Dragonsphere - poradnik

Dodane przez Przemo dnia 15.08.2011 16:17

  CASTLE OF CALLAHACH
BRYNN-FANN
SLATHAN NI PATAN
SOPTUS ECLIPTUS
HIGHTOWER
SOPTUS ECLIPTUS cd
BRYNN-FANN cd
SLATHAN NI PATAN cd
SOPTUS ECLIPTUS cd
SPIRIT PLANE
CASTLE OF CALLAHACH cd

CASTLE OF CALLAHACH

  • Porozmawiaj z Fioną i rozkaż jej zorganizowanie spotkania w Council Chaber.
  • Wstań z łóżka, po czym umyj się w balii oraz ubierz.
  • Obejrzyj książkę leżącą na szafce nocnej, a poznasz kilka poematów.
  • Przejdź przez drzwi po prawej.
  • W sypialni królowej przeczytaj pamiętniki Fiony znajdujące się obok łoża.
  • Zejdź dwukrotnie w dół ekranu, aż do sali balowej.
  • Porozmawiaj ze służącą.
  • Podnieś kość (bone) leżącą na podłodze, po prawej stronie od kobiety.
  • Zabierz kielich (goblet) stojący na stole po lewej stronie pomieszczenia.
  • Przejdź w dół do sali tronowej.
  • Przeprowadź krótką wymianę zdań z bratem króla.
  • Obejrzyj dokładnie dziwną kulę ze smokiem w środku.
  • Przejdź drzwiami, którymi wyszedł wcześniej brat króla.
  • W pokoju gościnnym przyjrzyj się książką na regale po środku pomieszczenia i pociągnij za jedną z nich. Usłyszysz dziwny trzask.
  • Podejdź do gobelinu po prawej i przesuń go (push), za którymi znajdują się drzwi. Na razie nic z tym nie zrobisz
  • Wróć do sali tronowej i jedną lokację w dół ekranu.
  • W sali narad, porozmawiaj z żoną oraz matką.
  • Zabierz miecz (sword) oraz kamień (shieldstone) ze stołu.
  • Zejdź w dół ekranu do lochów
  • Przejdź dalej przez drzwi i rozejrzyj się po otoczeniu. Zwróć uwagę na wyryte przez więźnia kreski w ścianie.
  • Wróć przez salę narad do sali tronowej i wyjdź na zewnątrz.
  • Przejdź przez bramę zamku, aż na rynek.
  • Porozmawiaj ze strażnikiem pilnującym wejścia do zamku
  • Porozmawiaj z Shapechangerem, a przy rozmowie zignoruj jego nieprzyjazny ton
  • Teraz porozmawiaj z mieszkańcem o imieniu Soptus Ecliptus. Wypytaj go o wszystkie dostępne kwestie.
  • Na końcu podejdź do małego Feariego i rozpocznij dyskusję.
  • Od sprzedawcy zakup trochę owoców (fruit).
  • Udaj się ścieżką na prawo, a na mapie wybierz Brynn-Fann

BRYNN-FANN

  • Porozmawiaj z siedzącą na głazie wróżką Fearie. Zapytaj się o Króla Motyli, ale staraj się zachować miły ton wypowiedzi (kwestie 3,1,1)..
  • Wejdź bramą do ogrodu.

Teraz czeka Cię mała łamigłówka. Przejścia do Króla Motyli odgradzają magiczne kule, a w pobliżu lata 8 duszków. Twoim zadaniem jest znaleźć Ralpha, wtedy gdy jest on w kolorze czerwonym. Kiedy powie ci, że droga nie jest bezpieczna, duchy odlecą, a Ty będziesz mógł przejść dalej. Z duszkami rozmawiaj używając polecenia „Talk to”.

  • Porozmawiaj z Królem Motyli
  • Musisz odpowiedzieć poprawnie na pięć pytań, a otrzymasz nową magiczną kulę. Wybieraj kolejno odpowiedzi: 3,1,2,3,3
  • Czeka cię kolejny quiz, tym razem udziel trzy razy pierwszej odpowiedzi, a Król podzieli się z tobą swoją mądrością
  • Spytaj o wielką żabę siedzącą nieopodal.
  • Na końcu dyskusji otrzymasz figurkę ptaka (bird figurine).
  • Podnieść kryształowy kwiat (crystal flower) leżący nieco dalej.
  • Przypatrz się dokładnie, czego pilnują ropuchy.
  • Wróć do zamku (możesz użyć pierścienia, który automatycznie teleportuje bohatera na rynek, przy pomocy polecenia Invoke)
  • Przejdź ponownie na prawo i śledź przebieg wydarzeń. Kolejnym celem podróży jest las Slathan ni Patan.

SLATHAN NI PATAN

  • Porozmawiaj z dwoma strażnikami, którzy nie będą chcieli przepuścić Cię dalej. Powiedz, że jesteś królem i daj im kielich.
  • Na pytanie o łapówkę, udziel odpowiedzi, że jako król możesz dawać podarki swoim poddanym, a kielich mogą zwrócić w czasie jego powrotu.
  • Przejdź ścieżką dalej, aż zauważysz mokradła z dziwną istotą.
  • Wrzuć do wody kulę, którą znalazłeś w zamku (shieldstone), a potwór zostanie pokonany.
  • Podnieś z ziemi fragmenty macek (tentacles) i podążaj ścieżką do kolejnej lokacji.
  • Porozmawiaj z mężczyzną siedzącym na kamieniu. Otrzymasz od niego kolejną kulę (polystone)
  • Król wejdzie automatycznie do jaskini i ujrzy wizję w wielkiej czarnej kuli. Przed wyjściem
  • podniesie jeszcze szmacianą lalkę (doll). Przyjrzyj się jej
  • Porozmawiaj jeszcze raz ze starym mężczyzną.
  • Opuść tę krainę, zabierając po drodze kielich od strażników.

SOPTUS ECLIPTUS

  • Czeka Cię podróż przez pustynię. Porozmawiaj z kupcem siedzącym w namiocie i zwróć uwagę na wypowiadane przez niego słowa "Shab", "Falla" i "Ecliptus" - są to kierunki, w które powinieneś się udać.
  • Na pierwsze pytanie odpowiedz przecząco, na drugie zaś twierdząco, a uzyskasz ścieżkę, którą powinieneś podążyć - ECLIPTUS (zachód), SHAB (północ), FALLA (południe).
  • Dojdziesz do oazy. Przysiądź do dwóch mężczyzn siedzących po turecku i rozpocznij dyskusję. Otrzymasz kolejny kamień (yellow stone)
  • Wewnątrz namiotu znajdziesz Kalifa, z którym porozmawiaj. Musisz poprowadzić dyskusję tak, aby ten zaprezentował Ci taniec brzucha swojej podwładnej, a następnie zaproponował grę.

Gra posiada następujące zasady. Spośród czterech kamieni wybierasz jeden, za który otrzymujesz odpowiednią liczbę punktów:

  • Wybierając kamień czerwony otrzymujesz 1 punkt za wylosowanie kamienia o kolorze czerwonym, zielonym lub żółtym. Jeżeli wypadnie kamień niebieski - tracisz ruch.
  • Wybierając kamień niebieski otrzymujesz 12 punktów za wylosowanie kamienia niebieskiego. W innym przypadku Kalif otrzymuje 2 punkty i ruch.
  • Wybierając kamień zielony otrzymujesz 5 punktów za wylosowanie kamienia o kolorze zielonym. W innym przypadku tracisz ruch.
  • Wybierając kamień żółty otrzymujesz 2 punkty za wylosowanie kamienia żółtego lub zielonego. W innym przypadku tracisz ruch.

Twoim zadaniem jest wygrać 6 razy pod rząd. Za każde dwie wygrane otrzymasz od Kalifa upominek. W razie niepowodzenia często korzystaj z opcja zapisu (F2) oraz wczytywania (F3) stanu gry. Na końcu otrzymasz daktyle (dates), statuetkę (statue) i pierścień (ruby ring)

HIGHTOWER

  • Król przejdzie przez dziwne pole siłowe, a na jego dalszej drodze stanie kamienna ściana.
  • Porozmawiaj z tajemniczą nieznajomą kryjącą się za głazem. Jeżeli odpowiednio przeprowadzisz rozmowę, otrzymasz amulet.
  • Przejdź w lewo i w stronę wodospadu. Po jego drugiej stronie ujrzysz bryłkę złota (gold nugget). Zabierz ją.
  • Wejdź teraz do wnętrza jaskini (wejście jest za wodospadem), a w środku znajduje się mnich. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się kilku ciekawych rzeczy.
  • Wróć do miejsca, w którym spotkałeś dziewczynę i spróbuj wspiąć się po kamieniach po prawej stronie ekranu..
  • Po drodze zabierz ptasie pióra (feathers) leżące na kamieniu zaraz obok Twojej lewej ręki. Pnij się dalej w górę
  • Na miejscu ujrzysz znajomą Llanie, a miłą pogawędkę przerwie wam atak bestii.
  • Chwyć za miecz i zaatakuj ją (przycisk „Attack” po prawej stronie inwentarza)
  • Zostaniesz odrzucony na bok, a od śmierci uratuje Cię kobieta. Udaj się teraz na lewo.
  • Spod wodospadu zabierz trochę błota (mud)
  • Porozmawiaj z wielkim ptaszyskiem i udziel następujących odpowiedzi 1,3,1. Powinieneś usłyszeć rytm, który przyda Ci się w dalszej części podróży.
  • Wróć do poprzedniej lokacji i kontynuuj wspinaczkę górską. Dotrzesz do wieży.
  • Skieruj się ponownie w stronę wodospadu i ścieżką przed siebie, aż do drewnianych drzwi. Po drodze zostaniesz złapany przez pnącza. Aby przeżyć musisz odpowiedzieć na kilka pytań:

Jakiego koloru oczy ma czarownik? Odp: Czerwone (Red)
W którym miejscu ma bliznę? Odp: Na nodze (His leg)
Jakie jedzenie najbardziej ceni? Odp: Duszona wołowina (Beed stew)

  • Będziesz mógł wejść do wnętrza wieży.
  • Rzuć błotem w wielkie oko znajdujące się na wschodniej ścianie.
  • Wybierz wpierw drzwi po prawej i przywłaszcz sobie grającą szkatułkę (music box) ze stolika po środku oraz kamień (vortex stone) z szafki obok wnęki z pajęczynami.
  • Przejdź przez drzwi do następnego pomieszczenia i użyj na sznurze znaleziony przed chwilą magiczny kamień. Zabierz ją ze sobą (rope).
  • Zabierz również butelkę ze stołu (flask) i połóż ją od razu na metalowej podstawce (metal plate), pośrodku stołu.
  • Przekręć teraz kurki przy obu naczyniach z zieloną cieczą. Zabierz fiolkę (flask of acid)
  • Otwórz klatkę ze szczurami i zabierz tego martwego. Włóż go do okrągłej zamrażarki, a po kilku chwilach ponownie wyciągnij (ratsicle).
  • Wróć do głównego hollu, w którym oślepiłeś oko i przejdź przez drzwi na lewo.
  • Przejdź przez kolejne drzwi i zabierz ze ściany pochodnię (torch). Cofnij się jedną lokację.
  • Na zachodniej ścianie widnieją dwa przyciski. Naciśnij wpierw ten na dole (bottom button), a bohater zjedzie piętro niżej.
  • Przekrocz kolejne drzwi i rozświetl sobie nieco te pomieszczenie, zawieszając pochodnię na jednej ze ścian.
  • Zwróć uwagę, że podłoga ma dwa kolory. Jak zdążyłeś się dowiedzieć , stąpnięcie na nieodpowiedni kolor kończy się śmiercią bohatera. Spójrz na kolumnę po lewej.
  • Wróć windą na górny poziom i wejdź ponownie do komnaty, z której zabrałeś pochodnię. Tym razem zwróć uwagę na właz (trap door), na którą wylej kwas (klikając na polecenie „pour content of”).
  • Aby zejść bezpiecznie na dół, przywiąż linę do kajdan (przy pomocy polecenia 'Tie') obok ściekającej wody.
  • Staniesz się posiadaczem niebieskiego kamienia (blue stone)
  • Wjedź windą na samą górę wieży i przypatrz się jak skończy szczur, który przejdzie przez teleporter po prawej.
  • Użyj zamrożonego szczura na rozpalonej framudze od teleportera (door frame)
  • Zabierz teraz teleporter przy pomocy macek potwora z Slathan ni Patan.
  • Skieruj się do pomieszczenia z dziwną machiną i użyj na drzwiach teleportera. Dzięki temu, woda ugasi ogień, który przypiekł szczura.
  • Wróć lokację wcześniej i przejdź przez drzwi, z których zabrałeś teleporter.
  • Idź cały czas przed siebie, aż dojdziesz do drzwi z szkieletem smoka. Zatrzymaj się przed nimi i użyj kamienia (Polystone) na którymkolwiek z magicznym kamieni, które posiadasz w inwentarzu (np. blue stone). Dzięki temu skopiujesz jego moc.
  • Wejdź do środka i śledź przebieg wydarzeń. Zostaniesz unieruchomiony przez czarnoksiężnika i zostaną odebrane ci wszystkie trzy kamienie, wśród których będzie jedna fałszywka (którą skopiowałeś).
  • Kiedy mag odwróci się, ciśnij ostatnim kamieniem w kule magiczną (Circle of spheres).

Jako zmiennokształtny (shapeshifters)

  • Podnieś czarny kamień z podłogi (black sphere), mapę ze ściany (map) oraz dwa przedmioty ze skrzyni po prawej (spirit bundle oraz crystal ball)
  • Wyjdź teraz z zamku i zejdź do miejsca w którym zginęła Ilanie.
  • Przejdź teraz pod wodospadem w lewo i ponownie w lewo obok ptaka.
  • Czeka Cię teraz trochę nieco nudnej roboty. Skacząc na kolejne kamienie musisz przedostać się do ptasiego gniazda. Oczywiście według odpowiednio wytyczonej trasy. Przypatrz się teraz mapie, którą zwinąłeś czarnoksiężnikowi.
  • Zabierz pas (belt) z gniazda i porozmawiaj z ptakiem. Pas sprawia, że bohater może skakać z większych odległości bez ryzyka pogruchotania kości. Uzbrojony w tę informację, zejdź na dół.
  • Przejdź kilka kroków w prawo i wejdź do jaskini mnicha pod wodospadem. Ujrzysz nieprzytomną dziewczynę. Porozmawiaj z pustelnikiem.
  • Użyj lalki na Llanie, która posiada uzdrowicielskie zdolności (polecenie „heal”). Niestety, tym razem potrzeba czegoś więcej. Porozmawiaj z dziewczyną.
  • Twoim zadaniem jest ułożenie wiersza, którego cytaty mogłeś przeczytać w królewskich książkach. Oto następujące rozwiązanie: "Thou Art A Rose - But No! For No Rose As Fair Did Ever Grow"
  • Teraz połóż na dziewczynie Spirit bundle oraz crystal ball (polecenie „Invoke power of”). Dziewczyna w końcu obudzi się, a Ty otrzymasz pergamin (Parchment)

SOPTUS ECLIPTUS cd

  • Idź przez pustynię, aż dojdziesz do Oazy
  • Przejdź od razu do Kalifa i opowiedz mu o swoich przygodach, a następnie zgódź się na grę w kamienie.
  • Jeżeli wygrasz sześć raz pod rząd wtedy otrzymasz „flis” oraz „aoporific”.
  • Po wypiciu drinka bohater źle się poczuje. Czym prędzej użyj na sobie lalki (polecenie „heal self”)

BRYNN-FANN cd

  • W krainie Brynn-Fann podejdź do wielkich żab i użyj na nich buteleczki z muchami (flis). Kiedy będą zajęte łapaniem much, szybko zabierz koronę.

SLATHAN NI PATAN cd

  • Porozmawiaj ze strażnikami, udzielając cały czas odpowiedzi numer 2.
  • Zaproponuj im buteleczkę z drinkiem, którą dostałeś od Kalifa (soporific), po czym użyj na sobie lalki.
  • Kiedy strażnicy padną przejdź w prawo - ponownie do jaskini z wielką kulą.
  • Podążaj drugą odnogą ścieżki, aż ujrzysz dziwne pnącza na swojej drodze. Użyj na nich lalki (polecenie „heal”) i krocz dalej do wioski.
  • Rozpocznij dyskusję z kobietą, a powinieneś otrzymać pierścień (shifter ring), który umożliwi bohaterowi zamianę w niedźwiedzia, fokę lub węża.

SOPTUS ECLIPTUS cd

  • Skieruj się ponownie do Oazy.
  • W inwentarzu połącz pióra z kośćmi, a otrzymasz nowy węzełek (new bundle). Napełnij go jeszcze magiczną mocą przy pomocy Vortex Stone (polecenie „Put magic into”)
  • Porozmawiaj teraz z szamanami o Spirit Plane oraz poinformuj, że posiadasz spirit bundle. Twoja dusza zostanie przeniesiona do krainy duchów.

SPIRIT PLANE

  • Porozmawiaj jeszcze chwile z towarzyszami, po czym skieruj się w prawą stronę.
  • Musisz przedostać się na drugą stronę, przeskakując oczywiście na płytki w określonej kolejności. Rozwiązanie zaprezentowane jest na screenie poniżej.
  • Przed Tobą dziura pełna węży. Aby przedostać się na drugą stronę użyj pierścienia i przeistocz się w węża (polecenie „Shift into sake”)
  • Zauważysz wielkiego ptaka. Użyj Vortex stone na winogronie (polecenie „Take magic from”), które cały czas odrasta.
  • Rzuć mu teraz daktyle, a gdy ten będzie zajęty pałaszowaniem, Ty szybko zabierz jajo z gniazda. W jego miejsce połóż czarny kamień zabrany z wieży maga (black stone)
  • Poproś szamanów o powrót na ziemię.

CASTLE OF CALLAHACH cd

  • Porozmawiaj ze strażnikiem, wybierając następujące wypowiedzi: 2,3,1,3,2.
  • Użyj na nim lalki, aby pozbyć się blizny.
  • Wskocz teraz do studni, a posiadany magiczny pas zamortyzuje upadek bohatera.
  • Podnieś z ziemi monetę (rare coin).
  • Użyj na sobie magicznego pierścienia i zamień w fokę (polecenie „Shift into seal”). Popłyń w dół rzeki, a dotrzesz do lochu, w którym uwięziona została królowa.
  • Porozmawiaj z Fioną, wybierając odpowiedzi 2,2,2,1, a dowiesz się gdzie uwięziony jest król.
  • Wyjdź na brzeg, na którym znajduje się krata. Jeżeli posiadasz kryształową kulę (crystal ball), użyj jej na niebieskiej wnęce w ścianie i zabierz kamień.
  • Stąpnij na kratę, a zjedziesz na niższy poziom.
  • Połóż statuetkę na schodkach, aby podczas schodzenia nie aktywowała pułapki.
  • Podążaj cały czas w lewą stronę. Bestii, którą napotkasz, przeczytaj jej imię (Parchment, polecenie „Speak words on”)
  • W następnej komnacie ujrzysz króla zamrożonego w bryle lodu. Zamień bohatera w niedźwiedzia i uwolnij nieszczęśnika.
  • Król nie posiada jeszcze swojej duszy. Tak się akurat składa, że Ty ją masz uwięzioną w jajku. Użyj go na królu i porozmawiaj. Powiedz, że chcesz zaprowadzić go do zamku.
  • Przejdź przez drzwi po prawej, a w kolejnym pomieszczeniu przesuń dźwignię i załóż na głowę koronę.
  • Śledź dokładnie wydarzenia, a następnie zaatakuj napastnika mieczem. Kiedy ten Cię wyśmieje, użyj na nim amuletu (polecenie „Invoke”).

Gratulację. Właśnie pomogłeś wyzwolić królestwo spod wodzy tyrana i przywrócić rządy prawowitemu władcy. Przy okazji żeniąc się z przepiękną Llanie.

autor: Przemo

   

Komentarze


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?