Reksio - Miasto Sekretów - poradnik

Dodane przez Przemo dnia 27.07.2012 20:41

Miasto Sekretów (City of Secrets) to najbardziej znana za granicą produkcja polskiego studia Aidem Media opowiadająca o przygodach Reksia oraz jego podziemnego przyjaciela Kretesa. Nie wypada więc młodszym graczom nie znać tej produkcji. W razie problemów poniżej wypunktowane są krok po kroku czynności jakie należy wykonać, aby bezstresowo ukończyć wszystkie pięć rozdziałów.

    Epizod 1
       - Odnalezienie haczyka
       - Budowa windy
       - Szukamy informacji o Reksiu oraz likwidujemy wyciek z rur
       - Audiencja u burmistrza
    Epizod 2
       - Odwiedzamy kryjówkę ruchu oporu
       - Ratujemy Reksia
    Epizod 3
       - Próbujemy znaleźć pudełko ze zdjęciami
       - Wewnątrz brzucha węża
    Epizod 4
       - Badamy zdjęcia
       - Przygotowujemy zasadzkę na fałszywego burmistrza
    Epizod 5
       - Ratujemy króla kretów

EPIZOD 1

1) Odnalezienie haczyka.

  • Podnosimy ser po prawej
  • Przesuwamy pralkę pod figurę Kretesa
  • Zabieramy obraz przyjaciela
  • Używamy sera oraz portretu na pralce
  • Zabieramy haczyk

2) Budowa windy

  • Podnosimy szpulkę z makaronem, ziarno oraz czerwoną miskę
  • Ziarno wsypujemy do miski
  • Miskę z ziarnem kładziemy przy dziurze po lewej i zabieramy chomika
  • Podnosimy klatkę
  • Po prawej stronie zabieramy dwa łańcuchy i łączymy je w inwentarzu
  • Zwój z makaronem montujemy na walcu z kolcami
  • Następnie, łączymy rower z walcem za pośrednictwem łańcuchów.
  • Klikamy na końcówkę sznura po prawej
  • Kładziemy chomika na taśmie
  • Przywiązujemy klatkę do sznura nad przepaścią
  • Wchodzimy do klatki
Trafiamy do podziemnego labiryntu. Musimy znaleźć wyjście na zewnątrz. W razie problemów wystarczy kliknąć myszką na mapę w lewym, górnym rogu ekranu i potwierdzić, aby gra ominęła ten etap.

3) Szukamy informacji o Reksiu oraz likwidujemy wyciek z rur

  • Zabieramy haczyk z lewej.
  • Rozmawiamy z Alfredo i zgadzamy się pomóc zlikwidować wyciek z rur. Przekręcamy kolejno od lewej: zawór nr 1, numer 2, numer 4, numer 3, numer 5, numer 10, numer 2, 2 razy numer 3 i numer 6.
  • Rozmawiamy ponownie z Alfredo, a dowiemy się o Reksiu. Otrzymujemy mapę.
  • Zrywamy plakat zza pleców towarzysza.
  • Z mapy wybieramy więzienie i rozmawiamy ze strażnikami

4) Audiencja u burmistrza

  • Rozmawiamy kolejno ze strażnikiem, kobietą za ladą oraz sprzedawcą. Po lewej stronie spotkamy robotników, wypytujemy o prace
  • Przechodzimy na rynek i wędrujemy obok sprzedawcy serów
  • Rozmawiamy z urzędniczką
  • Podnosimy cebulę leżącą obok stóp bohatera
  • Cebule wymawiamy na buraka
  • Buraka dajemy urzędniczce
  • Przed siedzibą burmistrza prosimy urzędniczkę o formularz KIT
  • Wracamy do więzienia, przechodzimy w lewo i pukamy w drzwiczki
  • Dajemy w okienku numer 2 formularz KIT
  • Na mapie wybieramy lokację oznaczone jako „wysypisko”. Podchodzimy do okienka numer 3 i rozmawiamy z kobietą.
  • Otrzymujemy formularz, do którego będziemy musieli zebrać kilka załączników.
  • Na targu rozmawiamy ze sprzedawcą sera, poczym podchodzimy do handlarza po prawej.
  • Zrywamy plakat z kamienia.
  • Przed urzędem burmistrza rozmawiamy dwukrotnie z sprzedawcą pamiątek i dajemy mu dwa plakaty.
  • Obok robotników po lewej zabieramy śrubokręt i używamy go na śrubie w rurze.
  • Drugą śrubę znajdziemy obok więzienia niedaleko śpiącego robotnika.
  • Na wysypisku rozmawiamy z Alfredem. Rozmawiamy z nim o legitymacji.
  • Wchodzimy do kopalni po prawej i przedostajemy się na farmę. Czeka nas kolejny labirynt.
  • Rozmawiamy z farmerem.
  • Zabieramy wór. Kiedy farmer zaśnie kradniemy bat oraz zrywamy plakat.
  • Korzystając z wejść po prawej zbieramy 10 batatów do worka. (dojrzałe mają plamy)
  • Oddajemy bataty handlarzowi na targu i odbieramy 30 piesos.
  • Zrywamy plakat widniejący na stoisku z serem.
  • Z murów więzienia zabieramy kolejny plakat.
  • Wszystkie plakaty sprzedajemy sprzedawcy pamiątek i mamy tym samym potrzebną kwotę, aby kupić ser. Rozmawiamy z nim jeszcze na temat legitymacji. W razie potrzeby, dodatkowe pieniądze możemy zarobić na wysypisku segregując śmieci.
  • Kupujemy ser. Łączymy w inwentarzu haczyk z batem.
  • Ze studzienki po środku targu wyławiamy legitymację rewolucjonisty.
  • Odkręcamy śrubę z drzewa obok.
  • Koło więzienia rozmawiamy ze strażnikiem na temat szczepienia.
  • Idziemy na wysypisko do urzędniczki, ale ta gdzieś zniknęła.
  • Kierujemy się na farmę i przy pomocy tuneli udajemy się do urzędniczki. Dajemy jej wszystkie załączniki – ser, śrubki, legitymacje i zaświadczenie o szczepieniu.
  • Udajemy się przed siedzibę burmistrza.
  • Sprzedawca pamiątek prosi nas o zrobienie zdjęcia burmistrzowi.
  • Strażnikowi pokazujemy dokument upoważniający wejście.
  • Rozmawiamy z burmistrzem. Dajemy mu ser.
  • Robimy mu zdjęcie i wychodzimy.

EPIZOD 2

5) Odwiedzamy kryjówkę ruchu oporu

  • Oddajemy aparat Fernando, a dowiemy się ciekawych rzeczy o ruchu oporu.
  • Przechodzimy na wysypisko i pukamy do drzwi w miejscu, którym niegdyś stał Alberto.
  • Spoglądamy na klozet i pociągamy za spłuczkę.
  • Próbujemy wejść do środka, ale Kretes odmawia z powodu ciemności. W każdym z pomieszczeń znajduje się włącznik światła, musimy przesuwać kursorem po ścianie i schodzić kolejno w dół.
  • Rozmawiamy z członkami ruchu.
  • Podchodzimy do biurka, zabieramy lupę i używamy jej na zdjęciach. Musimy zwrócić uwagę na następujące rzeczy: suwak przy kapeluszu, oczy, ser, okruszek sera na ziemi, ogon, stopę. W razie, gdyby lampa zgasła, włączamy ją jeszcze raz.
  • Uruchamiamy windę, aby móc w przyszłości z niej korzystać.

6) Ratujemy Reksia

  • Koło więzienia zabieramy saperkę oraz kamyk.
  • Kamykiem rzucamy w kolejne kraty cel, aby dowiedzieć się w której siedzi Reksio.
  • Na targu dwukrotnie rozmawiamy z sprzedawczynią buraków i pytamy o spray.
  • Wracamy na wysypisko i zabieramy sprawy zza z góry śmieci.
  • Saperką wykopujemy znak sprzed wejścia do kopalni.
  • Przechodzimy przed siedzibę burmistrza, a następnie w miejsce, gdzie wcześniej byli robotnicy. Śrubokrętem odkręcamy syrenę.
  • Wracamy do więzienia. Przed celą Reksia ustawiamy znak, syrenę oraz malujemy znak X na ścianie.
  • Wracamy do siedziby ruchu oporu.
  • Podchodzimy do dziwnej maszyny na dole i klikamy na czerwony przycisk. Operujemy teraz trzema przyciskami ta, aby oczy były koloru zielonego, a budyń żółtego.

EPIZOD 3

Wcielimy się w końcu w Reksia. Czeka nas kolejny labirynt do przejścia. W razie problemów klikamy ponownie na mapę.

7) Próbujemy znaleźć pudełko ze zdjęciami

  • Kiedy będziemy wolni, zabieramy od lewej: pralkę, dwie deski klozetowe, miskę, dwie narty, beczkę i udajemy się ścieżką w górę.
  • Rozmawiamy z królową. Zostajemy poddani próbie.
  • Podnosimy dwa kokosy leżące nieopodal.
  • Wkładamy je do zielonego grzyba obok tronu. Z jedynego otworu wyjmujemy serce.
  • Znalezisko oddajemy królowej. Zabieramy beczkę po lewej.
  • Przechodzimy przez bramę i zagadujemy kucharza. Wąż Pragad zjadł puszkę ze zdjęciami, więc musimy wykombinować coś, aby ją odzyskać.
  • Cofamy się teraz kilka kroków w lewo i podchodzimy do koguta. Obiecuje pomoc.
  • Zabieramy dwa talerze, teczuszkę, miotłę, fragment rury oraz beczkę koło wyjścia.
  • Wychodzimy na chwilę na zewnątrz i zaraz wracamy, aby zapytać koguta o plan dostania się do brzucha węża.
  • Musimy skonstruować konia trojańskiego. Kolejne jego części ustawiamy na okręgu krzyżykiem.
  • Słonia budujemy od stóp do głów. Wpierw kładziemy cztery beczki, potem pralkę, miskę, dwie deski klozetowe, rurę, dwa talerze, dwie narty i na zakończenie miotłę.

8) Wewnątrz brzucha węża

  • Zostajemy połknięci przez węża. Musimy przedostać się do dalszej części organizmu uważając na wydychające powietrze. W momencie kiedy następuje wydech, łapiemy się za odstające fragmenty kości.
  • Dalszą drogę blokuje dwunastnica. Podnosimy dziewięć dziwnie wyglądających przedmiotów i przykładamy je do macek według widniejących symboli.
  • W następnej komorze klikamy na wyrostki w kolejności 1,4,2,3 (zaczynając od prawej), przy okazji uważając na kapiący kwas.
  • Ostatnim zadaniem jest zagranie na kiszkach marsza. Musimy je w takiej kolejności, aby każdy instrument zagrał jednocześnie długo. W pierwszej kolejności klikamy na trąbkę, a następnie synchronizujemy trzy pierwsze instrumenty.
  • Udajemy się w prawo i podnosimy puszkę.
  • Przedmiot oddajemy królowej i w zamian zabieramy pastorał.
  • Używamy na balonowcu laski królowej.
EPIZOD 4

9) Badamy zdjęcia

  • Używamy windy, aby dostać się na dół.
  • Z kamery po prawej wyciągamy soczewkę.
  • Teraz podnosimy lupę z biurka i wkładamy w nią soczewkę.
  • Wchodzimy po schodach na wyższe piętro i klikamy na przełącznik obok schodów w pomieszczeniu po prawej.
  • Wchodzimy, wyłączamy światło ponownie i wykręcamy zieloną żarówkę.
  • Używamy jej na lampie przy biurku. Przechodzimy do analizy zdjęć.

Zdjęcie 1: Aparat fotograficzny, głowę kreta z aparatem, łapy wystające ze skrytki, szczurzą łapę, dywan, serduszko na drzwiach.

Zdjęcie 2: twarz króla, korona, dywan, plakat i ogon fałszywego burmistrza.

Zdjęcie 3: Dwóch rozmawiających kretów, rewolucjonistę podjadającego ser oraz suwak na jednej z masek rewolucjonistów.

Zdjęcie 4: Sekretne przejście, muszla po prawej, łapa pomnika, kostium burmistrza, jego stopy.

  • Biegniemy do więzienia i czytamy obwieszczenie wiszące na ścianie.
  • W celi na piętrze uwięzieni są członkowie ruchu oporu. Rozmawiamy z nimi dwukrotnie.
  • Na targu rozmawiamy ze sprzedawcą sera.
  • Na mapie wybieramy sklepienie, gdzie rozmawiamy z Xavierem.
  • Pociągamy za zwisającą linę.
  • Otrzymanym kluczem otwieramy dom obok, aby zdobyć kolejne zdjęcie.
  • Po otworzeniu drzwi czeka nas zagadka. Prosimy o podpowiedź Xaviera. Musimy spełnić kilka wymogów.

Samolociki mają stać obok siebie
Piłka ma być w lewym górnym rogu
Wszystkie czerwone pamiątki mają być w prawej kolumnie
Konik ma stać między dwoma misiami
Lalka nie powinna stać nad czerwonym misiem
Środkowa półka ma być pusta

  • Po rozwiązaniu zadania zabieramy zdjęcie
  • Wracamy do kryjówki ruchu oporu i używam zdjęcia na biórku.

Zdjęcie 5: szklane zbiorniki w kształcie jajka, twarz króla, twarz rewolucjonisty, serduszko na drzwiach.

10) Przygotowujemy zasadzkę na fałszywego burmistrza

  • Na rynku wypytujemy dowolnego kreta o szklane zbiorniki.
  • Przyglądamy się magnesowi.
  • Przywłaszczamy sobie trochę nasion szybkorosnących.
  • Rozmawiamy z kretem.
  • Przechodzimy w prawo i sadzimy nasiona przed ostatnim zbiornikiem.
  • Przekręcamy tak długo kołowrotem, aż trawa zacznie rosnąć.
  • Zabieramy magnes.
  • Oglądamy pomnik rewolucji
  • Przed siedzibą burmistrza chwytamy za łapę pomnika kreta i wchodzimy przez tajne przejście.
  • Wewnątrz spoglądamy na rysunek. Zapamiętujemy schemat rozłożenia poszczególnych łap.
  • Teraz obok silosów, musimy ustawić łapy na pomniku według schematu.
  • Na wysypisku rozmawiamy z Reksiem
  • Idziemy do Xaviera i łączymy linę z magnesem.

EPIZOD 5

11) Ratujemy króla kretów

Znajdujemy się w kilkupiętrowym pomieszczeniu. Na samej górze znajduje się uwięziony król. Naszym zadaniem jest go uwolnić, jednak poszczególne piętra patroluje szczur – oczywiście musimy na niego uważać. Pomiędzy piętrami poruszamy się przy pomocy rur.

  • Kierujemy się na górę i rozmawiamy z królem
  • Musimy zebrać następujące przedmioty: plaster, pokrętło, dmuchanego kaczora i nożyczki. Zaklejamy dziurę w dmuchanym kaczorze plastrem.
  • Musimy opuścić króla przy pomocy wajch. Przy każdej próbie opuszczenia posługujemy się trybem na trzecim piętrze.
  • Na najniższym piętrze znajduje się pompka. Używam na niej dmuchanego kaczora oraz odprowadzamy wodę ze zbiornika przy pomocy pokrętła.
  • Wchodzimy na górę i przecinamy linę nożyczkami. Rzucamy królowi kaczora ratunkowego.
  • Teraz napełniamy zbiornik wodą i oglądamy zakończenie.

Autor: Przemo

   

Komentarze


2828 #1 Kopik
dnia 12.02.2013 09:35
niestety jak zasadziłam już trawę gościu nie chce kosić czego to powód?
292 #2 Przemo
dnia 12.02.2013 19:38
Kopik - niestety, podobnie jak ja, natrafiłeś błąd w grze. Musiałem przechodzić jeszcze raz do tego momentu od początku lub od save'a (już nie pamiętam).

Za drugim podejściem ogrodnik wziął się od razu za koszenie trawy.
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?