Nostradamus: Ostatnia przepowiednia - poradnik

Dodane przez Evillady dnia 19.04.2010 14:10

Rozdział 5: Niedziela, 31 Marzec, 1566 roku

Tradycyjnie już ubierz się i zejdź na dół by porozmawiać z ojcem. Następnie udaj się do kuźni, by tam przekuć pogięty miecz. W tym celu umieść go w palenisku i poruszaj wajchą, aby wzniecić większy żar. Gdy ostrze rozgrzeje się do czerwoności chwyć je długimi szczypcami i umieść na kowadle, a następnie walnij w nie młotkiem. To się nazywa raz, a dobrze! Teraz musisz schłodzić ostrze w balii z wodą, a kiedy będzie już zimne, zabierz je i ruszaj do zamku, do pokoju, gdzie znalazłaś zwłoki mnicha.

Jeszcze raz spróbuj otworzyć kufer przy pomocy kluczyka, który znalazłaś przy zwłokach. Tym razem wieko ustąpi. Obejrzyj kufer pod lupą. Zabierz notatki i habit oraz przyjrzyj się trocinom i pile. Nie ma wątpliwości kto zabił Philiberta oraz strażnika...

Dodaj notatki do dziennika i zaznacz piórem kluczowe elementy na miejscu zbrodni.

Spróbuj jeszcze otworzyć drzwi do pokoju Jean Amiè, kluczem odlanym przez kowala, ale okaże się, że sekretarz był sprytniejszy i wymienił zamek.

W tej sytuacji udaj się do pokoju Constance, żeby z nią porozmawiać. Niestety dziewczyna nie żyje, a w liście pożegnalnym, który trzyma w ręce o wszystko oskarża Ciebie i Nostradamusa, sugerując jednocześnie swoje samobójstwo. Palce jej zesztywniały, toteż nie możesz wyciągnąć listu, zaraz też nadchodzą straże. Od tej chwili musisz się ukrywać.

Zanim więc opuścisz to pomieszczenie załóż na siebie habit znaleziony w pokoju mnicha. Inaczej nie będziesz się mogła swobodnie poruszać po zamku.

Następnie udaj się do pokoju strażników, gdzie zamknięty w celi siedzi Jean. Porozmawiaj z nim, a dostaniesz klucz do jego pokoju. Przy jego pomocy otwórz drzwi i wejdź do środka. Na sekretarzyku znajdziesz książkę w zielonej oprawie. Zabierz leżące na wierzchu notatki oraz wytnij jedną ze stron księgi przy użyciu skalpela. Obie „zdobycze” dodaj do dziennika.

Wszystko zaczyna się pomału układać w sensowną całość... Zejdź na dół do kapliczki i sprawdź, czy Twoje podejrzenia są słuszne. Ależ tak! Ciało mnicha zniknęło! Zamiast niego pod prześcieradłem leży sterta worków! Powinnaś powiadomić o całej sytuacji ojca! Biegnij do mostu zwodzonego. Niestety most jest podniesiony i jesteś uwięziona w zamku, zdana na siebie...

W tej sytuacji nie pozostało Ci nic innego, jak biec do królowej matki i u niej szukać ratunku. Wejdź więc do komnaty Katarzyny Medycejskiej nie pytając nawet strażnika o zdanie. Teraz dużo zależy od odpowiedzi, których będziesz udzielać...

Udzielaj odpowiedzi wybierając kwestie w poniższej kolejności, zaczynające się od słów:

1. „Nie przyszłam tu, aby bronić własnej głowy...”
2. Wiem, że żadne wyjaśnienie... Więc jedynym sposobem, aby Cię przekonać jest schwytanie winnego...”
3. „Nie masz nic do stracenia pozwalając mi spróbować...”
4. „Mój ojciec został aresztowany przez Twoich strażników...”
5. „Ktoś tak przebiegły, że dziś wydaje się być poza podejrzeniem...”

W końcu królowa zadeklaruje pewną formę pomocy. Reszta zależy od Ciebie. Wobec tego zbiegnij na dół do kapliczki i... Oj, to chyba nie był najlepszy pomysł. Kiedy się ockniesz, okaże się, że zaatakował Cię mnich, którego do niedawna uważałaś za zmarłego, a który teraz oczekuje od Ciebie rozwikłania zagadki do końca. Jeśli tego nie zrobisz nie poda Ci antidotum na truciznę, którą Ci zaaplikował. Zegar tyka, a Ty masz tylko kilka minut na uporanie się z zadaniem, dlatego po każdym sukcesie zapisuj stan gry. Czas, jaki Ci pozostał odmierzany jest kolorowym słupkiem w lewym dolnym rogu ekranu.

Po zakończeniu rozmowy z mnichem nie trać czasu i przyjrzyj się zielonemu szkiełku w ścianie ołtarza.

Jak nie trudno się domyślić, Twoim zadaniem jest ułożenie pentagramu obracając kręgami. Kolejność przesuwania kręgów oraz właściwe ustawienie znajdziesz na screen’ie poniżej:

Kiedy uda Ci się ułożyć układankę okaże się, że skrywała ona dostęp do szkiełka i statywu. Naturalnie zabierz je i zajrzyj do dziennika. Odkryjesz, że do notatek dodały się cyfry z ułożonego przez Ciebie pentagramu. Każda cyfra rzymska oznacza linijkę tekstu, zaś cyfry arabskie oznaczają poszczególne litery w tym tekście. Liczyć należy od lewej strony do prawej, razem z podkreśleniami. Weź więc pióro do ręki i podkreśl w tekście właściwe litery tak, jak na rysunku poniżej:

Z wyodrębnionych liter ułóż swoje imię, a więc klikaj kolejno na litery:

M – A – D – E – L – E – I – N – E

Ponownie zagadnij mnicha. Stanie przed Tobą kolejne zadanie. Tym razem na sześciu kolumnach musisz ustawić celtyckie znaki odpowiadające poszczególnym literom z Twojego imienia. Na początek rozstawienie kolumn w stosunku do ołtarza:

A teraz odpowiadające im znaki:






Właściwe ustawienie sprawi, że kolumny się otworzą i odkryją umieszczone w nich lusterka, które możesz obracać oraz przesuwać w górę i w dół. Na początek jednak kliknij na posągu Matki Boskiej.

Teraz otwórz ekwipunek, użyj lupy na statywie znalezionym za ułożonym przez Ciebie pentagramem i rozłóż go. Na jego szczycie umieść znalezione razem z nim szkiełko. Odbije ono promień światła, a Twoim zadaniem będzie takie manipulowanie lusterkami i przesyłanie tego promienia z jednego do drugiego, aby trafił on wreszcie w posąg Matki Boskiej. Rozwiązań tej łamigłówki jest kilka, ale przykładowe na rysunku poniżej:

Teraz podejdź do miejsca w posadzce, które wskazuje promień i użyj metalowego pręta, którego Twój brat używał do blokowani kufra, aby podważyć kamienne płyty. Twoim oczom ukaże się podziemne przejście. Skorzystaj z niego...

Na ziemi przy schodach leży kamienna głowa. Podnieś ją i umieść na właściwym miejscu na posągu. Następnie połóż miecz na jego dłoniach. Stanie się coś niesamowitego! Posąg ożyje, a Ty... odnajdziesz starożytny skarb Celtów! Gratulacje! Właśnie odkryłaś tajemnicę ostatniej przepowiedni Nostradamusa. Nie pozostaje Ci już nic innego, jak cieszyć się sekwencją filmową kończącą grę :).

Koniec poradnika

Autork

   

Komentarze


54 #1 Zebius
dnia 09.11.2010 00:18
Jakoś dziwnym trafem zdobyłem tyle samo punktów co Ty, czyli 333, ponoć max. to 370. Gra nie jest trudna, ale ze 2 razy utknąłem, bo nie zbadałem czegoś dokładnie w ekwipunku.
729 #2 Evillady
dnia 09.11.2010 01:37
Może jest w tej grze jakiś secret level, którego nie odkryliśmy? Wink2 Ja ostatnio poczytałam sobie trochę o rozmaitych easter eggach i ukrytych lokacjach i byłam niesamowicie zaskoczona ile tego jest nawet w przygodówkach! Teraz mam ochotę wrócić do kilku starych tytułów tylko po to, żeby (prawie) samodzielnie się na te jaja natknąć. Wink2
54 #3 Zebius
dnia 09.11.2010 08:41
Znalazłem info, że ekstra punkty dostaje się np. za podarowanie konkretnych przedmiotów Konstancji podczas gry w kości, a także aż 10 punktów za złapanie szczura na mieście w nocy (tu trzeba mieć refleks, bo szczur pojawia się tylko raz i jak nam się nie uda, to punkty przepadną). Ponadto 3 punkty za przykrycie martwego strażnika prześcieradłem.
729 #4 Evillady
dnia 09.11.2010 18:17
Hm o ile pamiętam to Konstancji coś tam wręczałam, ale reszta to faktycznie, ominęłam. :)
660 #5 Madzius888
dnia 09.11.2010 20:45
Ja to tyle razy grałam w te kości, że non stop fiołki jej dawałam Grin
   

Dodaj komentarz


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?