Reksio i Skarb Piratów - poradnik

Dodane przez Przemo dnia 11.08.2013 14:41

SPIS TREŚCI

  Zadanie 1: Uwalniamy Reksia z więzów
  Zadanie 2: Budujemy latawiec i wydostajemy się z mielizny
  Zadanie 3: Zdobywamy klucz do dziczy
  Zadanie 4: Rozpalamy ognisko
  Zadanie 5: Odkrywamy zawartość mapy
  Zadanie 6: Przeprawiamy się na drugą stronę rzeki
  Zadanie 7: Odbijamy atak piratów
  Zadanie 9: Dostajemy się do wnętrza wulkanu
  Zadanie 10: Przechodzimy labirynt
  Zadanie 11: Omijamy kładki
  Zadanie 12: Przechodzimy bezpiecznie przez mosty
  Zadanie 13: Nie dajemy złapać się przez ufoludki
  Zadanie 14: Pozbywamy się skał blokujących wyjście z wulkanu
  Zadanie 15: Otwieramy tajne przejście
  Zadanie 16: Typujemy skrzynię ze skarbem
  Zadanie 17: Dostarczamy list do pokładowego

Zadanie 1: Uwalniamy Reksia z więzów

Pierwszym zadaniem jest doprowadzenie kraba po deskach do Reksia, aby mógł przeciąć liny.

  • Kliknij na desce numer 2.
  • Kiedy krab zbliży się do mewy A, kliknij na nią.
  • W momencie kiedy krab będzie na trzeciej desce, szybko kliknij na drugiej – co uniemożliwi mu powrót.
  • Kliknij teraz na szóstej desce.
  • Kliknij na czwartej desce.
  • Kliknij teraz na dziewiątej desce.
  • Kiedy krab znajdzie się na piątej desce, kliknij na deskę czwartą.
  • W momencie kiedy krab znajdzie się na ósmej desce, kliknij na deskę dziewiątą.
  • Kliknij teraz na desce 11.
  • W momencie kiedy krab zbliży się do mewy B na górnej części wraku, kliknij na nią.
  • W tym momencie kliknij także na deskę numer 11.
  • Kliknij na mewie C, kiedy krab zbliży się do niej.
  • Reksio zostanie uwolniony
reksio_piraci_poradnik.jpg

Zadanie 2: Budujemy latawiec i wydostajemy się z mielizny

  • Kliknij na dwa patyki.
  • Następnie na różową ośmiornicę.
  • Dołącz fragment materiału.
  • Cztery gwoździe.
  • Trzy fragmenty linek.
  • Długą linę.
  • Na koniec wszystkie muszle.
  • Klikamy na desce surfingowej.
reksio_piraci_poradnik.jpg

Zadanie 3: Zdobywamy klucz do dziczy

  • Wyławiamy list butelce dryfujący blisko plaży.
  • Przyglądamy się papierowi.
  • Podchodzimy teraz do dziwnego jegomościa siedzącego przy chacie. Zagadujemy go.
  • Pokazujemy mu znaleziony list.
  • Klikamy dwukrotnie na klucz. Musimy wyłapać gęsi wystające z lasu.
  • Wracamy do poprzedniej lokacji i używamy klucza na drzwiach.
reksio_piraci_poradnik.jpg

Zadanie 4: Rozpalamy ognisko

  • Wracamy do lokacji z Robinsonem i używamy butelki.
  • Teraz klikamy kilkukrotnie na brązową kurę, dopóki ta nie rozpali ognia.
  • Klikamy na list.

Zadanie 5: Odkrywamy zawartość mapy

  • Klikając na danym obszarze mapy, odkrywamy jedną jej część oraz lekko kilka pobocznych. Musimy posługiwać się ogniem w ten sposób, aby nie wypalić dziury w mapie.
  • Gdyby to jednak przewyższyło nasze umiejętności, wystarczy, że klikniemy na strzałce w prawy dolnym rogu ekranu, a dostaniemy kopię od Kozła.
  • Oglądamy mapę.
reksio_piraci_poradnik.jpg

Zadanie 6: Przeprawiamy się na drugą stronę rzeki

  • Po przejściu przez bramę w głąb lasu, ujrzymy rzekę. Musimy bezpiecznie przedostać się na drugą stronę.
  • Należy przeskakiwać po skałach, omijając krokodyle, oraz zwisające węże.
  • Na drugiej i trzeciej planszy jesteśmy zmuszeni skoczyć na głowę krokodyla. Robimy to, gdy jego wzrok zwrócony jest w przeciwną stronę. Staramy się nie przebywać zbyt długo na jednym miejscu.
reksio_piraci_poradnik.jpg

Zadanie 7: Odbijamy atak piratów

  • Wioskę atakują piraci. Rozmawiamy z wodzem i przechodzimy na prawo.
  • Musimy zrzucać kokosy na głowy piratów. Musimy trafić wszystkimi kokosami.
  • Wódż rozszyfruje nam napis na mapie.
reksio_piraci_poradnik.jpg

Zadanie 8: Przedostajemy się do świątyni

  • Podążaj w kierunku mostu.
  • Musimy przekonać strażnika, aby ten przepuścił nas przez most. Wróć do poprzedniej lokacji.
  • Wejdź do jednej z chatek i pogadaj z kokoszką.
  • Aby dostać się do świątyni będziemy zmuszeni pozbierać perły z całej zatoki oraz zorganizować trochę muzyki.
  • Wyjdź z budki i skieruj się w stronę trampoliny.
  • Zeskocz z niej do wody i zbierz wszystkie perły. Zwracamy uwagę na pasek w rogu ekranu, aby Reksiowi nie skończył się tlen oraz aby nie natrafił na żadnego z morskich mieszkańców.
reksio_piraci_poradnik.jpg
  • Perły oddaj królowej.
  • Pozostaje jeszcze muzyka. Kliknij na gramofon i dokładnie wsłuchaj się w melodię.
  • Wyjdź na zewnątrz i kliknij na kury (nie licząc wodza i grających na instrumentach) zaczynając od tej najbliżej chaty królowej.
reksio_piraci_poradnik.jpg
  • Od królowej dostaniemy glejt.
  • Przechodzimy przez most

Zadanie 9: Dostajemy się do wnętrza wulkanu

Rozmawiamy z kapłanem. Musimy odpowiedzieć na 5 pytań aby przejść dalej.

Pytanie 1: Kim jestem? Świecę na niebie, ale tak na prawdę nie świecę.
Odpowiedź: Księżyc

Pytanie 2: Nie ma nóg, a chodzi. Nie ma rąk, a bije. Kim jestem?
Odpowiedź: Zegar

Pytanie 3: Co jest cięższe: jeden kilo stali hartowanej, czy dwa kilo puchu?
Odpowiedź: Dwa kilo puchu

Pytanie 4: Mieszkam sobie na Mlecznej Drodze. Kim jestem?
Odpowiedź: Gwiazda

Pytanie 5: Co to za Słońce, że kwitnie na łące
Odpowiedź: Słonecznik

Pytanie 6: Im jest zimniej, tym bardziej się rozbieram. Im cieplej, tym bardziej się ubieram. Kim jestem?
Odpowiedź: Drzewo

Pytanie 7: Jesteśmy maili, jesteśmy biali. Mieszkamy w jaskini i posiekamy wszystko, co nam wrzucisz. Kim jesteśmy?
Odpowiedź: Zęby

Pytanie 8: Choć ważę tone, to jednak nie tonę.
Odpowiedź: Hipopotam

Pytanie 9: Ma dwie dziury. Jak go zadrzesz, patrzysz góry.
Odpowiedź: Nos

Zadanie 10: Przechodzimy labirynt

  • Spoglądamy na mapę na ścianie. Jest to wskazówka jak ominąć labirynt.
  • Zabieramy pochodnie ze ściany.
  • Musimy przedostać się na najniższy poziom. Przejdź dwukrotnie do przodu i raz cofnij się.
  • Przechodząc przez kolejne korytarze powinieneś zwrócić uwagę na mapy widniejące na ścianach. Przydadzą się one do rozwiązania kolejnej zagadki.
reksio_piraci_poradnik.jpg

Zadanie 11: Omijamy kładki

Przeskakujemy przez kolejne kładki tak, aby nie zapadła się żadna z nich i nie spadł na nas żaden kamień. Jako wytyczne powinniśmy obejrzeć wcześniejszą mapę na ścianie.

Poziom 1

reksio_piraci_poradnik.jpg

Poziom 2

reksio_piraci_poradnik.jpg

Poziom 3

reksio_piraci_poradnik.jpg

Przechodzimy po kładce dalej.

Zadanie 12: Przechodzimy bezpiecznie przez mosty

Należy przejść po mostach tak aby nie natknąć się na pająki , nietoperze oraz płomienie poniżej.

Zadanie 13: Nie dajemy złapać się przez ufoludki

  • Dostajemy się do przejścia zawalonego kamieniami. Cofamy się jedno lokację wstecz i wchodzimy do spodka latającego.
  • W tym labiryncie nie możemy dać się złapać Kuroludką.
  • Wchodzimy na windę po lewej.
  • Na następnym poziomie idziemy w stronę teleportu na prawo.
  • Teleportujemy się w lewym, górnym rogu ekranu. Stąpamy na najbliższą windę i czekamy, aż ponownie wjedzie na górę. Przechodzimy do następnego teleportu.
  • Szybko kierujemy się do windy po lewej, póki kura znajduje się po drugiej stronie.
  • Podchodzimy do panelu.
reksio_piraci_poradnik.jpg

Zadanie 14: Pozbywamy się skał blokujących wyjście z wulkanu

  • Wkładamy wtyczkę do kontaktu
  • Musimy pozbyć się kamieni blokujących przejście przy pomocy działa.
  • Naciśnij czerwony przycisk.
  • Teraz musisz przy pomocy pozostałych przycisków skalibrować celownik tak, aby jak najmniej drgał podczas strzelania.
  • Pozbądź się wszystkich kamieni, po czym wróć labiryntem tak, aby nie złapały Cię kury.
  • Wyjdź ze statku kosmicznego i przejdź odblokowanym przejściem.
reksio_piraci_poradnik.jpg

Zadanie 15: Otwieramy tajne przejście

  • Przyjrzyj się drewnianej kurze oraz papugom.
  • Musisz kliknąć na nie w odpowiedniej kolejności tak, aby wypowiedziały hasło „Do stu beczek zwietrzałego grogu, sezamie uparty otwórz się wreszcie!”.
  • Klikaj kolejno 2, 5, 1, 6, 4, 3, poczynając od lewej strony.
reksio_piraci_poradnik.jpg

Zadanie 16: Typujemy skrzynię ze skarbem

  • Spoglądaj uważnie na poruszające się skrzynie i wytypuj tą ze skarbem.
  • Kiedy już Ci się uda, wróć ponownie na górę.
  • Piraci sami się znajdą. Klikamy na list oraz na robaki.
  • Czeka nas taka sama zagadka, jak na początku rozgrywki.

Zadanie 17: Dostarczamy list do pokładowego

  • Wpierw sprawiamy, aby robaki mogły wejść na maszt.
  • Obniżamy maszt w kierunku ptaka i podnosimy deskę po prawej stronie.
  • Klikamy na ptaka, aby nie przeszkodził robakom i w tej samej chwili klikamy na deskę, aby mogły zejść na zwiniętą linę.
  • Kiedy znajdą się w tym właśnie miejscu, podnosimy deskę.
  • Ustawiamy pierwszą rynnę tak, aby dolna część była skierowana w lewą stronę, zaś druga w prawą (obrazek poniżej).
  • Poczekaj, aż żuki dojdą do pierwszego pirata. Wtedy kliknij na Reksiu, aby odwrócił jego uwagę.
  • Kliknij na deskę na dolnym pokładzie, aby żuki nie wypadły za burtę oraz drugą poziomą, aby mogły dojść do ściany statku.
  • Kiedy znajdą się na niej, szybko skieruj ją w dół i znajdź włącznik światła w zacienionym obszarze.
  • Zobaczysz ślepego kreta. Kiedy żuki do niego dojdą, kliknij ponownie na Reksia.
  • Usuń jeszcze deskę blokującą przejście do pirata zajmującego się skarbem.
  • To już koniec, możesz obejrzeć zakończenie.
reksio_piraci_poradnik.jpg

Do zobaczenia w Reksio i Ufo. ;)

Autor: Przemo

   

Komentarze


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?