eXperience 112 - poradnik

Dodane przez Przemo dnia 17.10.2010 12:40

Strefa oceanu

Na mapie widzimy Strefę oceanu, a w prawym dolnym rogu batyskaf.. Według instrukcji, klikamy kolejno:

1/ MG-48W (uruchamiamy napęd główny)
2/ CONNECT-V12 (uruchamiamy system synchronizacji)
3/ MG-25-SX-01 (uruchamiamy napęd sterujący ruchem poziomym)
4/ MG-25-SX-02 (uruchamiamy napęd sterujący ruchem obrotowym)
5/ MG-25-SX-03 (uruchamiamy napęd sterujący ruchem pionowym)
6/ LB-01 (włączenie przednich świateł)
7/ LB-02 (włączenie dolnych świateł)
8/ LB-03 (włączenie górnych świateł)

Teraz musimy nauczyć się poruszać batyskafem. Do tego służą następujące klawisze:

7 – obrót w lewo
8 – ruch do przodu
9 – obrót w prawo
4 – ruch boczny w lewo
6 – ruch boczny w prawo
2 – ruch do tyłu
ENTER – wysunięcie wysięgnika
PAGE UP – wznoszenie się
PAGE DOWN – opadanie

W pierwszej kolejności włączamy kamerę znajdującą się najbliżej batyskafu (screen poniżej). Widzimy wodorosty. Próbujemy do nich podpłynąć naciskając strzałkę w dół. Lea poprosi nas teraz abyśmy dostali się do skał, z których wypływają bąbelki.

Sprawa jest dosyć prosta. Ja wpierw przytrzymałem strzałkę do góry widniejącą na panelu, a następnie PAGE DOWN, aby obniżyć krążownik. Można go jeszcze obrócić lekko w prawą stronę.

Kiedy już dopłyniemy na miejsce, kobieta karze nam dotknąć bąbelka wysięgnikiem (musi być włączony na panelu). Jako ostatni sprawdzian musimy przepłynąć pod pierścieniem skalnym, nazwanym przez naukowców „Pierścieniem Tytanów”. Kieruj się drogą widoczną na mapie. Lea powiadomi nas, kiedy będziemy zbliżymy się do pierścienia. Płyniemy dalej naprzód, aż naszym oczom ukaże się wąska szczelina. Musimy działać ostrożnie i obracać batyskafem w taki sposób, aby bez szwanku przestać się na drugą stronę.

Naszym kolejnym zdaniem jest znalezienie „Grzbietu Tyriad”. Obracamy się lekko w prawo i płyniemy naprzód. W pewnym momencie ciepły prąd wodny spowoduje obniżenie jakości obrazu w kamerze. Wykorzystujemy naszą nową zdolność ustawienia ostrości. Znowu mamy przejrzysty obraz. Kiedy już dotrzemy na miejsce, czeka nas otworzenie śluzy. By to zrobić należy wpisać kody do trzech zamków, nazwanych przez naukowców „Oczami Tyriad”. Pierwszy zamek znajdziemy po prawej stronie – części północno-zachodniej.

Musimy ustawić wysięgnik w samym środku malutkiego otworu. Pojawi się panel, w którym będziemy mogli wpisać kod. Wszystkie trzy hasła znajdziesz w aktach Igora Dimitrinki. W tym przypadku potrzebujesz: U45Z56. Kierujemy się teraz części południowo-wschodniej, naprzeciw batyskafu. Wpisujemy kod X31M89. Musimy działać szybko, gdyż prąd spycha batyskaf na bok, wyciągając tym samym wysięgnik z oka Tyriady. W trzecim ostatnim oku wpisujemy kod L02F38. Śluza zostaje otwarta, więc możemy wpłynąć do środka. Przed przejściem na nowy poziom obejrzymy jeszcze krótkie wspomnienie bohaterki.

Baza Technologiczna

Dotarliśmy wreszcie do bazy. Karzemy bohaterce wejść do windy, a kiedy pojawi się panel, wybieramy piętro pierwsze (klikamy na cyferkę „1”). Mapę zmieniamy klikając na strzałki w górę oraz dół. Lea prosi o włączenie światła. Naciskamy na lampę znajdującą się po jej lewej stronie. Niestety, nic nie pomogło. Generator wydaje się być przeciążony. Kierujemy dziewczynę do Sali komputerowej po lewej stronie.

W pomieszczeniu ujrzymy martwą kobietę. Włączamy lampę nad biurkiem, a Lea znajdzie klucz i mapę. Przyjrzy się również zdjęciu matki Lysy. Ma na imię MADY, zanotujmy tę informację. W tym momencie, Tyriada zaatakuje strażnika-robota. Wygląda na to, że talizman noszony przez naszą bohaterkę przyciąga te dziwne stworzenia. Będziemy bezpieczni.

Logujemy się teraz na konto Lysy. Hasło do akt znajdziemy w plikach profesora Dimitrinki. Ustaliliśmy wcześniej, że jest to X22AU5001, a hasło do plików chronionych to nic innego jak imię matki pani doktor.

Lyse Montflour
Alias: l.montflour
Hasło: X22AU5001
Katalog chroniony: mady

Teraz musimy nieco poszperać w plikach. W katalogu osobistym zwróćmy uwagę na „Protokół otwierania wrót Tyriad”. Przyda nam się później. Natomiast, w katalogu chronionym znajdziemy dane do akt Nancy Edwards oraz Jacka Lowela

Nancy Edwards
Alias: n.edwards
Hasło: luxury
Katalog chroniony: sensuality

Jack Lowel
Alias: j.lowel
Hasło: osssecan
Katalog chroniony: melkhar

Nie pozostaje nic innego jak zalogować się na konta naukowców. W plikach chronionych pani Edwards powinniśmy znaleźć kilka danych do kont. Część z nich jest już nam znana. Zyskujemy między innymi kod do katalogu chronionego M. Lincolna: ORDER. A więc:

Michael Lincoln
Alias: m.lincoln
Hasło: password
Katalog chroniony: ORDER

Oraz doktora:

Aldo Luciani
Alias: a.luciani
Hasło: nialuci
Katalog chroniony: hope

W katalogu chronionym Lincolna znajdziemy dane do konta ostatniego naukowca – Paula Guirnischa:

Paul Guirnisch
Alias: p.guirnisch
Hasło: psi

Kod do katalogu chronionego Guirnischa znajdziesz w plikach Jacka Lowela. Brzmi on: SYMBIOSIS.

Kierujemy teraz bohaterkę do windy i na drugie piętro Następnie, po kładce w prawo, aż do windy towarowej. Lea w międzyczasie zaktualizuje zadania i otworzy windę za pomocą klucza. My klikamy na strzałkę w górę na mapie.

Musimy teraz uruchomić generatory prądotwórcze. Włączamy światło ulokowane w samym środku pomieszczenia. Generatory, zarówno główne jak i pomocnicze, nie będą działały, więc musimy je naprawić. Lea zaktualizuje zadania. Za pomocą windy towarowej wracamy na poprzednie piętro. Należy dostać się teraz do turbin. W tym celu, przechodzimy wąskim korytarzem po prawej stronie, aż do schodów. Klikamy na strzałkę w górę na mapie i włączamy światło nad schodami, aby Lea zaczęła po nich wchodzić.

Teraz kierujemy się do pomieszczenia BA08, gdzie znajdują się turbiny. Kobieta stwierdzi, że do naprawy będą potrzebne narzędzia. Klucz francuski znajdziemy w kwadratowym pomieszczeniu na środku sektora. Aby go zabrać, należy włączyć światło. Inaczej dziewczyna go nie zauważy. Wracamy z powrotem do turbin i naprawiamy je. Drugi generator wygląda na działający, więc wracamy do sterowni. Włączamy lampę nad panelem sterowania

Kolejnym zadaniem jest otworzenie „Wrót Tyriad”. Najpierw naciskamy na przycisk „Otwórz wrota Tyriad”. Potrzebne jest nam hasło dostępu - znajdziemy je w aktach pracownika Lincolna. Wygląda ono następująco: TEO13. Czeka na nas mała łamigłówka, w postaci puzzli. Pamiętasz plik „Protokół otwierania wrót Tyriad” w katalogu osobistym pani Lyse’y Montflour? Zaglądamy tam ponownie i przypatrujemy się obrazkowi. Znajduje się tam fresk. Na panelu widnieje pięć ponumerowanych kwadracików oraz dwa suwaki odpowiadające za rozmiar i obrót kwadratów.

W pierwszej kolejności aktywuj kamerę na najniższym poziomie bazy, tak aby pokazywała Ci obraz wrót. Naszym docelowym zadaniem jest ustawienie fragmentów obrazka poprzez przesuwanie i obracanie kwadracików na panelu. Zadanie w gruncie rzeczy nie należy do najtrudniejszych. Postępuj zgodnie z obrazkami poniżej i pamiętaj i korzystaniu ze suwaków.



Zadanie wykonane. Teraz musimy pozbyć się robotów strażników i Tyriad. Wracamy do windy towarowej i do zwykłej windy. Przechodzimy na poziom pierwszy i przyglądamy się zniszczonemu robotowi, którego napadła Tyriada. Przejdź przez pokój ze zwłokami kobiety, do dużego pomieszczenia widocznego na screenie poniżej. Kod dostępu znajdziemy w aktach Lincolna - ST038RX12.

Przejmujemy kontrolę nad robotem. Sterujemy nim za pomocą strzałek na panelu. Musimy przy użyciu impulsu elektrycznego zlikwidować trzy roboty. Impuls aktywujemy przyciskiem na środku panelu. Musimy jak najbliżej podejść do każdego przeciwnika, aby impuls elektryczny mógł go dosięgnąć.

Strefa Tyriad, katedra

Teraz musimy załogować się na konta Jacka Lowela, Nancy Edwards i Paula Gurnischa, aby dowiedzieć się czegoś o świecie Tyriad. Lea przez ten czas znajdzie kamerę endoskopową. Zasugeruje, aby przeszukać pomieszczenie. Włączamy trójkącik znajdujący się naprzeciwko, a Lea znajdzie kolejne ulepszenie do kamery. Tym razem będzie to tłumacz mowy Tyriad, zwany feromonem. Przyda się później. W południowo zachodniej części znajdziemy dysk przenośny, który odblokuje dodatkową opcje – translator, umożliwiający porozumiewanie się ze stworzeniami..

Kierujemy się teraz przez wąskie przejście. Trafimy do większej jaskini. Próbujemy przedostać się do kolejnego wąskiego korytarza, jednak w pewnym momencie drogę będzie nam zagradzać dziwna roślina. Używamy na niej translatora. W tej chwili mamy dostępne pięć rodzajów feromonów – alfa, beta, gamma, delta, epsilon – dwa będziemy musieli jeszcze znaleźć. Słuchamy dokładnie, co ma do powiedzenia Lea na temat obsługi translatora. Mamy dwa wolne kwadraty na umieszczenie dwóch rodzajów feromonów. Poniżej wyświetlają się opis wytwarzanej emocji. Natomiast, trzy kółeczka, oznaczone symbolami I, II i II oznaczają siłę wydzielanego zapachu. W tym wypadku, potrzebne nam są dwa feromony gamma o sile II. Umieszczamy odpowiedni symbol w kwadracikach i naciskamy przycisk II. Roślina usuwa winorośle. (być może będziemy musieli powtórzyć czynność jeszcze raz). Nieco dalej natkniemy się na inne rośliny. Powtarzamy manewr z feromonem gamma, również o sile II. Na końcu korytarza, Lea przeniesie nas do sektora T03/T16.

T03/T16

Naszym oczom od razu ukaże się Tyriada. By ją zrozumieć, musimy użyć opcji analizy feromonowej w kamerze. Wysłuchaj dokładnie, co ma do powiedzenia stworzenie. Po zakończonej konwersacji Lea zaktualizuje zadania. Naszym pierwszym celem jest odnalezienie feromonu omega w Wysokiej Puszczy. Kierujemy nasze kroki do sektorów T04/T05.

Wysoka Puszcza

Naszym celem jest przedostanie się na sam dół sektora, do T05, kierując bohaterkom przy pomocy świateł. Musimy jednak być ostrożni, gdyż pomieszczenie wypełnione jest wartownikami Tyriady. Nie jest to wcale trudne. Najlepiej jest trzymać się wschodniej ściany. W razie, gdyby dalszą trasę blokowały nam czerwone rośliny, wtedy włączamy translator i wytwarzamy stałą mieszankę feromonów – dwa razy gamma o sile II.

W pewnym momencie ujrzymy roślinę wydzielającą niebieskie bąbelki. Wpierw musimy do niej podejść. Na wszystkie przeszkody używamy feromonu 2x gamma o sile II, zaś na samej niebieskiej roślince mieszaniny 2x alpha o sile III, a zaraz po zakończeniu monologu bohaterki traktujemy ją mieszaniną 2x beta o sile III. Tym samym staliśmy się posiadaczami feromonu omega. Wracamy do sektorów T03/T16 identyczną drogą. W razie jakichkolwiek przeszkód używamy feromonów 2 x gamma. Na skrzyżowaniach kierujemy się od razu do sektorów T11/T16. Po drodze zostaniemy jednak zepchnięci przez Loyda i upadniemy na kwiat. Musimy wrócić na miejsce, z którego zostaliśmy zepchnięci. Przeskakujemy na kolejne kwiaty, wysyłając w nie feromon 2x delta o sile II lub III. Należy wybierać te kwiaty, które są ulokowane wyżej od naszej aktualnej pozycji oraz odpowiednio wycelować w nie kamerą. Po rozmowie z Loydem oglądamy kolejny przerywnik filmowy.

Rada Starszyzny

Czeka nas teraz trudne zadanie przekonania rady wojowników, że nie mamy złych zamiarów. Aby to uczynić będziemy musieli dyskutować z każdym z pięciu Tyriad przy pomocy fermonów. Zasady są dosyć proste, włączamy analizę fermonów na kamerze i najeżdżamy na daną Tyriadę. Pojawia się sekwencja feromonów, a my musimy odpowiedzieć według schematu. Jeżeli stwór wysyła nam pytanie składające się dwóch alpha, alpha – wtedy my musimy mu opowiedzieć mieszanką beta, beta i na odwrót. Jeżeli natomiast pytanie będzie się składało z dwóch różnych fermonów (np. alpha, delta), wtedy dodajemy do tego symbol omegi (np. alpha, delta, omega). Działa to też na odwrót – jeśli pytanie złożone będzie z np. „delta, beta, omega”, wtedy odejmujemy omegę, a resztę przepisujemy. Prawidłowe odpowiedzi będą oznaczane dwoma kreskami. Gdybyśmy się pomylili, całą zabawę musimy zaczynać od początku. Dla dobrej widoczności, włączamy kamerę umieszczoną na ramieniu bohaterki.

W pierwszej kolejności zadawać nam będzie pytania jedna Tyriada. Następnie dwóch kolejnych (licząc od człowieka na wózku) członków rady, a na koniec trzech. Musimy odpowiadać szybko i w odpowiedniej kolejności. Zawsze wysyłamy feromony o najsilniejszym, trzecim poziomie.

Kiedy już skończymy, dostaniemy pewną ofertę. Jeśli rozbroimy bombę, Triada pozwoli wrócić nam do naszego świata. Oczywiście nie mamy wyboru, więc zabieramy z gabinetu mężczyzny na wózku przecinak do kabli i wracamy do miejsca, w którym rozstaliśmy się z Loydem. W między czasie obejrzymy krótki przerywnik filmowy.

Podchodzimy do bomby Loyda i wybieramy kable, które należy przeciąć. Jeżeli chcemy, aby Lea przecięła dany przewód, w translatorze wysyłamy feromon alpha. Natomiast, jeśli nie przecięła, wtedy kombinację feromonów alpha omega. A więc:

Brązowy – nie przecinać
Czerwony – przecinać
Żółty – nie przecinać
Zielony – nie przecinać
Niebieski - przecinać

Bomba zostaje rozbrojona, a my przenosimy się w bezpieczniejsze miejsce.

Strefa Tyriad, Studnia Wiatru

Czeka nas długa przeprawa do sektorów T14/T15. Możemy po drodze włączać kamery, aby podziwiać malowniczy świat Tyriad. Po dotarciu do komputera wpisujemy kod dostępu, który znajdziemy w plikach dr Jacka Lowela - XX25K12.

T14/T15

Zostaliśmy przeniesieni do otchłań skrzydeł wiatru. Idziemy naprzód, aż spotkamy znajomą Tyriadę. Po zakończonej rozmowie, kierujemy się w dół mapy. Przechodzimy przez drzwi (uwaga, jeśli ich nie widzisz, to wyłącz ikonki świateł korzystając z legendy mapy).

Musimy nawiązać kontakt z Otchłanią przy pomocy feromonów. Wybieramy wpierw mieszankę feromonów delta-delta o sile równej III. Następnie, epsilon-beta o sile III, a na zakończenie dialogu beta o zerowym stopniu „0”.

Otrzymasz parametry dla rozpoczęcia podróży. Pomoce do rozwiązania zagadki znajdzie w plikach Paula Guirmischa pod nazwą „Parametry podróży razem z objaśnieniem”.

„Wiatry z północnego zachodu, średniej prędkości,
powoli rosnąca temperatura 23 stopnie,
wilgotność powietrza 18%, opadająca,
stałe ciśnienie 939 hektopaskali.”

Logujemy się w pliki Guirmischa i odszyfrowujemy kolejne linie zagadki:

Pierwsza linia: dotyczy wiatrów północno zachodnich, a więc NW o średniej prędkości, czyli zapewne chodzi o dwie strzałki. Z tablicy wyczytujemy, że chodzi o cyfry 05.

Druga linia: powoli rosnąca temperatura oznacza jedną niebieską strzałkę, 23 to współrzędna X. Wychodzą cyfry 03.

Trzecia linia: podobnie jak w poprzednim przypadku – wilgotność opadająca, czyli czerwona strzałka, 18% to współrzędna X. Szukane liczba to 10.

Czwarta linia: ciśnienie stałe (niezmienne), czyli środkowy rząd, 939 hektopaskali nakierowuje nas na drugą kolumnę. Szukana liczba to 12.

Wszystkie cyfry to 05031012 to nasz poszukiwany kod dostępu. Wpisujemy go w panel i oglądamy zakończenie. To już koniec przygody z Leą Nichols. Gratuluję!

Autor: Przemo

   

Komentarze


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?