Testament Sherlocka Holmesa - solucja

Dodane przez Madzius888 dnia 06.10.2012 14:59

W najnowszej odsłonie Sherlocka do wyboru mamy trzy widoki. Nie ma się czego obawiać, początkowy samouczek przeprowadzi nas przez nie wszystkie. W razie problemów technicznych z uruchomieniem (choć jakoś nie słyszałam, by ktoś w Polsce napotkał jakieś trudności) warto udać się na oficjalne forum, gdzie dyżurują informatycy z Focus Home Interactive. Tutaj pierwsza łatka, która ma naprawiać problemy z wyświetlaniem (sama nie doświadczyłam, ale komuś może się przydać) oraz usprawnić przejście samouczka: http://forum.sherlockholmes-thegame.com/viewtopic.php?f=25&t=5088.

Spis treści:
  Rezydencja Markizy Conyngham
  Diecezja Knighstbridge
  Whitechapel
  Więzienie Westgate
  Kensington
  Nabrzeże
  Biuro Farleya
  Dom sędziego
  Buck's Row
  Młyn, okolice Londynu
  Kanały pod Londynem
  Lunapark

Rezydencja Markizy Conyngham

Początek jest raczej łatwy. Musimy wyczuć, jak działają różne mechanizmy w grze, więc podążamy za wyświetlanymi wskazówkami. Ważne jest to, że kiedy twórcy "uczą nas chodzić", to musimy poruszać się w czterech kierunkach, by pojawiło się kolejne zadanie. Zbadamy więc okno i gablotkę oraz przyjrzymy się partyturom (należy dostrzec smolistą plamę na środku). Kiedy już trochę pobiegamy, możemy wreszcie zająć się poważnym śledztwem. Na początek podchodzimy do kominka. Badamy sadze w środku i na zewnątrz, patrzymy też na gzyms i frędzel wiszący obok - to tu się zaczęło. Zaraz obok stoi szafka, w której leżał naszyjnik. Podchodzimy do drugiego niezbadanego okna, a następnie idziemy na środek. Na podłodze leży świeczka, koło niej mamy akwarium, a na stole leżą dokumenty. Jeszcze tylko odsłonimy parawan w kącie, dostrzeżemy, że drzwi są zamknięte.. i sprawa rozwiązana. Bravo!

Baker Street

Czytamy podsunięty przez Watsona artykuł i zaraz wpada inspektor z wizytą. Przyglądamy się naszyjnikowi, by odnaleźć trzy wyraźne skazy falsyfikatu.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_1

Diecezja Knightsbridge

Niestety jest już za późno, by porozmawiać z biskupem... Podchodzimy do biednego człowieka. Najpierw przybliżamy na jego głowę. Oglądamy twarz i klatkę piersiową. Następnie przybliżamy na tors. Dostrzegamy zmiażdżone ręce, sznur oraz okaleczony brzuch. Podnosimy też kawałek liny zza krzesła. Na koniec przyglądamy się stopom - liny, przypalone golenie i stopy, zabieramy też palec.

Nie patrzmy już na ten okrutny widok, przeszukajmy resztę pokoju. W kominku nie znajdziemy nic przydatnego, ale koło biurka leżą: fiolka oraz potłuczona butelka. Na blacie stoją natomiast: butelka whisky ze śladami i przycisk do papieru. Następnie podejdźmy do sejfu, niestety brakuje nam paru rzeczy. Obejrzyjmy więc obraz i otwórzmy szafkę poniżej. Przyjrzyjmy się dyscyplinie i włosiennicy oraz wyciągnijmy szpilkę z włosiennicy. Po drugiej stronie biura jest już tylko sekretarzyk, na którym leży skalpel. Spróbujmy też zbadać werandę, ale ksiądz odmówi współpracy i nie da nam klucza. Ostatnie, gdzie możemy wejść, to mała sypialnia, ale nie ma tu nic szczególnego. Na koniec podejdźmy do niesympatycznego księdza i zbadajmy odciski butów przy drzwiach, lupką dostrzegamy kamień na jednym ze śladów u góry, możemy je też pomierzyć, aby odpowiedzieć na oba pytania:

- Ilu przestępców tam było? - Trzech.
- Co ujawniają ślady stóp? - Jeden mężczyzna opuścił pokój w innych butach.

To wszystko na razie. Zajmijmy się więc tablicę dedukcyjną Watsona:

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_2 testament_sherlocka_holmesa_poradnik_3

Kiedy już Sherlock zostaje sam, posługując się szpilką z Włosienicy (nazywa się w grze metalowym prętem) od razu zabieramy się za prosty zamek. Należy wygiąć elementy tak, by pasowały do dostrzegalnych rys. Mam poważne wątpliwości, czy tak właśnie działa zamek i czy taki sztywny element dałby mu radę, niemniej najważniejsze, że w końcu udało się otworzyć.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_4

Przyglądamy się plamie i odwijamy dywan - kafelki są czyste. Podchodzimy więc z drugiej strony i tutaj robimy to samo - na kafelkach jest plama, więc ktoś przesuwał dywan. Na koniec przyglądamy się kałamarzowi na biurku, który ktoś przewrócił. Możemy już odkryć podłogę i zauważyć zielone pole. Za biurkiem, w pobliżu okna leży chustka, którą podnosimy i odkrywamy konika wraz z liścikiem. Hm... wykorzystać umiejętności szachowe. Stawiamy więc konika na zielonym polu i skaczemy:

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_5

Co ciekawe, jak widać na załączonym obrazku - gracz może wybrać co najmniej dwa różne pola i każde działa jako skrytka :)

Wyciągamy listy i porozmawiamy sobie z naszym księdzem, aż w końcu otrzymamy elementy niezbędne do otworzenia sejfu. Układamy więc wszystkie guziki tak, żeby żadne się ze sobą nie stykały. Jest na to bardzo prosty sposób:

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_6

Baker Street

Czeka nas teraz całkiem fajna zabawa w CSI XIX wieku. Podchodzimy do biurka. Na początek zajmijmy się może lupą (po lewej stronie biurka). Połóżmy linę i za pomocą pęsety zbierzmy kamyczki oraz ziemię. Kiedy zakończymy pracę z dowodem, to stół będzie pusty, a drobne elementy trafią do ekwipunku. Następnie kładziemy kamień, rozpuszczamy go kwasem (acid) i czyścimy szczotką. Podobnie z nożem, z tym, że polewamy go wodą, bo tak się zmywa krew. Palec również dostarczy pewnych informacji - są na nim ślady zębów, a za pomocą skalpela możemy wygrzebać ziemię zza paznokcia i zebrać ją pęsetą. Teraz mamy dwie próbki gleby, kładziemy je na stole, polewamy wodą i mieszamy. Sherlock poprosi w tym momencie Watsona, by przyniósł spis szpitali (lewy regał koło kominka) i położył książkę na stole.

Dobrze, działajmy dalej. Substancję z pękniętej butelki analizujemy w dziwnym przyrządzie po prawej. Na początek odkręcamy kurek przy fiolce ze znakiem zapytania, by wlać trochę do misy. Teraz po kolei dodajemy trochę płynu z każdej kolorowych fiolek i patrzymy, ile różnych "wirów" pojawi się na powierzchni. Wpisujemy wartości na tablicy, jeżeli wszystko jest w porządku, to stają się zielone. Mamy po dwie próby na każdy kolor, potem resetujemy całość. Zagadka nie jest na szczęście losowa. Po badaniu przynosimy monografię z biurka po drugiej stronie gabinetu.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_8

Jesteśmy gotowi zmierzyć się z tablicami dotyczącymi lokalizacji punktu aptecznego klikając na książkę na biurku.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_7

Wybieramy Punkt 4661.
Druga tablica dotyczy w dalszym ciągu tego, co się stało w diecezji.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_9

Mamy pewną dowolność, gdzie się teraz udać, wystarczy wskazać miejsce na mapie. U góry poradnika znajduje się spis treści, można się więc przenieść do odpowiedniej części zależnie od potrzeb.

Whitechapel

Na początek zawitajmy w szpitalu, by porozmawiać z lekarzem o skalpelu. To musi być tutaj! Zaraz obok znajduje się kościół, a na jego tyłach - cmentarz. Wchodzimy więc na jego teren i od razu zauważamy magazyn grabarza. Przyglądamy się linom - oglądamy krawędzie próbek, by odkryć, że obie były używane z jednej strony. Zabieramy też liścik leżący na taczce. Podobna szopa znajduje się w drugiej części cmentarza. Tutaj znajdujemy jeden z nagrobków - porównujemy rodzaj kamienia oraz czarną farbę. Niedaleko znajduje się rozkopany grób, więc tutaj przyglądamy się próbkom gleby. Teraz wiemy już, że to tego miejsca szukaliśmy. W liściku autor wspominał o posiłkach, wychodzimy więc przed kościół i rozmawiamy z rozlewającym zupę gościem. Nie udzieli on informacji, zanim nie wygramy w kości. To szybka i łatwa gierka, przegrana jest chyba niemożliwa - trzeba rzucać kostką i co jakiś czas zatrzymywać punkty w puli, by ich nie stracić przez wyrzucenie symbolu czaszki. Dowiemy się już wszystkiego, czego chcemy. Idziemy więc do szpitala i rozmawiamy z doktorem, który wpuści nas do kostnicy. Na początek czytamy listę ofiar z tablicy korkowej, a następnie wchodzimy dalej. Aż czuć unoszący się w powietrzu smród! Zabieramy brudne nożyczki ze stołu i zajmujemy się powieszoną na oparciu krzesła marynarką. Rozcinamy kieszeń, metkę oraz lewy rękaw, by otrzymać dwa klucze, mapkę i pręt.
Wracamy teraz na cmentarz i idziemy do zaznaczonej na mapie szopy. Za pomocą kluczy (wkładamy i przekręcamy) i pręta (popychamy nim mechanizm, który wyskoczył) otwieramy zamek. W szopie najbardziej rzuca się w oczy zamknięta skrzynia. Podnosimy leżącą na beczce siekierę i używamy, by porąbać skrzynię. Teraz scyzorykiem wyciągamy deskę i rozcinamy worek. Jeszcze tylko zrywamy notatkę wiszącą po lewej. Mamy więc niejakich "Romeo i Julię" oraz drzewo kochanków. Hm. Przechodzimy do drugiej części cmentarza i znajdujemy pokaźny pień, na którym różne pary chwalą się uczuciem. Sally i John, to by się zgadzało. Odszukujemy ich grób, biegniemy po łopatę, która stoi wraz z drabiną oparta o szopę i wykopujemy skrytkę. Naszym zadaniem jest ułożenie cyfr wg kolejności zanotowanej na dole. Stan początkowy, to zatem 26344758, a musimy otrzymać 78235464. Przykładowa przesuwanka (I, II i III to numery rzędów zaczynając od góry):

  1. 58 (II) przenosimy pod 34, więc na sam dół, do rzędu III
  2. 26 (II) przerzucamy pod 47 (III)
  3. Wyciągamy 44 przed 3 (II)
  4. Przekładamy 26 (III)przed 7(II)
  5. Przesuwamy 58 o jedno pole w lewo (III)
  6. Wyciągamy 43 (II) i zsuwamy o rząd w dół (III)
  7. 67 przekładamy przed 2 (II)
  8. 46 umieszczamy za 72 (II)
  9. 72 przenosimy na sam początek, 7 jest więc na swoim miejscu (II)
  10. 58 przesuwamy o jedno miejsce w prawo, pod 46 (III)
  11. 43 (III) przenosimy o stopień do góry, pomiędzy 2 i 4 (II)
  12. 24 (II) dajemy na koniec, za 58 (III)
  13. 46 (II) przerzucamy na górę, do prawego rogu (I)
  14. 82 (III) dajemy na drugi poziom, za 3 (II)
  15. 46 przenosimy do lewego rogu (I)
  16. 82 (III) umieszczamy między 7 i 3, cztery kolejne cyfry są na swoim miejscu (II)
  17. 46 (I) zrzucamy na sam dół, pomiędzy 5 i 4 (III)
  18. 54 (III) podnosimy do góry za 3 (II)
  19. To samo z 46 i gotowe.
testament_sherlocka_holmesa_poradnik_10

Wyjmujemy zawartość i biegniemy zobaczyć, co to się dzieje w szopie obok. Dzieci w końcu udzielą odpowiednich informacji, więc to by było na tyle na cmentarzu. Opuszczamy lokację i oglądamy filmik. Skręcamy teraz od kościoła w lewo i w pierwszą ulicę w prawo. Ostatnie drzwi otwieramy znalezionym kluczem... oto i Kurtz.

Mieszkanie Kurtza

To najtrudniejsza z dedukcji, warto więc słuchać wszystkiego, co mówi Holmes. Badamy po kolei poszlaki.
Kurtz: twarz, brzuch, nożyczkami obcinamy bandaż na lewej dłoni, prawa dłoń i ugryzienie powyżej. U nóg badamy oba buty i szarpaną ranę.
Pies po prawej: dwie łapy (lewe, tylnia i przednia) oraz grzbiet.
Pies po lewej: przednia prawa łapa, mięsień powyżej tej łapy, grzbiet.
Miski koło kanapy są puste, a obok leży zawinięta gazeta. Zauważamy gałązkę winogron, datę i ślady krwi. Wiemy już, że nakarmiono pieski, nie były więc głodne. Nad kanapą wisi zdjęcie pułku.
Na kominku leży wojenne odznaczenie, a na ścianie powyżej wisi fragment gazety o wojnie burskiej. Spod przewróconego stołu zabieramy list odmowny.
W drugiej części pokoju jest szafa, a koło niej zestaw do palenia opium.
To wszystko, analizujemy tablice. Tym razem właściwie ułożone odpowiedzi nie zakolorują się na zielono. To trochę mylące, ale po przeprowadzeniu poprawnego wnioskowania Holmes przerwie rozważania i zarządzi przeprowadzenie sekcji. Dopiero po jej przeprowadzeniu tablica będzie pełna.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_11
testament_sherlocka_holmesa_poradnik_12

Po opuszczeniu mieszkania Kurtza udajemy się do szpitala przeprowadzić sekcję. Śmiało podchodzimy do ciała. Zgodnie z poleceniem Holmesa najpierw oczyszczamy ciało wacikiem, a następnie skalpelem przecinamy dwa miejsca. Za pomocą rozwieracza do żeber odsłaniamy płuca, robimy kolejne nacięcie i pipetą pobieramy płyn. Drugą ranę również traktujemy rozwieraczem, nacinamy i z żołądka wycinamy kartkę. To wszystko, już po sekcji. Na biurku stoi podobne urządzenie do analizy substancji, jak u Sherlocka. Badamy więc opium.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_13

Po badaniu uzupełniamy tablice.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_14
testament_sherlocka_holmesa_poradnik_15
testament_sherlocka_holmesa_poradnik_16

Informacje z kartki zaprowadzą nas do palarni opium. Berner Street to ulica zaraz obok kościoła.

Palarnia opium

Przywita nas miły Chińczyk, nie o palenie nam jednak chodzi, a o pewne osoby, idziemy więc przeszukać sale. Oprócz sali głównej jest tu też kolejne pomieszczenie, jednak drzwi są strzeżone. To właśnie ono interesować nas będą najbardziej. Próbujemy dostać się do zamkniętych drzwi obok, ale i to się nie uda. Przyglądamy się znakom nad drzwiami, by mniej więcej kojarzyć ich wygląd. Wracamy teraz do pierwszej sali. Ze stolika pod oknem zabieramy herbatę. Koło półleżącego mężczyzny naprzeciwko leży pełna popielniczka, którą też zabieramy. Niedaleko wejścia jest misa z brudnymi naczyniami, z której pożyczamy szklankę. Mieszamy teraz herbatę z popiołami i brudną wodą, a napojem częstujemy półleżącego mężczyznę. Właściciel zajmuje się "chorym", a my szybko zabieramy odpowiedni klucz (pierwszy z góry od lewej). Otwieramy teraz zamknięty pokój na zapleczu. Zaglądamy do okna naprzeciwko drzwi. Okazuje się, że zaplecze łączy się bezpośrednio z pomieszczeniem strzeżonym. Teraz zbieramy strzykawkę i kwas barbiturowy z regału obok. Przechodzimy dalej, podkradamy łyżkę opium, sierpak i jakiś kołek. Wózek na kółkach ma sprzęt niezbędny do podgrzania mikstury. Kładziemy więc łyżkę opium i zapałkami uruchamiamy palnik. No pięknie, właściciel uporał się z klientem i zamknął drzwi. Za pomocą siepaka otwieramy kratkę koło drzwi i podtrzymujemy kołkiem. Wyskakujemy.
Czas powrócić do mikstury w strzykawce - wlewamy kwas barbiturowy, a do tego dodajemy płynne opium i mamy niezły środek nasenny. Odczuwając maleńkie deja vu idziemy na strażnika i ładujemy w niego strzykawkę zaraz, gdy tylko przejdzie koło Holmesa. Nie jest to trudne, a poza tym można powtarzać działanie bez końca. Kiedy tylko strzykawka umieszczona w okolicy szyi mężczyzny zrobi się niebieska, to należy celować. Po udanej akcji po schodach wchodzimy do sali VIPów.

Więzienie Westgate

Po rozmowie ze strażnikiem zgodnie z jego zaleceniami biegniemy do naczelnika - drzwi są na samym końcu. Wchodzimy do gabinetu i czekając aż sekretarka poprosi szefa, buszujemy po biurze. Przede wszystkim zauważamy, jak ona ma na nazwisko oraz jakie nosi naczelnik. Kiedy wracają otrzymujemy przepustkę i biegniemy do części o zaostrzonym rygorze, na prawo zaraz po wejściu do budynku. Musimy pamiętać o tym, by zawczasu wyciągnąć otrzymaną przepustkę, bo inaczej nas nie wpuszczą. Teraz oglądamy tablicę po lewej, na której nie ma żadnych informacji. Porozmawiajmy o wszystkim ze strażnikami, a potem zejdźmy na dół, by poznać truciciela. Cóż za nietypowa prośba. Wychodzimy z cel i rozmawiamy ze strażnikami o przechowali. No nic, znowu biegniemy do naczelnika, by otrzymać od niego klucz. Dobrze by też było, gdybyśmy mogli pomóc sekretarce. Przechowalnia znajduje się dokładnie naprzeciwko. Gdy tylko wchodzimy, to otwieramy szafkę Hansa i zajmujemy się jego kuferkiem. Odczytujemy wiersz i kładziemy na niego bibułę. Jeżeli wspomożemy się lupką, to zauważymy cztery wyraźne dziurki. Za pomocą pilnika nakłuwamy papier i spisujemy litery - pierwiastki chemiczne. Odkładamy więc pomoce naukowe i śmiało naciskamy Ca, Br, H oraz S.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_17
testament_sherlocka_holmesa_poradnik_18

Z piórem idziemy w kierunku więzienia, ale zatrzyma nas strażnik, który potrzebuje małej pomocy. Odbieramy od niego klucz i idziemy do przebieralni dla pracowników - drzwi zaraz obok wejścia do naczelnika. Na początek odwieszamy oczywiście pranie w szafce Brightona, ostatniej koło okna. Podczytujemy też leżący na górnej szafce pamiętnik i wyciągamy kluczyk. Następnie otwieramy nim szafkę w drugim rzędzie, która to należy do sekretarki. Otwieramy puzderko. Nie ma w tym większej filozofii - kamienie czerwone muszą się stykać z czerwonymi, zielone z zielonymi i tak musi powstać spójna całość.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_19

Wyciągamy wszystko ze środka i idziemy wreszcie do więzienia. Przekazujemy pióro Hansowi, a kiedy mówi o ucieczce biegniemy poinformować naczelnika. Zrobi się niezłe zamieszanie, a po chwili przejmiemy rolę Watsona. Szybko próbujemy uruchomić alarm, ale nie zadziała, pytamy więc o radę strażników. Chwytamy klucze i biegniemy do drugich drzwi, by rzucić je w dół i uwolnić "strażnika". Teraz wraca Holmes i możemy naprawić alarm. Zadanie jest dziwne, ale łatwe - trzeba przeprowadzić strzałkę do środka, do samej śrubki i "wbić" ją w szparkę. Kiedy to się uda i zrewidujemy cele, pojawi się kolejny przerywnik i przeniesiemy się do kolejnej z trzech lokacji, którą wybierze Watson. W moim przypadku jest to Kensington.

Kensigton

Po rozmowie z właścicielką o dziwnych kradzieżach idziemy do ogródka na tyłach. Zaglądamy przez okno do pokoju, który okazuje się pusty. Ze sznura na pranie ściągamy klamerki i przyglądamy się praniu. W szopce koło okna znajdziemy motykę, a koło grządek grabki. Na drugim końcu ogródka ktoś powiesił dziwne puszki - przybliżamy, oglądamy puszki i sznur, by odkryć, że była to prymitywna pułapka mająca narobić sporo hałasu po zatknięciu z intruzem. Za grządkami znajduje się w płocie duży otwór, jakby po wyciągnięciu sęku. Wyłamujemy deskę obok motyką i przechodzimy na drugą stronę. Ktoś tu bywał. Świadczy o tym jedzenie, gazeta, jak i to, że przez dziurę widać pokój bratanka biskupa. W drugim ogródku znajdują się drzwi z tabliczką "do wynajęcia". Ważną rzecz znajdziemy też na drzewie, grabiami ściągamy płaszcz.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_20

Udajemy się do gospodyni, która wpuszcza nas teraz do pokoju Henry'ego. Przyglądamy się rozrzuconym po łóżku rzeczom. Jakby ktoś się zbierał na szybko. Na stoliku koło okna leżą skrzypce bez futerału, a koło drzwi szalik. Przyglądamy się teraz deskom pod oknem. Coś tam jest. Wyłamujemy deski motyką i wyciągamy sejf. Obracając go w różne kierunki spisujemy rzędy liczb. Kiedy zbierzemy cztery, to zabieramy się do rozwiązania. Zadanie polega na znalezieniu brakującej w macierzy liczby. Szeregami mogą rządzić różne zasady.
Pierwsza liczba to kolejna po 1, 2, 3, 5. Trójka jest sumą 2 i 1, a 5=2 i 3. 3+5=8, więc to na pewno ta cyfra.
W drugiej zagadce suma pionowych rzędów pierwszego i drugiego to 9. 5+3=8, więc potrzebujemy tylko 1 i to tą cyfrę wybieramy.
Trzecią zagadkę należy rozwiązać jak wężyka. 21-3=18, 18-2=16, a 16-1=15. 15-3=12, 12-2=10, a 10-1=9. 9-3=6, więc 6-2=4.
Przy czwartej zagadce suma w pionowych rzędach pierwszym i trzecim równa się kolejno: 15 i 21. Są to liczby podzielne przez 3. W środku znajduje się więc miejsce na 18. 8+7=15, więc dodajemy tylko 3.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_21

Podchodzimy do biurka. Ktoś wyrzucił do kosza czystą kartkę, ależ po co? Wyciągamy skrawki i układamy na stole.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_22

Kiedy plama już jest ułożona podpalamy świeczkę obok, a na sznurku zaczepiamy klamerki. Teraz wieszamy tam kartkę i podświetlając świeczką odczytujemy wyłaniające się znaki. Ewentualnie może się pojawić potrzeba ułożenia ich w kolejności, jeżeli odczytujemy słowa w kolejności dowolnej. Holmes zadaje pytanie, czego tu brakuje, zaznaczamy: łopatę, futerał i broń.

Nabrzeże

Teraz jako Toby, z nosem przy ziemi poszukujemy zaginionego bratanka. Pierwszy ślad pojawia się już za mostkiem. Wąchamy i biegniemy dalej, w stronę drzwi pubu. Nie wchodzimy jednak do środka, zmieniamy kierunek idąc po skrzyniach. Na mostku znajdują się kolejne ślady, ale tędy nie mógł przejść podejrzany. Nasz bieg kontynuujemy więc po otworzeniu uchylonych drzwi obok. Ślady prowadzą do panelu, niestety dźwignia się zacięła. Kontynuujemy więc dalej w stronę podniesionego mostu, ale odbijamy w drugą stronę i zaopatrujemy się w butlę ze smarem. Wracamy do panelu i Sherlockowi zlecamy nasmarowanie mechanizmu oraz pociągnięcie za dźwignię. Niewiele, ale zawsze coś to dało. Podchodzimy do pniaków i skaczemy na drugą stronę.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_23

Mechanizm można też aktywować z tej strony, tak więc pociągamy za dźwignię, przepuszczamy Sherlocka i biegniemy dalej. Ślady znajdziemy przy drzwiach zamkniętych, ale zaraz obok jest winda. Pociągamy za linkę, wskakujemy na pokład i do góry. Po wylądowaniu w docelowym magazynie zbiegamy na dół i otwieramy drzwi. Podążając za śladami znajdziemy brakujące czekany i miejsce, w którym Henry się wspinał. Lepiej jednak wyważyć drzwi, dlatego wracamy po zasuwę przy wcześniej otworzonych drzwiach i wyważymy nimi te kolejne, które aktualnie zagradzają nam drogę. Przechodzimy dalej, aż dotrzemy do mostu. Niuchamy bramę, by odkryć, że podejrzany przeszedł tędy i korzystamy z kolejnego dźwigu, by przenieść pieska przez rzekę. Odsuwamy blokadę spod kół wózka, teraz i Sherlock do nas dołączy. Podejrzany przeszedł przez kolejne drzwi. Wąchamy ślady po wózku i wspinamy się na samą górę po wieży z wózków i worków, ale niebezpiecznie tędy skoczyć. Zeskakujemy więc na dół i mijając całą górkę, w kącie jako Toby gryziemy worki i czołgamy się do środka. Pociągamy za wiszącą niedaleko linę, dzięki temu i Sherlock może zejść. Teraz przechodzimy przez drzwi, kierujemy się w lewo i wspinamy po skrzynkach do góry. Dzięki rurom przejedziemy do kolejnego pomieszczenia. Wspinamy się teraz na samą górę i po schodach, aż dojdziemy do głównej hali. Uch, co za gorąco, schodzimy na dół i idziemy porozmawiać z Henrym.

Biuro Farleya

Po krótkiej przerwie na przeczytanie gazety w gabinecie, udajemy się do biura oszczerczego dziennikarza. Ciekawe, kto jest tym źródłem. Zanim jednak wejdziemy do środka kusząco wygląda wiszący na wieszaku płaszcz. Zaglądamy więc do kieszeni zewnętrznej (prawej) i wewnętrznej, a następnie wchodzimy do biura. Okazuje się, że reporter wychodzi, ale zawsze można spróbować wywabić sekretarkę i przeszukać pomieszczenie na własną rękę. Próbujemy więc wejść ponownie, by dowiedzieć się, że kobieta pisze telegraf i musimy jej jakoś w tym przechodzić. Zabieramy więc pusty wieszak i za jego pomocą włamujemy się do skrzynki z bezpiecznikami, by spowodować spięcie. Nic prostszego!

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_24

Wpadamy do środka. Pierwsze, co dostrzeżemy to to, że w zamku dalej tkwi klucz, ciekawe.. Przechodzimy do biura Farleya. Od razu nadziejemy się na dziwnie ustawiony fotel i popielniczkę. Po przybliżeniu na popielniczkę zabieramy pozostały popiół i przyglądamy się niedopałkowi (z przodu i z tyłu). Po przeprowadzonej obserwacji pojawi się kolejna tablica dedukcyjna, ale mamy jeszcze za mało informacji. Zauważamy książkę, która spadła z regału i miejsce, skąd pochodzi, a z kominka zbieramy podpalony papier. Warta uwagi jest też poruszona zasłonka i tablica korkowa, na której znajduje się wiele dziwnych informacji. Dziennikarz zostawił też niedojedzoną kanapkę. Parę informacji ma też na pewno sekretarka, więc idziemy do jej biurka. Zauważamy świeżo wymienioną taśmę i notatniki na biurku. Przybliżamy na blat. Z pudełka wyciągamy pędzelek, odczytujemy informacje z notatnika na dole, a następnie zajmujemy się tym u góry. Lupą zauważamy odciśnięte litery, sypiemy więc popiołem po kartce i rozprowadzamy go pędzelkiem. Hm. Wracamy do biurka Farleya. Z szafki koło tablicy zabieramy pęk kluczy i dzwonimy pod podany numer. Teraz zajmiemy się szafką z aktami. Zgodnie z notatką kluczem otwieramy akta D-F i wyciągamy ten, który wystaje z lewej strony i który wysmarowano niebieskim tuszem z wymienionej taśmy. Mamy już wszystkie informacje, więc analizujemy tablicę dedukcyjną Po ukończeniu zadania Sherlock poprosi o zaznaczenie miejsca, które warto przeszukać dalej, zaznaczamy więc 5, czyli regał.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_25

Następnie podchodzimy do niego i odkrywamy ukryty mechanizm. Jego rozwiązanie polega na dopasowaniu dalszej części liczbowo-literowego kodu. Pomocna jest podpowiedź +6 oraz to, że 3 cyfry już są zablokowane. Warto zauważyć, że dodając 6 do 4 mamy 10 i tak właśnie tutaj jest. Jeżeli dodamy kolejną 6, to będziemy mieli 16, więc ustawimy piątą liczbę. Nie inaczej będzie zatem z literami. Liczba D jest czwarta w alfabecie, dziesiątą będzie J, a 16 - P. Mamy już więc gotowy zestaw: 4, D, 10, J, 16, P.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_26

W otwartym tajnym przejściu znajdziemy kapelusz.

Baker Street

Wracamy na Baker Street i zajmujemy się badaniem nakrycia głowy. Najpierw odwróćmy je tak, by widzieć kapelusz z góry. Zauważymy zadrapanie oraz nową wstążkę. Przekładając tak, by zobaczyć wnętrze zauważamy zadrapania po okularach, metkę, osady z cygara i włosy. Teraz wystarczy znaleźć odpowiednią osobę. Udajemy się więc do regału pod ścianą i wyciągamy aktówkę. Kiedy położymy ją na stole, to otrzymamy trzy zdjęcia. Analizując je przy pomocy lupy musimy określić, jakie cechy posiadają sędziowie: czy noszą okulary, czy palą cygara etc.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_27

Kiedy odnajdziemy podejrzanego, udajemy się na herbatkę.

Dom sędziego

Dzwonimy do drzwi, a kiedy "standardowe wejście" się nie udaje biegniemy na tyły, do okna. Sherlock da radę je otworzyć, ale potrzebuje cienkiego drutu. Jako Watson biegniemy więc do kwiaciarki, która okazuje się być naszą starą znajomą, bez wątpliwości pożycza więc swoją spinkę. Przekazujemy Holmesowi i otwieramy zamek standardową metodą.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_28

Kiedy już jesteśmy w kuchni podchodzimy do kominka i pod workiem znajdujemy dulkę (coś z łodzi wioślarskiej). Przechodzimy do sali dalej, która okazuje się być klasą. Z szuflady biurka Pani Beckett oraz z mównicy zabieramy dwa listy. Następnie przyglądamy się dwóm zdjęciom i zabieramy się do otworzenia skrytki. Ojciec Pani Beckett pisał o łatwej kombinacji. Przyglądamy się obu zdjęciom i dzięki lupie odczytujemy godziny na zegarach oraz miejsca, które odwiedzili państwo młodzi. Teraz zaznaczamy na planisferze Bombaj i ustawiamy godzinę 18, a następnie Londyn i godzinę 10. Zabieramy kluczyk i podchodzimy do tablicy, można ją przekręcić na drugą stronę, ale niestety śruby zostały uszkodzone i trzeba je nasmarować. Wracamy więc do kuchni i zabieramy butelkę oleju. Smarujemy oba pokrętła, odwracamy tablicę i Watson spisze greckie litery. Sala pełna jest zagadek. Na stoliku pod oknem znajduje się puzderko, na którym za pomocą kołków musimy ułożyć działania takie, by wynik każdej z nich był wyższy od poprzedniego. Raz możemy użyć 10 (X, które daje przechylenie jednego klocka w prawo, a drugiego w lewo), więc logika wskazuje na to, że pojawi się ono przy odejmowaniu. Problemu nie stanowi też stworzenie piątki (V). Jeżeli już przy trzecim działaniu postawiliśmy X, to zostaje nam 11 kołków, które należy dobrze wykorzystać. Postawmy więc po 3 wyprostowane kołki przy działaniach I, II i IIII. Najmniejszą sumę musi mieć działanie pierwsze, więc mamy już 3+3=6. Wynik kolejnej musi wynosić co najmniej 7, więc kiedy pochylimy drugi i trzeci kołek, by stworzyły V, to mamy 7. W III pozostają nam do użycia 2 kołki, stawiamy je więc i mamy X-II=8. W ostatnim stworzymy VI+III=9 i gra!

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_29

Szafka obok mieści pudełko na słodycze i książkę do greki, ale niestety brakuje klamki, więc nie uda się nam do niej dostać. Po drugiej stronie klasy, na stoliku między regałami leży książka o organizacjach studenckich Ameryki. Na wieszaku wisi kurtka Jamesa. Zauważamy leżące pod nią papierki po słodyczach. Teraz tylko znaleźć, gdzie siedzą dzieci. Pomoże nam w tym wiszący obok rozkład ławek i znaleziony wcześniej list. Wiemy więc, że gospodarze rzędu mają flagi na ławkach, pomocne też będą obrazki przedstawiające zadania. List podpowiada, że:

Niebieska grupa:

  • Tahlia opiekuje się roślinami
  • Alissa siedzi z Tahlią, bo to siostry
  • Anastasia siedzi na lewo od Ophelii
  • Ophelia siedzi w pierwszym rzędzie między biurkiem, a tablicą
  • Orson siedzi tak, że widzi Anastasię, a jego sąsiadem jest Bart
  • Pierce siedzi w pobliżu biurka z Elmerem
  • Jasper siedzi przy kuchni
  • Charles siedzi koło tablicy z Eddym
  • Eddy siedział koło okna, ale teraz zamieni się z Charlesem
  • Bart dba o podręczniki
  • Mark może siedzieć z kimkolwiek

Czerwona grupa:

  • Lloyd jest gospodarzem rzędu koło okna
  • Taylor jest gospodarzem rzędu od kuchni i siedzi sam (obok niego jest puste miejsce)
  • Justin jest gospodarzem środkowego rzędu
  • Lewis ma dobry wzrok
  • Aaron siedzi za Fergusem
  • Simon siedzi na lewo od Jamesa w tej samej ławce
  • Louisa opiekuje się podręcznikami, siedzi z Rose
  • Damian siedzi po lewej stronie
  • Fergus zmywa tablicę
testament_sherlocka_holmesa_poradnik_30

Kiedy wiemy już, gdzie siedzi James, to podchodzimy do jego ławki i zabieramy klamki. Montujemy ją w szafie i zabieramy książkę. To na razie wszystko, wychodzimy na korytarz. Na tablicy ogłoszeń wisi notatka do złodzieja cukierków, a na stoliku obok drzwi wejściowych leży dziwna wiadomość. Ponieważ mamy już klucz do gabinetu, który żonie pozostawił sędzia w skrytce, to możemy tam wejść. Na biurku Sherlock stawia swoją paczkę, zauważamy też popielniczkę z cygarem. W kącie za otwartymi drzwiami wiszą zdjęcia. Oglądamy trzy z nich, a czwarte pożyczamy. Zabieramy też trzecią dulkę. W tym pokoju ważne miejsce zajmują żeglarskie trofea. Nad nimi znajduje się jednak dziwne urządzenie. Jeżeli mamy już:

  1. trzy dulki
  2. spisany z tablicy grecki alfabet,
  3. zdjęcie sędziego z czasów studenckich
  4. książkę o organizacjach studenckich
  5. podręcznik do greki
  6. notatkę ze stolika przy drzwiach wejściowych

To możemy się zań zabrać. Na zdjęciu zauważymy napis - University of New York i literę w kształcie "v" na sztandarze. Sprawdźmy na fiszce, jest to litera: "Nu", czyli "N". Notatka z kołem mówi o liczbie 3,14, czyli π. Mamy już N i π, to tylko formalność, gdy na liście bractw znajdziemy NZπ i odpowiednie wartości wypiszemy na kartce. Umieszczamy dulki w otworach i Holmes odkryje powiązanie mechanizmu z zamkniętymi drzwiami. Teraz klikając na punkty w wiosełkach musimy odtworzyć podaną sekwencję. Na początek klikamy więc 2 razy na środkowy punkt środkowego wiosła i już mamy N. 1 x na środek środkowego, 1 x na górny pierwszego, 1 x na dolny środkowego i 2 x na górny punkt trzeciego. Po Z mamy ułożyć π. Raz klikamy na dolny element wiosła stanowiącego podstawę Z i raz na górny punkt wiosła, który stanowił ukośną kreskę Z. Dobra robota!

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_31

Wchodzimy do pokoju za pancernymi drzwiami i zabieramy się za sejf, bo pewnie tam będą najciekawsze rzeczy. Sejf ma całkiem niestandardowe zabezpieczenie, musimy rozdzielić kulki wg kolorów. To bardzo proste. Na początek należy oczywiście poprzerzucać jak najwięcej czwórek i trójek na jedną stronę jednak szybko okaże się, że zostaną kulki poukładane naprzemiennie. Nic to, przerzucamy wówczas całą różnobarwną czwórką na stronę, gdzie koloru jest więcej i przesuwamy piłki o jedną w dół, wracamy całą czwórką na drugą stronę i tam przesuwamy jedną w dół i tak praktycznie do końca. Po drodze warto też zgromadzić niebieskie, bo mogą nabruździć. Dla łatwiejszego zapisu używałam tylko strzałek dolnych. Litera L oznacza, że przeniosłam cztery kulki ze środka na lewo i posługuję się strzałką dolną w lewej części, P - w prawej. Nie gwarantuję, że to najkrótsze rozwiązanie, czyli że wykonałam ruchy tylko potrzebne, bo pewnie nie raz się pomieszałam, ale to jedno z rozwiązań:

  1. L 2
  2. P 3
  3. L 3
  4. P 14
  5. L 1
  6. P 3
  7. L 1
  8. P 3
  9. L 2
  10. P 1
  11. L 2
  12. P 3
  13. L 1
  14. P 1
  15. L 1
  16. P 1
  17. L 2
  18. P 15
  19. L 7
  20. P 2
  21. L 4
  22. P 1
  23. L 7
  24. P 15

Niebieskie kulki do środka i sejf otwarty!

Baker Street

Pukamy do drzwi Holmesa, ale ponieważ go nie ma, Watson postanowi się zdrzemnąć. Sen nie potrwa jednak zbyt długo, gdyż do drzwi dobijać się będzie policja. Kiedy nad ranem wrócimy do mieszkania od razu idziemy do pokoju Sherlocka i zauważamy, że wczorajszy strój wisi na przewróconym manekinie koło biurka. Zaglądamy też do szuflady szafki nocnej. Zabieramy gwóźdź i podwadzamy nim otwór po lewej stronie, by odkryć pęk listów. No to pięknie, detektyw uciekł! Zbierając porozrzucane po całym mieszkaniu spodnie, płaszcze, buty i kapelusze szukamy tożsamości, której brakuje. Kiedy już mamy trzy pełne zestawy, to podchodzimy do szafy i zajmujemy się kompletowaniem.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_32

Żeby ubrać księdza musimy tylko do stroju po lewej znaleźć poplamione woskiem ze świecy spodnie. Urzędnik na spodniach ma atrament, niski kapelusz i ładne buty, a kapitan marynarkę z kotwicą i całą resztę stroju w odcieniach granatu.

Buck's Row

Kiedy dotrzemy na szukaną ulicę, pod numerem piątym znajdziemy motel, którym opiekuje się potężna Danny. Jeżeli odpowiednio podejdziemy ją rozmową (a prób mamy wiele), to wpuści ona Watsona do mieszkania pełnego gazet i Sherlockowego sprzętu. Od razu podchodzimy jednak do leżanki na tyłach i interesującej walizki. Zabieramy leżące na stoliku: gazetę i fajkę. Fajką gramy melodię na kryształowych kieliszkach koło miednicy z wodą - symfonia Beethovena. Odpowiednią partyturę zabieramy ze stosu leżącego na krześle koło leżanki. Interesują plama, hm. Podchodzimy do mikroskopu i badamy plamę. Potrzeba czymś ją oczyścić. Na stole mamy butelkę z odpowiednią substancją, a za plecami leży sucha bibuła. Kiedy jednak ponownie spróbujemy zabrać się za partyturę okaże się, że roztwór jest za mocny. Nabieramy więc butlą wody z miednicy. Jeszcze raz przyglądamy się wodzie i teraz jak na dłoni widać znajdujące się tam grudki ziemi. Podchodzimy do mikroskopu, wylewamy roztwór na fragmenty partytury i osuszamy bibułą. Mamy numery: 3, 5 i 9, czyli kod do zamka. Przechodzimy do kwiatka w drugiej części mieszkania, Sherlock musiał w niej dłubać. Odkopujemy więc klucz i mamy cały zestaw do otworzenia walizki.

Młyn, okolice Londynu

Jako Watson wchodzimy do środka i próbujemy porozmawiać z Rosjanami. Ale co to, ni ponimayu, ale czytają Timesa? Zauważamy gazetę i wypytujemy ich o wszystkich używając angielskiego, wycelowana broń na pewno nie zaszkodzi. Ze stołu zabieramy butelkę wódki, a ze skrzynki koło kominka gruby pędzel. To na razie wszystko.

Jako Sherlock wchodzimy na strych młyna. Zabieramy wiszącą obok linę. Przyglądamy się też białemu murowi, wygląda na pusty. W pewnym momencie podłoga zaskrzypi i Sherlock dostrzeże schowek, na razie go jednak nie otworzymy. Po drugiej stronie leży kolorowe pudło. Wyciągamy kostium magika: różne rzeczy tu znajdziemy, zaglądamy do obu rękawów, kieszeni, za kołnierz oraz z tyłu, na przedłużeniu fraka. Na środku stoją dwa worki mąki, które rozcinamy scyzorykiem i wyciągamy zdobyte dokumenty oraz tryb z młyna, który od razu montujemy, po prawej, bliżej żarna. Wychodzimy ze strychu i kierujemy się na podwórko. Zabieramy stojącą w pobliżu miotłę i idziemy do szopy. Drzwi otwieramy uniwersalnym kluczem i wchodzimy do środka. W skrzynce na narzędzia znajdziemy śrubokręt, a po lewej łopatę bez kija. Łączymy kij z miotły z łopatą, śrubki przykręcamy śrubokrętem i mamy gotową broń. Wracamy na górę. Za pomocą łopaty wydłubujemy sporą dziurę w murze, oto jest żelazny pręt stanowiący podporę konstrukcji. Łopatą podważamy też deski w schowku pod oknem i wyciągamy stamtąd łańcuchy. Przywiązujemy je do żarna, linę do żelaznego pręta w ścianie, a potem łączymy linę z łańcuchem. Brakuje tylko kolejnego trybu, wołamy więc Watsona podnosząc drzwi w lewym kącie.

Watson spogląda na zamkniętą skrzynię. Dzięki grubemu pędzlowi rozprowadzamy mąkę i wciskamy prostą kombinację: 2,3,8. Po sprzeczce z Rosjanami otwieramy apteczkę i wyciągamy wybielacz oraz bandaż. Bandaż polewamy wybielaczem i wódką, dzięki czemu uzyskamy opatrunek, którym obwiązujemy ucho jednego z braci. Teraz powiedzą oni, że tryb leży pod drzewem. Dajemy go Holmesowi. Natomiast drugi stoi koło samego młyna, więc podnosimy go i od razu montujemy.

Wracamy do Holmesa i umieszczamy tryb, by uruchomić maszynę. Podchodzimy do dziury w ścianie i z ręki zmarłego wyciągamy kartę. Czas na podpalenie! Chwytamy pojemnik z naftą.

Baker Street

Czytamy gazety na biurku, a kiedy tylko Watson trochę popracuje, idziemy odwiedzić Holmesa.

Kanały

Watson prowadząc swoje śledztwo po śmierci przyjaciela znalazł się w kanałach. Od razu zauważymy leżący na ziemi niedopałek. Na początek kierujemy się maksymalnie w prawo, aż zauważymy linkę. Ciągniemy do końca, aż wynurzy się ciało... Zabieramy hak i biegniemy w przeciwnym kierunku.

Chwytamy poluzowany szczebel drabiny i wyważamy nim jeden z prętów kratki obok. Teraz tylko odrywamy kawałek drutu i wiążemy oba pręty. Zaraz obok znajduje się klapka. Podnosimy ją i chociaż woda nie opada, to usztywniamy ją nowym długim prętem i przyda się jako pomost. Hakiem ściągamy łódź i mamy most na drugą stronę. Na łódce leżą dwa przedmioty: szmatka i kawałek metalu. Biegniemy na drugą stronę, aż do wyraźnych śladów butów. Szmatką czyścimy mechanizm kratki i wkładamy kawałek metalu w otwór, by otrzymać zagadkę trzy częściową. Naszym zadaniem jest uruchamianie magnesów z odpowiedniej strony tak, by przeprowadzić kulkę do punktu wyjścia. Zadanie ułatwiają bądź czasami utrudniają pojawiające się po drodze ścianki.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_33
testament_sherlocka_holmesa_poradnik_34
testament_sherlocka_holmesa_poradnik_35

Lunapark

Już po kilku krokach znajdziemy kolejkę, która prowadzi na dach starej fabryki, niestety nie wszystko działa jak trzeba. W pobliżu stoi beczka, z której pożyczamy pręt. Natomiast dalej, w kierunku bramy znajdziemy trzy butelki wódki. Zaraz koło kolejki leży skrzynka z narzędziami, a w środku są obcęgi. W samej już windzie znajdziemy metalowe pudełko ze starą kłódką. Podważamy ją prętem i wyciągamy znajdują się w środku korbę. Po drugiej stronie rozcinamy sznurki drewnianego pudła i znajdziemy olej. Podchodzimy do silnika. Uzupełniamy pojemnik na benzynę wódkę, drugi pojemnik olejem napędowym, a na koniec montujemy i kręcimy korbą.

Jako Watson pociągamy za dźwignię i tym samym znajdziemy się po drugiej stronie wąwozu. Podchodzimy w kierunku bramy, aż zobaczymy kolejkę oczekujących. Następnie zbiegamy po schodach na dół, oczywiście jest tam wartownik, ale próbujemy zajrzeć przez okno. Niestety jest za brudne. Podnosimy tylko pustą butelkę i wracamy na górę. Leżą tutaj stosy worków, a my musimy znaleźć trzy mocno zawiązane, by ze sznurków zrobić dłuższą linę. Kiedy już ją mamy, to po drabinie wspinamy się do zbiornika na wodę. Otwieramy drzwiczki, łączymy pustą butelkę z liną i wpuszczamy na dół. Na balustradzie wisi szmatka. Zabieramy ją i moczymy w uzyskanej wodzie. Zbiegamy do brudnego okna, czyścimy je i oglądamy scenę.

Jako Holmes zabieramy drabinkę, którą uwolniono spod kolejki. Znajdujemy miejsce, w którym stoi skrzynka, stawiamy drabinę i wspinamy się na górę. Obcęgami (ze skrzynki z narzędziami koło kolejki) rozcinamy ostrokół i wchodzimy do środka.

Idziemy do przodu, ale uliczka okaże się ślepa, podnosimy więc tylko żyrafę i przechodzimy na tyły stoiska zaraz przy płocie. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to kolejne zwierzę - lew. Czytamy także książkę, jednak nie to, co napisano w środku. Zamykamy książkę i nożem rozcinamy okładkę. A to oszust! Idziemy dalej. Otwieramy kasę i zabieramy szympansa, czytamy też pozostawiony wierszyk. Rozcinamy scyzorykiem plakat pod zwierzętami i próbujemy go otworzyć, jednak brakuje dziurki na klucz. Mamy już trzy brakujące figury, możemy więc rozwiązać zagadkę na strzelnicy i otworzyć schowek. Po pierwsze poczytajmy informację o każdym ze zwierząt. Przede wszystkim zwróćmy uwagę na to, które nie żyją: mamy zjedzoną gazelę, zagłodzone hienę i zająca oraz małpę. Na brzegu ma siedzieć małpa, którą zje sęp, co zobaczy żyrafa, która jest sąsiadką zająca pilnowanego przez hienę. Hiena jest drapieżnikiem, więc obok może stać słoń. Kolejnym drapieżnikiem jest lew, który właśnie je gazelę. Teraz tylko odpowiednio poobracać zwierzęta. Sęp je małpę, na co patrzy żyrafa, więc wszystkie muszą się patrzeć w tą samą stronę. Następnie siedzi zając odwrócony tyłem do żyrafy, bo patrzy się na hienę. Słoń ma być odwrócony tyłem do lwa, więc przodem do hieny. A lew w stronę gazeli, która stoi do niego tyłem. Simplicity itself!

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_36

Zabieramy pieniądze i opuszczamy stoisko. No tak, stoi tu strażnik, więc szybko przemykamy do przyczepy ze zwierzętami naprzeciw.

Zaraz po lewej znajduje się apteczka, ale jest zamknięta na klucz. Jedyne otwarte pomieszczenie to to na końcu, znajdziemy tam klucz do apteczki, z której następnie wyciągamy butelkę eteru. Hm, może się przydać do zneutralizowania strażnika, tylko jak go zwabić? Zaczynając od ostatniej celi na ziemi kładziemy paczki banknotów, aż do patrolowanego obszaru. Kiedy strażnik wejdzie szybko zamykamy drzwi, a przez okno wrzucimy butelkę eteru. Nie powinien się oburzyć po pobudce, w końcu tyle zarobił :)

Idziemy przez park w stronę bramy, po drodze na jednym ze stoisk zatrzymujemy się, by zabrać linę. Biegniemy dalej, no nie, kolejny! Wchodzimy do pomieszczenia, które nazwano Freak Show i rezyduje tu jeden oszalały. Oglądamy biednego człowieka i jego klatkę. Na scenie znajduje się biurko, a na nim sprzęt chemiczny i pamiętnik Hansa. Ciekawy list znajdziemy też w szufladzie. Hm, podchodzimy do plakatu brodatej kobiety, odrywamy kawałek papieru przy ramionach i zabieramy klucz. Teraz musimy zorganizować pułapkę. Na krześle leży korba. Podnosimy ją i za jej pomocą uruchamiamy dźwig na środku. Teraz linę zaczepiamy o klatkę oszalałego i hak u góry. Gotowe! Zrzucamy skrzynię szklanych butelek na ziemię i Holmes ucieka. Zamykamy drzwi na klucz, a zaraz potem wracamy do okna, odsuwamy rurę i uwalniamy oszalałego pociągając za linę. I już po kolejnym strażniku. Podchodzimy do bramy i spotykamy się z Watsonem.

Biegniemy dalej w kierunku przyczep. Zaglądamy do umywalni, da się ją zablokować z zewnątrz, a to bardzo dobra wiadomość. Zaglądamy przez okno do pierwszej przyczepy, skąd wydobywają się hałasy. Toż to nasi Rosjanie! Zauważamy też, że możemy coś zrobić z rurą. Druga przyczepa jest zamknięta, ale możemy wejść do ostatniej. Zabierzemy stamtąd manifest anarchistów oraz ciężki talerz.

Opuszczamy teren i idziemy jeszcze dalej, do większego namiotu cyrkowego. Śmiało porozmawiajmy z księciem, w końcu jednak zmusi Holmesa do wyjścia i poszukania profesora. My jednak nie opuszczamy przyczepy, ale kierujemy się w stronę wyjścia i odczepiamy szlaban. Teraz kierujemy się w stronę zaplecza sceny. Na początek zajmujemy się linami, poplątały się i nie tak łatwo je rozwiązać.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_37

Kiedy jednak już nam się to uda, to pociągamy za dźwignię i sprawa księcia na dłuższy czas jest załatwiona. Biegniemy pod scenę i zabieramy pierścień, który spadł z ręki księcia. Podchodzimy też do manekina w czerwony kubraczku i odpinamy jego pas pełen proszku. Od razu rozcinamy go scyzorykiem i lecimy zająć się przyczepą Rosjan. Do odsłoniętej rury wsypujemy proszek, a następnie przykrywamy popielniczką. Jak tylko bracia obiegną do umywalni, to blokujemy im drzwi. Demontujemy uprzykrzające życie urządzenie, bo produkuje za dużo dymu, by się rozejrzeć, a następnie wchodzimy do środka.

Na ławie leży kartka z rosyjskimi napisami. Na szczęście znajdujemy tu też słownik, więc wyszukujemy odpowiednie hasła i zaznaczamy. Jeżeli dobrze odszyfrowaliśmy, to jedno z haseł zostanie skreślone. Przyda się też mała piła leżąca przy łóżku oraz kawałek drutu.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_38

Opuszczamy przyczepę i teraz za pomocą piły uwalniamy dwie drabiny (z obu przyczep), następnie łączymy je i wiążemy drutem.

Zgodnie z zaleceniem Holmesa musimy dostać się do środka rezydencji na środku parku. Idziemy więc do wejścia głównego, mijamy je idąc w prawą stronę i podstawiamy przedłużoną drabinę. Stajemy oko w oko z oknem za kratami. Kraty piłujemy w czterech rogach, a za pomocą pierścienia z brylantem, który zwinęliśmy księciuniowi wycinamy okręg w środkowej szybie, koło klamki wewnątrz.

Jako Watson wracamy na teren obozowy. Bracia dalej spokojnie się bawią, więc wchodzimy do ich przyczepy. Próbujemy otworzyć drzwiczki piecyka, ale są za gorąca. Chwytamy więc szmatkę i przy okazji odkrywamy klucz. Szmatką otwieramy drzwiczki pieca. Chwytamy stojącą w pobliżu konewkę i gasimy ogień. Zdobytym kluczem otwieramy drzwi drugiej, zamkniętej dotąd przyczepy. Przyglądamy się matrioszkom, a następnie rozkładamy je, aż do najmniejszej, w której jest kolejny kluczyk. Służy on do otworzenia skrzyni pod łóżkiem. Zawiera ona bączki, list z dziwnym symbolem oraz wskazówkę.

Opuszczamy przyczepę i biegniemy tam, gdzie pokierował nas Holmes i gdzie podobno składa się bomby. Wskazówki używamy na kłódce i próbujemy ułożyć symbole tak, by wszystkie były podobne do tego z listu. To proste, wystarczy zacząć od dowolnego miejsca i iść zgodnie z ruchem wskazówek zegara klikając po raz na każdy przycisk. 1, 2, 3, 4 i już. Wchodzimy do środka. Z szafy wyjmujemy łom/łapę do gwoździ i otwieramy nim/nią pudło obok. Wyciągamy laski dynamitu. Skrzynia obok jest otwarta, więc wyciągamy radio oraz druty i przystępujemy do składania bomby. Ale co to za dziwy z tą instrukcją? Ktoś narysował schemat na dziwnym origami, no nic, próbujemy poskładać wg wyznaczonych linii i może w końcu coś wyjdzie.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_39

Mamy! Teraz składamy bombę:

  1. Na środek stołu kładziemy dynamit
  2. Przywiązujemy podstawę (wygląda trochę inaczej niż na obrazku, leży u góry stołu)
  3. Dokładamy antenę
  4. Umieszczamy radio
  5. Dodajemy zegarek
  6. Łączymy wszystko drucikami
  7. Dołączamy butelkę
  8. Montujemy korbę

No to ładnie Watsonie, nie tylko zmontowałeś, ale i uruchomiłeś bombę! Biegniemy więc na karuzelę, oglądamy skrzynkę linii telefonicznej i siadamy przy radarze. Włączamy przycisk, by odkryć miejsca bomb. Kiedy "plaster" się zaciemni musimy na ślepo odnaleźć te cztery punkty. Coś strasznego, nie polubiłam tej zagadki!

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_40

Panel działa, biegniemy więc po Holmesa. Ale nie tam, gdzie wszedł, tylko z drugiej strony, tam, gdzie przebiega linia telefoniczna.

Jako Holmes otwieramy stojącą zaraz obok szafę i wyciągamy oba prześcieradła. Za pomocą obcęgów przecinamy kłódkę skrzyni. Czytamy list, a z kokardy lalki zabieramy szpilkę. Uzyskaną szpilką otwieramy zamek i wyciągamy olej do smarowania.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_41

Ze stolika koło łóżka zabieramy klucz.

Wychodzimy na korytarz i podsłuchujemy rozmowę na dole. Zabieramy deski z regału i jedną kładziemy za balustradą po lewej. Niestety nie uda się przejść dalej, bo brakuje ścianek. Łączymy oba prześcieradła i linę spuszczamy zaczepiając zaraz obok. Pierwszy mechanizm skrzypi, więc smarujemy, a dopiero potem popychamy ściankę. Wracamy na górę i dokładamy kolejne deski. Znowu schodzimy na dół i odsuwamy dwie dalsze ścianki. Do góry i teraz już kończymy mostek. W końcu zabraknie jednej deski, więc po prostu pożyczamy jedną z tyłu.

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_42

Przechodzimy na drugą stronę, kluczem otwieramy pokój i dzwonimy do Scotland Yardu.

Tutaj spotykają się w czasie Holmes z Watsonem i razem biegną na karuzelę. Zadanie jest jasne. Najpierw podłączamy telefon do linii, a następnie zajmujemy się panelem, by rozbroić wszystkie bomby. Aby to zrobić należy zapalić światełka wewnątrz tak, by odpowiadały tym na zewnątrz. Ponieważ jednak jest ich mniej, to trzeba wszystko ustawić tak, by zapaliły się dwa rzędy zewnętrzne na trzy światła wewnętrzne. To nietrudne, poniżej dwie przykładowe kombinacje:

testament_sherlocka_holmesa_poradnik_43
testament_sherlocka_holmesa_poradnik_44

Gotowe! Tylko co zrobić z bombą Watsona? Opuszczamy lunapark i biegniemy do kolejki. Po drodze okaże się jednak, że dotarł tam sam Profesor. Przygotowujemy więc pułapkę: do wiadra, które stoi na ziemi wkładamy bombę, a całość przywiązujemy pasem. Taki komplet przerzucamy przez linę, na której wisi winda. Za pomocą scyzoryka podwadzamy osłonę systemu awaryjnego i pociągamy zapasową dźwignię. Wybuch!

Biegniemy do rezydencji w lunaparku i kierujemy się w stronę drzwi po lewej...

Koniec.

Autorka: Madzius888

   

Komentarze


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?