The Tiny Bang Story - poradnik

Dodane przez Toddziak dnia 17.05.2011 17:52

Mało która gra posiada tyle uroku, co The Tiny Bang Story. Przy niektórych zadaniach wymaga jednak niemal anielskiej cierpliwości najlepiej doprawionej jeszcze nadnaturalną percepcją. Dla wszystkich utrudzonych powstał właśnie ten poradnik. Korzystajcie z niego jedynie w sytuacjach absolutnie kryzysowych, aby nie psuć sobie zabawy.

W razie problemów ze znalezieniem przedmiotu na planszy, zbierajcie niebieskie muszki latające po ekranie. Gdy napełni się kulka w prawym górnym rogu, będzie można przywołać robaka, który wskaże zagubiony przedmiot. Jeśli po kliknięciu nic się nie dzieje, to znaczy że przedmiot jest w innej lokacji.

Na screenach zaznaczyłam wszystkie potrzebne do zdobycia przedmioty, lecz zbieranie niektórych da się odblokować jedynie klikając uprzednio na odpowiednie miejsca. O tym napisałam w solucji.

Spis treści:

  Pierwszy Świat
  Drugi Świat
  Trzeci Świat
  Czwarty Świat
  Piąty Świat

Pierwszy Świat

Zaczynamy od zbierania puzzli. Pierwszego wskazuje samouczek, zabieramy go. Klikamy na czerwonym guziku wskazanym przez myszkę. Klikamy na otwarte drzwi i idziemy na górę. Klikamy na drabinki. Brakuje 5 szczebelków, które musimy pozbierać. Pierwszy jest na boku otwartego okna. Zgodnie ze wskazaniem schodzimy na dół i zbieramy szczebelek z buta. Koniec samouczka, działamy sami!

the_tiny_bang_story_01

Zbieramy puzzle – jeden za butem, drugi, koło przekaźnika przy torach, trzeci pomiędzy domkiem a pofalowaną blachą, czwarty za domkiem obok drzwi i koła. Klikamy na blachę ze śrubami – potrzebujemy narzędzia, by ją otworzyć. Zabieramy szczebelek do drabiny znad blachy. Otwieramy małe drzwiczki na ceglanym „piecyku” wychodzącym z buta i wchodzimy do pomieszczenia.

Zabieramy szczebelek – uchwyt od garnka. Zbieramy puzzle – jeden w prawym górnym rogu, drugi za garnkiem, trzeci na dzbanku. Wychodzimy. Klikamy na czerwonym guziku, otwieramy drzwi i idziemy na górę.

the_tiny_bang_story_02

Zbieramy puzzle – jeden w szybie okienka, drugi za budynkiem na dole, trzeci obok drabinek na zewnątrz, czwarty obok otwartego okna. Klikamy na liczby wydrapane na ścianie. Zadanie polega na dopasowaniu numerów – piątka z piątką (kostka i dłoń), osiem i osiem i tak dalej. Uważać na zero i zero (jedno zero to obwódka śrubki na dole). Zostają trzy liczby – 1, 7 i 3. Wychodzimy i schodzimy na dół. Klikamy na urządzenie po prawej i wyświetla się maszyna do wprowadzania cyfr. Ustawiamy 713. Klikamy na otwarte urządzenie - potrzebujemy 9 żarówek. Jedna jest nad nad wejściem na górę. Tymczasem klikamy na otwarte drzwi i zabieramy ostatni szczebelek. Idziemy na górę. Zabieramy żarówkę z urządzenia z wymalowanym znakiem ostrzegawczym. Wybieramy szczebelki z boku ekranu i używamy ich na niekompletnej drabince. Wchodzimy po niej do góry.

the_tiny_bang_story_03

Klikamy na kobiecinę. Da nam klucz za ułożenie obrazka. Ale najpierw zbieramy puzzle – jeden jest za oknem z prawej strony, drugi za oknem po lewej, trzeci za stolikiem czwarty na kanapie, piąty pod dywanem, szósty na śrubie z przodu. Zabieramy również żarówki z lampki w salonie oraz z lampki na balkonie. Klikamy na skrzyni. To do niej potrzebny jest klucz. Klikamy na pusty obrazek w ramie. Potrzebujemy 25 butelek z papierem w środku. Idziemy po schodach na górę.

the_tiny_bang_story_04

Zbieramy puzzle – jeden jest na antenie, drugi za ścierką, trzeci i czwarty z przodu na blasze. Zabieramy od razu żarówki z lampy. Klikamy na teleskop. Musimy strzelać do balonów niosących butelki z papierem w środku. Powtarzamy to aż uzbieramy 25. Schodzimy na dół i używamy butelek z papierem na pustej ramie obrazka. Trzeba ułożyć portret. Po kliknięciu na pomoc możemy zobaczyć jak obrazek ma wyglądać ułożony. Gdy uporamy się z zadaniem, staruszka upuści klucz. Zabieramy go i używamy na skrzyni. Zaglądamy do środka. Zabieramy puzzle – jeden za książką, drugi pod misiem. Zabieramy klucz. Schodzimy na sam dół i używamy klucza na śrubach przytrzymujących blachę. Klikamy na maszynerię. Musimy znaleźć 8 rur i 7 kół zębatych. Koła zębate – jedno obok żarówki zakopanej w ziemi, drugie w okienku obok wejścia na górę. Zaglądamy do „piecyka” - zabieramy koło i i rurę z garnka. Idziemy na górę.

Otwieramy urządzenie i zabieramy koło. Zabieramy rurę po prawej stronie budynku. Idziemy na górę. Otwieramy szafę i zabieramy ze środka puzzla i rurę. Z początku balustrady zabieramy rurę. Zabieramy koło z otwartego włazu. Zaglądamy do skrzyni. Zabieramy z niej koło, rurę (w prawym górnym rogu) i żarówkę. Idziemy na górę. Zabieramy kółko z boku teleskopu. Zabieramy rurę z boku teleskopu oraz na dachu. Na dachu znajduje się żarówka, którą zabieramy. Schodzimy na sam dół. Używamy żarówek na maszynie. Zadanie polega na ustawieniu zielonych kulek na zielonych polach, czerwonych na czerwonych i fioletowych na fioletowych. Kiedy nam się uda wychodzimy i zabieramy rurę za spodzie przekaźnika.

the_tiny_bang_story_05

Schodzimy na dół i używamy kół i rur na maszynie. Klikamy na czerwonym przełączniku. Teraz klikamy na przycisku przy pofalowanej blasze. Wchodzimy do środka. Zadanie polega na zmontowaniu pociągu. Po całym garażu rozrzucone są części i trzeba je znaleźć oraz użyć w odpowiednim miejscu, aby zbudować pociąg.

the_tiny_bang_story_06

Koniec planszy, jedziemy dalej! Zanim przejdziemy do kolejnego etapu, układamy puzzle na „mapie świata”.

Drugi Świat

the_tiny_bang_story_07

Najpierw – zbieramy puzzle. Jeden jest obok pociągu na posadzce, drugi na środku posadzki w kółku, trzeci na roślinach poniżej gniazda, czwarty na drewnie trochę wyżej, piąty na lewo od lampy, szósty na kamieniu po prawej, siódmy na lampie. Klikamy na maszynę. Potrzebujemy... baterii? Klikamy na urządzenie nad windą. Trzeba 3 kół zębatych. Klikamy na obrazku. Należy tak naciskać przyciski, by wyszedł samolot (od lewej – dwa, jeden i cztery). Klikamy na strzałkę i idziemy w lewo.

the_tiny_bang_story_08

Zbieramy puzzle! Jeden na trawie, drugi na budynku po lewej, trzeci na oknie, czwarty na budynku po prawej, piąty na wagonie. Idziemy jeszcze jeden ekran w lewo.

the_tiny_bang_story_09

Puzzle time – jeden na budynku po prawej, drugi na budynku po lewej, trzeci na trawce, czwarty w wodzie, piąty na podłodze pod monitorem.

Otwieramy właz na budynku po lewej – potrzebujemy czterech kraników. Jeden jest po lewej. Idziemy ekran w prawo. Zabieramy kranik znad urządzenia. Otwieramy właz i schodzimy na dół, do domku krasnoluda.

the_tiny_bang_story_10

Puzzle! Jeden na stole, drugi na poduszce, trzeci na fotelu, czwarty i piąty na skrzyni. Klikamy na krasnoluda. Bateria za jakieś urządzenie. Otwieramy szafkę na górze i zabieramy puzzla. Otwieramy szafkę na dole i zabieramy koło. Otwieramy skrzynię i zaglądamy do środka. Zabieramy puzzla, kranik i koło. Otwieramy właz na dole. Zabieramy puzzla. Wychodzimy i klikamy na obrazek na ścianie. Trzeba tak pozamieniać kolejność płytek, by powstał obrazek. Kiedy ułożymy obrazek, wychodzimy z widoku i klikamy na niego. Zabieramy koło. Idziemy na górę i w prawo. Używamy kół na maszynerii. Zabieramy kranik z prawego dolnego rogu. Idziemy dwa razy w lewo i używamy kraników na maszynie w budynku.Trzeba powtórzyć układ, który widzimy w podpowiedzi. Najwygodniej ustawiać każdą trasę po kolei.

the_tiny_bang_story_11

Kiedy nam się uda, otworzy się most. Klikamy tam, gdzie miga czerwona lampka – potrzebujemy 4 dźwigni z kulką. Jedna jest na lewym brzegu. Idziemy w lewo. Otwieramy okno i klikamy do środka. Potrzebujemy dwóch kolb. Zabieramy dźwignię z zieloną kulką. Schodzimy do krasnoluda. Otwieramy skrzynię i zabieramy kolbę. Zabieramy dźwignię z doniczki. Otwieramy właz i zabieramy drugą kolbę. Wychodzimy i idziemy w prawo. Zabieramy dźwignię z czerwoną kulką. Idziemy w lewo. Otwieramy okno i klikamy na wnętrzu kolbami. Zadanie polega na zmontowaniu maszyny zgodnie z rysunkiem.

the_tiny_bang_story_12

W nagrodę dostajemy baterię. Idziemy w prawo i używamy jej na maszynie po prawej. Klikamy na strzałkę, obrazek się podnosi. Klikamy na drzwi – musimy znaleźć 24 kulki i jeden przycisk. W tej lokacji jest ich siedem. Idziemy w lewo.

Kulek jest tu (trzeba przesunąć dźwignię i ze schowka wziąć jedną, z maszyny oraz otworzyć bańkę na górze) pięć. Idziemy do krasnala. Kulka na talerzu, kulka w szafce, kulka na fotelu, kulka w skrzyni, kulka we włazie, kulka w apteczce. Wychodzimy i idziemy w lewo. Zbieramy pięć kulek. Używamy dźwigni na mrygającym pomieszczeniu. Zadanie polega na odtwarzaniu sekwencji kolorów. Kiedy nam się to uda, klikamy na monitorze. Teraz czeka nas minigierka zręcznościowa. Należy unikać zderzenia ze ścianami oraz przeciwnikami. Klikamy plusa, gdy widzimy skały oznaczone tym znakiem, by odblokować przejście. Gdy nam się uda, zabieramy symbol ze statku.

Idziemy w prawo i używamy kulek i przycisku na drzwiach. Klikamy na nie. Zadanie polega na przeniesieniu zielonych kulek na pierścień zewnętrzny, niebieskich na środkowy i pomarańczowych na wewnętrzny. Najwygodniej zacząć od uporania się z zielonymi kulkami. W środku jest pusta przestrzeń, do której można wsadzić jedną kulkę, co pozwala nam operować na kręgach.

the_tiny_bang_story_13

Kiedy nam się uda, klikamy na windę. Teraz jeszcze tylko ułożenie puzzli i kolejny etap za nami!

Trzeci Świat

the_tiny_bang_story_14

Tradycyjne – zaczynamy od puzzli. Jeden na helikopterze, drugi na jabłku, trzeci na kanapie, czwarty za telewizorem, piąty na szybie windy. Klikamy na kamerę. Zabieramy stamtąd dwa puzzle. Otwieramy drzwi po lewej i przechodzimy do pomieszczenia.

the_tiny_bang_story_15

Puzzle! Dwa na dywanie, trzeci na szafce, czwarty na ścianie, piąty na boku automatu, szósty na obrazku jabłka, siódmy na blacie. Klikamy ma szafce z jabłkiem – brakuje trzech. Teraz klik na kobietę – za trzy jabłka i ułożony obrazek da nam złotą monetę. Klikamy na pusty obrazek – potrzebujemy płótna. Klikamy na automat po prawej stronie. Włącza się minigra, w której należy ułożyć barwy w pionie od najciemniejszej do najjaśniejszej zgodnie z kolorem nad kolumną (w podpowiedziach mamy obrazek jak to powinno wyglądać). Zabieramy płótno z maszyny i używamy go na obrazku. Jedno zadanie za nami. Idziemy w lewo. Na półce leży jabłko, zabieramy. Otwieramy drzwi i idziemy w prawo.

the_tiny_bang_story_16

Puzzle time! Jeden na podłodze, drugi w lewym dolnym rogu ekranu, trzeci na końcu pnia, czwarty na pniu, piąty na maszynie, szósty na okularach. W gnieździe na górze jest jabłko, zabieramy. Klikamy na mapie świata. Trzeba tak pokręcić półkulami, by po lewej była żółta, w środku zielona, a po prawej czerwona. Gdy ułożymy mapę, otworzy się obok okienko. Klikamy na nie. Chcą złotą monetę. Wiemy, że dostaniemy ją za jabłka. Wracamy do pomieszczenia po lewej i klikamy na windę. Jedziemy na górę, i tak zgadliście!

the_tiny_bang_story_17

Puzzle – Jeden z podłodze, drugi na kartce na podłodze, trzeci na ekranie, czwarty na gniazdku, piąty na walizce. Klikamy na szafce i zabieramy bonusowy puzzel (?). Klikamy na złote urządzenie. Potrzebujemy kompasu. Klikamy na maszynę obok. Potrzebujemy czterech „minutników” (pokręteł). Jeden jest z boku szafki. Zjeżdżamy na dół, minutnik jest na szafce. Idziemy w prawo, minutnik jest na domku. Wracamy na sklepu jabłczanego i zabieramy minutnik z boku stołu. W pokoju z windą klikamy na kamerę i zabieramy kompas. Wjeżdżamy windą na górę. Używamy pokręteł na maszynie. Nie wiemy jednak jak należy ją ustawić! Używamy kompasu na złotym urządzeniu. Trzeba ułożyć wszystkie koła tak, by czerwona linia biegła równo. Pociągnij duże kółko około trzech razy w ruchu przeciwnym do wskazówek zegara i pójdzie szybko. Klikamy na notatki na biurku. Zabieramy szablon z urządzenia. Używamy szablonu na kartkach. Różnica liczb w kratkach musi się równać liczbie na dole.

the_tiny_bang_story_18

Odkrywamy liczbę do maszyny. Ustawiamy 3, 1 ,3 2. Zabieramy jabłko i wracamy do sklepu. Klikamy jabłkami na szafkę. Z kasy zabieramy monetę. Używamy monetę w okienku. Wracamy na górę i klikamy na wielki monitor. Kolejna minigierka. Lecimy samolotem i unikamy innych samolotów, uważając by się nie rozbić. Wracamy na lotnisko, stoi tam statek. Klikamy na czerwony guzik obok, otwiera się luk. Klikamy na niego. Musimy znaleźć dwanaście paczek. W tej lokacji są trzy – jedna na schodkach, druga na ziemi i trzecia pod szafką oznaczoną znakiem. Idziemy w lewo. Jedna na dole szafki, druga na kanapie, Trzecia „w kamerze”. Idziemy w lewo. Paczka na biurku, na podłodze, paczka w szufladzie i za szafką. Jedziemy na górę. Paczka w szafce, paczka na stoliku. Używamy paczek na statku. Jeszcze tylko ułożenie puzzli i kolejny etap za nami.

Czwarty Świat

the_tiny_bang_story_19

Puzzle – jeden na budynku, drugi na oknie stróżówki, trzeci na środkowym budynku, dwa na podłodze. Otwieramy drzwiczki do budynku po lewej.

the_tiny_bang_story_20

Zabieramy puzzle ze schodka, z bagażu po lewej i ze słupa. Klikamy na maszynę – musimy znaleźć 10 toreb. W tej lokacji jest siedem (jedna w schowku), otwieramy drzwi do skrytki i zabieramy kolejne trzy torby. Używamy toreb na wadze. Naszym zadaniem jest takie ułożenie toreb, by waga była w równowadze.

the_tiny_bang_story_21

Przechodzimy w prawo.

the_tiny_bang_story_22

Puzzle – jeden na ścianie drugi obok przełącznika, trzeci na domku w oddali, czwarty za drzwiczkami z serduszkiem, piąty za okienkiem w budynku w tle. Klikamy na „stole pośrodku”. Musimy znaleźć 4 kostki. Wracamy do poprzedniego ekranu, otwieramy drzwiczki do schowka i zabieramy kostkę. Kolejna kostka jest pod oknem budynku po lewej. Idziemy dwa razy w prawo.

the_tiny_bang_story_23

Puzzle – jeden na głowie posągu, drugi na drzwiach budynku w oddali, trzeci na pomoście, czwarty na wodzie, piąty na posadzce obok strzałki. Zabieramy kostkę ukrytą jako kostka brukowa. Klikamy na układankę w środku – potrzebujemy czterech fragmentów układanki. Jedna jest na głowie posągu. Klikamy na kłódkę obok łódki. Potrzeba specjalnego klucza. Idziemy w lewo. Z sufitu zabieramy układankę. Idziemy jeszcze raz w lewo. Z budynku bierzemy fragment układanki. Otwieramy schowek i z walizki zabieramy ostatni fragment. Używamy wszystkich fragmentów na układance. Musimy ułożyć obrazek. Gdy nam się to uda, otwierają się drzwiczki. Wchodzimy do środka.

the_tiny_bang_story_24

Zabieramy puzzle ze stołu, z worka i zabieramy kostkę. Idziemy w lewo i używamy kostek na stole. Trzeba tak przesuwać kostki, by ułożyć je w kolejności, tak jak widać na podpowiedzi. Pociągamy za dźwignię i wchodzimy po drabinie.

the_tiny_bang_story_25

Puzzle – jeden na oknie drugi nad drzwiami, trzeci na podłodze, czwarty w szafce, piąty w drugiej szafce. Klikamy na człowieczka. Potem klik na mapę – potrzeba jej fragmentu oraz ośmiu stateczków. Klikamy na pudełko – potrzeba ośmiu spławików. Jeden zabieramy z szafki. Schodzimy na dół. Jeden stateczek jest pod włazem, drugi przyklejony do rośliny. W szafce jest spławik, pod oknem też. Klikamy dźwignię i zabieramy spławik spod żaluzji. Idziemy w lewo. Zabieramy spławik i stateczek ze schowka. Zabieramy stateczek z rośliny i spławik spod zegara. Idziemy dwa razy w prawo. Zabieramy spławik spod włazu, stateczek z rośliny, stateczek znad układanki, spławik z wody. Wchodzimy do środka. Zabieramy dwa stateczki i dwa spławiki. Idziemy na górę, gdzie siedzi marynarz. Używamy spławików na pudełku. Trzeba pobawić się w tetris i zmieścić je wszystkie w pudełku.

the_tiny_bang_story_26

Zabieramy fragment mapy z ziemi. Za ułożenie mapy marynarz da nam klucz. Używamy mapy i stateczków na ścianie. Teraz należy tak połączyć ze sobą stateczki tego samego koloru, by nie przecinały tras innych.

the_tiny_bang_story_27

Zabieramy klucz, który daje nam marynarz. Idziemy do statku i używamy klucza na kłódce. Ułożenie puzzli i kolejny etap za nami.

Piąty Świat

the_tiny_bang_story_28

Puzzle – jeden na pomoście w oddali, drugi na trawie, trzeci na obok domku, czwarty na dole ekranu, piąty na dachu. Klikamy na drzwi po prawej stronie – potrzebujemy pięciu kół, by je otworzyć. Jedno kółko jest na budynku w oddali, drugie w zapadni pod podłogą. Wchodzimy do domku.

the_tiny_bang_story_29

Puzzle – jeden na schodku, drugi na posadzce, trzeci obok fontanny, czwarty na ramieniu aniołka, piąty pod schodami. Klikamy na drzwi na górze – potrzeba klucza. Zabieramy pokrętło ze ściany. Klikamy na fontannę i zabieramy kółko z doniczki.

the_tiny_bang_story_31

Klikamy na niekompletny obrazek nad fontanną. Potrzebujemy dziesięciu płytek. Klikamy na fontannę i zabieramy jedną. Zabieramy trzy z obrazów i jedną z podłogi. Idziemy w lewo. Zabieramy płytki – z pali, z wody, obok zapadni, na balkonie i na drzwiach balkonowych. Używamy płytek na obrazku. Trzeba tak naciskać płytki, by ułożyć cały po kolei.

the_tiny_bang_story_32

Gdy ułożymy zabieramy pokrętło. Używamy pokręteł na drzwiach do maszynowni. Zadanie z rurami – należy tak ustawić pokrętła by odciąć dopływ wody do obu fontann.

the_tiny_bang_story_33

Gdy to zrobimy, klikamy na fontannę. Zabieramy dwa puzzle i klucz. Używamy klucza na drzwiach. Idziemy na górę.

the_tiny_bang_story_34

Puzzle – dwa nad obojgiem drzwi, na dywanie, na regale. Idziemy na górę. Klikamy na człowieka., a potem na zegar – musimy zebrać dwie wskazówki i 10 cyfr na tarczę.

the_tiny_bang_story_35

Puzzle – jeden na lustrze, drugi na szybie, trzeci za kołem zębatym, czwarty na obrazie, piąty pod nogą ludzia. Otwieramy skrytkę i zabieramy cyfrę. Klikamy na szachownicę. Zabieramy trzy puzzle. Zapamiętujemy ustawienie pionków – czerwony na B1 i biały na C3. Schodzimy na dół. Zabieramy dwie cyfry po obu stronach wahadła. Klikamy na sejf. Ustawiamy pierwsze pokrętło na B1, a drugie na C3 i przekręcamy wajchę. Zabieramy wskazówkę. Schodzimy na dół. Zabieramy cyfrę obok drzwi, z obrazka i z automatu z kulkami. Patrzymy do fontanny i zabieramy liczbę oraz wskazówkę. Wychodzimy na zewnątrz. Zabieramy cyfrę z budynku, z pomostu oraz z dachu. Idziemy na górę i używamy cyfr oraz wskazówek na zegarze. Schodzimy na dół i zabieramy puzzla zza wahadła. Jeszcze tylko puzzle na mapie świata...

Brawo, ukończyłeś grę!

Jeżeli dasz opcję kontynuuj, będziesz mógł posłuchać muzyki z gry oraz powtórzyć niektóre minigierki.

Autorka: Toddziak

   

Komentarze


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?