namiot kupca

  • Porozmawiaj z Fahim.

Pokój Gerona

  • Weź Whirlweed z doniczki przy oknie i wrzuć je do Poidła Dla Ptaków. Użyj Noża, aby połączyć ziele z wodą.
  • Utnij Nożem kawałek Zasłony po lewej. Otrzymanym Paskiem Materiału wytrzyj tłuszcz z Garnka na palenisku.
  • Tłustą Szmatę dodaj do roztworu w Poidle Dla Ptaków. Powstałą Maść zaaplikuj Nuri.

Na tym kończy się pierwszy rozdział, co odblokowuje osiągnięcie „Chapter One Complete”.

Memoria achievement

Rozdział 2

Wodospad

  • Wybierz trzy opcje dialogowe i skieruj się na Pole Kempingowe (To The Campground).

Polana

  • Poproś Nuri aby schowała się za Kamiennym Filarem obok Owlrica.

Sztuczka polega na tym, aby wybierać jak najbardziej skomplikowane odpowiedzi, by Owlric nie potrafił ich zapamiętać. Wybierz opcje dialogowe:

  • „Jedenastu do piętnastu” (Eleven to fifteen)
  • „Krokusową broszkę” (Crocus-colored brooch)
  • „Od strony północno-wschodniej” (From the north-east)
  • „Na północny-zachód” (To the north-west)

Przejdź Dookoła Polany (Around The Clearing) i użyj Noża na Barierze. Wejdź do namiotu.

Namiot kupca

  • Zabierz Egzotyczne Ogórki ze stołu po prawej i sprawdź 5 dowolnych rzeczy (prócz Małego Pudełka po lewej, które z jakiegoś powodu się nie liczy).
  • Klucz będzie pod/w piątym sprawdzanym przedmiocie. Zabierz go i użyj Noża na Arrasie (Wall Hanging). Wyjdź na zewnątrz.

Polana

  • Podnieś Klin blokujący Wózek.
  • Podejdź do Skrzyni, którą otwieraliśmy na początku gry i otwórz ją Kluczem znalezionym w namiocie. Uchyl wieko i weź Dłuto.
  • Przejdź Dookoła Polany .
  • Rzuć czar Destrukcji na Zabutelkowaną Twierdzę w Skrzyni i póki Owlric ma odwróconą uwagę, szybko capnij Młotek z jego Torby. Jeśli przegapisz odpowiedni moment, wystarczy naprawić butelkę czarem i ponownie ją rozbić.
  • W inwentarzu połącz Młotek z Dłutem i przejdź Dookoła Polany, a potem w prawo do Kamiennego Filaru za namiotem. Użyj narzędzi na Masce.
  • Spróbuj opuścić lokację.
  • Porozmawiaj z Brydą. Nie ma znaczenia które opcje dialogowe wybierzesz, ale jeśli powiesz prawdę, to dostaniesz osiągnięcie „Honesty Is The Best Policy”.
Memoria achievement

Pokój Gerona

  • Czas odwiedzić Karczmę. Zejdź po schodach na dół, potem skieruj się Na Targ i wejdź Do Knajpy drzwiami po prawej od stoiska.

Karczma

  • Porozmawiaj z Jacomo lub po prostu zakończ konwersację wybierając „Koniec” (End).
  • Przekręć Świniaka na rożnie by zaliczyć osiągnięcie „Crispy”.
  • Porozmawiaj z Grupą Herosów. Jeśli za pierwszym razem oskarżysz właściwą osobę dobrym argumentem, to odblokujesz osiągnięcie „Master Detective”. Najpierw przesłuchaj wszystkich po kolei (drwala - lumberjack, Thorwalianina - Thorwalian i śpiocha - sleepyhead), a potem Wysnuj Przypuszczenie (Express Suspicion). Oskarż Thorwalianina o kłamstwo (wybranie nieodpowiedniego argumentu załatwi Geronowi wycieczkę za drzwi, a tobie osiągnięcie „Nosebleed”) i wybierz powód „Nawet go tutaj nie było” (He wasn’t even here).
Memoria achievement Memoria achievement Memoria achievement

Targ

  • Porozmawiaj z Brydą lub po prostu wybierz opcję „Możesz na mnie liczyć” (Count me in). He he, niezłe odniesienie do The Night of the Rabbit. Bryda da Geronowi Węgiel i Pergamin oraz Listę na pułapkę dla demona.
  • Rzuć swój nowy czar - Odem Arcanum i kliknij na Magiczną Poświatę. Otrzymasz Stertę Odłamków. Wróć do domu Gerona.

Pokój Gerona

  • Rzuć Odem Arcanum i ponownie kliknij na Magiczną Poświatę. Dostaniesz Purpurowe Odłamki.
  • W inwentarzu połącz oba stosy odłamków i użyj czaru Naprawy. Wróć do Karczmy.

Karczma

  • Rzuć czar Destrukcji na Beczkę Wina i użyj na niej Szklanego Pudełka z inwentarza.
  • Daj Hildzie Węgiel i Pergamin od Brydy, by otrzymać Prosty Szkic demona.
  • Teraz do szkoły czarodziei. Wyjdź na zewnątrz i przejdź w prawo, a potem przez bramę.

Dziedziniec Akademii

Wybierz opcję dialogową:

  • „Porozmawiaj z Owlrickiem Bodiakiem” (Talk to Owlric Bodiak)

Wkrocz do akademii i skieruj się do biblioteki. Wejdź na górę po schodach i przejdź przez drzwi po prawej.

Biblioteka

  • Zagadaj do Cienia (Shadow) po prawej i daj mu Dziwne Ogórki (Strange Cucumbers) z inwentarza.
  • Pokaż mu Miskę Wina (Wine Bowl), która wcześniej była Szklanym Pudełkiem. Dostaniesz Fałszywy Rubin.
  • Wyjdź z biblioteki i przejdź do Dormitorium w głębi korytarza.
Memoria walkthrough

Dormitorium

  • Mała zagadka. Trzeba unikać wszystkiego co będzie trzeszczało pod stopami Gerona, inaczej młody Nowicjusz wyrzuci nas na zewnątrz. Stąpanie po Kruchych Deskach odblokuje osiągnięcie „Clumsy Oaf”. Za wejście i wyjście bez wpadki dostaniemy osiągnięcie „Masterful Sneaker”.
    1. Przejdź na lewą stronę pokoju i dookoła łóżka.
    2. Wróć do najdalszego rzędu posłań.
    3. Idź w prawo dopóki nie dojdziesz do Odłamków - nie wchodź na nie. Rzuć czar Naprawy, by przejść bezpiecznie obok.
    4. Użyj Odem Arcanum i jak zwykle, kliknij na Magiczną Poświatę. Geron automatycznie weźmie Akumulator Mocy.
  • Jeśli kolekcjonujesz osiągnięcia, to przejdź w stronę Nowicjusza i zabierz z łóżka Dziwny Artefakt.
  • Wróć do Brydy. Wyjdź na Korytarz, W Dół po stopniach, Na Targ i przejdź w lewo. Użyj przejścia Do Domu Gerona i przez bramę po lewej Do Lasu.
Memoria achievement Memoria achievement

Polana

  • Przeszukaj Torbę zostawioną przez Owlrica. Geron znajdzie Magiczną Muszlę. Użyj jej na Kamiennym Filarze, który trzymał maskę (tylko on widział demona). Obraz pomoże uzyskać Dobry Szkic.
  • Teraz wracając do osiągnięcia - daj Brydzie Akumulator Mocy (nie ten prawdziwy ze skrzynki, tylko ten, który poprzednio był Dziwnym Artefaktem na łóżku Nowicjusza). Odblokuje to osiągnięcie „Baited”.
  • Daj Brydzie Fałszywy Rubin, prawdziwy Akumulator Mocy oraz Dobry Szkic.
  • Demon zaraz zeżre Gerona! Aaaaa... a nie... to tylko Sadja.
Memoria achievement

Obóz

  • Nie dawaj Srebrnej Tacy Rachwanowi, bo jest dupkiem i wcale Sadji nie pomoże.
  • Weź Drewniane Kłody z paleniska oraz Skórę i Linę z obozowiska, trochę po prawej. Zejdź niżej i zerwij Mlecz (Mniszek Lekarski). Zabierz także Patyk.
  • Jeśli złapiesz królika za pierwszym podejściem, to odblokujesz osiągnięcie „Firun’s Disciple”. Firun jest postacią z poprzedniej gry - Chains of Satinav (Klątwa Wron). Był nauczycielem Gerona.
  • Przygotujmy pułapkę.
    1. Rozłóż Skórę na Kwiecistej Łące w prawym-dolnym rogu.
    2. W inwentarzu użyj Sztyletu na Drewnianych Kłodach i użyj tak stworzonych Drewnianych Kołków na Skórze.
    3. Wyjmij Drewniane Kołki
    4. Użyj Liny na Podziurawionej Skórze.
    5. Użyj Kijka z Uwiązaną Skórą.
    6. Teraz połóż Mlecz na Płaskim Kamieniu po lewej. Zerwij kolejnego Mlecza i ułóż go przed Norą królika.
    7. Schowaj się za Krzakami Z Końcem Liny (musisz kliknąć na nie trzy razy).
  • Zabierz Zamkniętą Pułapkę oraz Krzemienie od Rachwana.
  • Ułóż Drewniane Kołki na Palenisku i użyj Krzemieni.
  • Nie poddamy się! Przejdź do następnej lokacji.
Memoria achievement

Na tym kończy się drugi rozdział, co odblokowuje osiągnięcie „Chapter Two Complete”.

Memoria achievement

Rozdział 3

Puszcza

To jest krótki rozdział, ale opiera się głównie na zagadce w lesie, co może być straszną mordęgą, ponieważ łatwo się tam zgubić. Jeśli chcesz spróbować rozwiązać tą zagadkę samodzielnie, to radzę przygotować sobie papier i coś do pisania. Myślę, że same gałązki nie są wystarczające. Producenci przygotowali opcję pominięcia łamigłówki, więc możesz z tego skorzystać, ale pojawia się dopiero po chwili błądzenia.

Jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie „Phex Be With You”, to najpierw skieruj kroki:

  1. Górny-prawy róg
  2. Góra, prawo (środek)
  3. Górny-prawy róg
  4. Góra (środek)
  5. Góra, lewo

Po znalezieniu lisa wróć na początek.

Memoria achievement

Spędzając w lesie ok. godziny dostaniesz osiągnięcie „The Journey's The Reward”.

Memoria achievement

Prawidłowa ścieżka:

  1. Dół, lewo
  2. Góra (środek), znajdziesz tutaj Sztylet
  3. Górny-prawy róg
  4. Góra, prawo
  5. Góra, lewo
  6. Góra (środek)
  7. Ponownie góra (środek)
  8. Zabierz Linę Z Pętlą i idź > dół, lewo (wracamy do Sztyletu)
  9. Prawo
  10. Lewo
  11. Dół, prawo
  12. Prawo
  13. Zarzuć Zbutwiałą Linę na Sztylet i zabierz go z ziemi. Idź > Górny-prawy róg (teraz do krzaków)
  14. Góra, prawo
  15. Góra, lewo
  16. Góra (środek)
  17. Lewo
  18. Użyj Sztyletu na Kolczastym Krzaku i idź > lewo (teraz do pająka)
  19. Weź Krzew trochę na prawo od Sadji i połącz go ze Zbutwiałą Liną w inwentarzu. Użyj na tym Krzemieni i tak powstały Ogień rzuć na Pajęczynę. Zabierz Laskę. Sadja automatycznie przejdzie do góry, by uciec od pająka. Za pokonanie stworzenia dostaniesz osiągnięcie „Level Up”. Teraz pozostaje tylko wyjście z lasu.
  20. Góra
  21. Znowu góra
  22. Jeszcze raz góra
  23. Kolejny raz w górę
  24. Góra, lewo
  25. Idź do Wodospadu.
Memoria achievement

Wodospad

  • Porozmawiaj z Młodą Amazonką. Nie ma znaczenia które dwie pierwsze opcje dialogowe wybierzesz.
  • Weź Kamień leżący po drugiej stronie potoku i użyj go na Małym Wodospadzie u dołu ekranu. Przejdź do góry.
  • Zrób kilka kroków w lewo i użyj Sztyletu na Gałęzi. Wrzuć ją do Większego Wodospadu i zejdź na dół.
  • Zabierz Gałąź Z Naszyjnikiem.
  • Rzuć czar Wysłania Wizji na Naszyjnik Rachwana w inwentarzu.
  • Wybierz dla zaklęcia:
    • Starsza Amazonka
    • Rachwan
    • Malowidło Naskalne (Ognisko) / Rock Painting (Campfire)
  • Rzuć czar Wysłania Wizji na Kawałek Materiału Od Amazonki w inwentarzu i wybierz dla zaklęcia:
    • Tarcza Amazonki
    • Rachwan
    • Malowidło Naskalne (Owoc) / Rock Painting (Fruit)
  • Użyj Sztyletu na Rachwanie.

Polana

  • Porozmawiaj z Fahim i powiedz mu, że „Rubin jest kamieniem” (The ruby is the stone).

Na tym kończy się trzeci rozdział, co odblokowuje osiągnięcie „Chapter Three Complete”.

Memoria achievement

Rozdział 4

Wodospad

  • Wybierz pozostałe opcje dialogowe. Tym razem Nuri spojrzy na wszystko w lepszy świetle.

Dziedziniec Akademii

  • Spróbuj wejść do akademii.

Dystrykt Sukienników

  • Przepędź Wrony.
  • Porozmawiaj z Nuri i poproś ją o wlecenie do domu.

Gabinet Owlrica

  • Wiii! Można pokierować Wroną. Chwyć Linijkę i wsuń ją pod Książki.
  • Zabierz Wytrychy.

Dystrykt Sukienników

  • Otwórz Drzwi Wytrychami i wejdź do środka.

Dom Owlrica

  • Biedny Owlric. Dotknij Posągu - odblokuje to osiągnięcie „Doombringer”.
  • Weź Miód, Szufladę oraz Świeczkę.
  • Wejdź na Poddasze.
Memoria achievement

Poddasze

  • Zabierz Miotłę i zejdź na dół.

Dom Owlrica

  • Użyj Miotły na Stercie Kurzu. Dodaj pozostałe prochy Owlrica do sterty, wysypując zawartość Szuflady.
  • Rzuć czar Naprawy na Stertę Kurzu.
  • Jeśli chcesz dostać osiągnięcie „Sadist”, to napraw i zniszcz Owlrica ok. dziesięć razy.
  • Użyj Świeczki na Kluczu w dłoni Owlrica i zabierz Klucz obtoczony woskiem.
  • W inwentarzu połącz Woskową Formę z Miodem i wyjdź na zewnątrz.
Memoria achievement

Dystrykt Sukienników

  • Woskową Formę Z Miodem podaj Cieniowi po lewej stronie domu w zaułku.
  • Zdrap wosk z Zaczarowanej Woskowej Formy za pomocą Noża i wróć do domu.

Dom Owlrica

  • Wejdź na Poddasze.

Poddasze

  • Otwórz zamek do gabinetu Kluczem.
  • Uchyl dzwi i wejdź do środka.

Gabinet Owlrica

  • Podnieś Pojemnik z biurka obok Krzesła.
  • Przesuń Rysunek i przyjrzyj się Skrytce. Spróbuj podnieść Spetryfikowanego Szczura.
  • Użyj Pojemnika na Stercie Kurzu.
  • Zawartość Pojemnika Z Kurzem wsyp do szpary w podłodze z Dziwną Poświatą.
  • Rzuć czar Naprawy na Dziwną Poświatę i zabierz Rubin.

Przełęcz

  • Porozmawiaj z... Laską, dopóki nie nauczysz się nowego zaklęcia.
  • Rzuć czar Petryfikacji na Roślinę rosnącą nad Sadją, a potem Odpetryfikuj ją.
  • Zpetryfikuj Ciernisty Krzew (Thorn Bush).
  • Połóż Gałąź ze swojego inwentarza na Palenisko i użyj Krzemieni by rozpalić ogień.
  • Rzuć czar Wysłania Wizji na Naszyjnik Rachwana i wybierz dla zaklęcia:
    • Lodowy Połysk (Icy Glitter)
    • Sopel Lodu (Icicle)
    • Śnieg (Snow)
  • Zpetryfikuj Trawę pod Rachwanem i nałóż mu Maskę.
  • Powtórz inkantację:
    1. Fdan Fasgadan Esplas De Quatan!
    2. Hmurilor Grasz Ferell Goran!
    3. Hll Bemutir Gherul Fellan!
    4. Juntir Quatan Pheluntir Sodan!

Gabinet Owlrica

  • Wróć na poddasze.

Poddasze

  • Posłuchaj każdej zagadki i wybierz prawidłową Odpowiedź (od lewej do prawej):
    1. Lód / Ice (dół, lewo)
    2. Powietrze / Air (góra, lewo)
    3. Ogień / Fire (środek, lewo)
    4. Woda / Water (dół, prawo)
    5. Ruda / Ore (środek, prawo)
    6. Ziemia / Earth (góra, prawo)
  • Podejdź i dotknij demona.

Na tym kończy się czwarty rozdział, co odblokowuje osiągnięcie „Chapter Four Complete”.

Memoria achievement

Rozdział 5

dalsza część już wkrótce

   

Komentarze


2787 #1 SirXan
dnia 18.10.2013 17:07
Drogi @Kami, a gdzie ciąg dalszy? Już minęło ponad miesiąc od czasu premiera Twojej poradniku. Pozdrawiam Wink2
165 #2 Kami
dnia 19.10.2013 07:47
Hie, hie Grin No widzisz, bo miałam akurat pełno innych gier na głowie. Wink2 Skończę po powrocie z PGA.
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?